Punktion jälkimaininkia/lepoa on ollut tämä viikko. Olo on edelleen turvonnut ja huonojen yöunien ansiosta väsynyt. Torstain ja perjantain olen tehnyt töitä ja töiden jälkeen on olo ollut kyllä aika loppu ja vähän mahakipuinen. Luulen kuitenkin, että enemmän tämä on nyt ollut henkistä väsyä ja väsymystä kaiken fyysisen välttelyyn.
Keskiviikkona haettiin kyytiin 2 päiväinen alkio, ja loput 6 meni pakkaseen 2 päivän ikäisenä. Kaikki tuntui olevan huippuluokkaa. Kyselin vähän että miksi näin aikaisin mutta kuulemma näin Oulussa aina tehdään jos ei ole erityistä syytä viljellä pidempään.
Alkionsiirto oli kohdallani äärimmäisen helppo homma, tuntui vähemmän kuin huonon ottajan raapima papakoe! Kuten muillakin, ikävintä oli täysi rakko ja punktion jälkimaininkien tarkastusultraus ennen siirtoa. Oli ihanaa, kun siirtoon mennessä vastassa oli sama porukka kuin punktiossa. En ole missään kohdannut noin äärimmäisen ihanaa hoitohenkilökuntaan kuin OYS lapsettomuuden yksikössä. Oli tuloksemme mikä hyvänsä, olen päättänyt muistaa heitä projektin jossain vaiheessa jotenkin.
Nyt 3xpäivä teroluteja ja huomenna kiinnityspiikki. Eilen piti käydä lukemassa terolutin sivuvaikutukset kun pahoinvoiva olo liittyi seuraani, ja niinhän se siellä tietysti luki…
Tähän mennessä olen piinaillut äärimmäisen vähän. Tuntui niin tuhlaukselta laittaa tähän hormoneista ja punktiosta kärsineeseen kroppaan mitään alkioita vielä, mitta täytyy kai luottaa lääkärien tietävän että mahdollisuuksia kuitenkin on. Varmaan testiajan lähestyessä kuitenkin jännitys tiivistyy!
Rauhoittavan vahvuudesta: Minulla ei ole mitään käsitystä siitä,koska en ymmärrä lääkkeistä oikeastaan mitään, joten varmasti parasta varmistaa itse omasta yksiköstä asia.
Deb: En tiedä olisiko seksi nyt validi huoli - itselläni munasarjojen tuntuma punktion jälkeen on ollut ainakin sen verran tymäkkä että seksi ei ole ollut ensimmäisenä mielessä. Tai mielessä on ollut mutta ei kyllä uskallusta olisi vielä tömistellä siellä suunnalla
Toki varmaan riippuu miten kenenkin munasarjojen toipumisesta.