Moikka!
Mieki uskaltaudun elämäni ekaa kertaa kirjottamaan foorumille
Keksin itselleni kivan nimimerkinkin, mutta jostain syystä en saa sitä vaihdettua
Yritän muistaa "allekirjoittaa" aina vietini niin on helpompi..joten olen siis Komitar
Oon tahkonnu kaikenlaisia keskustelupalstoja, mutta tää kiinnosti eniten koska on "ajantasalla" ja näyttää olevan suht aktiivinen..
Vähän taustatietoa ensin; Itte oon 30v. ja puoliso on 34v., miulla kohta 7v. poika edellisestä liitosta ja nyt ollaan lähes päivälleen kolme vuotta yritetty nykyisen puolison kanssa tuloksettomasti
Tuo miun poika siis sai alkunsa luomusti ja nykyisen kanssa ollaan selittämättömiä.. Käydään kunnallisella hoidoissa, mutta inseminaatiot tehdään yksityisellä lähetteen kanssa.
Miulla tuli eilen tasan viikko kolmannesta inssistä eli piinapäiviä elellään
Meillä tehtiin peräkkäisiin kiertoihin kaksi inssiä keväällä/kesällä ja nyt oli yks luomukierto välissä kesäsulun takia. Jokaisessa hoidossa ollut Gonal F 50 IU kp 5-9 tai 10 ja Pregnyl 5000 IU inssiä edeltävänä päivänä, lisäksi Inssin jälkeen parin päivän päästä alotettu Lugesteron 2x200mg kahden viikon ajaksi.
Onko teillä eri kierroissa olot/oireet/tuntemukset vaihdellu kuinka paljon..vaikka ois samat lääkemäärät..?
Kävin eilen lukemassa OmaKantaa ja menetin viimeisenki toivon rippeen tähän hommaan
Olin siinä käsityksessä että aukiolotutkimuksessa (joka sattui aivan älyttömästi miulla..ihan pienin syin en uudestaan lähde!) lääkäri sanoi oikean puolen olevan selvästi auki ja vasenta ei nähnyt kunnolla.. Nyt sieltä noita lausuntoja lukiessa löysin että se meniki just päin vastoin..oikeasta ei siis varmuutta ja vasen täysin auki..
Ja viimesimmässä ultrassa kunnallisella lääkäri pohti ääneen miksi miulla kasvaa follikkeli joka kerta oikealle puolelle.. Inseminaatiossa toinen lääkäri vielä ultras ja löyski KAKS isompaa follikkelia oikealta puolelta ja sanoi vielä että ei se vuorotellen kasva oikealle ja vasemmalle, vaan saattaa kasvaa aina vaan toiselle puolelle. Tästä sain aluksi lisää toivoa, mutta nyt tuon OmaKannan lukemisen jälkeen toivo mennyt totaallisesti kun se kasvaa aina oikealle ja just sen oikean puolen torven aukiolosta ei oo täyttä varmuutta:arghh::arghh::arghh::arghh:
Käsitin myös että saadaan itse päättää tehdäänkö vielä yksi inseminaatio vai lähdetäänkö IVF jonoon, jos tämäkin homma epäonnistuu.. Kauhian rankkaa miettiä näitä ja yrittää tehdä päätös
Toisiksen haluaisin kokeilla vielä kerran että kasvaisko se välillä toiselle puolelle, mutta sitten taas tuntuu että jos se kasvaa taas oikealle puolelle ni ei ole edes mitään piinailtavaa ku ei se onnistu kuitenkaan..ja että IVF:ssä voitais päästä edes vähän pidemmälle kun ne punkteerataan eikä haittaa jos torvessa on joku tukos
Tulipa pitkä ja sekava sepustus, toivottavasti saatte selvän
Soooooriiiiiiiiii
-Komitar-