IVF/ICSI-HOIDOT 2021

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kosmos
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla meni luotto one steppeihin silloin kun tulin siirrosta raskaaksi. Ensin sain yhteen roskishaamun dpo 10. Seuraavana aamuna kolme one steppiä (10 herkkyys) näytti ehkä jossain valossa väritöntä viivan paikkaa ja lähdin apteekkiin ja olisko ollu preg check (25 herkkyys) minkä ostin ja näytti kahden tunnin pidätyksellä selvän plussan. Se on itseasiassa toi mun profiilikuva. One stepit näytti haamua vielä kun digi sano raskaana 2-3 viikkoa. Niin en jättäis one steppien varaan tietoa raskaudesta ja esim lopettaisi lääkkeitä pelkästään sen perusteella.

Joo siis teroja syön joka tapauksessa vielä sen torstain, jolloin pitää ilmoittaa testitulos. Ja en tosiaan mäkään pelkästään noihin onesteppeihin luota, niin paljon huonoa niistä lukenut. Mutta kiitos silti Beebi tiedosta/vahvistuksesta :happy:

Ja siis ne onestepin ovistestit on toiminu mulla ihan täydellisesti ja aikanaan tilasin niitä megapakkauksissa, jossa tuli aina joku 8 raskaustestiä mukana.

No hitto en :banghead: Mä oon kyllä niin raukkis tän testaamisen kanssa nykyään.. Aamulla olin jo testi kädessä, mutta en kuitenkaan uskaltanut tehdä sitä! Oon ilmeisesti niin traumatisoitunu kymmenistä negoista ja jotenkin se 1 viiva tuntuu vaan alleviivaavan sitä epäonnistumista ja samalla tuhoutuu taas kaikki toiveet. Ja sitten joutuu vaan odotteleen niitä menkkoja alkaviks.

Toisaalta ihan samoinhan ne menkat sen toivon valuttaa pönttöön/pikkareihin, mutta jostain syystä mun ollut helpompi suhtautua niihin kuin negatestiin :bored:

Tänään siis kp27 ja dpo14, ja jos normikiertoa ajattelee, niin menkkojen pitäis viimeistään tänään alkaa (mulla kierto 25-26 pv). Vielä ei oo kyllä tuhrutellut, mutta yleensä mulla alkaakin ihan solkenaan yhdessä hetkessä. Ja voihan olla että Terot pitää mulla vuodon muutenkin poissa. Mutta jos ei ala tänään niin huomenna aamulla mun on pakko testata, koska kotona vaan onestepin liuskoja ja JOS olis jotain haamua/viivaa niin haluisin ostaa digin varsinaiselle testipäivälle eli torstaille.

On tääkin touhua :nailbiting:

Mää oon kans ihan raukkis ton testaamisen kanssa. Suunnittelin jo että kuhan päästään pas siin niin testipäivänä pissaan purkkiin ja mies tekee testin :laughing001

Hei kaikki!

Oli kyllä sellainen jännitysnäytelmä tänään....

Meillä oli siis testipäivä tänään ja puolisolla oli muutaman päivän olleet rinnat kipeät. Ehkä enemmän kuin normimenkoissa. Noh, testi tehtiin aamulla (mun vielä nukkuessa) ja kun heräsi oli kaksi viivaa odottamassa :woot::smiley-bounce013

Eihän sitä voinut todeksi uskoa niin puoliso lähtei Mehiläiseen verikokeisiin. Ollaan viisastuttu sen verran, että kannattaa se verikoe tehtä, kun voi olla kemiallinen tai tuulimuna. Ja kummatkin olivat viime syksynä. Iltapäivällä puoli kahden aikaan puoliso sitten soittaa minulle ja avaa omamehiläisen. No siellä on kumma näkymä, jossa ei näy kyseisen labrakokeen kohdalla kuin selostus alalaidassa vasemmalla viitearvot raskaanaolevalle, ei raskaana olevalle ja oli vielä joku muukin. Ja sitten vasemmassa yläkulmassa _< 5(nuo merkit pitäisi olla päällekkäin) ja tuohan tarkoittaa, että ei raskaana. hCG pitäisi tässä vaiheessa olla jo paljon enemmän. No pettymys oli suuri ja päätettiin sitten soittaa Mehiläiseen ja kysyä jatkoista. Soitettiin ja kerrottiin, että vähän epäselvä oli labrasivu ja siellä oli lisäksi kaksi muutakin lähettettä samasta raskausverikokeesta tälle samalle päivälle. Hoitaja ihmetteli sitä ja kun oli avannut puolison tiedot niin totesi mun höpöttelyjen jälkeen (olin juuri kertomassa, että kemiallinen tämäkin), että " Kyllä täällä näkyy, että "Maija" on raskaana. Oikein hienosti arvo on noussut 453!" Minä kysyin, että et ole tosissasi. Onko sulla oikean henkilön tiedot auki??

:happy093

Cherry red Puoliso on 43-v joten toivoa sinullakin on. Toista lasta lähdin yrittämään vähän ennen kuin täytin 40-v ja syntyi, kun olin 41-v. Eka syntyi puolison synnyttämänä, kun hän oli 38-v.

Nyt vaan sitten jännätään, että pysyykö kyydissä. Voi, kun pysyisi.

Mutta kuitenkin puoliso on saanut oikean plussan näillä munasoluilla ja 6 on vielä pakkasessa. Toivoa on. Ja toivoa on meillä kaikilla!

Mutta toi sekoilu omamehiläisen labratulosten kanssa... meinas jättää sydän yhden lyönnin väliin, kun se täti sanoi, että raskaana ollaan :happy:

Kissankäpälä

P.s. Tarkistin tuon arvon vielä ja se olikin 543!

Muokattu viimeksi:
Hei kaikki!

Meillä oli siis testipäivä tänään ja puolisolla oli muutaman päivän olleet rinnat kipeät. Ehkä enemmän kuin normimenkoissa. Noh, testi tehtiin aamulla (mun vielä nukkuessa) ja kun heräsi oli kaksi viivaa odottamassa :woot::smiley-bounce013

Eihän sitä voinut todeksi uskoa niin puoliso lähtei Mehiläiseen verikokeisiin. Ollaan viisastuttu sen verran, että kannattaa se verikoe tehtä, kun voi olla kemiallinen tai tuulimuna. Ja kummatkin olivat viime syksynä. Iltapäivällä puoli kahden aikaan puoliso sitten soittaa ja avaa omamehiläisen. No siellä on kumma näkymä, jossa ei näy kyseisen labrakokeen kohdalla kuin selostus alalaidassa vasemmalla viitearvot raskaanaolevalle, ei raskaana olevalle ja oli vielä joku muukin. Ja sitten vasemmassa yläkulmassa _< 5(nuo merkit pitäisi olla päällekkäin) ja tuohan tarkoittaa, että ei raskaana. hCG pitäisi tässä vaiheessa olla jo paljon enemmän. No pettymys oli suuri ja päätettiin sitten soittaa Mehiläiseen ja kysyä jatkoista. Soitettiin ja kerrottiin, että vähän epäselvä oli labrasivu ja siellä oli lisäksi kaksi muutakin lähettettä samasta raskausverikokeesta tälle samalle päivälle. Hoitaja ihmetteli sitä ja kun oli avannut puolison tiedot niin totesi mun höpöttelyjen jälkeen (olin juuri kertomassa, että kemiallinen tämäkin), että " Kyllä täällä näkyy, että "Maija" on raskaana. Oikein hienosti arvo on noussut 453!" Minä kysyin, että et ole tosissasi. Onko sulla oikean henkilön tiedot auki??

Cherry red Puoliso on 43-v joten toivoa sinullakin on. Toista lasta lähdin yrittämään vähän ennen kuin täytin 40-v ja syntyi, kun olin 41-v. Eka syntyi puolison synnyttämänä, kun hän oli 38-v.

Mutta kuitenkin puoliso on saanut oikean plussan näillä munasoluilla ja 6 on vielä pakkasessa. Toivoa on. Ja toivoa on meillä kaikilla!

Mutta toi sekoilu omamehiläisen labratulosten kanssa... meinas jättää sydän yhden lyönnin väliin, kun se täti sanoi, että raskaana ollaan :happy:

Kissankäpälä

Ai että! Onpa hienoja uutisia! :woot: Isot Onnittelut! :Heartred Arvo kuulostaa mitä hienoimmalta.

Kyllä toivoa pitää ollakin vaikka välillä on vaikeaa. Meillä oli tänään geneetikon kanssa palaveri ja meilläkin on n.40% mahdollisuus saada lapsi syliin alkiodiagnostiikan jälkeen terveillä alkioilla. Sitä kohti :joyful:

Muoks: Kiitos, että ajattelit minua ja meidän tilannetta <3 :happy: Ja loit lisää toivoa!

Muokattu viimeksi:
Joo siis teroja syön joka tapauksessa vielä sen torstain, jolloin pitää ilmoittaa testitulos. Ja en tosiaan mäkään pelkästään noihin onesteppeihin luota, niin paljon huonoa niistä lukenut. Mutta kiitos silti Beebi tiedosta/vahvistuksesta :happy:

Ja siis ne onestepin ovistestit on toiminu mulla ihan täydellisesti ja aikanaan tilasin niitä megapakkauksissa, jossa tuli aina joku 8 raskaustestiä mukana.
Joo ne ovistestit toimi mullakin! Näytti raskaudenkin kirkuvan punaisena kun ne itse raskaustestit ei kyenneet mihinkään :hilarious:

Mulla oli eilen aamulla ihme kivistystä vatsassa niin että alushousutkin painoi liikaa vatsaa. Myöhemmin päivällä vessassa käydessä huomasin ihan jäätävän liman, josko nyt olis se ovis ja kierto käynnistynyt viimeinkin! Tammikuussa oli vastaavia tuntemuksia mutta ei sieltä mitään kuukautisia ikinä tullut mutta jospa nyt.

Hei kaikki!

Eihän sitä voinut todeksi uskoa niin puoliso lähtei Mehiläiseen verikokeisiin. Ollaan viisastuttu sen verran, että kannattaa se verikoe tehtä, kun voi olla kemiallinen tai tuulimuna. Ja kummatkin olivat viime syksynä. Iltapäivällä puoli kahden aikaan puoliso sitten soittaa minulle ja avaa omamehiläisen. No siellä on kumma näkymä, jossa ei näy kyseisen labrakokeen kohdalla kuin selostus alalaidassa vasemmalla viitearvot raskaanaolevalle, ei raskaana olevalle ja oli vielä joku muukin. Ja sitten vasemmassa yläkulmassa _< 5(nuo merkit pitäisi olla päällekkäin) ja tuohan tarkoittaa, että ei raskaana. hCG pitäisi tässä vaiheessa olla jo paljon enemmän. No pettymys oli suuri ja päätettiin sitten soittaa Mehiläiseen ja kysyä jatkoista. Soitettiin ja kerrottiin, että vähän epäselvä oli labrasivu ja siellä oli lisäksi kaksi muutakin lähettettä samasta raskausverikokeesta tälle samalle päivälle. Hoitaja ihmetteli sitä ja kun oli avannut puolison tiedot niin totesi mun höpöttelyjen jälkeen (olin juuri kertomassa, että kemiallinen tämäkin), että " Kyllä täällä näkyy, että "Maija" on raskaana. Oikein hienosti arvo on noussut 453!" Minä kysyin, että et ole tosissasi. Onko sulla oikean henkilön tiedot auki??

Kissankäpälä

Oi ihan mahtavaa ja tuhannesti onnea ja tarrasukkia matkaan :hello2

Täällä alko just hirveet menkkajuilinnat, eli saattaapi olla että siirryn odottelemaan PASia..

Hei kaikki!

Kissankäpälä
Paljon onnea Kissankäpälä! :hug007 Vihdoin se onni löysi teidänkin ovelle. Toivottavasti itselläkin (ja kaikilla muilla) olisi yhtä onnelliset ajat luvassa pian:)

Tein just testin kun valvoin lähes koko yön menkkajuilinnan takia, mutta verta ei vaan näy. Aivan täysin tyylipuhdas negahan sieltä tupsahti, kuten aina ennenkin. No, syön silti terot vielä ohjeiden mukaan huomenna ja jään odottelemaan menkkoja. Mulla ilmeisesti terot pitää ne tosiaan poissa.

Nyt tarvii vaan yrittää ajatella positiivisesti, että on kuitenkin pakkasessa siirrettävää...

...paitsi että.. n.5 minuutin jälkeen testi näyttää tältä. Eli jonkinlainen viivanpaikka siinä on, ja luonnossa vielä punertava. Tosta kuvasta vaan näkyy kyllä tosi huonosti.. Mutta hitto tää on jo ihan lottovoitto mulle :woot: En oo siis koskaan ikinä saanut yhtään mitään viivanpaikkaakaan edes noihin onestepeihin! Veikkaan, että jotain yritystä kiinnittymiseen olis ehkä ollut, mutta luultavasti kemiallinen. En nimittäin oikein usko, että dpo15 noin haalea viiva voi muuta merkitä. Näkeekö kukaan muu tuossa edes mitään? Ja kun sillä just ajattelin että testaan vasta näin myöhään, ettei tarvii viivanpaikkoja ihmetellä :banghead:

Liitteet

• 20210317_062625.jpg
    20210317_062625.jpg
    8 KB · Katsottu: 224
...paitsi että.. n.5 minuutin jälkeen testi näyttää tältä. Eli jonkinlainen viivanpaikka siinä on, ja luonnossa vielä punertava. Tosta kuvasta vaan näkyy kyllä tosi huonosti.. Mutta hitto tää on jo ihan lottovoitto mulle :woot: En oo siis koskaan ikinä saanut yhtään mitään viivanpaikkaakaan edes noihin onestepeihin! Veikkaan, että jotain yritystä kiinnittymiseen olis ehkä ollut, mutta luultavasti kemiallinen. En nimittäin oikein usko, että dpo15 noin haalea viiva voi muuta merkitä. Näkeekö kukaan muu tuossa edes mitään? Ja kun sillä just ajattelin että testaan vasta näin myöhään, ettei tarvii viivanpaikkoja ihmetellä :banghead:

Toi on kyllä selkee plussa! Esim pc voisi näyttää vielä tummepaa plussaa! Menkkajuilinnat voi olla raskausoire. Kannattaa testata toisella testillä :rolleyes:

Varovaiset onnittelut Turrille! :) Kannattaa hakea kyllä joku muu testi vielä.
Mulla kans kaapissa noita one steppejä, ajattelin niillä alottaa testailut ehkä joskus ens viikolla ja lisäks kaapissa on 2kpl clearbluen digejä odottamassa.

Omanapa: Täällä jännätään, että tuleeko Tilkasta aamupäivän aikana soitto ettei olekaan mitään siirrettävää. :/ Siirtoaika olisi klo. 14 eli tuskastuttavan pitkän ajan päästä!

Kyllä viiva selvästi näkyy ja on punertavakin! Varovaiset onnittelut Joko testi on hieman kehno ja toisenmerkkinen näyttäisi selkeämmän viivan tai sitten vain hormoni nousee hieman hitaammin.

Supervarovaiset kiitokset kaikille, katsotaan, miten tää tilanne nyt kehittyy.

Ja nnina_sille paljon tsemiä siirtoon, niin tuttu tunne toi paniikki siitä mahdollisesta puhelinsoitosta. Mutta teillä niin monta hedelmöittynyttä kuitenkin, että toivotaan runsasta ja ennen kaikkea laadukasta blastojoukkoa ❤

Supervarovaiset kiitokset kaikille, katsotaan, miten tää tilanne nyt kehittyy.

Ja nnina_sille paljon tsemiä siirtoon, niin tuttu tunne toi paniikki siitä mahdollisesta puhelinsoitosta. Mutta teillä niin monta hedelmöittynyttä kuitenkin, että toivotaan runsasta ja ennen kaikkea laadukasta blastojoukkoa ❤

Kiitos! <3 Tätä mäkin toivon, että sieltä löytyisi useampi ja saisi oikeasti pakkaseen jotain. :)

Takaisin