Rölly
Oman äänensä löytänyt
Sattuikos tähän ryhmään muita isompia odottajia? 
Mulla oli plussatessa BMI 41 ja nyt alkaneella 8+1 BMI 39,45. Toivottavasti menee samallalailla alaspäin, mitä esikoisesta. Silloin painoin plussatessa tasan 100 ja synnäriltä kotiutuessa 87.
Miten teitä on kohdeltu neuvolassa/lääkärissä/äippäpolilla raskausaikana? Onko tullut painosta palautetta ja jos on, niin miten? Onko ollut asiallista, moittivaa, pilkkaavaa vai millaista?

Mulla oli plussatessa BMI 41 ja nyt alkaneella 8+1 BMI 39,45. Toivottavasti menee samallalailla alaspäin, mitä esikoisesta. Silloin painoin plussatessa tasan 100 ja synnäriltä kotiutuessa 87.
Miten teitä on kohdeltu neuvolassa/lääkärissä/äippäpolilla raskausaikana? Onko tullut painosta palautetta ja jos on, niin miten? Onko ollut asiallista, moittivaa, pilkkaavaa vai millaista?
Painoin edellisen raskauden alussa 5 kiloa vähemmän kuin nyt, eli ei ainakaan ole yhtään sen ideaalimpi tilanne tässä raskaudessa... Viimeksi kyllä laihduin raskauden alussa hyvin, ja vaikka paino lähti vähän nousuun loppua kohden niin laitokselta lähdin yli 10 kg kevyempänä kuin ennen raskautta. Raskaus onkin ollu tehokkain "laihdutuskuuri" mitä oon koskaan kokeillut
Mulla kans pcos hoitoon se (tai tarkemmin laihdutuksen tukena ja ehkä mahdollisesti säännöllistämään kuukautiskiertoa, mihin lääkäri ei kyllä oikein uskonut että vaikuttaisi), mutta lääkäri meinas että jatketaan vaan ja sokerirasitukseen ei tarvitse mennä (huh jes
). Oon itse tyytyväinen että sain jatkaa sitä, kun jostain (varmaan luotettavasta vauvafoorumista...) luin että sen käyttö alkuraskaudessa vois ehkä pienentää keskenmenoriskiä...