Inseminaatio/muut hoidot 2018

Hei! Tämmöinen tyhmä kysymys, jos voitte ottaa kantaa asiaan. Eli minulle tehtiin eilen aamupäivällä inseminaatio, illalla suihkun yhteydessä pesin alapääni suihkuttamalla suihkunpäätä suoraan alapäähän suht. kovalla paineella. Mietin jälkikäteen, että huuhtoutuuko nyt kaikki siittiöt pois tai vaikuttiko jotenkin niiden kulkuun Nyt harmittaa kauheasti....

Ei vaikuta, huoli pois.
 
Ei vaikuta, huoli pois.

Kiitos vastauksesta! Tämä helpotti! Vaikka tiedän, että tuskin asialla ole mitään merkitystä, mutta jotenkin pelkään tekeväni jotain väärin mikä ssitten vaikeuttaa raskaaksi tulemista Pitäisi olla ajattelematta kokoasiaa, mutta jotenki nämä ajatukset pyörii vaan mielessä. Ei osaa yhtään ottaa lungisti...
 
Joo ei tosiaan huolta! Mulle lääkäri sanoi kerran inssiä tehdessään, että ei mee kun pari minuuttia "syöksyn" jälkeen, että siittiöt (ne jotka liikkuvat eteenpäin eli parhaat) on jo suojassa munatorvissa menossa kohti munasarjaa.

Tsemppiä piinapäiviin Lumipyry! :)
 
Hei! Tämmöinen tyhmä kysymys, jos voitte ottaa kantaa asiaan. Eli minulle tehtiin eilen aamupäivällä inseminaatio, illalla suihkun yhteydessä pesin alapääni suihkuttamalla suihkunpäätä suoraan alapäähän suht. kovalla paineella. Mietin jälkikäteen, että huuhtoutuuko nyt kaikki siittiöt pois tai vaikuttiko jotenkin niiden kulkuun Nyt harmittaa kauheasti....

Luulen että ne on uineet jo turvaan
 
Päänsärkyä, joitakin hajuja ilmassa jotka etoo ja runsas valkovuoto. Siinäpä nyt ne mun oireet mitkä ei oikeestaan kerro varmaa vastausta.

Yritän olla positiivinen kaiken piinailun keskellä. Kohta jännitys loppuu vai alkaako se vasta siitä:laughing025 Melkein sekoamispisteessä.
 
6275C7DE-3E54-46DC-B286-F5A2D5459EAC.jpeg

Hätähousu tunnustautuu:hello

Pakko oli testi ostaa kauppareissulla, kun tissi- ja nännikipu poikkeuksellisen voimakas ja hyvin hailakka viiva tuohon piirtyi, minkä mieskin heti näki. Dpo on vasta 8-9, joten todella varhainen testauspäivä eli mitä tahansa voi vielä tapahtua, eikä ko. testikään liene luotettavin, mutta nautin ainakin tämän hetken vaikka virheellisestä haamuplussasta laughing7
:Heartbigred
 
Päänsärkyä, joitakin hajuja ilmassa jotka etoo ja runsas valkovuoto. Siinäpä nyt ne mun oireet mitkä ei oikeestaan kerro varmaa vastausta.

Yritän olla positiivinen kaiken piinailun keskellä. Kohta jännitys loppuu vai alkaako se vasta siitä:laughing025 Melkein sekoamispisteessä.
I can feel you :laughing002
 
Testipäivä/menkkapäivä

Päätin odottaa niitä menkkoja. Luulen et ne alkaa illalla. Olo ainakin sellainen. Vielä siis on toivoo hiukan, mutta...

Oireet:
Aamulla päänsärkyä, joka myös etoi. Runsas valkovuoto edelleen (aiheuttaa vessassa ramppaamista). Haistoin taas jotain pahaa ja etsin hajun lähdettä löytämättä sitä. Turvottaa. Rinnoissa nippailua ja lämmön tunne(ei yleensä menkkaoire). Nivusessa tai siinä lähellä poltteleva tunne.
 
Testipäivä/menkkapäivä

Päätin odottaa niitä menkkoja. Luulen et ne alkaa illalla. Olo ainakin sellainen. Vielä siis on toivoo hiukan, mutta...

Oireet:
Aamulla päänsärkyä, joka myös etoi. Runsas valkovuoto edelleen (aiheuttaa vessassa ramppaamista). Haistoin taas jotain pahaa ja etsin hajun lähdettä löytämättä sitä. Turvottaa. Rinnoissa nippailua ja lämmön tunne(ei yleensä menkkaoire). Nivusessa tai siinä lähellä poltteleva tunne.
Pidän peukut pystyssä!!

Itsehän en ole malttanut olla jatkamatta testailua ja negatiivista näytti tämän aamun testi.

Harmittaa, mutta ei auta muu kuin asennoitua luomuhelmikuuhun ja maaliskuussa käynnistyvään 2. yrityskertaan.
 
Pidän peukut pystyssä!!

Itsehän en ole malttanut olla jatkamatta testailua ja negatiivista näytti tämän aamun testi.

Harmittaa, mutta ei auta muu kuin asennoitua luomuhelmikuuhun ja maaliskuussa käynnistyvään 2. yrityskertaan.

Voi ei! Sulla ei kuitenkaan ole vielä menkat alkanut?

Meillä oli nyt viimeinen inssi (luultavasti). Siksi en jotenkin raski vielä testata ja maanantaina voin vasta ilmoittaa tuloksen lekurille, joten ei mulla oo mihinkään nyt kiire. Jos menkat alkaa tai testaan negan, niin pidetään parin kierron paussi ja sit ivf. Vaikka se lyhyen kaavan ivf kuullostikin mielenkiintoiselle, Toivon ettei siihen tarvis mennä.
 
Voi ei! Sulla ei kuitenkaan ole vielä menkat alkanut?

Meillä oli nyt viimeinen inssi (luultavasti). Siksi en jotenkin raski vielä testata ja maanantaina voin vasta ilmoittaa tuloksen lekurille, joten ei mulla oo mihinkään nyt kiire. Jos menkat alkaa tai testaan negan, niin pidetään parin kierron paussi ja sit ivf. Vaikka se lyhyen kaavan ivf kuullostikin mielenkiintoiselle, Toivon ettei siihen tarvis mennä.
Ei ole vielä alkanut, nyt kp 25 ja Lugesteron käytössä 5.2. asti. Rintojen aristus ja pinkeys alkanut laantumaan, joten sekin puhuu negan puolesta.

Meille suositeltiin ettei inseminaatiota kokeilla kuin kaksi kertaa, mutta toivoimme kolmea mahdollisuutta, sillä olemme kahden vaiheilla etenemmekö ivf-hoitoihin. Tänä aamuna kyllä puhuimme miehen kanssa, että emmeköhän me kokeile senkin mahdollisuuden tarvittaessa.

Jään taustalle jännittämään puolestasi :nailbiting:
 
Muokattu viimeksi:
Mulla taas ei ollut mitään oireita plussakierrossa. Tein 18.11 ekan raskaustestin, ihan hyvin vuoksi ostin töiden jälkeen ja halusin testata ja sieltä pärähti haamu dpo9! Testipäiväksi oli laitettu vasta 30.11. No minä sit soitinkin jo aikaisemmin naistenklinikalle että plussa tuli. En muista oliko se 25.11 kun sinne soitin, mut tosiaan mitään ennakoivia oireita plussasta ei ollu ja tämä raskaus onkin ollut todella vähäoireinen. Ihan kummastuttaa! :)
 
Tänään ultrassa 18mm follikkeli, limis 7mm

Tänään vielä Gonal, huomenna aamulla Ovitrelle ja inseminaatio myös huomenna heti aamulla.

Täällä sormet ristissä piinailijoiden puolesta!
 
Moikka! Minä liityn tänne seurailemaan Sormet ristissä piinailijoiden puolesta! :Heartred
Meillä oli 14vrk sitten eka inssi ja tänään aamulla kävin verikokeessa, negaa oli :sad001 Kolme testiä tein dpo 9,11 ja 13 ja kahteen sain haamut, se oli outoa.. Toinen oli melkein plussahaamu. Nyt ootellaan menkkoja ja sitten sovitaan seuraavasta inssistä. Itkut piti jo tirauttaa ja tän illan suren sohvalla, huomenna toivottavasti jo parempi mieli :)
 
Inseminaatio tehty ja tällä kertaa jäi kyllä itse toimenpiteestä aika huono fiilis. Ensin opiskelija ei saanut katetria sisään ja ronkli ja törkki välineillä, mikä tuntui todella epämukavalta ja sattukin. Sitten lääkäri laittoi katetein ja ruiskutti, niin tuntui ainakin siltä, että kaikki valui suoraan siihen pöydälle viimeistä tippaa myöten. Viimeksi toimenpide sujui niin vaivattomasti ja hyvin ja jäi hyvä fiilis. Nyt itkin koko kotimatkan ja olisi pakko lähteä tästä töihin.

Toivottavasti ei ollut nyt turha reissu tämäkin.
 
Kuulostaapa ikävältä Mirumaru. Minulle inseminaation teki hoitaja ja hänelläkin oli vaikeuksia saada katetri sisään, oli jo vähällä kutsua lääkärin auttamaan. Purin kyllä hammasta kun sattui niin pirusti.

Pidetään kuitenkin peukkuja että osa jäi sisälle :) pitääkö sinun itse testata vai määrättiinkö verikokeeseen parin viikon päästä? Onko teillä ollut puhetta kuinka monta inssiä kokeillaan jos ei nyt onnistu?
Meille ei tehty tulevasta suunnitelmaa, tuumattiin vaan ettei mennä vielä asioiden edelle..
 
Kuulostaapa ikävältä Mirumaru. Minulle inseminaation teki hoitaja ja hänelläkin oli vaikeuksia saada katetri sisään, oli jo vähällä kutsua lääkärin auttamaan. Purin kyllä hammasta kun sattui niin pirusti.

Pidetään kuitenkin peukkuja että osa jäi sisälle :) pitääkö sinun itse testata vai määrättiinkö verikokeeseen parin viikon päästä? Onko teillä ollut puhetta kuinka monta inssiä kokeillaan jos ei nyt onnistu?
Meille ei tehty tulevasta suunnitelmaa, tuumattiin vaan ettei mennä vielä asioiden edelle..


Sanoi, että kahden ja puolen viikon päästä pitää testata itse. Ja kysyi, että ollaanko mietitty, halutaanko kokeilla vielä tätä, jos nyt ei ala raskaus. Kyllä me varmaan se kolmas kerta vielä kokeillaan, varsinkin, jos tämä nyt meni reisille (lähes kirjaimellisesti). Siitä eteenpäin ei sitten jatketa hoitoja enää..
 
Niinhän siinä sitten kävi että se pahamaineinen täti tuli kylään.

En oikein osaa sanoa enään mitään. En ees tiedä mitä ajatella asiasta. Kai se on joku itsesuojeluvaisto, joka lokeroi tämänkin ö-mappiin.

Pessimisti ei pety. Vai miten se menikään? Nyt ei auta kuin odotella lekurin soittoa, niin tiedetäänpä sitte miten jatketaan.
 
Pahoittelut negoista, tärppionnea inssissä käyneille ja tervetuloa Aanu! :)

Mirumaru vaikka tuntuu siltä, ettei mitään jäänyt sisälle niin kyllä sinne jäi ja ne vikkelimmät pinkas välittömästi ruiskutuksen jälkeen liikkeelle ja ne odottelee siellä jo munasolun irtoamista! Hedelmöittymiseen ei tarvita kun se yksi nopea siittiö! :)
Tsemppiä piinapäiviin! Täällä ollaan sormet ristissä tärpin puolesta! :)
 
Niinhän siinä sitten kävi että se pahamaineinen täti tuli kylään.

En oikein osaa sanoa enään mitään. En ees tiedä mitä ajatella asiasta. Kai se on joku itsesuojeluvaisto, joka lokeroi tämänkin ö-mappiin.

Pessimisti ei pety. Vai miten se menikään? Nyt ei auta kuin odotella lekurin soittoa, niin tiedetäänpä sitte miten jatketaan.

Pahoittelut Hillamarie ja tsemppiä jatkoon!
 
Takaisin
Top