Inseminaatio/muut hoidot 2018

Kerron! Ui vitsi jes!

Mua pelottaa että rakkula irtos jo, ei ole enää kipuja. Eli sit inssistä ei olis hyötyä, onneks la ja su talleteltiin.. vaikka eipä se ole ennenkään auttanut.. ja siellä huomenna ruuhkaa, mitenkähän ehtii sit sopimaan jatkosta, letrot vai gonal jne...

Sinne sitten kaikuun tai mikä siellä on se sähköinen yhteys, niin viestiä perään, jos ei muuta ehi:happy:
 
Moi!

Täällä uusi foorumilainen. Pieni esittely paikallaan, ikää 34 v. ja lapsi ollut toiveissa parin vuoden ajan. Tammikuussa 2019 saatiin tietää, että miehellä azoospermia eli ei siittiöitä. Kaikki tutkittiin ja syytä ei löytynyt, ei ole Klinefelterin syndroomaa yms. Vielä kokeiltiin 3kk Tamofen kuuri ja sitten tesa eli kivespunktio, mutta ei valitettavasti yhtäkään siittiötä..

Pohdinnan jälkeen päädyimme lahjasukusoluihin ja koska keskussairaalamme ei tee niitä, saimme maksusitoumuksen yksityiselle. Toukokuussa ja kesäkuussa tehtiin inssit luonnolliseen kiertoon, ei valitettavasti tärpännyt.

Tänään kävin kolmannessa inssissä ja sain ekaa kertaa lääkitykseksi Lutinukset. Jos tästä ei tärppää, niin sitten aloitamme IVF-hoidot.

Onko muita lahjasukusoluilla hoidoissa käyviä ketjussa?
 
Olin just inssissä, vähän jäi huono fiilis..rakkula oli jo irronnut, limis vaan 7mm vaikka pe merkkas että 7,5 ja nyt sanoi että kasvanut on.. ja välikierto ennen uutta inssiä :sad001
Ja ens ma labraan tsekkaan progesteroni, ovuloinko edes..
 
Olin just inssissä, vähän jäi huono fiilis..rakkula oli jo irronnut, limis vaan 7mm vaikka pe merkkas että 7,5 ja nyt sanoi että kasvanut on.. ja välikierto ennen uutta inssiä :sad001
Ja ens ma labraan tsekkaan progesteroni, ovuloinko edes..

Mulla oli sama eilisessä inssissä, rakkula oli jo puhjennut. Lääkäri ei ollut kuitenkaan huolissaan, sunnuntaina klo 9 oli ovulaatiotesti positiivinen, illalla alkoi nipistely ja todennäköisesti rakkula puhkesi silloin. Inssi tehtiin eilen iltapäivällä..

Tsemppiä @jannn ♥️
 
Mulla oli sama eilisessä inssissä, rakkula oli jo puhjennut. Lääkäri ei ollut kuitenkaan huolissaan, sunnuntaina klo 9 oli ovulaatiotesti positiivinen, illalla alkoi nipistely ja todennäköisesti rakkula puhkesi silloin. Inssi tehtiin eilen iltapäivällä..

Tsemppiä @jannn ♥️

Mulle sanoi et ens kerralla sit ovisplus päivänä inssi.. toivotaan et raskaudutaan nyt kuitenkin :Heartpink tehtiinkö sulla luomukiertoon? Tsemppiä!
 
Joo, meilläkin olisi kokeiltu samaa vikassa inssissä, mutta sattui nyt sunnuntaille ovisplussa, eikä ollut yksikään klinikan lääkäreistä kaupungissa :shifty:

Luomukiertoon on tehty kaikki kolme inssiä, mulla on ollu tasaiset kierrot ja oon ovuloinu hyvin. Nyt oli perjantaina ultrassa 11,8 mm limakalvo, ekaa kertaa lisämainintana tasainen triple layer? Tätä limakalvon keskiviivaa ihasteli klinikan lääkärikin ennen inssiä (mulla siis keskussairaalassa ultra ja yksityisellä klinikalla maksusitoumuksella hoidot). Johtofollikkeli oli perjantaina 18 mm.

Ekassa inssissä toukokuussa irtosi kaksi munasolua, josta kuitenkin toinen sen verran pieni että lääkäri meinasi ettei tule kaksosia. Silloin tunsin munasarjassa nipistelyä kauan inssin jälkeen, sekä kp21 tuli pieni vuoto. Aloin myös kokemaan outoa huimausta, jota ei aiemmin oo ollut. Menkat alkoi kuitenkin ennen testipäivää. Lääkäri meinasi että alkio yritti kiinnittyä ja olisi määrännyt jo kakkosinssiin Lutinukset, mutta halusin kokeilla vielä luomuna. Kakkosinssistä ei mitään oireita.

Multa otettiin helmikuussa kilpparit, jotka oli ok, mutta pyysin ne uudelleen epäonnistuneen kakkosinssiin jälkeen. Meidän sairaalassa 2.5 on THS raja lapsettomuushoidoissa. Kesäkuussa yli 3 ja aloitettiin tyroksiini 25mg. Kävin 1kk päästä kontrolleissa ja oli laskenut 1.99. Me siis pidettiin kakkos ja kolmosinssin välissä välikierto et saatiin kilppariarvot kuntoon.

Oon ollut tässä kuukauden kesälomalla ja koittanut laskea stressiä, tein kevään kahta työtä kun sain ylennyksen mutta vanhaan työhön ei heti rekrytoitu uutta. Nyt palasin viikko sitten töihin, mut oon koittanut ottaa löysin rantein et kaikki ois kohdillaan tähän viimeiseen inssiin..
 
Nyt tulee pitkästi tarinointia, mutta vielä yksi asia, jonka meinaan kokeilla raskautumisen apuna.

Seuraan paljon yhdysvaltalaisia lapsettomuusblogeja yms. ja luin haastattelun naisesta, jolle tehty lukemattomia IVF-hoitoja ja nyt viimein raskaana. Häneltä kysyttiin mitä teki eri tavalla viimeisessä hoidossa. Hän oli perehtynyt kiinalaiseen lääketieteeseen, jonka mukaan "lämmin" kohtu on tärkeää naisen hedelmällisyydessä. Yksinkertaisesti, hän oli pitänyt jalat lämpimänä koko ajan, sekä syönyt paljon lämmittäviä ruoka-aineita ja c-vitamiinia sisältäviä hedelmiä. Ja vuosikymmenen yrittämisen jälkeen raskautunut.

Mä ite inhoan sukkia, vaikka kärsin huonosta ääriverenkierrosta ja silti oon kotona aina varpaat sinisenä.. Ajattelin että ei se haittaa ainakaan kokeilla! Nyt teen täällä töitä kotitoimistossa kahdet villasukat päällekkäin :p
Oon myös juonu c-vitamiiniporejuomaa ja koitan syödä niitä lämmittäviä ruokia: chiliä, kurkumaa, kanelia, inkivääriä jne. (luin Husin sivuilta että inkivääriä voi käyttää mausteena, vaikka olisi raskaana). Ei se auta kuin kokeilla, voisiko olla apua..

Onko muita, jotka perehtyneet ruokavaliohoitoihin?
 
Mulla luki perjantaina että triple, niinhän sen kuuluukin olla kolmekerroksinen. Et siis ehtinyt testata tuossa oletettavasti kemiallisessa raskaudessa? Meinaan kyllä jo ensi viikolla joku pvä testata, vaikka virallinen testipäivä 3vkon päästä. Mutta silloinhan on menkatki jo alkanut, jos ei raskautta.
Kilpparit mulla heittelee 2.5-3.4 tmv mutta en saa lääkitystä. Kuulemma se 2.5 koskee niitä, joilla on jo kilpparilääkitys:scratch mutta aion tästä kysyä uudestaan seuraavalla kerralla. Saisko edes kontrollin.

Oon kuullut myös tästä lämpinä olosta, teetä join yhden kierron tuloksetta, sukkiakin joskus pitänyt yön, mut kesällä en varmaan pysty siihen..
Ubikinolia syön silloin tällöin, ja Donafertyn aloitin 3vkoa sitten. Se voi auttaa jo pelkällään raskautumaan, kun mulla pcos oireita :rolleyes:
 
Olin just inssissä, vähän jäi huono fiilis..rakkula oli jo irronnut, limis vaan 7mm vaikka pe merkkas että 7,5 ja nyt sanoi että kasvanut on.. ja välikierto ennen uutta inssiä :sad001
Ja ens ma labraan tsekkaan progesteroni, ovuloinko edes..
Voi harmi, mut toivotaan silti parasta! :Heartred Oliko puhetta pistoshoidosta seuraavaan inssiin?

Henskukka, mielenkiintoinen tuo kehon lämpimänä pitäminen! Mulla on tosi huono ääreisverenkierto ja mua palelee aina. Mies usein vitsaileekin, että oon kuin pakastealtaasta nostettu. Täytyy perehtyä lisää tähän kyllä ehdottomasti! Tuskin siitä mitään haittaakaan on.
 
En siis ehtinyt testata siinä ekassa inssissä ollenkaan, olotilat oli vaan tosi kummallisia..

Kannattaa kysäistä kilppareista, mä oon huomannu jo pelkästään omassa olotilassa tosi paljon positiivista - jaksan taas urheilla, innostun uusista asioista, en palele niin paljon, hiustenlähtö vähentynyt jne.

Joo mielenkiintoista kyllä tuo "lämmin kohtu" ajatus. Puhuttiin tästä ystäväni kanssa, joka on raskaana rv35. Hän totesi, että itseasiassa kun raskautui, oli flunssakausi meneillään ja joi sen takia joka päivä c-vitamiiniporejuoman ja illat vietti viltin alla villasukat jalassa.. Ajattelin myös ettei tästä oo kyllä haittaakaan, voihan sitä kokeilla :happy:
 
Mulla kans kylmät kädet/jalat, mutta en palele erityisen paljon.
Seuraavaan inssiin taas letrot, kun kuulemma toimivat mulla..mut vikaan haluun kyl pistokset! Tää lääkäri oli vähän erilainen kuin eka..
 
Ei varmasti ole haittaa, kuulostaa jopa rentouttavalta:happy:

Kaikenlaista sitä on kyllä ehtinyt tässä kokeilemaan. Kun ivf-hoidot alkaa, niin ajattelin aloittaa akupunktion, sitä ei ole vielä tullut testattua:hilarious: kunhan nää parit inssit tästä vielä saa taputelluksi. Ens inssiin ajattelin pyytää jos tehtäis jo ovisplus päivänä ja jos luget vaihdettais lutinukseen. Tän inssin pitäis myös olla eka pistoshoitoinen.

Nyt vaan koitan tässä pidätellä uuden kierron alkua 10.8 saakka, että pääsis seuraavasta kierrosta sisään hoitoon.
 
Kauheasti olisi kommentoitavaa kaikkien juttuihin!:joyful::woot:
Täällä hieman turhautuneena odottelen ensi kuussa alkavia menkkoja, että pääsisi taas uudelle kierrokselle yrityksessä. Tässä kuussa meinaa oli pakollinen tauko tosiaan luomuyrityksestäkin kesävieraiden vuoksi:stop::shifty::sorry:
ja villasukat ja hedelmät esiin myös sitten ens yrityksessä!:joyful::wink

Miks muuten joillekin aloitetaan heti pistoshoidoilla ,vaikkei olisikaan mitään erityistä syytä/ongelmaa esim.ovuloinnissa? ja toisille vaan ei?
Meille tosiaan on aina aloitettu heti pistoshoito irrotuspiikkeineen. Välikierroista olen myös lukenut... niitäkään ei meidän sh-piirin inssihoidoissa pidetä.o_O
Ehkä vain linjauseroja hoidon suhteen...:bored:
 
@Tuikku84 mietin samaa että miksei kaikille vain pistetä suorilta? Multa muistaakseni julkisella jopa kysyttiin että haluanko tabletit ja pistot, ja kun emmin aluksi pistojen osalta niin sanoivat että niillä on yleensä parempi vaste. Ja yksityinen ei mitään kysellyt vaan pistot suorilta.

Samoin mietin myös noita lugeja ja lutinuksia? Milloin määrätään ja mitä :grin
 
Onko kenellekään tullut Lutinuksesta oireita? Heräsin yöllä aivan hirvittävään vatsakipuun :sad001Mulla on IBS eli oon kokenut monenlaista vatsavaivaa, mutta tää oli jotain ihan eri tuntuista. Myös oksetti mutta mitään ei tullut ulos. Aamulla tuli toinen kipukohtaus, mutta onneksi lievempänä..

Ilmoitin töihin, että oon pois. Nyt makoilen peitoissa ja olo tuntuu krapulaiselta. Katsoin lääketiedoista että 1-10 käyttäjästä voi saada vatsakipua ja pahoinvointia, eli ilmeisesti aika yleinen sivuoire.. En oo soittanut klinikalle, mietin että oiskohan tarpeen.
 
@Tuikku84 mietin samaa että miksei kaikille vain pistetä suorilta? Multa muistaakseni julkisella jopa kysyttiin että haluanko tabletit ja pistot, ja kun emmin aluksi pistojen osalta niin sanoivat että niillä on yleensä parempi vaste. Ja yksityinen ei mitään kysellyt vaan pistot suorilta.

Samoin mietin myös noita lugeja ja lutinuksia? Milloin määrätään ja mitä :grin

Meillä kans siis aina tehty inssihoidot yksityisellä ja lääkäri sanoi, että pistoshoito aloitetaan heti, koska halutaan käyttää kaikki mahd.avistukset raskautumiseen alusta asti, kun hoidoissa ollaan. o_O:wideyed: On nämä kans!
 
Nää on niin näitä. Musta toi julkinen ei mieti näitä kauheesti yksilötasolla, vaan vedetään lähinnä liukuhihnaa. Oman kokemuksen mukaan aika heikosti on kuunneltu mun toiveita missään vaiheessa.

Mulla noi kaks ekaa inssiä oli letroilla, varmaan siksi että multa skipattiin ne 6kk Oi-hoidot ja siirryttiin suoraan inssiin. Lisäksi ongelma ei mulla muutenkaan ole ovulaatiossa eikä letroja ollut käytössä ennen hoitojen aloitusta.

Luget mulla puolestaan on ollut jo tosi pitkään. Niillä on yritetty korjata mun vuotohäiriöitä heikolla menestyksellä. Ovat tukena myös kaikissa hoidoissa, koska luomuna limakalvo lähtee mulla hajoamaan heti ovulaation jälkeen. Nyt kun mulla on tän kierron jälkeen resepti loppu, niin ajattelin pyytää vaihtoa lutinukseen. Kuuleman mukaan sottaa vähemmän kun luget. Terolutit mulla ei toimineet vuotohäiriöön ollenkaan, muuten kuin pahentavasti.
 
Mulla ei oo kokemusta kuin Lutinuksesta nyt neljän päivän ajan ja olin kyl yllättynyt kuinka vähän sottaa. Olin jo henkisesti varautunut tähän kahteen viikkoon et tulee oleen tosi rasittavaa, mut ei näistä tuu oikein mitään ulos. Jee, jotain positiivista siis :cat:
 
Takaisin
Top