Itsetehtyä vauvalle

Keskustelun 'Maaliskuiset 2020' aloitti Kosmoskukka, 20 heinä 2019.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. Enninkeri Peruskäyttäjä Maalisäidit 2020

Mua kiinnostaa kestoilu! Pitäisköhän siitä tehdä ihan oma ketju kun mulla ainakin on paljon kysyttävää kun vaikutatte ihan konkareilta! Tarkoitus oli jo esikoisen kans kestoilla mutta se kaatui siihen etten tajunnut ottaa asioista selvää ennen synnytystä ja sitten ei jaksanut. Myöskään puoliso ei ollut kiinnostunut, mutta on sittemmin muuttunut vähän ympäristövalveutuneemmaksi, niin nyt vois olla hyvä kokeilla kestoja! Ehkä siis ryhdyn villahousutalkoisiin kunhan saan siellä ultrassa käytyä :)
    • Tykkää Tykkää x 3
  2. Enninkeri Peruskäyttäjä Maalisäidit 2020

20190720_200147.jpg
    Tässä pari lelua, jotka oon esikoiselle tehnyt :)
    • Tykkää Tykkää x 5
    • Sympatiaa Sympatiaa x 1
  3. pookkana Naimisissa foorumin kanssa Maalisäidit 2020 Huhtikuunmammat 2015 Joulukuun mammat 2017

Olis joo hyvä tehdä sille oma ketju :)
    • Tykkää Tykkää x 1
  4. Kosmoskukka Tuttu foorumilla Maalisäidit 2020

Löysin tänään ompelimon alekorista palan Metsolan helistintä 7€:lla.:hello2 En nyt mikään varsinainen retrofani ole, mutta onhan tämä nyt vauvalle aika ihana.:love7

Attached Files:

• Tykkää Tykkää x 6
  5. Enninkeri Peruskäyttäjä Maalisäidit 2020

Mitä ajattelit tästä tehdä? :)
  6. Enninkeri Peruskäyttäjä Maalisäidit 2020

20190729_161957.jpg
    Esikoiselle ompelin tänään collegepaidan! Tästä vois tehdä samanlaisen myös vauvalle, mutta en vielä uskalla aloittaa.
    • Tykkää Tykkää x 5
  7. Enninkeri Peruskäyttäjä Maalisäidit 2020

Tulipa kuvasta suttuinen. Kankaassa siis kissoja apilapellolla :)
  8. Kosmoskukka Tuttu foorumilla Maalisäidit 2020

Enköhän potkuhousut nyt ainakin. Sellaiset vanhanaikaiset jalkaterälliset ja olkaimelliset. Musta ne vaan on kaikkein söpöimpiä, vaikka nykyään eivät enää taida kovin muodikkaita olla.
    68 koosta eteenpäin mulla ei ole muutenkaan mitään tallessa vanhemmilta lapsilta. Niin pääsee tekemään urakalla. Jos nyt sinne asti päästään.:shy:

Kivannäköinen pusero.:) Siellä se syksy jo on nurkan takana. Ja just söpöä jos vauvalle tulee samanlainen.:Heartred
    • Tykkää Tykkää x 3
    Last edited: 30 heinä 2019
  9. Edlyn Aloittelija

Vau! Mahtavia:woot:, mistä löysit ohjeet noihin potkuhousuihin vai osaatko vaan tehdä ilman?
  10. MaRilla Tuttu foorumilla Helmimammat 2018 Maalisäidit 2020

Mulla aina on vähän tyssännyt käsityöt raskausaikana, jotenkin saamaton olo ollut ja sitten vielä tietysti pelottanut tehdä etukäteen kovin paljoa, jos jotain sattuisikin. Mutta kyllähän se pitää suhtautua niin että kaikki menee hyvin, ei se surua vähennä jos jotain käy ettei ole valmistellut vauvan tuloa. (Mun siskolla siis kävi keväällä pahasti, kohtukuolema rv 36.)

Mulla on viime raskauden aikana aloitettu pieni tilkkupeitto vain vanua ja taustakangasta vaille, ehkä sen nyt voisi viimeistellä lopulta. Varmaan sitten jos sukupuoli selviää neulon myös jotain villavaatetta vauvalle, vaikka monenlaista itseneulottua on kyllä tallessa sekä meidän eskarilaisen että taaperon vauva-ajoilta.
    • Tykkää Tykkää x 1
  11. Kosmoskukka Tuttu foorumilla Maalisäidit 2020

Kiitos, tarkoitatko jotain tiettyä kaavaa noista? En muista enää, mutta voin tarvittaessa tarkastaa.
    Olen piirtänyt kansioon valmiiksi vauvanvaatekaavoja. Eniten tykkään tehdä ottobre kids kaavoilla. Mulle on niitä lehtiä kertynyt jo vino pino ja ihan hyvin pelittää mielestäni vähän vanhemmankin lehden vauvojen kaavat vielä.:) Vinkkinä että niitä lehtiä löytyy myös kirjastoista, niin ei tarvitse alkaa ostamaan edes.

Kävin juuri pitkästä aikaa heidän nettisivuilla ja siellä oli lisääntynyt ilmaiskaavat viimekertaisesta. Oli esim. tullut kestovaipan kaava ja villavaippahousujenkin ohje.:wideyed:
    https://www.ottobredesign.com/ottobre-lab/ilmaiskaavat/pienet-kaavat/
    • Tykkää Tykkää x 4
  12. Edlyn Aloittelija

Kiitos vinkeistä:), oon halunnut tehdä noita henkseleillä varustettuja potkuhousuja
  13. Kosmoskukka Tuttu foorumilla Maalisäidit 2020

Ne on tehty tällä Ottobre 4/2013 lehden kaavalla.

Attached Files:

• Tykkää Tykkää x 1
  14. Freya88 Aloittelija Maalisäidit 2020

Kuopukselle tein viime odotusaikana tällaisen setin, toiset samanlaiset vihreänä (niistä en saanut kuvaa tähän hätään).
    Lisäksi halusin askarrella kaukalopussin. Päällystin vanhan äp makuupussin uudelleen, muokkasin kaukaloon sopivammaksi ja lisäsin turvavöille aukot.
    Virkkasin myös pienen vauvapeiton, töppöset ja villahousut. Ompelin myös vastasyntyneelle merinokankaasta paidan ja myssyn. Laitan näistäkin kuvat kunhan saan kaiveltua laatikosta :)
    IMG4699205756576704061.jpg
    IMG1800856950986105876.jpg
    • Tykkää Tykkää x 5
  15. Kata88 Tuttu foorumilla Maalisäidit 2020 Tammikuunmammat 2016

Ihana olisi jotain ommella pienelle, kun nyt olisi jopa ompelukonekin. Kaavat vaan puuttuu..
  16. Freya88 Aloittelija Maalisäidit 2020

Ottobre -lehdissä on hyviä kaavoja. Selkeät ohjeet ja ovat helppoja työstää. Kun tunnet ompelukoneesi ja perus suoran sekä siksakin niillä selviää pitkälle. Kannattaa lainata lehtiä kirjastosta :)
    • Tykkää Tykkää x 1
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 1
  17. Kosmoskukka Tuttu foorumilla Maalisäidit 2020

Kohta alkaa Kankaiden yö.:rolleyes: Jos vähän katsoisi Paapiitä ja ja..:angelic:
    • Tykkää Tykkää x 1
    • Hauska Hauska x 1
  18. Kaku15 Tuttu foorumilla Maalisäidit 2020 Helmimammat 2017

Mä skippasin koko kankaiden yön kun jemmoja on muutenki ihan riittämiin :bag: hirvee ompelujumi iskeny, suunnitelmia niin ettei tiedä mistä alottaa :hungover: isommille läjä kesällä alotettujaki viimeistelemättä.
    Jujunan hiiop- kaavalla teen kevääksi ainaki paksumman tikkicollegepuvun :Heartbigred nyt täytyy vaan tiedustella et saako siskolle tehdä samanlaisen ni saa serkukset samistella:wav
    • Tykkää Tykkää x 1
  19. Kosmoskukka Tuttu foorumilla Maalisäidit 2020

En mäkään taas muuta kuin perinteeksi muodostuneen yhden ommellisen tilauksen verran.:) Ja mullakin on jumi. Ostin vihdoin kantinkääntäjänkin peitetikkikoneeseen, että pääsee bodeja tekemään. No ei kauheasti ole edistynyt.:rolleyes: Mä oon myös harkinnut, että olisi ihanaa tehdä pikkuinen ulkopuku keväälle.

Asutteko siskon kanssa saman synnärin alueella? Jos ootte siellä samaan aikaan?:grin Tosi ihana sattuma, että vielä samalle kuukaudellekin osuu LA.:)
  20. Freya88 Aloittelija Maalisäidit 2020

Vauvan viltti virkattu kohta loppusuoralle ja toukkapussia aloittelin tänään :p
    • Tykkää Tykkää x 2

Jaa tämä sivu