IVF/ICSI-HOIDOT 2021

Tänään meinasi sydän hetkeksi pysähtyä kun tuli sähköposti, että hoitava ammattilainen on tehnyt merkinnän omapolkuun. Olemme lokakuusta lähtien olleet ivf-jonossa ja suunnittelukäyntiin on yli 1 kk, eikä näin ollen pitäisi tulla mitään merkintöjä hoitopolkuun. Olin ihan varma, että hoidot ovat koronatilanteen takia taas katkolla. Samanlainen ilmoitus tuli kun oltiin keväällä inssijonossa ja klinikka meni kiinni, mutta onneksi oli tällä kertaa vain yleistä infoa rokotteesta. :nailbiting:

Mullakin melkein sydän pysähtyi kun huomasin että Omapolulle on tullut viesti, ja mietin kans että nytkö he laittavat hoidot tauolle, kuten viime keväänä, tai että oma hoitoon pääsy on siirretty! Onneksi viesti olikin sitten vaan rokotteeseen liittyvä!

Meilläkin siis viime keväänä jäi eka IVF/ICSI välistä, kun tuli tuo sulku. Oltaisiin siis juuri siinä main päästy ilmoittautumaan hoitoihin. Hoito siirtyi sitten alkamaan heinäkuun kuukautisista, ja tämä hoitokierros ei tuonut toivottua lopputulosta. Meillä on nyt lupa ilmoittautua hoitoon tammikuun kuukautisista, jotka luultavasti alkavat ensi viikolla. Ironista oli se, että viimeiset kuukautiset alkovat 31.12., jos ne olisivat olleet päivän myöhässä olisi ne ehkä laskettu tammikuun kuukautisiksi :joyful: Viime kierto olikin megapitkä, 31 päivää.

Tosin olen vähän henkisesti yrittänyt varautua siihen, että hoidoissa voi olla ruuhkaa ja hoitokierros voi siirtyä :sad001 Vaikka sitä en siis missään nimessä toivo! Mutta voisinpa hypätä taas tänne mukaan kirjoittelemaan, nyt kun hoidotkin taas toivon mukaan kohta jatkuvat.

Tsemppiä kaikille hoitoihin :happy: On ollut ihana lukea, että todella moni on saanut viime vuoden ryhmässä plussan!
 
Meillä hoidot alkaneet 2017 kahdella inssillä, joista ei siis tulosta.
Sen jälkeen siirryttiin julkiselle alkuvuodesta 2018 ja ekasta ivfstä tuoresiirron seurauksena syntyi 12/18 tyttö.
Pakkaseen jäi yksi alkio ja kaikenlaisten toimenpideiden jälkeen siirrettiin 5-päiväinen blasto, josta plussasin. La 13.7.2021.
Olen kohta 41 ja tämä kolmas raskauteni. Minulla luomupoika -06.
 
Maanantaina siirto eli nyt siis kaiketi pp3, ei kyllä oikein erityisiä tuntemuksia, vähän vihlaissut eilen muutaman kerran mahasta, mutta vaikea kyllä yksilöidä näitä... Vatsa on kyllä turvonnut yhä, kunnon pöhötys! Tänään pistän Ovitrellea kuusi naksausta kuten laitoin maanantainakin, ja sittenhän se kai näkyykin kymmenisen päivää, joten estää tehokkaasti turhat testailut.

Testipäivä siis maanantaina, mutta kuukautisten pitäisi alkaa perjantaina jo, saa nähdä miten käy. Mulla on yleisesti pilleritkin huonosti pitäneet menkkoja poissa, eli voi olla että lugetkaan ei pidä jos ovat alkaakseen.

Ollaan tässä yhdessä miehen kanssa pohdittu kumpi olisi kivempaa, testata silloin su itse vai odottaa maanantain verikoetta... Kauhein olisi tietenkin saada jotenkin vielä Ovitrellesta johtuva positiivinen su ja sitten nega maanantaina, joten ehkä vaan odotellaan verikoetta JOS nyt kävisi niin ettei vuotoa silloin kuulu.

Miten aiotte muut tehdä?

Ja vielä viimeisenä oma napa -valituksena, nämä luget ovat kyllä kamalia. Ottaisin paljon mielummin piikkejä lisää kun tätä sotkua...
 
Mulla on tänään testipäivä, kävin verikokeessa pelkästään tällä kertaa. Viimeksi testasin päivää ennen. Kovin paljon ennen virallista päivää en ole viitsinyt testata, ettei motivaatio Lugejen käyttöön lopu.

Luget ei ole kivoja, ei. Suht kivasti pärjäilee kun vaihtaa phs:n pari tuntia laiton jälkeen kun enin sotku on tullut pois. Itsellä limakalvot ei tykkää kauheasti, käytän myös Ceridalia sen takia.
 
Maanantaina siirto eli nyt siis kaiketi pp3, ei kyllä oikein erityisiä tuntemuksia, vähän vihlaissut eilen muutaman kerran mahasta, mutta vaikea kyllä yksilöidä näitä... Vatsa on kyllä turvonnut yhä, kunnon pöhötys! Tänään pistän Ovitrellea kuusi naksausta kuten laitoin maanantainakin, ja sittenhän se kai näkyykin kymmenisen päivää, joten estää tehokkaasti turhat testailut.

Testipäivä siis maanantaina, mutta kuukautisten pitäisi alkaa perjantaina jo, saa nähdä miten käy. Mulla on yleisesti pilleritkin huonosti pitäneet menkkoja poissa, eli voi olla että lugetkaan ei pidä jos ovat alkaakseen.

Ollaan tässä yhdessä miehen kanssa pohdittu kumpi olisi kivempaa, testata silloin su itse vai odottaa maanantain verikoetta... Kauhein olisi tietenkin saada jotenkin vielä Ovitrellesta johtuva positiivinen su ja sitten nega maanantaina, joten ehkä vaan odotellaan verikoetta JOS nyt kävisi niin ettei vuotoa silloin kuulu.

Miten aiotte muut tehdä?

Ja vielä viimeisenä oma napa -valituksena, nämä luget ovat kyllä kamalia. Ottaisin paljon mielummin piikkejä lisää kun tätä sotkua...

Mä olen yleensä testannut verikoetta edellisenä päivänä. Siinä ei pitäs olla enää mitään jäännöksiä Ovitrellestä. Kun verikoetulos tulee, niin siitä tulee ilmo kännykkään klinikan äpistä ja jos se on nega ja keskellä vaikka työpäivää, niin en tiiä miten siinä reagoi. Kun testaa ensin itse, voi sitten rauhassa käydä läpi niitä tunteita.

Jotkut tikuttelee pitkin luteaalista niin että seuraavat kun Ovitrelle häipyy ja josko tulis uusi plussa, jotta tietää sen olevan uutta plussaa.

Tsemppiä! :)
 
Mulle kävi niin että ovitrelle kummitteli vielä edellisenä päivänä ennen testiä. Testipäivän aamunakin näkyi, mutta vähemmän. Verikokeessa olikin jämiä vielä hcg 7.
Seuraavalla kerralla testasin myös edeltävänä päivänä, enkä tuolloin uskonutkaan plussaan, mutta oli se. Aamulla ennen verikoetta oli jo vielä punaisempi testi. Nyt rv 16+6:happy:
 
Maanantaina siirto eli nyt siis kaiketi pp3, ei kyllä oikein erityisiä tuntemuksia, vähän vihlaissut eilen muutaman kerran mahasta, mutta vaikea kyllä yksilöidä näitä... Vatsa on kyllä turvonnut yhä, kunnon pöhötys! Tänään pistän Ovitrellea kuusi naksausta kuten laitoin maanantainakin, ja sittenhän se kai näkyykin kymmenisen päivää, joten estää tehokkaasti turhat testailut.

Testipäivä siis maanantaina, mutta kuukautisten pitäisi alkaa perjantaina jo, saa nähdä miten käy. Mulla on yleisesti pilleritkin huonosti pitäneet menkkoja poissa, eli voi olla että lugetkaan ei pidä jos ovat alkaakseen.

Ollaan tässä yhdessä miehen kanssa pohdittu kumpi olisi kivempaa, testata silloin su itse vai odottaa maanantain verikoetta... Kauhein olisi tietenkin saada jotenkin vielä Ovitrellesta johtuva positiivinen su ja sitten nega maanantaina, joten ehkä vaan odotellaan verikoetta JOS nyt kävisi niin ettei vuotoa silloin kuulu.

Miten aiotte muut tehdä?

Ja vielä viimeisenä oma napa -valituksena, nämä luget ovat kyllä kamalia. Ottaisin paljon mielummin piikkejä lisää kun tätä sotkua...

Ovitrelle luteaalitukena on toiminut minulla hyvin ja pitänyt penkkoja poissa, vuoto tulee minulla lugesteronin läpi. Onko nyt ensimmäinen kierto, kun pistät sitä myös ovulaation/siirron jälkeen? Ovitrelle näkyi minulla vielä päivää ennen virallista testipäivää.
 
Jännää, että nyt jo kahdella on näkynyt edeltävänä päivänä Ovitrelle. Mulla ei ole näkynyt koskaan :wideyed:
Meissä on kaikissa eroja esim. miten nopeasti kroppa metabuloi aineita, ehkä tässä hormonimetabuloinnissa on sitten myös.
 
Minä testasin jo aikaisin joka päivä, jotta näin miten Pregnyl/Ovitrelle hiipuu pois näkyvistä, ja sen jälkeen jo tiesikin, että jos se nyt lähtee jälleen tummenemaan, on se raskauden merkki. Ja kun tuon päivittäisen liuskatestauksen teki vielä samanmerkkisillä liuskoilla, pystyi niitä hyvin vertaamaan toisiinsa.
 
Ovitrelle luteaalitukena on toiminut minulla hyvin ja pitänyt penkkoja poissa, vuoto tulee minulla lugesteronin läpi. Onko nyt ensimmäinen kierto, kun pistät sitä myös ovulaation/siirron jälkeen? Ovitrelle näkyi minulla vielä päivää ennen virallista testipäivää.

Joo, ensimmäinen siirto kyseessä, joten ei mitään aiempia kokemuksia niin ovitrellesta muuna kuin irrotuspiikkinä tai testailusta muutoinkaan. Jotenkin tuntuu, että ehkä jos vaan pystyn niin odotan sinne testipäivään, en ole ikinä elämässäni tehnyt positiivista raskaustestiä, niin olisi kurjaa innostua siitä Ovitrellen plussasta...
 
Ei tärpännyt pakkasalkiokaan. Hcg alle 2. Uutta stimulaatiota ja siis 3. Ivf-kierrosta pääsen aloittelemaan heti ensi viikolla. "Jee".
 
Voi harmi @Muir
Oon tosi pahoillani :Heartred
Oliko teillä jo juttua, että vaihdetaanko protokollaa ja käyttekö ensin suunnittelukäynnillä?

Meillä alkaa kans uus IVF kierros, kunhan tulee ekat menkat kkm:n jälkeen.
 
Mennään periaatteessa samalla kaavalla. Ei ole suunnittelukäyntiä, mutta huomenna vielä lääkäri soittaa. Reseptit mulla jo on.
 
Toi miten monta päivää ovitrelle/pregnyl näkyy on varmasti yksilöllistäkin mut huomioikaa et vaikuttaa suuresti sekin onko se ollut vain irrotukseen eli ennen punktiota vai meneekö myös luteaalitukena ja miten usein/millä annoksella.

Mä sain esim alkionsiirrossa vielä pp0/dpo5 luteaali/kiinnittymistueksi pregnyliä niin raskaustesti ei ehtinyt missään vaiheessa vaihtua täysin negaksi mut vasta dpo12 tiesin et joku on varmaan tarrannut.
 
Voi ei Muir! Tsemppiä jatkoon ja uuteen hoitojaksoon!

Mulla on myös ollut ovitrelleä puolikas luteaalitukena näissä kahdessa viimeisessä passissa. Lääkäri sanoi suoraan, että saattaa näkyä eikä siksi kantsi liikaa aikaistaa testausta. Meillä mies on joka kerta vastustanut etuaikaista testausta ja ollaan testattu vasta virallisena päivänä. Mulle tää on ollu suht helppoa ja itseasiassa se testin tekeminen on niin jännää et joskus tuli mieleen lykätäkin asiaa. Ois voinu herkutella ajatuksella karvan pidempään.
Toisaalta viimeisessä verikokeessa oli hoitsun ilme näkemisen arvoinen kun kerroin että tulos tulee olemaan erilainen kuin aiemmilla kerroilla. Olinhan sinä aamuna saanut leffaviivat testiin. Tänään sitä plussan aiheuttajaa käytiin katsomassa neuvolan ultralla ja kaikki oli hienosti. Toivottavasti tämä valaa uskoa teille kanssasisarille!!
 
Voi ei Muir! Tsemppiä jatkoon ja uuteen hoitojaksoon!

Mulla on myös ollut ovitrelleä puolikas luteaalitukena näissä kahdessa viimeisessä passissa. Lääkäri sanoi suoraan, että saattaa näkyä eikä siksi kantsi liikaa aikaistaa testausta. Meillä mies on joka kerta vastustanut etuaikaista testausta ja ollaan testattu vasta virallisena päivänä. Mulle tää on ollu suht helppoa ja itseasiassa se testin tekeminen on niin jännää et joskus tuli mieleen lykätäkin asiaa. Ois voinu herkutella ajatuksella karvan pidempään.
Toisaalta viimeisessä verikokeessa oli hoitsun ilme näkemisen arvoinen kun kerroin että tulos tulee olemaan erilainen kuin aiemmilla kerroilla. Olinhan sinä aamuna saanut leffaviivat testiin. Tänään sitä plussan aiheuttajaa käytiin katsomassa neuvolan ultralla ja kaikki oli hienosti. Toivottavasti tämä valaa uskoa teille kanssasisarille!!

Meinas tulla ihan itku tästä kun tuntuu että itsellä on vielä niin pitkä matka kuljettavana tuohon pisteeseen. Että olis raskaana ja pääsisi neuvolaan. Uskon kyllä että se hetki vielä koittaa!
 
Ja vielä viimeisenä oma napa -valituksena, nämä luget ovat kyllä kamalia. Ottaisin paljon mielummin piikkejä lisää kun tätä sotkua...

Mulla on Lutinukset ja niissä ei oo juurikaan ulosvirtausta, pärjää tosi hyvin niiden kanssa. Mun mielestä käytiin täällä keskustelua aiemmin ja lopputulos kai oli, että Luget sottaa enemmän. Ehkä kannattaa pyytää lääkäriltä vaihtoa, jos tarvii vielä tulevaisuudessa? Toivotaan ettei tarvi! Molemmat on täsmälleen samaa tavaraa.
 
Voi ei, toivottavasti en loukannut!! Se ei ollut tarkoitus! Ja kyllä se sieltä koittaa, meillä matka tähän kesti kohtuullisen ajan, yrityksen aloituksesta noin 2 vuotta. Siitä hoidoissa noin 1 vuotta, jos koronaviiveet lasketaan mukaan. Kyllä kaikilla tämäm ryhmän jäsenillä on välillä usko lujilla, mutta ei pidä luovuttaa! Tsemppiä Kosmos, anteeksi jos loukkasin!
 
Ei oikeastaan liity aiempiin kirjoituksiin, mutta mitä itse mietin tällä hetkellä.. Miten en tajunnut ettei ne pelot ja panikoimiset lopu plussatestiin, vaan edelleen mennään vuoristoradassa.

Ensin jännitti oireettomuus, nyt oon voinut kaksi viikkoa tosi huonosti ja mietin jo että paraneeko tilanne koskaan, nyt tänään parempi vointi ja oon ihan varma, että se taas tarkoittaa huonoa raskauden kannalta :sad001 ensi viikon varhaisultra jännittää ja pelottaa, toisaalta toivoo että tulisi pian, mutta samalla pelottaa mitä siellä saa selville. Huoh..
 
Ei yhtään millään pahalla Henskukka, mutta ehkä tämä ei ole oikea ketju noille huolille. Varmaan kuka tahansa plussaamaton ottaisi hyvin mielellään huolen siitä miten raskaus etenee. Tuntuu vähän samalla tavalla tarpeettomalta täällä julistaa kun se miten lapsestakin kyllä kantaa huolta koko sen elämän. Ehkä olisi sopivampi ja saisit paremmin vertaistukea raskaana olevien ketjuissa?
 
Takaisin
Top