Itsetehtyä vauvalle

Mua kiinnostaa kestoilu! Pitäisköhän siitä tehdä ihan oma ketju kun mulla ainakin on paljon kysyttävää kun vaikutatte ihan konkareilta! Tarkoitus oli jo esikoisen kans kestoilla mutta se kaatui siihen etten tajunnut ottaa asioista selvää ennen synnytystä ja sitten ei jaksanut. Myöskään puoliso ei ollut kiinnostunut, mutta on sittemmin muuttunut vähän ympäristövalveutuneemmaksi, niin nyt vois olla hyvä kokeilla kestoja! Ehkä siis ryhdyn villahousutalkoisiin kunhan saan siellä ultrassa käytyä :)
 
Mua kiinnostaa kestoilu! Pitäisköhän siitä tehdä ihan oma ketju kun mulla ainakin on paljon kysyttävää kun vaikutatte ihan konkareilta! Tarkoitus oli jo esikoisen kans kestoilla mutta se kaatui siihen etten tajunnut ottaa asioista selvää ennen synnytystä ja sitten ei jaksanut. Myöskään puoliso ei ollut kiinnostunut, mutta on sittemmin muuttunut vähän ympäristövalveutuneemmaksi, niin nyt vois olla hyvä kokeilla kestoja! Ehkä siis ryhdyn villahousutalkoisiin kunhan saan siellä ultrassa käytyä :)


Olis joo hyvä tehdä sille oma ketju :)
 
Löysin tänään ompelimon alekorista palan Metsolan helistintä 7€:lla.:hello2 En nyt mikään varsinainen retrofani ole, mutta onhan tämä nyt vauvalle aika ihana.:love7
 

Liitteet

  • CC85542C-B303-4F86-B521-4CBD1861D118.jpeg
    CC85542C-B303-4F86-B521-4CBD1861D118.jpeg
    54.7 KB · Katsottu: 15
Mitä ajattelit tästä tehdä? :)
Enköhän potkuhousut nyt ainakin. Sellaiset vanhanaikaiset jalkaterälliset ja olkaimelliset. Musta ne vaan on kaikkein söpöimpiä, vaikka nykyään eivät enää taida kovin muodikkaita olla.
68 koosta eteenpäin mulla ei ole muutenkaan mitään tallessa vanhemmilta lapsilta. Niin pääsee tekemään urakalla. Jos nyt sinne asti päästään.:shy:

Kivannäköinen pusero.:) Siellä se syksy jo on nurkan takana. Ja just söpöä jos vauvalle tulee samanlainen.:Heartred
 
Muokattu viimeksi:
Viime raskaudessa en malttanut olla tekemättä heti alusta asti. (Ja oli vieläpä se tuulimunakin:grumpy:) Nythän ne tuolla odottavat.:)
Laitan niistä kuvia. Kaikki ovat aivan pieniä 50-56 kokoa. Mustikka-potkupuvusta ei ole näköjään kuin puolivalmis kuva.

Vau! Mahtavia:woot:, mistä löysit ohjeet noihin potkuhousuihin vai osaatko vaan tehdä ilman?
 
Mulla aina on vähän tyssännyt käsityöt raskausaikana, jotenkin saamaton olo ollut ja sitten vielä tietysti pelottanut tehdä etukäteen kovin paljoa, jos jotain sattuisikin. Mutta kyllähän se pitää suhtautua niin että kaikki menee hyvin, ei se surua vähennä jos jotain käy ettei ole valmistellut vauvan tuloa. (Mun siskolla siis kävi keväällä pahasti, kohtukuolema rv 36.)

Mulla on viime raskauden aikana aloitettu pieni tilkkupeitto vain vanua ja taustakangasta vaille, ehkä sen nyt voisi viimeistellä lopulta. Varmaan sitten jos sukupuoli selviää neulon myös jotain villavaatetta vauvalle, vaikka monenlaista itseneulottua on kyllä tallessa sekä meidän eskarilaisen että taaperon vauva-ajoilta.
 
Vau! Mahtavia:woot:, mistä löysit ohjeet noihin potkuhousuihin vai osaatko vaan tehdä ilman?
Kiitos, tarkoitatko jotain tiettyä kaavaa noista? En muista enää, mutta voin tarvittaessa tarkastaa.
Olen piirtänyt kansioon valmiiksi vauvanvaatekaavoja. Eniten tykkään tehdä ottobre kids kaavoilla. Mulle on niitä lehtiä kertynyt jo vino pino ja ihan hyvin pelittää mielestäni vähän vanhemmankin lehden vauvojen kaavat vielä.:) Vinkkinä että niitä lehtiä löytyy myös kirjastoista, niin ei tarvitse alkaa ostamaan edes.

Kävin juuri pitkästä aikaa heidän nettisivuilla ja siellä oli lisääntynyt ilmaiskaavat viimekertaisesta. Oli esim. tullut kestovaipan kaava ja villavaippahousujenkin ohje.:wideyed:
https://www.ottobredesign.com/ottobre-lab/ilmaiskaavat/pienet-kaavat/
 
Kiitos, tarkoitatko jotain tiettyä kaavaa noista? En muista enää, mutta voin tarvittaessa tarkastaa.
Olen piirtänyt kansioon valmiiksi vauvanvaatekaavoja. Eniten tykkään tehdä ottobre kids kaavoilla. Mulle on niitä lehtiä kertynyt jo vino pino ja ihan hyvin pelittää mielestäni vähän vanhemmankin lehden vauvojen kaavat vielä.:) Vinkkinä että niitä lehtiä löytyy myös kirjastoista, niin ei tarvitse alkaa ostamaan edes.

Kävin juuri pitkästä aikaa heidän nettisivuilla ja siellä oli lisääntynyt ilmaiskaavat viimekertaisesta. Oli esim. tullut kestovaipan kaava ja villavaippahousujenkin ohje.:wideyed:
https://www.ottobredesign.com/ottobre-lab/ilmaiskaavat/pienet-kaavat/

Kiitos vinkeistä:), oon halunnut tehdä noita henkseleillä varustettuja potkuhousuja
 
Kiitos vinkeistä:), oon halunnut tehdä noita henkseleillä varustettuja potkuhousuja
Ne on tehty tällä Ottobre 4/2013 lehden kaavalla.
 

Liitteet

  • 9DFA638A-ABCB-4F81-AAC9-97DD587AAA94.jpeg
    9DFA638A-ABCB-4F81-AAC9-97DD587AAA94.jpeg
    34.7 KB · Katsottu: 20
Kuopukselle tein viime odotusaikana tällaisen setin, toiset samanlaiset vihreänä (niistä en saanut kuvaa tähän hätään).
Lisäksi halusin askarrella kaukalopussin. Päällystin vanhan äp makuupussin uudelleen, muokkasin kaukaloon sopivammaksi ja lisäsin turvavöille aukot.
Virkkasin myös pienen vauvapeiton, töppöset ja villahousut. Ompelin myös vastasyntyneelle merinokankaasta paidan ja myssyn. Laitan näistäkin kuvat kunhan saan kaiveltua laatikosta :)
IMG4699205756576704061.jpg
IMG1800856950986105876.jpg
 
Ihana olisi jotain ommella pienelle, kun nyt olisi jopa ompelukonekin. Kaavat vaan puuttuu..
 
Ottobre -lehdissä on hyviä kaavoja. Selkeät ohjeet ja ovat helppoja työstää. Kun tunnet ompelukoneesi ja perus suoran sekä siksakin niillä selviää pitkälle. Kannattaa lainata lehtiä kirjastosta :)
 
Kohta alkaa Kankaiden yö.:rolleyes: Jos vähän katsoisi Paapiitä ja ja..:angelic:
Mä skippasin koko kankaiden yön kun jemmoja on muutenki ihan riittämiin :bag: hirvee ompelujumi iskeny, suunnitelmia niin ettei tiedä mistä alottaa :hungover: isommille läjä kesällä alotettujaki viimeistelemättä.
Jujunan hiiop- kaavalla teen kevääksi ainaki paksumman tikkicollegepuvun :Heartbigred nyt täytyy vaan tiedustella et saako siskolle tehdä samanlaisen ni saa serkukset samistella:wav
 
Mä skippasin koko kankaiden yön kun jemmoja on muutenki ihan riittämiin :bag: hirvee ompelujumi iskeny, suunnitelmia niin ettei tiedä mistä alottaa :hungover: isommille läjä kesällä alotettujaki viimeistelemättä.
Jujunan hiiop- kaavalla teen kevääksi ainaki paksumman tikkicollegepuvun :Heartbigred nyt täytyy vaan tiedustella et saako siskolle tehdä samanlaisen ni saa serkukset samistella:wav
En mäkään taas muuta kuin perinteeksi muodostuneen yhden ommellisen tilauksen verran.:) Ja mullakin on jumi. Ostin vihdoin kantinkääntäjänkin peitetikkikoneeseen, että pääsee bodeja tekemään. No ei kauheasti ole edistynyt.:rolleyes: Mä oon myös harkinnut, että olisi ihanaa tehdä pikkuinen ulkopuku keväälle.

Asutteko siskon kanssa saman synnärin alueella? Jos ootte siellä samaan aikaan?:grin Tosi ihana sattuma, että vielä samalle kuukaudellekin osuu LA.:)
 
Takaisin
Top