Inseminaatio/muut hoidot 2018

Oho, oliko eka todettu että ei irtoa muuten? Mulle ei oo hiiskuttukaan semmosesta mahdollisuudesta. Täytyy laittaa sinne ma viestiä, jos ei ovis näytä lähestyvän. Voikohan sen saada vielä inssin yhteydessä, jos ei ole vielä irronnut :scratch
Mulla on vaikeutena saada ovista kiinni testeillä. Sanoin itse että pelkään ettei irtoa ja homma oli sillä selvä. Mulle se on tuikattu aina sairaalalla inssin yhteydessä, mut on pitänyt viedä itse lääke paikan päälle.
 
Jaahas. Ällötysvaroitus: Äsken lugea sisään laittaessani kumihanskaan (joo, käytän hanskoja kun tungen lugeja) jäi tippa vaaleanpunaista vuotoa. Ihan pikkuriikkisen verran, hetkeä aiemmin vessassa käydessä ei tullut mitään, mutta... No, aamullapa näkee tuleeko enemmänkin. Tosin voi kai se olla ihan limakalvoista kans lähtöisin, mulla ne aina kuivuu hirveästi Lugejen vaikutuksesta.. Ei ihan hirveästi nostanut odotuksia tätä kiertoa kohtaan. :blackeye: nyt siis kp 27/~29.
 
Jaahas. Ällötysvaroitus: Äsken lugea sisään laittaessani kumihanskaan (joo, käytän hanskoja kun tungen lugeja) jäi tippa vaaleanpunaista vuotoa. Ihan pikkuriikkisen verran, hetkeä aiemmin vessassa käydessä ei tullut mitään, mutta... No, aamullapa näkee tuleeko enemmänkin. Tosin voi kai se olla ihan limakalvoista kans lähtöisin, mulla ne aina kuivuu hirveästi Lugejen vaikutuksesta.. Ei ihan hirveästi nostanut odotuksia tätä kiertoa kohtaan. :blackeye: nyt siis kp 27/~29.

Tiputteleeko koskaan ennen menkkoja? Voihan se olla harmitonta alkuraskaudenkin vuotoa..tsemppiä:Heartred
 
Tiputteleeko koskaan ennen menkkoja? Voihan se olla harmitonta alkuraskaudenkin vuotoa..tsemppiä:Heartred
Joo siis mulla on ollut ongelmana tiputteluvuoto ennen menkkoja. Se on kyllä aina ollut ruskeaa ja tää oli selvästi vaaleanpunertavaa. No, ei auta kuin odotella, toivottavasti ei mene koko yö tätä pohtiessa kuitenkaan. :bag: Kiitos tsempeistä :Heartpink
 
Koko päivän hiljalleen tullut ruskeaa tuhrua, tosi pienissä määrin tosin mutta jokin aika sitten tuli jo kirkkaampaa verta. Eiköhän se ollut siinä. Päivällä testasin reilun tunnin pidätyksellä puhtaan negan. Testaan vielä aamulla mutta isoja odotuksia ei enää ole. Seuraavana meillä on sitten vuorossa ivf-jono.

Kyllä tää taas sai menemään niin rikki. Oon istunut lastenhuoneeksi tarkoitetun huoneen lattialla ja vaan itkenyt, kun iski taas se pelko että tuleeko tähän huoneeseen ikinä ketään asukasta. :sad010Oon niin väsynyt tähän yrittämiseen ja toinen toistaan seuraaviin pettymyksiin.
 
Koko päivän hiljalleen tullut ruskeaa tuhrua, tosi pienissä määrin tosin mutta jokin aika sitten tuli jo kirkkaampaa verta. Eiköhän se ollut siinä. Päivällä testasin reilun tunnin pidätyksellä puhtaan negan. Testaan vielä aamulla mutta isoja odotuksia ei enää ole. Seuraavana meillä on sitten vuorossa ivf-jono.

Kyllä tää taas sai menemään niin rikki. Oon istunut lastenhuoneeksi tarkoitetun huoneen lattialla ja vaan itkenyt, kun iski taas se pelko että tuleeko tähän huoneeseen ikinä ketään asukasta. :sad010Oon niin väsynyt tähän yrittämiseen ja toinen toistaan seuraaviin pettymyksiin.

Voi ei, pahoittelut :Heartred tiedän tuon pelon.. onneksi ivf on paljon paremmat mahdollisuudet, pakko yrittää pitää uskoa yllä :Heartred vaikka aina se murtuu negojen myötä, ainakin hetkeksi..
 
Koko päivän hiljalleen tullut ruskeaa tuhrua, tosi pienissä määrin tosin mutta jokin aika sitten tuli jo kirkkaampaa verta. Eiköhän se ollut siinä. Päivällä testasin reilun tunnin pidätyksellä puhtaan negan. Testaan vielä aamulla mutta isoja odotuksia ei enää ole. Seuraavana meillä on sitten vuorossa ivf-jono.

Kyllä tää taas sai menemään niin rikki. Oon istunut lastenhuoneeksi tarkoitetun huoneen lattialla ja vaan itkenyt, kun iski taas se pelko että tuleeko tähän huoneeseen ikinä ketään asukasta. :sad010Oon niin väsynyt tähän yrittämiseen ja toinen toistaan seuraaviin pettymyksiin.

Voi ei, olen pahoillani:smiley-angry017 on tää tuskallinen matka, mutta täytyy yrittää uskoa, että lopussa kiitos seisoo:Heartred onneksi on ivf! Sillä suurin osa meistä lopulta onnistuu:Heartred

Täällä taas talleteltu, digi hymyili aamulla. Luget aloitan päivän parin päästä, riippuu miten elämä näiden vuotohäiriöiden kanssa menee. Jos sais edes 14 päivän luteliaaliin, sais ilmoittautua hoitoon:nailbiting: niin lähellä, mutta niin kaukana:nailbiting:
 
Muokattu viimeksi:
Nonni! meitä on sitten useampi jota odottaa IVF. Vaikka kurjaa onkin niin on lohdullista että täällä on muita samassa tilanteessa. IVF keskusteluryhmään en ole vielä viittinyt paljon kirjoitella koska tuntuu että kaikki aloittavat siellä vasta punktionsa jälkeen. Toivottavasti meistä on tukea toiillemme
 
Pupsis, samaa olen miettinyt, on vähän sellainen olo ettei tiedä mihin kirjoittaisi, kun ei enää kuulu inssiläisiin mutta myöskään ei vielä ole ivf-hoidossa. Mietin sitäkin, että pitäiskö tehdä oma keskustelu meille ivf-hoitoa odottaville?
 
Toivottavasti en jää yksin tänne panikoimaan :nailbiting: ootteko ajatellut tehdä inssejä ivf odotellessa?
 
Toivottavasti en jää yksin tänne panikoimaan :nailbiting: ootteko ajatellut tehdä inssejä ivf odotellessa?
Mietin ensin että olisi tehty, mutta miehen kanssa juteltiin että onkohan siinä kuitenkaan järkeä sitten. Varmaan aukkarin teetän nyt yksityisellä (täällä ei tehdä sitä julkisella automaattisesti) ja sit jos kokeilisi tähän kiertoon ovulaation induktiota (Letrot, Bemfola ja irrotuspiikki), kun meillä kuitenkin miehen tavara on priimaa. Pitää myös harkita yksityisellä ivf:n tekoa, jos jonot kasvaa julkisella esim. koronan takia.

Ja voidaanhan me tännekin jäädä höpöttelemään, jos ei haittaa teitä inssissä olevia :joyful:
 
Muokattu viimeksi:
Joo itsekin ollut vähän hukassa että missä ryhmässä kirjoittaisi (Letrocol, inssi ja IVF) kaikkissa on oltu ja käyty jossain vaiheessa. Oma keskustelu jonossa oleville olisi ihan kiva, olisikohan meitä tarpeeksi siihen?

Me olemme olleet jonossa IVFään sitten helmikuun, odotusta jäljellä tasan kuukausi jolloin vihdoin ja viimein hoitosuunnittelukäynti. Me emme harkinneet yksityiselle menoa tässä odotellessa, meillä takana kolme ovulaatioinduktiota inseminaatiolla jolloin kaikissa kolmessa kerrassa oli loistavat edellytykset onnistumiselle. Joten en usko että insseistä olisi hyötyä. IVF yksityisellä olisi taas niin kallista ja olen epävarma missä vaiheessa sitä voisi siirtyä julkiselle ja jatkaa siellä niin en jaksanut tätä stressiä.

Olemme jonotellessa ensin otettu vähän taukoa (ei taukoa yrittämisestä) kaikestä hoitoon liittyvästä. Mutta totesin että vain stressasin kun en tiennyt milloin ovuloin yms. Nyt taas tikutan ovulaation ja olen kokeillut monta eri vitamiinia ja valmisteita. Tämä tuntui hyvältä ajankohdalta kokeilla niitä jotta toivo pysyisi yllä. Lisäksi myös että ei ole hoitoja käynnissä, jotka saattaisivat sotkeutua tai mennä pieleen näistä valmisteista.
 
Joo itsekin ollut vähän hukassa että missä ryhmässä kirjoittaisi (Letrocol, inssi ja IVF) kaikkissa on oltu ja käyty jossain vaiheessa. Oma keskustelu jonossa oleville olisi ihan kiva, olisikohan meitä tarpeeksi siihen?

Me olemme olleet jonossa IVFään sitten helmikuun, odotusta jäljellä tasan kuukausi jolloin vihdoin ja viimein hoitosuunnittelukäynti. Me emme harkinneet yksityiselle menoa tässä odotellessa, meillä takana kolme ovulaatioinduktiota inseminaatiolla jolloin kaikissa kolmessa kerrassa oli loistavat edellytykset onnistumiselle. Joten en usko että insseistä olisi hyötyä. IVF yksityisellä olisi taas niin kallista ja olen epävarma missä vaiheessa sitä voisi siirtyä julkiselle ja jatkaa siellä niin en jaksanut tätä stressiä.

Olemme jonotellessa ensin otettu vähän taukoa (ei taukoa yrittämisestä) kaikestä hoitoon liittyvästä. Mutta totesin että vain stressasin kun en tiennyt milloin ovuloin yms. Nyt taas tikutan ovulaation ja olen kokeillut monta eri vitamiinia ja valmisteita. Tämä tuntui hyvältä ajankohdalta kokeilla niitä jotta toivo pysyisi yllä. Lisäksi myös että ei ole hoitoja käynnissä, jotka saattaisivat sotkeutua tai mennä pieleen näistä valmisteista.
Voidaanhan me kokeilla, josko oma ketju saisi tulta alleen. :) En ehdi nyt sitä tehdä, mut voin tehdä myöhemmin tänään jos kukaan ei ehdi ensin.
 
Ilmottauduttu inssiin :nailbiting:
 

Liitteet

  • IMG_20200727_074246.jpg
    IMG_20200727_074246.jpg
    32.6 KB · Katsottu: 140
Ilmottauduttu inssiin :nailbiting:
Tsemppiä jannn!! Kerro sit miten menee, seuraan tätä ketjua edelleen :)

Ja täytyy kertoa täälläkin... Meillä alkaa ivf yksityisellä nyt jo tähän kiertoon! Päätettiin kuitenkin mennä yksityiselle, koska syksy on hoitojen osalta epävarma mahdollisen koronan kakkosaallon takia. En jaksa enää odottaa kuukausikaupalla. Pää on vähän pyörällä, koska tämä kaikki tapahtui niin nopeasti. Tunti sitten en tiennyt vielä mitään koko hommasta :wacky:
 
Tsemppiä jannn!! Kerro sit miten menee, seuraan tätä ketjua edelleen :)

Ja täytyy kertoa täälläkin... Meillä alkaa ivf yksityisellä nyt jo tähän kiertoon! Päätettiin kuitenkin mennä yksityiselle, koska syksy on hoitojen osalta epävarma mahdollisen koronan kakkosaallon takia. En jaksa enää odottaa kuukausikaupalla. Pää on vähän pyörällä, koska tämä kaikki tapahtui niin nopeasti. Tunti sitten en tiennyt vielä mitään koko hommasta :wacky:

Oho, vautsi, hurjan jännää:nailbiting::Heartred ja heti tosi toimiin, mahtavaa:happy:
 
Tsemppiä jannn!! Kerro sit miten menee, seuraan tätä ketjua edelleen :)

Ja täytyy kertoa täälläkin... Meillä alkaa ivf yksityisellä nyt jo tähän kiertoon! Päätettiin kuitenkin mennä yksityiselle, koska syksy on hoitojen osalta epävarma mahdollisen koronan kakkosaallon takia. En jaksa enää odottaa kuukausikaupalla. Pää on vähän pyörällä, koska tämä kaikki tapahtui niin nopeasti. Tunti sitten en tiennyt vielä mitään koko hommasta :wacky:

Kerron! Ui vitsi jes!

Mua pelottaa että rakkula irtos jo, ei ole enää kipuja. Eli sit inssistä ei olis hyötyä, onneks la ja su talleteltiin.. vaikka eipä se ole ennenkään auttanut.. ja siellä huomenna ruuhkaa, mitenkähän ehtii sit sopimaan jatkosta, letrot vai gonal jne...
 
Takaisin
Top