Inseminaatio/muut hoidot 2018

Hei sulla lähes sama tilanne kuin mulla (kirjoitin yllä). Mietin samaa, että voiko olla ettei ovulaatio tapahdukaan irrotuspiikin jälkeen?
Se on kai mahdollista, mutta tosi tosi harvinaista. Itsekin hoitojen alussa mietin tätä (ja nyt kun ultra oli niin epämääräinen) mutta oon saanut plussan kahdesta hoitokierrosta joten luotan nyt siihen että kyllä se ovulaatio tapahtui nytkin. Etenkin jos sä ovuloit ilman Ovitrelleäkin, en näe miten olisi mahdollista ettet olisi ovuloinut Ovitrellen kanssa :smiling-eyes:

Tosiaan nyt on mieli rauhoittunut ja luotan siihen, että ovuloin kyllä. En näe miten yhtäkkiä tilanne olisikin muuttunut ja en olisikaan tällä kertaa ovuloinut. Nyt vaan odotellaan pari viikkoa toivoen parasta!

Nurppu, kiitos! :Two-hearts: Meillä eteenpäin liikkuvia oli vain 78%, sinapilla kyllä huikea tilanne tuon 97% kanssa! :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Mutta oon kyllä iloinen, että ainakin miehen osuus hommasta on kunnossa, nyt kaikki riippuu vaan siitä miten mun keho toimii.

pikkulintu, ei tuohon varmaan kukaan voi sanoa varmaa tietoa, mutta aika vahvalta viivalta näyttäisi! Toivottavasti on oikea plussa, testasitko tänään uudelleen? Onko vahvistunut?
 
Testi tummunut, eli raskaana sitä taidetaan olla. Mietin nyt, että mun pitäisi luget lopettaa tänään, vai pitääkö niitä nyt jatkaa kun tuli positiivinen raskaustesti. Maanantaina soittoaika..
 
En ees tiedä, mihin ketjuun enää kirjoittelisin :tears:
Täällä mennään ekaa luomukiertoa puoleen vuoteen, ja on oikeestaan ihana ollakkin ilman mitään. En edes seurannut ovista. Kahden viikon päästä alkaa kumminkin pistelyt ekaa IVF varten, joten toisaalta oli ihan kiva ottaakin pieni breikki kaikesta tähän väliin.
Akupunktiossa oon käynyt nyt pari kertaa ja sekin on ollut tosi kiva.
Tänään on kp19 ja ollut melkeen koko kierron oudosti tissit kipeät mutta usko raskauteen on niin pieni, ja tuleva ivf-kierto lohduttaakin, joten stressiä raskautumisestakaan ei ole. Toivottavasti teillä kaikilla menee hyvin :blowing:
 
Ajattelin kirjoitella tänne sen takia, koska haluan jakaa onnistumisen kokemuksen, josta ehkä voitte saada toivoa ja uskoa. Meillä tosiaan takana 2 vuotta yritystä, selittämätön lapsettomuus. Vuoden vaihteessa meni hermo julkisen puolen odotteluun. Päätimme mennä yksityiselle inseminaatioon. Lääkityksen ja inseminaation seurauksena nyt menossa rv11 ja pamppailevan sydän nähty ultrassa. Vielä on toki matkaa kuljettavana mutta se että ensimmäinen inssi johti tähän on uskomatonta kun en ole ikinä ollut ennen raskaana. Itsekin olin epäileväinen inssin suhteen mutta se voi oikeesti auttaa! Sen voin sanoa, että jos yhtään on mahdollisuutta käydä yksityisellä, niin suosittellen. Meillä ei olisi vieläkään ollut edes suunnitteluaikaa julkisella kyseiseen toimenpiteeseen ja kaikkien lukemieni kertomusten perusteella kuulostaa välillä hyvin kummalliselta toiminnalta... Kaikkea hyvää teille kanssayrittäjille, kyllä se sieltä vielä tulee tavalla tai toisella!
 
Alotin tänään ekat Menopur pistokset, ensimmäistä ivf varten! Mies joutu pistämään, en kykene itte. Tulee joku seinä vastaan :Face With Tears Of Joy: tuntu ihon alla kyllä aika ärsyttävältä sen jälkeen, mutta tästä tää nyt sit lähtee.. tosi odottavat fiilikset. Ekaksi jännitin että menee koko hoito sivu suun kun menkat alkoi jostain ihmeen syystä melkeen viikkoa aikaisemmin, ja toi pääsiäinen sotkee. Piti olla pistospäivä 5 eka ultra mut pääsiäisen vuoksi on vasta päivänä 7. Nyt vaan sormet ristiin et kaikki sujuu. :Face Without Mouth:
 
Hei onko tällä puolella tietoa milloin julkisilla poleilla on yleensä kesätauko? Ja minkähän mittaisia ne mahtaa olla? Tietty poliltakin voi tuota sitten kysellä, kun se on taas auki.

Tässä jo vähän manailen etukäteen, kun huhtikuun inssi meni lakon vuoksi huti ja taitaa mennä myös toukokuun hoitokierto samasta syystä. Että jos vaikka kesäkuussa onnistuisi, vai alkaako sitten kesätauko jo. :Grimacing Face: Täytyy kyllä alkaa harkita yksityistä tässä välissä vakavasti jos pelkästään insseihin pääsy näin kauheasti venyy.
 
Tänään kävin ivf väliultrassa. Munasoluja oli 22 näin pistospäivänä 7. Lääkäri sanoi, että luuli niitä olevan enemmän (?) :rolling: mutta omaan korvaan 22 kuulostaa ihan OKlta! Olen huisin pienikokoinen, ja olo on tukala. Alamaha pinkeä, ja munasarjat kipuilee kylkiin asti. Toivotaan että maanantaina pääsis jo punktioon :smiling face with heart-eyes:
 
Meilläkin on inseminaatio suunnitelmissa. Esikoinen sai alkunsa toisesta onnistuneesta inseminaatiosta, muutamana kuukautena tuli vkl, joulu jne. juuri ovulaation aikaan, eli käytännössä hoidoissa taisi mennä aloittamisen jälkeen 5 kk.

Nyt odottelen kierron käynnistymistä, lääkesuunnitelma on jo kädessä. Näin toisella kerralla päästiin suoraan hormonipolille, ei tarvinnut lähetettä tai muita odotteluja.
 
Minäkin liityn nyt tänne kanavalle. Meillä pitäisi olla tässä kierrossa ensimmäinen inseminaatio, ja kävinkin tänään ultrattavana. Ultrassa näkyi kaksi follia joista toinen 10mm ja toinen 11mm.. uuteen ultraan menen sitten keskiviikkona josko siellä olisi toinen lähtenyt vielä vähän tuosta kasvamaan. Minulla on tässä letrot olleet myös apuna. Sormet ristissä nyt toivon että toinen noista olisi kehittynyt ja päästäisiin inseminaatioon :Person With Folded Hands:
 
Täällä kp 4. Eilen aloin syödä Letroja ja vappuaattona pitäisi alkaa ovistestaus. Tavoitteena päästä inssiin ensi viikolla :Clapping Hands Sign: Kävin perjantaina taas mittauttamassa kilppariarvot, käsivarret olleet niin kuivat. Ja sieltähän se TSH taas oli livahtanut nousuun, 2,36 on nyt. Lääkäri soittelee huomenna mitä tehdään annostukselle. Sinänsä ei nyt katastrofi, mutta yhtään ei saisi kyllä enää noustakaan. Katala pirulainen.
 
Täällä kp 4. Eilen aloin syödä Letroja ja vappuaattona pitäisi alkaa ovistestaus. Tavoitteena päästä inssiin ensi viikolla :Clapping Hands Sign: Kävin perjantaina taas mittauttamassa kilppariarvot, käsivarret olleet niin kuivat. Ja sieltähän se TSH taas oli livahtanut nousuun, 2,36 on nyt. Lääkäri soittelee huomenna mitä tehdään annostukselle. Sinänsä ei nyt katastrofi, mutta yhtään ei saisi kyllä enää noustakaan. Katala pirulainen.

Täällä kp6 ja ens viikolle olis kans tavoite inssiin! Ovista alan metsästään perjantaina (kp10) ja maanantaina (kp13) olis ultra.
Viime kierrossa ovisplussa tuli kp15 ja inssi oli sit kp16.

Kiva päästä piinaileen samoihin aikoihin jonkun kanssa! :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Ja tervetuloa Minnille ja Inarialle! :Hugging Face:
 
Täällä kp6 ja ens viikolle olis kans tavoite inssiin! Ovista alan metsästään perjantaina (kp10) ja maanantaina (kp13) olis ultra.
Viime kierrossa ovisplussa tuli kp15 ja inssi oli sit kp16.

Kiva päästä piinaileen samoihin aikoihin jonkun kanssa! :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Ja tervetuloa Minnille ja Inarialle! :Hugging Face:

Jeii! Mulla on inssipäivä toivottavasti ens viikon ke-to akselilla :folded: Yleensä ollut kp13. Nyt tässä inssittömässä kierrossa oli kp14. Meillä taas insseillään jo plussapäivänä.
 
Meillä pääsee inssiin joko plussapäivänä tai seuraavana, riippuu plussan ajankohdasta..
Haastetta tuo vähän tuo 150km:n matka Jyväskylään, jossa meillä kaikki ultrat ja hoidot tehdään.
 
Äh.. Mietityttää tuo irrotuspiikin ajoitus. Kuten viimeksikin, mulle määrättiin se nyt laitettavaksi inseminaatiota edeltävänä iltana. Kysyin tuosta tänään ultrassa lääkäriltä, että miksi laitan vasta edeltävänä iltana enkä kaksi päivää aikaisemmin. Vastasi että siittiöt elää pidempään, joten sillä ei ole suuresti väliä. Sanoin että olen ymmärtänyt, ettei pestyt siittiöt eläisi ihan niin pitkään.. Siihen lääkäri ei sanonut mitään. Kuulemma irrotuspiikillä vain varmistetaan, että ovulaatio tapahtuu, vaikka munasolu saattaa minulla irrota itsestäänkin silloin perjantaina. Siihen en oikein usko, koska joka kerta kun mulle on sanottu munasolun irtoavan n.2-3 päivän päästä, siihen on mennyt vielä jokusen päivän pidempään. Itseäni huolestuttaa onko tuo ajoitus oikeasti hyvä. Jos nyt vaikka se pistos olisi klo 19:00, niin siitä inseminaatioon on vain 16h. Jos irrotuspiikistä menee n.36h ovulaatioon niin munasolu saattaisi irrota vasta 20h päästä inseminaatiosta. Ja jos on totta, että siittiöt ovat parhaassa terässä tuon 6-12h aikana, niin entä jos silloin oviksen hetkellä onkin jo liian myöhäistä. Haluaisin luottaa ammattilaisiin tässä ja että he tietää minua paremmin, mutta en nyt malta olla kyseenalaistamatta, kun tästä löytyy niin ristiriitaista tietoa.. Ja toisaalta lääkäri sanoi, että sekään ei ole huono asia jos ovulaatio on jo tapahtunut inseminaatiohetkellä. Hieman tekisi mieli kapinoida ja pistää Pregnyl jo torstaina päivällä eikä vasta illalla. Mutta en nyt oikein tiedä mikä olisi viisainta.. Onko teillä ajatuksia aiheesta?

Tässä tietoja mitä löysin, lähinnä englanniksi:

"Ideally an IUI should be performed within 6 hours either side of ovulation. Some doctors believed that in male factor infertility, insemination should be performed after ovulation. With other causes, the chances of success are higher with insemination before ovulation with the sperm waiting for the egg.

Some doctors base timing of IUI on a natural LH surge where a single IUI at 36 hours is the norm, but doing them at 24 hours is also pretty common since ovulation may be a bit earlier. When two inseminations are planned, they are usually timed between 24 and 48 hours after the surge is detected.

Sometimes, ovulation is induced by giving hCG injection, especially in cases when fertility drugs are used. The IUIs are usually done between 24 and 48 hours after the hCG injection. Typical timing would be to have a single IUI at about 36 hours post-hCG, though some do it at 24 hours.

Washed sperm normally live for 6-12 hours, but, sometimes as long as 24 to 48 hours. It should not be kept for too long. Thus, the timing for IUI is so important that it is advisable to do insemination within 3 hours."


Ja tässä vielä ajoituksesta toisessa lähteessä: "Another issue with Intrauterine insemination (IUI) is that the sperm can keep on swimming beyond the fallopian tube, so the ideal window is really within 6-12 hours of the egg being released, with a larger margin before ovulation than after since the egg’s viability is shorter."
 
Äh, ei onnistunut inssi tässä kuussa. En saanut ovulaatiota bongattua - luulin viivan olevan vahvistumassa, mutta piikki oli tullut kahden testin välissä. Tänään kävin ultrassa ja oli jo liiaan myöhäistä inssille (ei myöskään enäö olisi ollut aikaa samalle päivälle). Saatiin kuitenkin ohje heti yhdyntään ja loppukierto tuetaan lääkkeillä.

Mikäli nyt en tule raskaaksi, niin tod.näk. ehditään vielä yksi inssi ennen kesätaukoa.
 
Helooouuu, onko muilla(kaan) HUS alueen ihmisillä parempaa tietoa Omapolusta? On ollut alhaalla ainakin eilisestä ja pitäisi ilmoittautua tänään uuteen hoitokierrokseen..........
 
Takaisin
Top