Itselliset äidit ja muut yksin odottavat

@SuperTaateli Onnea lähestyvään H-hetkeen! Kerrothan meille, kun pienokainen on saapunut maailmaan! 💝

Hupsista, unohtui ilmoittaa 😅 viestistäsi 10 päivää ja tyyppi oli maailmassa 😅❤️ lapsivedet siis meni viikkoa ennen suunnitellun sektion päivämäärää ja seuraavana päivänä siitä sitten sektioitiin kymmenen pisteen tyttö ulos meikäläisen ruhosta! 😃 hän on jo 3.5kk ikäinen ja meillä menee paremmin kuin olisin uskaltanut edes toivoa 🙏😃 öitä ei toki nukuta mutta muutamia vatsanväänneviikkoja lukuunottamatta melkosen tyytyväinen tyyppä! ❤️ nyt on alkamassa vissiin 4kk hulinat (sellaset kuulema on 🤣) niin tässä yhä odottelen että tyyppi malttais lopettaa heilumisen sivuvaunussa ja nukahtais yöunille 😅

Kesää vasten vauvan saaminen on kyllä parasta, ei olla montaa päivää sisällä oltu kyllä tänä kesänä! 😃❤️ harmi että syksy kolkuttelee jo ovella, toki ihanaa että tyyppä kasvaa (odotan sitä 6kk ikää kun tyyppi alkaa istumaan! 😃) ja kehittyy kokoajan❤️ talvi vaan on pituutensa puolesta ihan hanurista, superkylmät ilmat myös sekä pimeys 😖
 
Hupsista, unohtui ilmoittaa 😅 viestistäsi 10 päivää ja tyyppi oli maailmassa 😅❤️ lapsivedet siis meni viikkoa ennen suunnitellun sektion päivämäärää ja seuraavana päivänä siitä sitten sektioitiin kymmenen pisteen tyttö ulos meikäläisen ruhosta! 😃 hän on jo 3.5kk ikäinen ja meillä menee paremmin kuin olisin uskaltanut edes toivoa 🙏😃 öitä ei toki nukuta mutta muutamia vatsanväänneviikkoja lukuunottamatta melkosen tyytyväinen tyyppä! ❤️ nyt on alkamassa vissiin 4kk hulinat (sellaset kuulema on 🤣) niin tässä yhä odottelen että tyyppi malttais lopettaa heilumisen sivuvaunussa ja nukahtais yöunille 😅

Kesää vasten vauvan saaminen on kyllä parasta, ei olla montaa päivää sisällä oltu kyllä tänä kesänä! 😃❤️ harmi että syksy kolkuttelee jo ovella, toki ihanaa että tyyppä kasvaa (odotan sitä 6kk ikää kun tyyppi alkaa istumaan! 😃) ja kehittyy kokoajan❤️ talvi vaan on pituutensa puolesta ihan hanurista, superkylmät ilmat myös sekä pimeys 😖

Oi, ihanaa kuulla! Nauti vauva-arjesta! ❤️ Toivotaan lämmintä syksyä ja lyhyttä talvea. 😅
 
Oi, ihanaa kuulla! Nauti vauva-arjesta! ❤️ Toivotaan lämmintä syksyä ja lyhyttä talvea. 😅

Tästä vauva-ajasta oon kyllä nauttinut kaikista eniten 😅 en tiedä onko se ikä vai kolmas lapsi vai se että laps on suht "helppo" (esim yörytmi on ollut jo kuukauden: n. 21.30 - 9.30 yösyötöt toki ) 😄 meillä on myös ollut helpompaa siksi, että lapsilla on ollut kesäloma ja aamut on ollu kaikilla hitaampia ja rennompia. Kouluaamuina ei tunneta rentoilua (ainakaan äiti🫣) saati hitautta 😅😆
 
Kiva kun löytyi tällainen. Odotan esikoistani ja lapsen isä ei halua olla kuvioissa mukana. Eniten jännittää, miten lapsen kanssa pärjää ja osaa tehdä kaiken yksin.
 
Kiva kun löytyi tällainen. Odotan esikoistani ja lapsen isä ei halua olla kuvioissa mukana. Eniten jännittää, miten lapsen kanssa pärjää ja osaa tehdä kaiken yksin.

Onko sulla tukiverkkoa? Myös sosiaalipuolelta saa apuja, rohkeasti hakemaan! ❤️
 
Täällä on ollut aika hiljaista, mitä kaikille kuuluu? Miten @Riepu85 mikä sulla tilanne tällä hetkellä? :red-heart:

Tänne ainakin kuuluu oikein hyvää. Ihanaa pienen lapsen kanssa. Ollut hieman kevyempää töissä joten arkikin on ollut oikein mukavaa. Sen viimeisen pakastealkion siirtoon en kyllä ole uskaltanut mennä, ja kohta alkaa ikä tulla vastaan. Taidan siis jäädä vapaaehtoisesti ainokaisen äidiksi. Hän on jo enemmän kuin ikinä uskalsin haaveilla. ❤️🙂
 
Täällä on ollut aika hiljaista, mitä kaikille kuuluu? Miten @Riepu85 mikä sulla tilanne tällä hetkellä? :red-heart:

Tännekkin kuuluu hyvää! Vauva täytti 5kk juuri ja on varsin tyytyväinen tapaus 😄❤️ isosiskot tykkää pikkusiskostaan ja ollaan löydetty vähän rytmiä arkeen😄 mitä sulle?
 
Ihana kuulla että kuuluu hyvää teille :red-heart: :smiling face with heart-eyes: Tänne myös, mun pikkuinen on jo 2-vuotias. Kesällä lopetettiin imetys ja nyt syyskuussa tehtiin eka pas, virallinen testipäivä on tulevana sunnuntaina :folded: Jännät ajat siis käsillä!

Tuuthan kertomaan sitten kuinka kävi, pidetään peukut pystyssä!😍🙏
 
Mä voisin tulla tähän ketjuun myös, tuonne kuumeilijoihin kirjoitin aiemmin. En ole vielä edes raskaana, ensikäyntiaika vasta varattuna klinikalle. Mulla on ennestään siis parisuhteessa syntyneitä lapsia kolme, joista vanhin jo täysi-ikäinen ja kaksi muuta yläkoulussa.. erosin viitisen vuotta sitten ja parisuhdetta en ole sen jälkeen halunnut mutta lapsen kylläkin… tosi pitkään olen tätä pyöritellyt ja ikäkin tulee kohta vastaan..
@SuperTaateli onko sulla siis myös vanhemmat lapset parisuhteeseen syntyneitä? Kiinnostaisi miten hoitohenkilökunta on suhtautunut? Se jotenkin itseä jännittää jostain syystä. Ja yksityispuolella ilmeisesti sinullakin hoidot kun lapsia ennestään jo enemmän kuin 1?
 
Mä voisin tulla tähän ketjuun myös, tuonne kuumeilijoihin kirjoitin aiemmin. En ole vielä edes raskaana, ensikäyntiaika vasta varattuna klinikalle. Mulla on ennestään siis parisuhteessa syntyneitä lapsia kolme, joista vanhin jo täysi-ikäinen ja kaksi muuta yläkoulussa.. erosin viitisen vuotta sitten ja parisuhdetta en ole sen jälkeen halunnut mutta lapsen kylläkin… tosi pitkään olen tätä pyöritellyt ja ikäkin tulee kohta vastaan..
@SuperTaateli onko sulla siis myös vanhemmat lapset parisuhteeseen syntyneitä? Kiinnostaisi miten hoitohenkilökunta on suhtautunut? Se jotenkin itseä jännittää jostain syystä. Ja yksityispuolella ilmeisesti sinullakin hoidot kun lapsia ennestään jo enemmän kuin 1?

On joo aiemmat parisuhteessa alkunsa saaneet 😄 julkisen puolen raja on tosiaan 2 joten matkani kävi yksityiselle. Hoitohenkilökuntaa kiinnosti tasan sen verran että on hoitojen kannalta positiivinen asia että on aiempia raskauksia/synnytyksiä eikä sen puolesta lähdetty aukiolotutkimustakaan tekemään. Niin ja psykologin käynneistä toinen jätettiin pois kun tiedän millaista lapsiarki on jnejne. 😄 Yksityisellä puolella oon saanut pelkästään erinomaista ja ystävällistä palvelua, ei tarvitse jännittää! 🙏❤️
 
Täällä on ollut aika hiljaista, mitä kaikille kuuluu? Miten @Riepu85 mikä sulla tilanne tällä hetkellä? :red-heart:
Ei ole mikään muuttunut. Pikku herra käy rinnalla edelleen monta kertaa päivässä. Klinikkaan otin yhteyttä jo ja kysyin imetyksestä ja alkion siirrosta. Sieltä vastattiin että Tervetuloa kun imetys on täysin loppunut. Saattaa tulla oma henkinen ikä vastaan ennen kuin meillä imetys jää kokonaan pois ja viimeinen alkio jää siirtämättä.
 
On joo aiemmat parisuhteessa alkunsa saaneet 😄 julkisen puolen raja on tosiaan 2 joten matkani kävi yksityiselle. Hoitohenkilökuntaa kiinnosti tasan sen verran että on hoitojen kannalta positiivinen asia että on aiempia raskauksia/synnytyksiä eikä sen puolesta lähdetty aukiolotutkimustakaan tekemään. Niin ja psykologin käynneistä toinen jätettiin pois kun tiedän millaista lapsiarki on jnejne. 😄 Yksityisellä puolella oon saanut pelkästään erinomaista ja ystävällistä palvelua, ei tarvitse jännittää! 🙏❤️
Oikeassa olit, turhaan jännitin suhtautumista klinikalla. Nyt on ensikäynti takana ja positiiviset fiilikset ❤️
 
Ihana kuulla! ❤️ millaisen "sotasuunnitelman" teitte? 😍
Kiitos! Aika selvät sävelet on kun IVF on tässä kohtaa se ensimmäinen vaihtoehto. Mulla tässä vähän haastetta aiheuttaa se, että Ovumian klinikka ei oo mun koti- vaan työskentelypaikkakunnalla, ja teen pääosin etätyötä.. Lisäksi mulla on muutto edessä loppuvuodesta, tein pari viikkoa sitten hyväksytyn tarjouksen omakotitalosta ja päätinkin että varsinaisiin hoitoihin lähden vasta tammikuussa, onhan tässä sitä ennenkin vielä steppejä.
Mutta isoin helpotus että on tavallaan saanut prosessin "virallisesti" alkuun. Ja eihän sitä tiedä miten sitten IVF:n kanssa käy. Aiemmat raskaudet mulla on alkaneet erittäin helposti, mutta ikää on nyt rutkasti enemmän.. Mullahan on jäljellä siis yksi munasarja eikä ollenkaan munajohtimia. Ultrassa munasarja näytti kylläkin elinvoimaiselle, ja kierto mulla on säännöllinen eli on positiivisiakin asioita, labrat kertoo sitten lisää..
 
Mulla tulee huomenna inseminaatiosta 2 viikkoa, tein tänään jo testin, näyttää positiivista, saa nähdä miten käy. Taustalla endometrioosi ja siihen leikkaushoito, joten jännitti, millaset mahikset raskauteen on! Mulle itsellinen vanhemmuus ollut aika luontainen reitti, en ole koskaan ollut kiinnostunut seurustelusta ja en ole kokenut kaipuuta parisuhteeseen. Kyseessä nyt siis ensimmäinen raskaus, ei yhtään hajua mita odottaa 😄 Toivotaan nyt että kaikki jatkuu hyvin.

Mulla yksi läheinen tietää tästä prosessista ylipäätänsä ja jos raskaus jatkuu, en aio vielä lähiaikoina muilla kertoa, joten kiva että tälleenkin netin kautta tukea ja vertaistukea voi saada. Mietin kyllä, että jos lapsi sitten syntyy, kuinka yksin sitten on, en tarkoita pelkästään vastuuta lapsesta, vaan ihan sitä, kun töistä jää pois, olen tottunut siihen että sosiaalinen kiintiö täyttyy työpäivän aikana ja kavereita harvakseltaan tapaan, eipä juuri paljoa edes ole kavereita, kun tykännyt enemmän tiiviistä yksittäisistä ystävyyssuhteista, kuin että olisi joka viikonpäivälle uusi kaveri. Mietin että onko mitään vauva-ajan harrasteita, jossa tapaisi muita uusia äitejä 🤔 toki ehkä vähän hassua alkaa tässä vaiheessa jo murehtinaan tulevaa yksinäisyyttä
 
Mulla tulee huomenna inseminaatiosta 2 viikkoa, tein tänään jo testin, näyttää positiivista, saa nähdä miten käy. Taustalla endometrioosi ja siihen leikkaushoito, joten jännitti, millaset mahikset raskauteen on! Mulle itsellinen vanhemmuus ollut aika luontainen reitti, en ole koskaan ollut kiinnostunut seurustelusta ja en ole kokenut kaipuuta parisuhteeseen. Kyseessä nyt siis ensimmäinen raskaus, ei yhtään hajua mita odottaa 😄 Toivotaan nyt että kaikki jatkuu hyvin.

Mulla yksi läheinen tietää tästä prosessista ylipäätänsä ja jos raskaus jatkuu, en aio vielä lähiaikoina muilla kertoa, joten kiva että tälleenkin netin kautta tukea ja vertaistukea voi saada. Mietin kyllä, että jos lapsi sitten syntyy, kuinka yksin sitten on, en tarkoita pelkästään vastuuta lapsesta, vaan ihan sitä, kun töistä jää pois, olen tottunut siihen että sosiaalinen kiintiö täyttyy työpäivän aikana ja kavereita harvakseltaan tapaan, eipä juuri paljoa edes ole kavereita, kun tykännyt enemmän tiiviistä yksittäisistä ystävyyssuhteista, kuin että olisi joka viikonpäivälle uusi kaveri. Mietin että onko mitään vauva-ajan harrasteita, jossa tapaisi muita uusia äitejä 🤔 toki ehkä vähän hassua alkaa tässä vaiheessa jo murehtinaan tulevaa yksinäisyyttä
Onhan noita perhekahviloita ja perhekerhoja. Googlaa että mitä paikkakunnallasi on tarjottavana. Ensikertaa äidiksi tuleville on myös ryhmävalmennusta tarjolla, jolloin on mahdollista tutustua muihin äiteihin. :smiling-eyes: Fooruminkin kautta voi tyydyttää sosiaalista kiintiötään, kannattaa hankkiutua juttelemaan oman lasketun ajan ryhmään. Kaikilla on silloin suunnilleen samassa vaiheessa raskaudet menossa ja vauvatkin kasvavat ja kehittyvät samaa tahtia suunnilleen, niin juttua toivottavasti riittää. :smiling-eyes:
 
Mulla tulee huomenna inseminaatiosta 2 viikkoa, tein tänään jo testin, näyttää positiivista, saa nähdä miten käy. Taustalla endometrioosi ja siihen leikkaushoito, joten jännitti, millaset mahikset raskauteen on! Mulle itsellinen vanhemmuus ollut aika luontainen reitti, en ole koskaan ollut kiinnostunut seurustelusta ja en ole kokenut kaipuuta parisuhteeseen. Kyseessä nyt siis ensimmäinen raskaus, ei yhtään hajua mita odottaa 😄 Toivotaan nyt että kaikki jatkuu hyvin.

Mulla yksi läheinen tietää tästä prosessista ylipäätänsä ja jos raskaus jatkuu, en aio vielä lähiaikoina muilla kertoa, joten kiva että tälleenkin netin kautta tukea ja vertaistukea voi saada. Mietin kyllä, että jos lapsi sitten syntyy, kuinka yksin sitten on, en tarkoita pelkästään vastuuta lapsesta, vaan ihan sitä, kun töistä jää pois, olen tottunut siihen että sosiaalinen kiintiö täyttyy työpäivän aikana ja kavereita harvakseltaan tapaan, eipä juuri paljoa edes ole kavereita, kun tykännyt enemmän tiiviistä yksittäisistä ystävyyssuhteista, kuin että olisi joka viikonpäivälle uusi kaveri. Mietin että onko mitään vauva-ajan harrasteita, jossa tapaisi muita uusia äitejä 🤔 toki ehkä vähän hassua alkaa tässä vaiheessa jo murehtinaan tulevaa yksinäisyyttä
Kannattaa tutustua mm. MLL:n tarjoamaan toimintaan. Lähes joka paikkakunnalla on vauva- ja perhekahviloita, ja neuvolasta vinkataan näihin kyllä. Itselläni on ihan perhevalmennusryhmästä esikoisen ajalta jäänyt monta ystävää tähän päivään asti. Mulla tilanne taas on se että kun "aiemmat" lapset oli pieniä olin kaveriporukan ainoa jolla oli lapsia, ja nyt taas oon niin vanha että muilla on jo vähän isommat :D Uskon että puistokavereita ym. kyllä löytyy jos itse on yhtään aktiivinen :)
 
Takaisin
Top