IVF/ICSI-HOIDOT 2021

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kosmos
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällähän ollut kunnon pöhinä :).

Noista nesteytyskapseleista en ole kuullutkaan, eli niitä olisi hyvä käyttää ennen punktiota? Aloitin menopur piikit eilen. Mennäänkö me Vilja. samassa rytmissä?

Aina linjoilla :grin mä huomasin noi tabletit niin tehokkaiksi, että mulle riitti 2 päivässä. Enkä lantrannu seosta. Toki pidin huolen, että noiden lisäksi muuta juomista tulee paljon. Klinikan hoitaja selitti sen niin, että niiden teho perustuu siihen, että auttaa muitakin juotuja juomia imeytymään. Muuten jos juot paljon, niin jossain vaiheessa neste ei enää imeydy, vaan mahassa hölskyy. Nuo pitää myös janontunteen yllä, koska sisältää suoloja ja sen takia helpompi muistaa juoda. Mutta toki kannattaa kysäistä apteekista, jos mietityttää!

Kiitos, kun tulit kertomaan mikä oli oma kokemuksesi noiden kanssa :) Itsellä oli viime kerralla vähän tukala olo muniksia kasvatellessa + punktion jälkeen, niin ajattelin tällä erää pitää hyvän huolen nestetyksestä. Itsehän olen aiemmin juonut vaan vettä, ja senkin kanssa välillä on tullut tuo hölskymisilmiö o_O Punktion jälkeen mulla taisi kyllä olla vichyä, mutta ei sitäkään pysty mielin määrin juomaan.

Täällähän ollut kunnon pöhinä :).

Noista nesteytyskapseleista en ole kuullutkaan, eli niitä olisi hyvä käyttää ennen punktiota? Aloitin menopur piikit eilen. Mennäänkö me Vilja. samassa rytmissä?

Kiva, jos jollain muulla menisi kans samoissa aikatauluissa hoidot :) Mulla on ens ke se hormonilabra ja 3.5. päätetään punktiopäivä.

Ja tosiaankin, ajattelin kokeilla noita nesteytyskapseleita kun viimeksi oli vähän tukalat olot ennen ja jälkeen, jos noi auttaisi siihen :dance008

En tullutkaan ajatelleeksi, kestäiskö mies punktiota :hilarious: on kyllä nähnyt sitä telkkarista. Kyllä ajattelin että vois tulla mukaan, saa kertoa mitä outoa juttelin siellä lääkehuuruissa :hilarious: mutta kestän kyllä vaikka ei tulisikaan

Jannn ja Pupsis, mä uskoisin että meillä mies kyllä varmaan kestäisi nähdä meikäläisen punktion, mutta ymmärrän Pupsis että jos miehesi on kovin herkkä, ettet häntä halua operaatioon. Kyllä näissäkin hommissa on varmasti kätilöt joutuneet puolisoita hyysäämään :help

Meillähän viime kerralla kävi niin, että ensikertalaisina oltiin vähän hoomoilasina siellä klinikalla ja mies lähti toimittamaan omaa osuuttaan, ennen kuin mut otettiin sisälle sinne, siis siinä ihan ensimmäiseksi aamulla. Ja oltiin sovittu, että mies menee tekemään töitä sit jonnekin toisaalle. Niin päätin sitten itsekseni, kun kysyttiin haluanko puolison mukaan punktioon, että pärjään yksin. Vaikka olishan se ollut mukavaa, että mies olisi nyt edes jossain vaiheessa ollut mukana. Varsinkin korona-aikaan nämä hoidot pyörivät vahvasti naisen ympärillä, kun mies ei ole tervetullut klinikalle kuin ainostaan tyyliin ensikäynnille + punktiopäivänä toimittamaan oman osuutensa.

Kiva, jos jollain muulla menisi kans samoissa aikatauluissa hoidot :) Mulla on ens ke se hormonilabra ja 3.5. päätetään punktiopäivä.

Ja tosiaankin, ajattelin kokeilla noita nesteytyskapseleita kun viimeksi oli vähän tukalat olot ennen ja jälkeen, jos noi auttaisi siihen :dance008

Minulla on ens ke ja pe varatut ultrat, ilmeisesti katsotaan milloin aloitetaan mahdollinen jarru ja muutenkin jatko. Tämä on ensimmäinen ivf meillä, niin ei tiedä miten sitten tulee vastetta. Mutta kiva jos on muitakin samassa vaiheessa :happy:

Voin Hensukan lisäksi kommentoida nesteytyslääkkeitä. Itse olen käyttänyt Resorb nimistä "poretablettia". Ohje laittaa 2dl veteen taitaa olla että pitää olla vähintään 2 desiä jotta tabletti liukenee kunnolla, mutta sitä voi kyllä lantrata halutessaan. Mun mielestä se on hyvä lisä kaikkien mehujen ja vichyvesien kanssa. Liikaa ei kuitenkaan kannata ottaa, tärkeä pitää yllä hyvä nesteytys- ja suolataso.

En tiedä onko tämä suositeltavaa lievässä hyperissä tai yleisesti ottaen tukalassa olotilassa. Kun minulla oli vaikea hyperi niin piti noudattaa korkeaproteiinipitoista ruokavaliota sekä välttää turhia huonoja hiilareita (eli ranskalaisia ja sipsejä jne) Sairaalassa sain jokaisen aterian yhteydessä proteiinituotteen ja aterioiden ulkopuolella vielä ekstra proteiinijuomia, proteiinitavoite taisi olla jotain 100-120g päivässä. Se voi olla että tämä proteiinidieetti liittyy nimenomaan vaikeaan hyperiin jossa hemoglobiini on todella korkea, maksa-arvot koholla ja monet muut veriarvot ovat pahasti pielessä. Joten en suoraan suosittele tätä, vaan asiasta kannattaa kysyä lääkäriltä tai tehdä tutkimusta, auttaako proteiini lievässä hyperissä.

Ekassa punktiossa mulla oli todella ihana kätilö joka piti kädestä kiinni toimenpiteen ajan ja oli todella hyvä tuki. Tässä tokassa punktiossa kaikki huoneessa kehui ja kannusti miten hyvin pärjäsin. Eli itsellä kokemukset ovat olleet todella hyvät, en pelännyt eikä harmittanut ettei puoliso ollut mukana. Olen kyllä pohtinut että olisi kiva osallistaa puolisoa enemmän mutta korona-aikana niin en ole halunnut rasittaa hoitohenkilökuntaa. Huomaan että puoliso on keskustelujen kautta enemmän kiinnostunut ja kysyy sekä haluu päivitystä miten hoidot menee ja mikä on seuraava vaihe. Se on tuntunut kivalta ja että hän on enemmän osallinen henkisellä tasolla.

@CherryRed Tukostaipumukset katsottiin talvella, mutta niissä ei poikkeavaa. Lääkäri kuitenkin selitti, että ei verikokeilla pysty kaikkia tukostaipumuksia seulomaan, eli vaikka testissä ei vikaa löytyisi, se ei ole tae, etteikö sillä saralla saattaisi kuitenkin ongelmaa olla.

Voisitko kertoa ihan yksityiskohtaisesti kaikki vaiheet, mitä era-testissä tapahtuu? Onko kivulias?

Zinnia, ei meillekään era-testiä aluksi ole suositeltu, ei edes kysyttäessä. Sen ei ole todettu olevan hyödyllinen. Nyt vaan alkaa olla keinot lopussa, kun on iso määrä siirtoja takana, hyviä blastoja, limikset aina upeana, oikeastaan kaikki on aina niin hyvin kun vaan voi olla, mutta ei vaan onnistu. Nyt ovat julkisella sitten valmiita kokeilemaan näitä kyseenalaisempiakin keinoja. Kortisonia sieltä ei kumma kyllä edelleenkään heru, siinä menee niiden raja.

Mulle ei ole siis tehty era testiä vaan beReady testi. Niillä on sama tarkoitus toki, mutta en voi satavarmasti tietää onko era testi samanlainen kuin beReady. Mutta voin avata miten tuo beReady menee :)
Eli testi vie yhden kierron. Nämä nyt mun kertomat lääkkeet/määrät saattaa vähän vaihdella per lääkäri, niinkuin lääkkeet muutenkin vaihtelee hoidoissa/alueittain ja lääkäreittäin.
1. Letrozol aloitetaan kierron alkuun. Mulla päivät 2-6.
2. Ultra päivinä 9-11 riippuu kuinka aikaisin tulee ovulaatio. Jos tuppaa tulemaan esim. päivänä 11, niin ultra voi olla esim. 8-10 päivinä. Tässä katsotaan missä vaiheessa johtofolli on.
3. Aiheutetaan ovilaatio piikillä (mitä kukakin lääkäri haluaa käyttää) esim. Ovitrelle
4. Otetaan (raavitaan) kohdusta limakalvoa "pillin" kanssa niinsanottuun normaaliin siirtoaikaan, eli 5 päivää ovulaatiosta.
5. Limakalvo lähetetään tutkivaan labraan analysoitavaksi.
6. Tulokset kertoo onko kohtu etuajassa vai myöhässä tuosta normi ajasta tunnin tarkkuudella.

Toi toimenpide on inhottava, ja sattuu, mutta kestää vaan 10 sekuntia, niin mulla ainakaan ei puudutettu mitään paikkoja. ENkä varmaan tarvitse tähän uuteenkaan kun tiedän mitä on tulossa. Jos on matala kipukynnys, voi olla kiva ottaa vaikka särkylääketta etukäteen. Mutta kandee varmistaa mitä särkylääkettä, koska osa vaikuttaa kohdun limakalvoon.

Zinnia
Kyllä verikokeita riittää! :grin Riippuu mikä lääkäriltä tuntuu tärkeältä selvittää tai mikä teille on tärkeää selvittää. Yksityisellä tietysti tekevät kaikkea, koska maksetaan niistä. Multa on otettu hyytymistekijät (n.13 eri markkeria), verenvuototestit (myös monta markkeria) koska vuodin niin paljon keskenmenossa ja niillä tuli epäily. Sitten on otettu kaikki "normi" testit, AMH, ferritiini, LH-tasot kierrosta, FSH, laajempi kilpirauhastesti, progesteroni, D-vitamiini, prolaktiini.
Mitä vielä vois miettiä on esim.estrogeeni ja testosteroni-testit. Mutta me ei varmaan näihin enää lähdetä, koska meille ei enää tehdä siirtoja luonnonkiertoon ja nuo vaikuttaa luonnonkierrossa. Luonnonkierrossa on liikaa varioitavia asioita ja meillä alkaa aika loppua kesken, niin poistetaan kaikki epävarmuustekijät. Meille tulee aina lääkkeellinen kierto, jolloin kaikkia variaabeleita pystyy kontrolloimaan, mitä lääketiede nyt tässä asiassa pystyy :wink
Joillekin tehdään kromosomitutkimukset, jos hoidot ei auta. Tai translokaatiotestit. Meillä on alkiodiagnostiikka, niin sen takia ei noita oteta.

Jannn ja Pupsis, mä uskoisin että meillä mies kyllä varmaan kestäisi nähdä meikäläisen punktion, mutta ymmärrän Pupsis että jos miehesi on kovin herkkä, ettet häntä halua operaatioon. Kyllä näissäkin hommissa on varmasti kätilöt joutuneet puolisoita hyysäämään :help

Meillähän viime kerralla kävi niin, että ensikertalaisina oltiin vähän hoomoilasina siellä klinikalla ja mies lähti toimittamaan omaa osuuttaan, ennen kuin mut otettiin sisälle sinne, siis siinä ihan ensimmäiseksi aamulla. Ja oltiin sovittu, että mies menee tekemään töitä sit jonnekin toisaalle. Niin päätin sitten itsekseni, kun kysyttiin haluanko puolison mukaan punktioon, että pärjään yksin. Vaikka olishan se ollut mukavaa, että mies olisi nyt edes jossain vaiheessa ollut mukana. Varsinkin korona-aikaan nämä hoidot pyörivät vahvasti naisen ympärillä, kun mies ei ole tervetullut klinikalle kuin ainostaan tyyliin ensikäynnille + punktiopäivänä toimittamaan oman osuutensa.

Kauanko muuten miehen toimituksesta kestää että punktio alkaa? Jos pari tuntia, niin mietin pitääkö minun mennä sit myöhemmin klinikalle kuin miehen, ja meniskö mies sit töihin joko kokonaan tai siksi aikaa. Ja uskaltaako tulla bussilla kotiin vai kannattaako hommata autokyyti?

Kauanko muuten miehen toimituksesta kestää että punktio alkaa? Jos pari tuntia, niin mietin pitääkö minun mennä sit myöhemmin klinikalle kuin miehen, ja meniskö mies sit töihin joko kokonaan tai siksi aikaa. Ja uskaltaako tulla bussilla kotiin vai kannattaako hommata autokyyti?

Klinikalla antavat tarkat ohjeet, miten toimitaan (mihin kellonaikaan pitää olla paikalla jne.) ja siitä on myös digihoitopolullakin yleistä tietoa (esim. väljät vaatteet jne.) :) Meillä meni niin, että aamulla piti ilmoittautua tiettyyn kellonaikaan sisälle, ja mies lähti suorittamaan omaa osuuttaan ja mut kutsuttiin sitten nimellä sisälle sinne odottelutilaan. Ja siinä hoitaja selosti päivän kulkua, ja kuinka monentena on toimenpiteeseen menossa jne. Sieltä ei pääse pois ilman saattajaa, eli saattaja + autokyyti on hyvä olla olemassa. Toki esim. itse olin sen verran ns. hyväkuntoinen, ettei saattajan + kyydin eli mieheni tarvinnut tulla sinne ylös asti. Me oltiin aamulla tyyliin 8.30 tms. siellä paikalla ja muistaakseni n. 11.30-12.00 maissa oltiin sitten jo matkalla kohti kotia.

Ja jos olen oikein ymmärtänyt, ne alkionsiirrot tehdään samassa tilassa missä punktio, joten sen toimenpidehuoneen on hyvä olla vapaana siihen mennessä, kun alkavat tehdä siirtoja :)

Klinikalla antavat tarkat ohjeet, miten toimitaan (mihin kellonaikaan pitää olla paikalla jne.) ja siitä on myös digihoitopolullakin yleistä tietoa (esim. väljät vaatteet jne.) :) Meillä meni niin, että aamulla piti ilmoittautua tiettyyn kellonaikaan sisälle, ja mies lähti suorittamaan omaa osuuttaan ja mut kutsuttiin sitten nimellä sisälle sinne odottelutilaan. Ja siinä hoitaja selosti päivän kulkua, ja kuinka monentena on toimenpiteeseen menossa jne. Sieltä ei pääse pois ilman saattajaa, eli saattaja + autokyyti on hyvä olla olemassa. Toki esim. itse olin sen verran ns. hyväkuntoinen, ettei saattajan + kyydin eli mieheni tarvinnut tulla sinne ylös asti. Me oltiin aamulla tyyliin 8.30 tms. siellä paikalla ja muistaakseni n. 11.30-12.00 maissa oltiin sitten jo matkalla kohti kotia.

Ja jos olen oikein ymmärtänyt, ne alkionsiirrot tehdään samassa tilassa missä punktio, joten sen toimenpidehuoneen on hyvä olla vapaana siihen mennessä, kun alkavat tehdä siirtoja :)

Eli siirrot on aina joskus klo 12 jälkeen :)

Minulla on ens ke ja pe varatut ultrat, ilmeisesti katsotaan milloin aloitetaan mahdollinen jarru ja muutenkin jatko. Tämä on ensimmäinen ivf meillä, niin ei tiedä miten sitten tulee vastetta. Mutta kiva jos on muitakin samassa vaiheessa :happy:

Sulla taitaakin olla lyhyellä kaavalla hoito? :) Toivotaan, että teillä eka hoito toisi toivotun lopputuloksen! Itselläkin on nyt optimistinen ja hyvä fiilis hoitojen suhteen :happy:

Tilkassa kello 13.00 jälkeen :) Muiden klinikoiden toimintatavoista en sitten tiedä. Mutta muistaisin, että me ollaan molemmat tuolla asiakkaina :dance008

Juu ollaan samassa, kiitos tiedoista :) jännittää hoidot, vaikka en tiedä milloin alkaa. Ensimmäinen ilmottautuminen maanantaina (huomenna pitäis menkat alkaa). Mutta en usko että mahdutaan tästä ekasta ilmoittautumisesta.
Kiitos myös muille vastauksista!

MeeriSiili, jos teilläkin lyhyt kaava, niin kauanko meni suunnittelukäynnistä että pääsit aloittamaan hoidon? Jos et ole Tilkan asiakas niin vastauksella ei niin väliä, mutta saa kertoa silti :)

Henskukka
- diagnoosi 01/2019, miehestä johtuva hedelmättömyys
- 01/2020 hoitoihin hakeutuminen, lahjasiittiöt
- 3 krt. inssi: 05, 06 ja 07/2020, luovuttajan vaihto
- IVF lyhyt kaava 09/2020, kaksi alkiota pakkaseen
- 1. siirto (pas) 12/2020, plussa

Kosmos
-ICSI 2/17, pas 4/17 -> poika 1/18
-8 alkiota siirretty 5/19 alkaen -> 6/19 & 1/20 km, pakastin tyhjä
-2.ICSI, punktio 1.3./21 (10 alkiota pakkaseen, hypeririskin takia ei tuoresiirtoa)
-PAS suunnitteilla 4/21

Pupsis
- Yritystä 8/2017 alkaen
- 3 kiertoa Letrozol 2,5mg ja 3 kiertoa 5mg
- lähete hoitoihin 5/2018 suunnittelukäynti 8/2018
- 3 OI + inssiä 10/19-2/20. Endometrioosi epäily vahvistunut tänä aikana
- 1 IVF pitkä kaava 9-10/2020. 16 follia joista 4 munasolua, 3 kypsää, 2 hedelmöittyi.
- tuoresiisrto 10/2020 nega ja vakava hyperi josta viikon sairaalassa
- 1 (5pv) alkio pakkasessa, 12/20 PAS keskeytyi. Lääkkeellinen PAS tammikuussa 2021. Tämän jälkeen pakkanen tyhjä

Meegu
- yritys aloitettu 2015
- ovulaatioinduktio x3
- 1.IVF 9/20 - > plussa - > km
- 1.PAS 11/20 - > nega
- 2.IVF 3/21 - > nega (2kpl blastoja pakkasessa)
- 2.PAS suunnitteilla 5/21

CherryRed
Ehkäisy jätetty pois 2017
- 1. IVF 5/2020: Tuoresiirto->nega
- 1. & 2. luonnol. kierto PAS: ->negat
- 3. lääkkeellinen PAS-> 11/2020 Plussa-> kkm 1/2021
- 2. IVF 3/21 ->alkiodiagnostiikka 6 blastoa

Limppu
- Yritys aloitettu 5/2018
- Lähete 9/2019, ensikäynti 1/2020, hoitoon pääsimme 5/20.
- 3 OI + inssiä 5/20-10/20 -> neg
- IVF suunnittelu 3/21

Tammenterhotar
- Yritys aloitettu 6/2018 -> hoitoon hakeutuminen julkiselle reilun vuoden kuluttua, diagnoosi selittämätön
- 3 x ovulaatioinduktio + inseminaatio 6-10/2020 --> negoja kaikki
- 1. IVF 3/2021, tuoresiirto negatiivinen (kaksi blastoa pakkasessa)

jannn
-Yritys aloitettu 9/18
-Luomuraskaus ja km 3/19
-Kolmas inseminaatio -> plussa 12/20 -> kkm 1/21
-IVF alkaa 5/21? Lyhyt kaava

Carnation
-yritys aloitettu 5/19
-kolme inseminaatiota - > negaa
-IVF 9/20, tuoresiirto negatiivinen, kaksi blastoa pakastimeen
- 1. PAS 10/20 -> nega
-2. PAS 12/20 - > plussa, km 12/20
-toinen IVF 1/20

Stella01
- luomuvauva 2018
- ivf 08/20 vaihtui inseminaatioksi
- ivf 10/20 tuoresiirto nega, ei pakastettavaa
- ivf 01/21

Turri
- yritys aloitettu 7/2018
- 1 oi + 4 inssiä --> negaa
- 1. IVF 2/2021 --> tuoresiirto 3/21, josta plussa. Pakkasessa 3 alkiota (3pv.)

Marrukka
- ehkäisy pois 1/2018
- 4/2019 diagnoosi: male factor only
- 1. IVF syksy 2020: tuoresiirto ja Pas molemmat negoja
- seuraava suunnittelukäynti 3/2021

Mep
-Yritystä 5/17
-Hakeutuminen tutkimuksiin 6/18: Vasta-aineet + endo joka ei näy missään
-2x inssi kevät 19, molemmat negaa
-1.IVF 8/19, 13 munasolua, 11 kypsää, 7 alkiota, tuoresiirto 4pv, muut 5pv blastoja
-Kaikista siirroista kaksi kemiallista, loput negaa
-Endon hoitaminen pistoksilla syksy 2020
-Kohdunkaulan laajennus syksy 2020
-Tulossa 2.IVF 2/21

Benelobe
-Tutkimukset 5/19 endo diagnoosi
-1 ivf 11/19, 6 alkiota: tuoresiirto neg, 1 ja 2 pas nega
-3 pas plussa, myöhäinen km rv 17+4 12/20
-yksi alkio pakkasessa

Kefir90
-yritystä -14 vuodesta
-tutkimuksiin kevät -18, diagnoosina selittämätön
- 1IVF/ICSI kesä -19 saalis 2blastoa pakkaseen ja kummastakin nega.
-2 IVF 9/20. Saalis 2 alkiota. Tuoresiirto nega.
- 2/21 PAS nro 3. Testaus 11.3

Fliber
- PCOS diagnoosi 2013
- yritystä 8/17lähtien
- 8/20 KM
- 1. mini-IVF 02/21. Saalis 0 munasolua
- 2. IVF, 3/21 -> siirto -> plussa. pakkaseen 7kpl

Meibibeibi
- Yritystä 2018 alkaen
- tutkimukset 2019 ->selittämätön
- koronasulun jälkeen 2020 OI *4 ja yksi inssi
- 1.IVF 2/2021, jonka tuoresiirrosta plussa

Tuikku84
-1 lapsi oi.+inseminaatiolla 2019
-Toisen yritystä 8.2019
-oi.+inseminaatio x4 ,7-10.20, negat+viimeisimmästä hyperi tms.
-toinen munanjohdin poistettiin 1.21
-IVF- suunnittelukäynti 3.21

Myrtle
1. IVF 3/2020 -> ei tuoresiirtoa, 8 blastoa pakkaseen
1. PAS 5/2020 nega (mahdollinen kemiallinen, yhden päivän haamuviiva)
2. PAS 6/2020 nega
3. PAS 9/2020 nega
4. PAS 10/2020 nega
5. PAS 3/2021 piinapäivät

Jukkapalmu
-Yritystä 5/2019
-4x inseminaatio kevät/syksy 2020, kaikki negoja
-Ivf 12/2020, ei tuoresiirtoa, 3 blastoa pakkaseen
-1.Pas 2/2021, plussa mutta meni kesken.
-2. Pas 4/2021 ?

Sofia2016m
-Yritystä 6/2019
-Luomu plussa 12/2019, josta kkm 1/2020
-aukiolotutkimus 8/2020 - - >munatorvet tukossa
- 1. Ivf. 1/2021, 3 blastoa pakkasessa. Ei tuoresiirtoa
- 1.pas 3/2021 - >plussa >km 5+5.
-2.pas 6/2021?

elo
-ehkäisy jätetty pois -09
-hoitoihin menty -14 -> 3 inssiä nega neljännestä Inssissä raskaus -> Kohtukuolema rv 23
-alkuraskauden km (kemiallinen) alle rv 6+
Vuosina -10, -13 -14 ja -15
-ivf hoitoihin -16
-ivf hoidoista tuoresiirrosta tyttö -17
-pakkasessa 3 alkiota (5 pv ikäisiä)
-”luomu plus” tyttö -19
-PAS suunnitteilla omaan kiertoon 3/-21(suunnitelma epäonnistui..)
-PAS suunnitteilla omaan kiertoon 4/-21

nunnukka_
Yritys aloitettu 8/15
Miehestä johtuva hedelmättömyys -- luovutetut siittiöt
Hoitoihin päästy 4/20
4 x inseminaatio -- kaikista nega
1. IVF 2/21 -- tuoresiirto, josta 3 aamuna plussa kunnes alkoi vuoto
2 alkiota pakkasessa
PAS luonnonkiertoon 3/21 -- nega
PAS suunnitteilla luonnonkiertoon 4/21

Miselli
Yritys aloitettu 2016, hoitoihin 2017. Selittämätön lapsettomuus.
3 x inseminaatio, 1 x OI.
1. IVF -> tuulimunaraskaus + 4 x nega.
2. IVF:n 1. PAS --> lapsi 9/2019. Pakkasessa 3 blastoa.
3/2021: 2. PAS Modifioitu spontaani kierto: kemiallinen.
4/2021: 3. PAS modifioitu spontaani kierto, siirto 12.4.

MeeriSiili
- 2019/06 yritys aloitettu
- 2020/04 yksityiselle
- 2020/06 letrot + luge
- 2020/07 gonal-f + ovitrelle + terot -> pos
- 2020/09: hento syke varhaisultrassa rv8, viikon päästä ultra kkm, viikon päästä tyhjennyslääkkeet: ei toimineet, 2 viikon päästä kaavinta
- 2020/11 suunnittelukäynti julkisella ( komplikaatiolöydös), ivf-jonoon
- 2021/01 kontrolliultra
- 2021/02 suunnittelukäynti 2
- 2021/03 suunnittelukäynti 3...

Dreamer21:
-ya 4/2015, ei yhtään plussaa ennen 3/2021.
-yksityisellä useita OI-yrityksiä 2016.
-Pcos-diagnoosi 2016.
-Julkisella OI-hoitoja ja 2 x inssi 2016-2017.
-Yksityisellä 2 x IVF 2017. Toisella kertaa 4 kpl 2-päivän alkiota - 1 tuoresiirto ja 2xPAS (viimeinen PAS siirrettiin 2 alkiota). Toinen IVF tulos ei alkioita.
-Hoitotauko 2017-2020 (luomuyritystä).
-Alkuvuoden 2020 suunnittelukäynti siirtyi koronan takia. Kesällä 2020 kysta-löydös ja leikkaus. Endodiagnoosi 2020.
-2020 jouluna IVF suunnittelukäynti julkisella.
-3/2021 IVF, tulos 5 kpl blastoa, 1 tuoresiirto ja 4 pakkaseen. Tästä siirrosta plussa 3/2021.

Ulpu
- yritys alkanut 2019
- tutkimuksiin 2020 julkiselle. Selittämätön lapsettomuus, suoraan IVF
- luomuraskaus 12/2020 km 2/21
- IVF aloitettu 4/21

Plussanneet
smoothie. (la 24.2.21)
Blanca (la 03/21)
Ilona-H (la 4.4.21)
Elevine (la 23.5.2021)
Smip (LA 21.5.2021)
Cvalda (la 5.6.2020)
Kanna (la 13.6.2021)
Nupo80 (la 29.6.2021)
Upunup (la 23.7.21)
Nabbs (la 28.7.2021)
Henskukka (la 11.9.2021)
Minnihiiri84 (la 17.9.2021)
Meibibeibi (la 10/2021)
Anselmiina_ (la 3.11.2021)
Ornament87 (la 15.11.2021)
Kissankäpälä (la 22.11.2021)
Turri (la 23.11.2021)
Dreamer21 (la 25.11.2021)
Caitir (la 26.11.2021)
nninas_ (la 3.12.2021)
Fliber (la 15.12.2021)

Muokattu viimeksi:
Henskukka
- diagnoosi 01/2019, miehestä johtuva hedelmättömyys
- 01/2020 hoitoihin hakeutuminen, lahjasiittiöt
- 3 krt. inssi: 05, 06 ja 07/2020, luovuttajan vaihto
- IVF lyhyt kaava 09/2020, kaksi alkiota pakkaseen
- 1. siirto (pas) 12/2020, plussa

Kosmos
-ICSI 2/17, pas 4/17 -> poika 1/18
-8 alkiota siirretty 5/19 alkaen -> 6/19 & 1/20 km, pakastin tyhjä
-2.ICSI, punktio 1.3./21 (10 alkiota pakkaseen, hypeririskin takia ei tuoresiirtoa)
-PAS suunnitteilla 4/21

Pupsis
- Yritystä 8/2017 alkaen
- 3 kiertoa Letrozol 2,5mg ja 3 kiertoa 5mg
- lähete hoitoihin 5/2018 suunnittelukäynti 8/2018
- 3 OI + inssiä 10/19-2/20. Endometrioosi epäily vahvistunut tänä aikana
- 1 IVF pitkä kaava 9-10/2020. 16 follia joista 4 munasolua, 3 kypsää, 2 hedelmöittyi.
- tuoresiisrto 10/2020 nega ja vakava hyperi josta viikon sairaalassa
- 1 (5pv) alkio pakkasessa, 12/20 PAS keskeytyi. Lääkkeellinen PAS tammikuussa 2021. Tämän jälkeen pakkanen tyhjä

Meegu
- yritys aloitettu 2015
- ovulaatioinduktio x3
- 1.IVF 9/20 - > plussa - > km
- 1.PAS 11/20 - > nega
- 2.IVF 3/21 - > nega (2kpl blastoja pakkasessa)
- 2.PAS suunnitteilla 5/21

CherryRed
Ehkäisy jätetty pois 2017
- 1. IVF 5/2020: Tuoresiirto->nega
- 1. & 2. luonnol. kierto PAS: ->negat
- 3. lääkkeellinen PAS-> 11/2020 Plussa-> kkm 1/2021
- 2. IVF 3/21 ->alkiodiagnostiikka 6 blastoa

Limppu
- Yritys aloitettu 5/2018
- Lähete 9/2019, ensikäynti 1/2020, hoitoon pääsimme 5/20.
- 3 OI + inssiä 5/20-10/20 -> neg
- IVF suunnittelu 3/21

Tammenterhotar
- Yritys aloitettu 6/2018 -> hoitoon hakeutuminen julkiselle reilun vuoden kuluttua, diagnoosi selittämätön
- 3 x ovulaatioinduktio + inseminaatio 6-10/2020 --> negoja kaikki
- 1. IVF 3/2021, tuoresiirto negatiivinen (kaksi blastoa pakkasessa)

jannn
-Yritys aloitettu 9/18
-Luomuraskaus ja km 3/19
-Kolmas inseminaatio -> plussa 12/20 -> kkm 1/21
-IVF alkaa 5/21? Lyhyt kaava

Carnation
-yritys aloitettu 5/19
-kolme inseminaatiota - > negaa
-IVF 9/20, tuoresiirto negatiivinen, kaksi blastoa pakastimeen
- 1. PAS 10/20 -> nega
-2. PAS 12/20 - > plussa, km 12/20
-toinen IVF 1/20

Stella01
- luomuvauva 2018
- ivf 08/20 vaihtui inseminaatioksi
- ivf 10/20 tuoresiirto nega, ei pakastettavaa
- ivf 01/21

Turri
- yritys aloitettu 7/2018
- 1 oi + 4 inssiä --> negaa
- 1. IVF 2/2021 --> tuoresiirto 3/21, josta plussa. Pakkasessa 3 alkiota (3pv.)

Marrukka
- ehkäisy pois 1/2018
- 4/2019 diagnoosi: male factor only
- 1. IVF syksy 2020: tuoresiirto ja Pas molemmat negoja
- seuraava suunnittelukäynti 3/2021

Mep
-Yritystä 5/17
-Hakeutuminen tutkimuksiin 6/18: Vasta-aineet + endo joka ei näy missään
-2x inssi kevät 19, molemmat negaa
-1.IVF 8/19, 13 munasolua, 11 kypsää, 7 alkiota, tuoresiirto 4pv, muut 5pv blastoja
-Kaikista siirroista kaksi kemiallista, loput negaa
-Endon hoitaminen pistoksilla syksy 2020
-Kohdunkaulan laajennus syksy 2020
-Tulossa 2.IVF 2/21

Benelobe
-Tutkimukset 5/19 endo diagnoosi
-1 ivf 11/19, 6 alkiota: tuoresiirto neg, 1 ja 2 pas nega
-3 pas plussa, myöhäinen km rv 17+4 12/20
-yksi alkio pakkasessa

Kefir90
-yritystä -14 vuodesta
-tutkimuksiin kevät -18, diagnoosina selittämätön
- 1IVF/ICSI kesä -19 saalis 2blastoa pakkaseen ja kummastakin nega.
-2 IVF 9/20. Saalis 2 alkiota. Tuoresiirto nega.
- 2/21 PAS nro 3. Testaus 11.3

Fliber
- PCOS diagnoosi 2013
- yritystä 8/17lähtien
- 8/20 KM
- 1. mini-IVF 02/21. Saalis 0 munasolua
- 2. IVF, 3/21 -> siirto -> plussa. pakkaseen 7kpl

Meibibeibi
- Yritystä 2018 alkaen
- tutkimukset 2019 ->selittämätön
- koronasulun jälkeen 2020 OI *4 ja yksi inssi
- 1.IVF 2/2021, jonka tuoresiirrosta plussa

Tuikku84
-1 lapsi oi.+inseminaatiolla 2019
-Toisen yritystä 8.2019
-oi.+inseminaatio x4 ,7-10.20, negat+viimeisimmästä hyperi tms.
-toinen munanjohdin poistettiin 1.21
-IVF- suunnittelukäynti 3.21

Myrtle
1. IVF 3/2020 -> ei tuoresiirtoa, 8 blastoa pakkaseen
1. PAS 5/2020 nega (mahdollinen kemiallinen, yhden päivän haamuviiva)
2. PAS 6/2020 nega
3. PAS 9/2020 nega
4. PAS 10/2020 nega
5. PAS 3/2021 piinapäivät

Jukkapalmu
-Yritystä 5/2019
-4x inseminaatio kevät/syksy 2020, kaikki negoja
-Ivf 12/2020, ei tuoresiirtoa, 3 blastoa pakkaseen
-1.Pas 2/2021, plussa mutta meni kesken.
-2. Pas 4/2021 ?

Sofia2016m
-Yritystä 6/2019
-Luomu plussa 12/2019, josta kkm 1/2020
-aukiolotutkimus 8/2020 - - >munatorvet tukossa
- 1. Ivf. 1/2021, 3 blastoa pakkasessa. Ei tuoresiirtoa
- 1.pas 3/2021 - >plussa >km 5+5.
-2.pas 6/2021?

elo
-ehkäisy jätetty pois -09
-hoitoihin menty -14 -> 3 inssiä nega neljännestä Inssissä raskaus -> Kohtukuolema rv 23
-alkuraskauden km (kemiallinen) alle rv 6+
Vuosina -10, -13 -14 ja -15
-ivf hoitoihin -16
-ivf hoidoista tuoresiirrosta tyttö -17
-pakkasessa 3 alkiota (5 pv ikäisiä)
-”luomu plus” tyttö -19
-PAS suunnitteilla omaan kiertoon 3/-21(suunnitelma epäonnistui..)
-PAS suunnitteilla omaan kiertoon 4/-21

nunnukka_
Yritys aloitettu 8/15
Miehestä johtuva hedelmättömyys -- luovutetut siittiöt
Hoitoihin päästy 4/20
4 x inseminaatio -- kaikista nega
1. IVF 2/21 -- tuoresiirto, josta 3 aamuna plussa kunnes alkoi vuoto
2 alkiota pakkasessa
PAS luonnonkiertoon 3/21 -- nega
PAS suunnitteilla luonnonkiertoon 4/21

Miselli
Yritys aloitettu 2016, hoitoihin 2017. Selittämätön lapsettomuus.
3 x inseminaatio, 1 x OI.
1. IVF -> tuulimunaraskaus + 4 x nega.
2. IVF:n 1. PAS --> lapsi 9/2019. Pakkasessa 3 blastoa.
3/2021: 2. PAS Modifioitu spontaani kierto: kemiallinen.
4/2021: 3. PAS modifioitu spontaani kierto, siirto 12.4.

MeeriSiili
- 2019/06 yritys aloitettu
- 2020/04 yksityiselle
- 2020/06 letrot + luge
- 2020/07 gonal-f + ovitrelle + terot -> pos
- 2020/09: hento syke varhaisultrassa rv8, viikon päästä ultra kkm, viikon päästä tyhjennyslääkkeet: ei toimineet, 2 viikon päästä kaavinta
- 2020/11 suunnittelukäynti julkisella ( komplikaatiolöydös), ivf-jonoon
- 2021/01 kontrolliultra
- 2021/02 suunnittelukäynti 2
- 2021/03 suunnittelukäynti 3...

Dreamer21:
-ya 4/2015, ei yhtään plussaa ennen 3/2021.
-yksityisellä useita OI-yrityksiä 2016.
-Pcos-diagnoosi 2016.
-Julkisella OI-hoitoja ja 2 x inssi 2016-2017.
-Yksityisellä 2 x IVF 2017. Toisella kertaa 4 kpl 2-päivän alkiota - 1 tuoresiirto ja 2xPAS (viimeinen PAS siirrettiin 2 alkiota). Toinen IVF tulos ei alkioita.
-Hoitotauko 2017-2020 (luomuyritystä).
-Alkuvuoden 2020 suunnittelukäynti siirtyi koronan takia. Kesällä 2020 kysta-löydös ja leikkaus. Endodiagnoosi 2020.
-2020 jouluna IVF suunnittelukäynti julkisella.
-3/2021 IVF, tulos 5 kpl blastoa, 1 tuoresiirto ja 4 pakkaseen. Tästä siirrosta plussa 3/2021.

Ulpu
- yritys alkanut 2019
- tutkimuksiin 2020 julkiselle. Selittämätön lapsettomuus, suoraan IVF
- luomuraskaus 12/2020 km 2/21
- IVF aloitettu 4/21

Plussanneet
smoothie. (la 24.2.21)
Blanca (la 03/21)
Ilona-H (la 4.4.21)
Elevine (la 23.5.2021)
Smip (LA 21.5.2021)
Cvalda (la 5.6.2020)
Kanna (la 13.6.2021)
Nupo80 (la 29.6.2021)
Upunup (la 23.7.21)
Nabbs (la 28.7.2021)
Henskukka (la 11.9.2021)
Minnihiiri84 (la 17.9.2021)
Meibibeibi (la 10/2021)
Anselmiina_ (la 3.11.2021)
Ornament87 (la 15.11.2021)
Kissankäpälä (la 22.11.2021)
Turri (la 23.11.2021)
Dreamer21 (la 25.11.2021)
Caitir (la 26.11.2021)
nninas_ (la 3.12.2021)
Fliber (ke 15.12.2021)

Anteeks pakko sanoa miten söpö toi sun vahinko tuolla on :Heartred kun laitoit ke 15.12.:joyful: muilla la eli LaskettuAika eikä lauantaina muilla laskettu aika :smiley-angelic003:Heartbigred ehkä ne on raskausaivot jotka teki vahingon :love7

Anteeks pakko sanoa miten söpö toi sun vahinko tuolla on :Heartred kun laitoit ke 15.12.:joyful: muilla la eli LaskettuAika eikä lauantaina muilla laskettu aika :smiley-angelic003:Heartbigred ehkä ne on raskausaivot jotka teki vahingon :love7
Minä olen myös lukenut todella monta kertaa la-lyhenteen lauantaiksi. Muutama vuosi taaksepäin ei raksuttanut edes siinä kohtaa kun rupesin ihmettelemään, että eihän päivämäärä se-ja-se ole lauantai vaan maanantai. Onneksi en kerennyt ihmettelemään sitä foorumilla silloin. :laughing021

Sunnuntai huomenet! Aloitin ovaleap pistokset keskiviikkona on ollut tosi kovat suolisto oireet sen jälkeen, välillä oli ummetusta ja välillä tulee vetenä.. mulla endometrioosi/ adenomyoosi tausta en tiedä vaikuttaako se nyt tähän..?.. mut mikä oli outoa niin klinikan lääkäri sanoi ettei kuulemma johdu pistoksista vaan jostain muusta, vaikka pakkausselosteessa lukee sivuoireena juurikin ripuli ja ummetus :pompus: eikä siis näin ollen myöskään kirjoittanut saikkua ..aloin syödä IBS ään tarkotettua lääkettä ja se vähän auttoi muttei poistanut koko vaivaa, olo on myös turvonnut ja tukala jo nyt:sorry: huomenna kontrolli ultra toivottavasti kaikki hyvin ja hoitoa voidaan jatkaa. Olin viime viikon pois töistä saa nähdä miten tulevan viikon käy kun nyt jo on kävely semmosta töpöttelyä:eek: onko muilla näin kovia oireita näin pian hoidon aloituksesta??:anyone

Harvoin tänne kirjoittelen mutta käyn sillon tällöin lukemassa ja jokaisen tilanteessa mukana elänyt, onnea teille jotka jo saitte plussan toivottavasti kaikki menee hyvin :Heartred ja pahoittelut kaikille jotka eivät vielä ole siellä asti, pidetään toivoa yllä:Heartred

Ei ole tullut niin pahoja oireita, että olisi pitänyt olla yhtään töistä pois stimulaatiolääkkeiden takia. Toivottavasti su oireet tasoittuu ja ja kontrolli ultrassa kaikki hyvin. Tietääkö lääkäri että syöt samaan aikaan noita IBS lääkkeitä? Niistä kannattaa jutella huomenna jos vielä ette ole jutelleet, kun ei ikinä tiedä mitkä lääkeaineet voi yhteisvaikutuksessa mitenkin vaikuttaa.

Kävin ottamassa perjantaina uudet ferritiinikokeet ja nyt ollaan 79 :smiley-bounce012 Pakko iloita pienistäkin onnistumisista!
Tammikuussa kkm:n jälkeen oli 28, Helmikuussa 36 ja nyt tupla-annoksella joka päivä sekä olen ottanut c-vitamiinin samaan aikaan boostaakseni imeytymistä, niin hieno 79! Monet lääkärit pitää tuota 70 rajaa ihanteellisena.

Nyt vaan odottelen menkkoja että saa alottaa letrot. Huomenna pitäs alkaa, mutta vielä ei ole kauheasti oireita. Toisaalta kkm:n jälkeen menkkaoireet on melkeen kadonneet. On ollut 2 menkat niiden jälkeen.

Jann, sullakin huomisen odottelua :) toivottavasti saadaan uudet kierrot huomenna niin te pääsette ilmoittautumaan hoitoihin!

Sunnuntai huomenet! Aloitin ovaleap pistokset keskiviikkona on ollut tosi kovat suolisto oireet sen jälkeen, välillä oli ummetusta ja välillä tulee vetenä.. mulla endometrioosi/ adenomyoosi tausta en tiedä vaikuttaako se nyt tähän..?.. mut mikä oli outoa niin klinikan lääkäri sanoi ettei kuulemma johdu pistoksista vaan jostain muusta, vaikka pakkausselosteessa lukee sivuoireena juurikin ripuli ja ummetus :pompus: eikä siis näin ollen myöskään kirjoittanut saikkua ..aloin syödä IBS ään tarkotettua lääkettä ja se vähän auttoi muttei poistanut koko vaivaa, olo on myös turvonnut ja tukala jo nyt:sorry: huomenna kontrolli ultra toivottavasti kaikki hyvin ja hoitoa voidaan jatkaa. Olin viime viikon pois töistä saa nähdä miten tulevan viikon käy kun nyt jo on kävely semmosta töpöttelyä:eek: onko muilla näin kovia oireita näin pian hoidon aloituksesta??:anyone

Harvoin tänne kirjoittelen mutta käyn sillon tällöin lukemassa ja jokaisen tilanteessa mukana elänyt, onnea teille jotka jo saitte plussan toivottavasti kaikki menee hyvin :Heartred ja pahoittelut kaikille jotka eivät vielä ole siellä asti, pidetään toivoa yllä:Heartred

Täällä kanssa endometrioosipotilas! Suolioireet alkoi pistosten alettua mutta itselläni pysyivät kohtuullisina. Itselläni on ollut molempina kertoina aika hyvä olo punktioon asti. Pahin endometrioosin ja hoitojen kanssa on kuukautiset. Kaikki hormoonilääkkeet (lääkkeelliset pas:it, munasolukeräykset jne) ovat kasvattaneet endometrioomat ja se tarkoittaa että joka hoidon jälkeen kuukautiskivut ovat pahemmat.

Olen ymmärtänyt että joillakin ja vissiin just endometrioosin kanssa saattaa melko varhaisessa vaiheessa alkaa kertymään nestettä vatsaonteloon. Mutta en lähtisi murehtimaan sitä vielä, ultrassa näkee mikä tilanne on. Ultraan asti pidä huolta itsestäsi :Heartred

Ei ole tullut niin pahoja oireita, että olisi pitänyt olla yhtään töistä pois stimulaatiolääkkeiden takia. Toivottavasti su oireet tasoittuu ja ja kontrolli ultrassa kaikki hyvin. Tietääkö lääkäri että syöt samaan aikaan noita IBS lääkkeitä? Niistä kannattaa jutella huomenna jos vielä ette ole jutelleet, kun ei ikinä tiedä mitkä lääkeaineet voi yhteisvaikutuksessa mitenkin vaikuttaa.

Kävin ottamassa perjantaina uudet ferritiinikokeet ja nyt ollaan 79 :smiley-bounce012 Pakko iloita pienistäkin onnistumisista!
Tammikuussa kkm:n jälkeen oli 28, Helmikuussa 36 ja nyt tupla-annoksella joka päivä sekä olen ottanut c-vitamiinin samaan aikaan boostaakseni imeytymistä, niin hieno 79! Monet lääkärit pitää tuota 70 rajaa ihanteellisena.

Nyt vaan odottelen menkkoja että saa alottaa letrot. Huomenna pitäs alkaa, mutta vielä ei ole kauheasti oireita. Toisaalta kkm:n jälkeen menkkaoireet on melkeen kadonneet. On ollut 2 menkat niiden jälkeen.

Jann, sullakin huomisen odottelua :) toivottavasti saadaan uudet kierrot huomenna niin te pääsette ilmoittautumaan hoitoihin!

Mitä rautavalmistetta syöt? Mulla otettiin viime viikolla ferritiini ja oli hurjat 9. :sad001 Saas nähän miten tässä siirrossa käy.

Onko muuten tietoa kauanko ovitrelle voi näkyä testeissä? Ihan huvikseni tein testin tänää et näkyykö ja haalea haamu tuli. Nyt siis pp4 ja ovitrellen laitosta yli viikko.

Takaisin