Inseminaatio/muut hoidot 2018

Niin montakos meitä inssiyrittäjiä täällä vielä onkaan?:pompus:
Hyvältä näytti... ärsyttävästi lääkäri huokaili huolestuneen kuuloisesti kun ultras:sour::bored: Mietin jo, että oonko ihan munaton vai tä!:wacky:
Mutta kaikki olikin hyvin ja molemmilla puolilla oli yksi isompi folli. Tilanne voi toki vielä elää, koska aika pieniä vielä ja JEEEE että ovis/inssi menee yli viikonlopun:woot::smug: Viimeksi inssi tehtiin irrotuspiikillä kp.12 ja tässä kierrossa se olisi jo sunnuntaina. Lääkäri sanoi, että suurella todennäköisyydellä inssi ajoittuu nyt ti- ke(kp.14-15) paikkeille. Mietityttää... onkohan viimeksi kuitenkin ollut hitusen liian aikaista inssille, vaikka piikkien ja ultrien kanssa ajoitellaankin jne.o_O
Nooh... turha näitä kait spekuloida:grin
 
Ainii... välillä mietin uuden inssiryhmän/keskustelun perustamista tänne, koska tämän ryhmän nimi vähän hämää haussa.. tuo 2018 siis. :rolleyes:o_O
Mutta toisaalta jos lähtee selaamaan niin huomaa kyllä tämän ryhmän olevan aktiivinen edelleen.:p???
 
Minä täällä ainakin pyörin, kantaan oli kesätauolla kirjattu että 1-2 inssiä syksyllä vielä. Mun tuurilla tietty varmaan 2:mad: Maanantaina starttasi kp1 ja poli aukes samana päivänä. Sain ohjeet ja reseptit ja perjantaina aloitan piikityksen ja kohti kolmatta inssiä:happy:

Halauksia pettymyksiin. Kumpa meitä vielä onni kohtaisi:Heartred
 
Nyt on pakko tulla päivittämään kun tuntuu että vihdoin ja viimein jotain päivitettävää! :nailbiting:
Kp 14 ja ovistesti näytti hymynaamaa. Siis anteeksi mitä!!!!! Ei ole ikinä ollut näin aikaisin ovulaatio, nyt pitää toivoa ettei kierto jää todella lyhyeksi. Ennen hoitojen aloittamista ovis oli kp19-20/28, hormoonihoidoilla oli kp15-16/27.
Ai että mitkä piinaviikot on edessä :playful: 12päivän päästä myös IFV suunnittelukokous
 
Nyt on pakko tulla päivittämään kun tuntuu että vihdoin ja viimein jotain päivitettävää! :nailbiting:
Kp 14 ja ovistesti näytti hymynaamaa. Siis anteeksi mitä!!!!! Ei ole ikinä ollut näin aikaisin ovulaatio, nyt pitää toivoa ettei kierto jää todella lyhyeksi. Ennen hoitojen aloittamista ovis oli kp19-20/28, hormoonihoidoilla oli kp15-16/27.
Ai että mitkä piinaviikot on edessä :playful: 12päivän päästä myös IFV suunnittelukokous

Oi noniin:happy:

Minä aloitin tänään gonalin piikityksen, ens torstaina kp12 ultrataan ja toivottavasti päästäis tekee inssi siitä sitten perjantaina. Eniten jännittää et meneekö jotenkin viikonlopulle, mut luulis ettei tän kaa oo niin, kun varmaan kuitenkin tulee irroituspiikki? Tai et olis kasvanut liikaa folleja, mut mun amh arvolla en oikeen usko:hilarious: pahinta kai olis jos mitään vastetta ei olis:nailbiting:
 
Minä myös edelleen inssiporukoissa. Tässä kesän aikana olen huonommin ollut mukana keskusteluissa, mutta olen käynyt välillä lueskelemassa muiden kuulumisia :)

Me päästään inssiin toivottavasti ensi kierrosta, tämä jäi väliin kun satuttiin olemaan reissussa juuri oviksen aikaan. Nyt sitten odotellaan seksiloman tuloksia! :grin Taitaa olla menossa dpo 4.

Tsemppiä kaikille!
 
Limppu:
Maanantaina kp 13 on toinen ultra. Follit ei ollut tällä kertaa kasvaneet yhtä nopeasti kuin viimeksi, jolloin inssi tehtiin kp 13.[/QUOTE]

Hei mullakin huomenna ma kp.13:wideyed: Kierto maenee sama tahtia nyt!:hello2
Eli huomenna ultrataan kans ja arvelen inssin olevan ti tai ke.:rolleyes:
Katsotaan nyt miten follit kasvanu. Tänään aamulla ovistesti negaa vielä.
 
Jee pistokset seuraavaan kiertoon :happy093

Tsemppiä muille tämän hetkiseen kiertoon :)
 
Limppu:
Maanantaina kp 13 on toinen ultra. Follit ei ollut tällä kertaa kasvaneet yhtä nopeasti kuin viimeksi, jolloin inssi tehtiin kp 13.

Hei mullakin huomenna ma kp.13:wideyed: Kierto maenee sama tahtia nyt!:hello2
Eli huomenna ultrataan kans ja arvelen inssin olevan ti tai ke.:rolleyes:
Katsotaan nyt miten follit kasvanu. Tänään aamulla ovistesti negaa vielä.

Miten sinulla meni?

Hitaasti kasvavat vielä. Pistän gonalia vielä tänään ja inssi on torstaina.
 
Mä hyppään kanssa tähän keskusteluun mukaan!

Meillä oli tänään eka inssi. Taustalla vuosi sitten täysin puskista tullut endometrioosidiagnoosi ja endometriooma toisessa munasarjassa. Lapsettomuushoitoja odotellessa oli yksi kesken mennyt raskaus.

Kesäkuun alussa ensikäynti lapsettomuuspolilla, jossa sovittiin että aloitetaan inseminaatiolla elokuun kierrosta. Oltais päästy suoraan ivf:ään, jos oltais haluttu, mutta päätettiin yrittää ekaks kevyemmillä hoidoilla. Aloitettiin Letrozoleilla. Viime to kp11 ultrassa johtofolli 14-15 mm (ja vieläpä terveemmästä munasarjasta!), ja sain tehtäväksi pistää lauantaina kp13 Pregnylin. Tänään maanantaina, kp15, tasan kaksi tuntia ennen inssiä tunsin ovulaation, mikä näkyikin myös ultrassa kuulemma juuri tapahtuneena. (Aika kellontarkkaan näytti Pregnyl toimivan, kun tasan 36 tunnin kuluttua tuntui ovulaatio.) Olosuhteet pitäis muutenkin olla hyvät; sperma oli priimaa, ja kohdun limakalvo reilu 9 mm. Ihmettelen kuitenkin tuota Pregnylin piston ajankohtaa, kun täällä monet ovat saaneet ohjeeksi pistää sen edellisenä päivänä tai jopa sillon inssin yhteydessä. Eikös todennäköisyydet kuitenkin oo paremmat, jos ovulaatio tapahtuu vasta vähän inssin jälkeen, eikä ennen sitä.. :pompus:
Raskaustesti käskettiin tehdä 16 päivän päästä, eiks sekin oo vähän outoa? Mulla on normaalisti luteaalivaihe tasan 12 päivää. Miten teillä, jotka ootte Letrozolia syöneet, se on vaikuttanut luteaalivaiheen pituuteen?

Tsemppiä kaikille! :thumright
 
Mä hyppään kanssa tähän keskusteluun mukaan!

Meillä oli tänään eka inssi. Taustalla vuosi sitten täysin puskista tullut endometrioosidiagnoosi ja endometriooma toisessa munasarjassa. Lapsettomuushoitoja odotellessa oli yksi kesken mennyt raskaus.

Kesäkuun alussa ensikäynti lapsettomuuspolilla, jossa sovittiin että aloitetaan inseminaatiolla elokuun kierrosta. Oltais päästy suoraan ivf:ään, jos oltais haluttu, mutta päätettiin yrittää ekaks kevyemmillä hoidoilla. Aloitettiin Letrozoleilla. Viime to kp11 ultrassa johtofolli 14-15 mm (ja vieläpä terveemmästä munasarjasta!), ja sain tehtäväksi pistää lauantaina kp13 Pregnylin. Tänään maanantaina, kp15, tasan kaksi tuntia ennen inssiä tunsin ovulaation, mikä näkyikin myös ultrassa kuulemma juuri tapahtuneena. (Aika kellontarkkaan näytti Pregnyl toimivan, kun tasan 36 tunnin kuluttua tuntui ovulaatio.) Olosuhteet pitäis muutenkin olla hyvät; sperma oli priimaa, ja kohdun limakalvo reilu 9 mm. Ihmettelen kuitenkin tuota Pregnylin piston ajankohtaa, kun täällä monet ovat saaneet ohjeeksi pistää sen edellisenä päivänä tai jopa sillon inssin yhteydessä. Eikös todennäköisyydet kuitenkin oo paremmat, jos ovulaatio tapahtuu vasta vähän inssin jälkeen, eikä ennen sitä.. :pompus:
Raskaustesti käskettiin tehdä 16 päivän päästä, eiks sekin oo vähän outoa? Mulla on normaalisti luteaalivaihe tasan 12 päivää. Miten teillä, jotka ootte Letrozolia syöneet, se on vaikuttanut luteaalivaiheen pituuteen?

Tsemppiä kaikille! :thumright

Mulla seuraavaksi pistoksilla ja irrotuspiikillä inssi, ja oon kans miettinyt tota aikataulua.. sulla kävi tsägä kun irtosi vasta hetki ennen inssiä, pelkään et mulla irtoisi liian aikasin..täytyykin kysyä sit et saisko piikin n. 12h ennen inssiä.. tsemppiä, hyvältä kuulostaa sun tilanne! Letrot ei ole mulla vaikuttanut luteaalin pituuteen, mulla aina pitkä 15-16pvää. Husilla testipäivä vasta kolmisen viikkoa inssistä :hilarious:
 
Mulla oli siis follien ultra tänään kp13 ja vasemmalla yksi iso 21mm ja oikealla kolme(!!!) pienin 15mm, mutta sekin kuulemma hedelmöittymiskelpoinen kooltaan!:wideyed::nailbiting::wideyed:
Eli tavallaan neljä follia nyt odottelee... en voi varmaan kertoo miehelle tai se ei huomenna vie näytettään tai laittaa kuppiin nestesaippuuaa tms.!:stop::wink Meinaa kauhistelee monikkoraskautta ja oishan se aika huhheijaa!:confused: Mulla ei oo koskaan tullu näin isoa vastetta piikitykselle! Aina max kaksi follia kasvanut kunnolla... mistähän nyt tuulee!?!o_O Hieman kyllä rehellisesti jännittää tehdä inssi neljään, mutta näillä mennään nyt kuitenkin..:smiley-bounce012

Tänään pistin irrotuspiikin heti klinikalta päästyäni, eli n.klo.16.45 ja huomenna inssi klo.15.00. Lääkäri sanoi, että hyvä aika tehdä inssi vuorokauden piikin laiton jälkeen just, et ei ainakaan aiemmin:nailbiting:
Ja meille on aina sanottu, et ovulaatio ei mielellään saisi olla tapahtunu ennen inssiä. Ja en mä noista testikehotuksista itse välitä, piinailen tai alan testaa ”liian aikaisin”... fiiliksen mukaan. Viimeksi raskauduttuani testasin”normi”kiertoni mukaan inssin jälkeen kaks vkoa.:)
 
Mä hyppään kanssa tähän keskusteluun mukaan!

Meillä oli tänään eka inssi. Taustalla vuosi sitten täysin puskista tullut endometrioosidiagnoosi ja endometriooma toisessa munasarjassa. Lapsettomuushoitoja odotellessa oli yksi kesken mennyt raskaus.

Kesäkuun alussa ensikäynti lapsettomuuspolilla, jossa sovittiin että aloitetaan inseminaatiolla elokuun kierrosta. Oltais päästy suoraan ivf:ään, jos oltais haluttu, mutta päätettiin yrittää ekaks kevyemmillä hoidoilla. Aloitettiin Letrozoleilla. Viime to kp11 ultrassa johtofolli 14-15 mm (ja vieläpä terveemmästä munasarjasta!), ja sain tehtäväksi pistää lauantaina kp13 Pregnylin. Tänään maanantaina, kp15, tasan kaksi tuntia ennen inssiä tunsin ovulaation, mikä näkyikin myös ultrassa kuulemma juuri tapahtuneena. (Aika kellontarkkaan näytti Pregnyl toimivan, kun tasan 36 tunnin kuluttua tuntui ovulaatio.) Olosuhteet pitäis muutenkin olla hyvät; sperma oli priimaa, ja kohdun limakalvo reilu 9 mm. Ihmettelen kuitenkin tuota Pregnylin piston ajankohtaa, kun täällä monet ovat saaneet ohjeeksi pistää sen edellisenä päivänä tai jopa sillon inssin yhteydessä. Eikös todennäköisyydet kuitenkin oo paremmat, jos ovulaatio tapahtuu vasta vähän inssin jälkeen, eikä ennen sitä.. :pompus:
Raskaustesti käskettiin tehdä 16 päivän päästä, eiks sekin oo vähän outoa? Mulla on normaalisti luteaalivaihe tasan 12 päivää. Miten teillä, jotka ootte Letrozolia syöneet, se on vaikuttanut luteaalivaiheen pituuteen?

Tsemppiä kaikille! :thumright

Uteliaisuuttani kysäisen minkäkokoinen endometriooma sulla on munasarjassa? Entä millaisia endon oireita? Kuinka diagnosoitiin? Kiinnostaa, koska mulla on myös endometriooma oikeassa munasarjassa ja jäätävät vuoto-ongelmat. Varsinaista endometrioosi diagnoosia mulla ei ole, eikä kukaan oo meille ehdotattanut suoraan ivf:ään menoa:sorry: itse olisin heti valmis menemään. Meillä nyt 3.inssi tulossa (eka pistoshoitoinen).

Oon nyt pistänyt 4 päivää gonalia. Oon saanut niistä liudan sivuoireita, mutta mitäpä sitä ei tekis tämän projektin eteen. Tänään tuli myös loppukierroista tuttua vuotoa. Onko muilla ollut vuotoja ennen ovulaatiota näistä? Piikitän vielä pari päivää ja torstaina ultrataan:happy:
 
Mulla oli siis follien ultra tänään kp13 ja vasemmalla yksi iso 21mm ja oikealla kolme(!!!) pienin 15mm, mutta sekin kuulemma hedelmöittymiskelpoinen kooltaan!:wideyed::nailbiting::wideyed:
Eli tavallaan neljä follia nyt odottelee... en voi varmaan kertoo miehelle tai se ei huomenna vie näytettään tai laittaa kuppiin nestesaippuuaa tms.!:stop::wink Meinaa kauhistelee monikkoraskautta ja oishan se aika huhheijaa!:confused: Mulla ei oo koskaan tullu näin isoa vastetta piikitykselle! Aina max kaksi follia kasvanut kunnolla... mistähän nyt tuulee!?!o_O Hieman kyllä rehellisesti jännittää tehdä inssi neljään, mutta näillä mennään nyt kuitenkin..:smiley-bounce012

Tänään pistin irrotuspiikin heti klinikalta päästyäni, eli n.klo.16.45 ja huomenna inssi klo.15.00. Lääkäri sanoi, että hyvä aika tehdä inssi vuorokauden piikin laiton jälkeen just, et ei ainakaan aiemmin:nailbiting:
Ja meille on aina sanottu, et ovulaatio ei mielellään saisi olla tapahtunu ennen inssiä. Ja en mä noista testikehotuksista itse välitä, piinailen tai alan testaa ”liian aikaisin”... fiiliksen mukaan. Viimeksi raskauduttuani testasin”normi”kiertoni mukaan inssin jälkeen kaks vkoa.:)

Oho, harva lääkäri suostuu tehdä inssiä jos yli 2 follia! Mutta ehkä tuo 21mm on johtofolli, eli tavallaan yksi folli. :scratch joillekihan pistetään irrotus vasta inssissä :eek: mutta toi vuorokausi kuulostaa järkevimmältä, miten hän HUS suhtautuu..tai uskallanko sooloilla, vaikka käskisivät aiemmin pistämään..:bag: ainakin sit kolmannessa , jos tää menee plörinäks.
 
Oho, harva lääkäri suostuu tehdä inssiä jos yli 2 follia! Mutta ehkä tuo 21mm on johtofolli, eli tavallaan yksi folli. :scratch joillekihan pistetään irrotus vasta inssissä :eek: mutta toi vuorokausi kuulostaa järkevimmältä, miten hän HUS suhtautuu..tai uskallanko sooloilla, vaikka käskisivät aiemmin pistämään..:bag: ainakin sit kolmannessa , jos tää menee plörinäks.

Juu oon usein keskustellut ja kysellyt kans lääkäriltä noista follien määrästä/mikä max. määrä ja onko tullu usein monikkoraskauksia jne. Ihan jo mielenkiinnostakin. Tuolla klinikalla on neljä ihan maksimi määrä kuulemma ja tapauskohtaista aina tietty kans. Joskus kuulemma tehty useammastakin, kun ei ole vaikka viidelläkään inssillä tärpännyt useammasta follista tms. Sillä kai katsotaan, että nostettu mahdollisuuksia, kun ei ole vaan raskautunut - En tiedäo_O Mulla siis lääkärinä erittäin kokenut ja vanha pitkän linjan lapsettomuushoitoihin erikoistunut gyne... ei ainakaan mikään puoskari, heh! :laughing002:gen053
Juu ilmeisesti kaksi isompaa ja kaksi hieman pienempää oli. aika hurjalta tuntuu. Mutta katsotaan avittaako tärppäystä...:wideyed::nailbiting::grin

Jotenkin joku outo oma ”mututuntuma” olis, että viimeksi inssi oli liiankin aikaisin:wideyed: ja nyt oma mieli sanoo, että vois olla aika oikeat hetket huomenna inssille. Jänniä nää intuitiot näissä hommissa:rolleyes::hilarious:
 
Juu oon usein keskustellut ja kysellyt kans lääkäriltä noista follien määrästä/mikä max. määrä ja onko tullu usein monikkoraskauksia jne. Ihan jo mielenkiinnostakin. Tuolla klinikalla on neljä ihan maksimi määrä kuulemma ja tapauskohtaista aina tietty kans. Joskus kuulemma tehty useammastakin, kun ei ole vaikka viidelläkään inssillä tärpännyt useammasta follista tms. Sillä kai katsotaan, että nostettu mahdollisuuksia, kun ei ole vaan raskautunut - En tiedäo_O Mulla siis lääkärinä erittäin kokenut ja vanha pitkän linjan lapsettomuushoitoihin erikoistunut gyne... ei ainakaan mikään puoskari, heh! :laughing002:gen053
Juu ilmeisesti kaksi isompaa ja kaksi hieman pienempää oli. aika hurjalta tuntuu. Mutta katsotaan avittaako tärppäystä...:wideyed::nailbiting::grin

Jotenkin joku outo oma ”mututuntuma” olis, että viimeksi inssi oli liiankin aikaisin:wideyed: ja nyt oma mieli sanoo, että vois olla aika oikeat hetket huomenna inssille. Jänniä nää intuitiot näissä hommissa:rolleyes::hilarious:

Millä aikataululla siis viimeksi oli? Juu kyllä hyvät mahdollisuudet on :)
 
Millä aikataululla siis viimeksi oli? Juu kyllä hyvät mahdollisuudet on :)
Eli viimeksi kp.12 aamusta ja nyt kp.14 iltapäivällä. viimeksi ei follitkaan ollu kovin isoja muistaakseni ja jotenkin olo oli sellainen, että nyt ei vielä”pitäisi”tehdä inssiä. mun luontainen ovis on kans aina kp.14-15. Tietty hoidossa omat juttunsa ja ultrista tsekkaukset tilanteesta... mut mut:rolleyes::cool:
 
Takaisin
Top