Itselliset äidit ja muut yksin odottavat

Ja itsellisille äideille on monissa kaupungeissa erilaisia ryhmiä tai tapaamisia, löytyy vaikka Simpukka ry:n kautta.

Testi näytti positiivista :Smiling Face With Heart Shaped Eyes: ens viikolla pääsen ultraan ja jos siellä kaikki hyvin niin LA olis toukokuussa :red-heart: :folded:

Hurjasti onnea!!😍😍

@Iiris92 missä päin asut?

Kuopiossa. Kävin vähän jo ettimässä, Helminauha-hankkeella näyttää olevan Kuopiossa kivasti tapaamisia ja toki sitten kunnan (vai minkähän tahon järjestämä?) perhevalmennuskin voisi myös olla hyvä
Perhevalmennus järjestetään neuvolan toimesta ensisynnyttäjille ja siitä saa infoa sitten neuvolakäynneillä, ajoittuu loppuraskauteen. Kannattaa käydä oman hyvinvointialueen neuvolan sivuilla kurkkimassa, sinne usein on koottu muitakin linkkejä.

Kiva löytää tämmöinen ryhmä!

Itselläni on kaksi päiväkoti-ikäistä lasta. Olen eronnut vajaa 2,5 vuotta sitten ja koko tämän ajan ja jo ennen sitä on kolmas lapsi ollut mielessä. Alkuvuodesta kävin hedelmällisyystarkastuksessa, jossa fyysisesti kaikki oli ok, mutta amh-arvo hyvin matala. Ikää on 37v, joten lääkäri ei suositellut lykkäämään vauvahaavetta kovin pitkälle. Kevään ja kesän aikana oli neljä tuloksetonta koti-inseninaatiota tutun luovuttajan kanssa. Isommat lapset ovat myös saaneet siten alkunsa, koska olimme naispari ex-puolisoni kanssa. Elokuussa hakeuduin ensikäynnille Ovumialle. Kokonaisuuden huomioonottaen lääkäri suositteli aloittamaan suoraan ivf-hoidot. Syyskuussa oli lahjasoluneuvonta ja sen jälkeen odottelin uuden kierron alkua noin 1,5 viikkoa. Pistin 300 yksikköä Gonal-f:ää, mutta silti vain kaksi munarakkulaa kypsyi kunnolla. Toisen ultran jälkeen päätin, että punktion sijaan tehdään inseminaatio. Perjantaina tuli täyteen kaksi viikkoa inssistä ja torstaina tein plussan, joka on kivasti vahvistunut päivä päivältä.

Asun vajaan 200km päässä omista vanhemmistani ja suvustani ja tämä on ihan tietoinen valinta. Tukiverkon muodostavat isompien lasten toiset isovanhemmat, heidän isotätinsä, muutama kaveri ja lasten toinen vanhempi uuden kumppaninsa kanssa. Ex-puoliso kumppaneineen tiesivät yrityksestä ja nyt myös plussasta. Lähimmille kavereille olen myös kertonut.

Kiva löytää tämmöinen ryhmä!

Itselläni on kaksi päiväkoti-ikäistä lasta. Olen eronnut vajaa 2,5 vuotta sitten ja koko tämän ajan ja jo ennen sitä on kolmas lapsi ollut mielessä. Alkuvuodesta kävin hedelmällisyystarkastuksessa, jossa fyysisesti kaikki oli ok, mutta amh-arvo hyvin matala. Ikää on 37v, joten lääkäri ei suositellut lykkäämään vauvahaavetta kovin pitkälle. Kevään ja kesän aikana oli neljä tuloksetonta koti-inseninaatiota tutun luovuttajan kanssa. Isommat lapset ovat myös saaneet siten alkunsa, koska olimme naispari ex-puolisoni kanssa. Elokuussa hakeuduin ensikäynnille Ovumialle. Kokonaisuuden huomioonottaen lääkäri suositteli aloittamaan suoraan ivf-hoidot. Syyskuussa oli lahjasoluneuvonta ja sen jälkeen odottelin uuden kierron alkua noin 1,5 viikkoa. Pistin 300 yksikköä Gonal-f:ää, mutta silti vain kaksi munarakkulaa kypsyi kunnolla. Toisen ultran jälkeen päätin, että punktion sijaan tehdään inseminaatio. Perjantaina tuli täyteen kaksi viikkoa inssistä ja torstaina tein plussan, joka on kivasti vahvistunut päivä päivältä.

Asun vajaan 200km päässä omista vanhemmistani ja suvustani ja tämä on ihan tietoinen valinta. Tukiverkon muodostavat isompien lasten toiset isovanhemmat, heidän isotätinsä, muutama kaveri ja lasten toinen vanhempi uuden kumppaninsa kanssa. Ex-puoliso kumppaneineen tiesivät yrityksestä ja nyt myös plussasta. Lähimmille kavereille olen myös kertonut.

Mahtavaa rohkeaa haaveitten toteuttamista! Onnea plussasta! Tässä tapauksessa kolmas lapsesi lienee siis biologisesti 100% samaa geeniperimää kuin aiemmat lapsesi? Miten hienoa, että on löytynyt tuttu lahjasolun luovuttaja ja lapsihaaveet toteutuneet sitä kautta. 🙂 Hienoa, että ei ole tarvinnut mennä Ivf:m kautta, mikä voi olla aika raskas (ja kallis) polku. Toivottavasti raskaus menee hyvin loppuun saakka.

Mitäpä kuuluu tänne itsellisille äideille? 🙂🌸 Täällä nautitaan kesästä 3-vuotiaan kanssa. ☀️

Kiitos kysymästä! Tännekkin pääsääntöisesti hyvää ❤️ jouduttiin tekemään odottamaton muutto rivitalosta kerrostaloon, harmittaahan se mutta elämä jatkuu. Itsellisenä saatu 1v on iloinen ihana tättähäärä joka on saanut myös päiväkodista kommenttia kuinka iloinen ja reipas on ❤️🙏 tuntuu välillä että esikoinen on tuon 1veen äiti kun huolehtii toisesta niin ihanasti😂❤️ aloitin työt tosiaan tossa kesäkuun alkupuolella ja elokuun loppupäästä alkaa sitten vielä kesäloma. Lähdetään aurinkolomalle ulkomaille koko perhe sitten viikoksi 😍

Moikka kaikille 😊 Itse olen 8-vuotiaiden kaksosten itsellinen äiti ja haaveilen vielä yhden lapsen saamisesta itsellisesti. Tarkoitus olisi hakeutua Tallinnan klinikalle hoitoihin loppuvuodesta. Jännittää kun ikää on jo enemmän että onnistuuko ja minkälaisia hoitoja tarvitsee. Esikoiskaksoset sain nuorena ja inseminaatio luonnolliseen kiertoon ilman lääkkeitä onnistui kolmannella yrityksellä. Nyt ikää 35.

Minä kävin täällä kirjoittelemassa viime vuoden puolella ihan alkuraskaudessa, nyt pienokainen on täällä, kohta täyttää 2 kuukautta 😊 Alku ollut yllättävän rankkaa, eniten ehkä totuttelussa siihen, että vauva onkin niin kiinni ja entisen kaltaista elämää ei ole, kun ei esim pääse kotoa ulos noin vaan, vaikka salille lähtemään. Nyt tuo vaihe alkaa olla ohi, enemmän tullut iloa ja onnellisuutta 🥰 Ja olen aivan hämmästynyt, miten ihanasti läheiset ja tutut ovat meidän huomioineet, ollaan saatu niin paljon tukea ja vauva rakkautta ja huomiota ❤

@Cinya, saanko kysyä, kuinka sinulla varsinkin alku kaksosten kanssa sujui? Kun itse pohdin, ettei meinaa välillä ehtiä syömään tai vessassa käymään, että millaista olisi, jos olisi kaksoset.

Minä kävin täällä kirjoittelemassa viime vuoden puolella ihan alkuraskaudessa, nyt pienokainen on täällä, kohta täyttää 2 kuukautta 😊 Alku ollut yllättävän rankkaa, eniten ehkä totuttelussa siihen, että vauva onkin niin kiinni ja entisen kaltaista elämää ei ole, kun ei esim pääse kotoa ulos noin vaan, vaikka salille lähtemään. Nyt tuo vaihe alkaa olla ohi, enemmän tullut iloa ja onnellisuutta 🥰 Ja olen aivan hämmästynyt, miten ihanasti läheiset ja tutut ovat meidän huomioineet, ollaan saatu niin paljon tukea ja vauva rakkautta ja huomiota ❤

@Cinya, saanko kysyä, kuinka sinulla varsinkin alku kaksosten kanssa sujui? Kun itse pohdin, ettei meinaa välillä ehtiä syömään tai vessassa käymään, että millaista olisi, jos olisi kaksoset.
Oli ekat pari vuotta rankat. Ekat kuukaudet oltiin mun vanhempien luona kun kaksoset syntyi keskosena, oli nenämahaletkun vielä kotiutuessa, syöminen hidasta jne. Rankinta oli just ekat 5kk ennenkun sain vauvat samaan unirytmiin. Sit just kun esikoiset kyseessä niin kaikki oli niin uutta ja stressasin kaikesta mahdollisesta. 😄 mutta kyllä mä myös nautin ekoista vuosista paljon rankkuudesta huolimatta. Uskon että nyt jos saa vielä yhden niin osaa olla rennommin. 😊 Mulla on tänään klinikalla ensikäyntiaika, jännittävää! 😍

Takaisin