Inseminaatio/muut hoidot 2018

Eilen alkoi sitten uusi kierto.

Meillä oli myös haaveena isompi perhe.❤️
Onneksi päädyimme jo nuorena perustamaan perhettä ja se onnistuikin suhteellisen helpolla kahden ensimmäisen kanssa. Nyt nautitaan tästä pienestä ihmeestä vielä ja sitten meidän on aika suunnata toiveita ja haaveita johonkin muuhun asiaan elämässä.

Olen kyllä sitä mieltä, että koulussa pitäisi puhua nuorille myös lapsettomuudesta! Tuntuu, että ennemmin varoiteltiin vaan siitä, että ensimmäisestä kerrasta voi tulla raskaaksi. En jotenkin edes ajatellut ikinä, ettei lapsia vain saada silloinkun itse niitä haluaa.

Pitkä ja raskas on ollut meidän tie, tämän viimeisen ihmeen kanssa. Itse en jaksanut lähteä rankempiin hoitoihin, päätimme jo alussa, että kokeilemme vain inseminaatiota.

Täältä olen saanut valtavasti tukea ja neuvoja, suuri kiitos teille kaikille!

Toivon, että teistä jokainen saa kaipaamansa pienen ihmeen, kyllä olette sen ansainneet. :Heartred
 
Eilen alkoi sitten uusi kierto.

Meillä oli myös haaveena isompi perhe.❤️
Onneksi päädyimme jo nuorena perustamaan perhettä ja se onnistuikin suhteellisen helpolla kahden ensimmäisen kanssa. Nyt nautitaan tästä pienestä ihmeestä vielä ja sitten meidän on aika suunnata toiveita ja haaveita johonkin muuhun asiaan elämässä.

Olen kyllä sitä mieltä, että koulussa pitäisi puhua nuorille myös lapsettomuudesta! Tuntuu, että ennemmin varoiteltiin vaan siitä, että ensimmäisestä kerrasta voi tulla raskaaksi. En jotenkin edes ajatellut ikinä, ettei lapsia vain saada silloinkun itse niitä haluaa.

Pitkä ja raskas on ollut meidän tie, tämän viimeisen ihmeen kanssa. Itse en jaksanut lähteä rankempiin hoitoihin, päätimme jo alussa, että kokeilemme vain inseminaatiota.

Täältä olen saanut valtavasti tukea ja neuvoja, suuri kiitos teille kaikille!

Toivon, että teistä jokainen saa kaipaamansa pienen ihmeen, kyllä olette sen ansainneet. :Heartred

Samaa mieltä tuosta koulussa puhumisesta. Jos törmään vielä vanhoihin opeihini niin vinkkaan heille :hilarious: yksi onkin fb-kaverini mutta ehken viitsi aloittaa asiaani tällä aiheella :hilarious:
Muoks, ainakin yksi kaverini on yläasteella opena, hänellekin voisin vinkata, kun palaa joskus töihin äippälomalta.

Ihanaa perhe-elämää teille :happy: en tiedä minkä ikäinen olet, mutta eihän sitä koskaan tiedä, vaikka luomuna tärppäisikin joskus, jos olette selittämätön tapaus :rolleyes:
 
Inssi tehty tänään. Isoin folli 25mm, limakalvo vain 6,9mm. Onko kellään kokemusta näin isosta follista, oliko menestystä vai ei :rolleyes: tai tietoa onko jo huonolaatuinen..
 
Inssi tehty tänään. Isoin folli 25mm, limakalvo vain 6,9mm. Onko kellään kokemusta näin isosta follista, oliko menestystä vai ei :rolleyes: tai tietoa onko jo huonolaatuinen..

jannn miten kävi??

Itselläni yleensä folli haluaa kasvaa melko isoksi, ei ole omalla kohdalla tuottanut tulosta. Kyllä olen ymmärtänyt että isommalla follilla olisi mahdollisesti parempi onnistuminen mutta että voi myös olla "liian iso" folli eli että munasolu olisi tyyliin ylikypsä. Vaikea sanoa
 
jannn miten kävi??

Itselläni yleensä folli haluaa kasvaa melko isoksi, ei ole omalla kohdalla tuottanut tulosta. Kyllä olen ymmärtänyt että isommalla follilla olisi mahdollisesti parempi onnistuminen mutta että voi myös olla "liian iso" folli eli että munasolu olisi tyyliin ylikypsä. Vaikea sanoa

Nega tuli :sorry: onneksi kohta ivf suunnittelukäynti
 
Hei kaikille!

Uutena täällä kirjoittelen ja hauska huomata, että joillakin on lähes samanlainen tausta kuin itselläni. :)

Olemme 33v ja 37v lapseton pariskunta. Nyt on raskaustoive ollut 3/2020 asti ja melko monessa kierrossa ollaankin yritetty raskautua, mutta heikoin tuloksin. Marraskuussa 2020 tuli raskaustestiin hailakka plussa ja Clearblue ilmoitti minun olevan raskaana 1-2 viikkoa, mutta tämä kuitenkin muuttui suruksi viikon päästä ensimmäisestä hailuraviivasta.

Päästiin julkiselle kuitenkin hoitoihin tästä yhdestä kemiallisesta huolimatta ja viikko sitten tehtiin ensimmäinen inseminaatio. Meistä kummastakaan ei ole löydetty mitään vikaa, ollaan perusterveitä, hoikkia, eletään terveellisesti jne. Silloin vuosi sitten kun jätettiin ehkäisy pois (kondomi) oli meillä molemmilla oletuksena, että tottakai raskaus alkaa heti. Aika korkealta on ollut pudotus, mikä toistaalta on ehkä ihan hyväkin, niin kerennyt ymmärtämään ja ajattelemaan tätä asiaa jokaiselta kantilta ja varmasti vanhemmuus merkitsee aivan eri tavalla, jos meistä joskus vanhempia tulee. Yllätys tämä oli senkin vuoksi, että aiemmin (entisen kumppanin kanssa), tulin raskaaksi vahingossa tuosta vain (tein abortin).

Yks inseminaatio tosiaan tehty, apuna oli 1xletro kiertopäivillä 3, 5 ja 7. Vaste oli tosi hyvä ja kp 11 ultrassa olikin jo 26mm ja 20mm follikkelit ja limis oli 10,6mm kolmikerroksinen. Miehen simpat varsin hyvät. Inssi tehtiin heti seuraavana päivänä ja lääkäri ei ollut ihan varma, oliko toinen muniksista jo puhjennut... Outoa. Toivottavasti ei myöhästytty. :smiley-angelic001

En tosin kauheasti jaksa luottaa siihen, että tästä toivottua tulosta syntyisi... Mutta eikai toistaalta auta muuta kuin toivoa. Aika yllätyksenä tuli, kuinka iso juttu tää lopulta olikaan henkisesti, kun ei saadaakaan sitä vauvaa luonnollisin keinoin... Toivottavasti saadaan se sitten edes näin. Mutta elämä antakoon mitä se meille haluaa antaa.

Tsemppiä kaikille, yrittäkää jaksaa!
 
Inssi tehty tänään. Isoin folli 25mm, limakalvo vain 6,9mm. Onko kellään kokemusta näin isosta follista, oliko menestystä vai ei :rolleyes: tai tietoa onko jo huonolaatuinen..
mulla folli tänään 20mm ja lääkärin mukaan odotellaan torstaihin asti o+, jos ei kuulu niin irrotetaan että saadaan joka tapauksessa perjantaille inssi. eli kai se muutaman millin tuosta vielä ehtii kasvaa, eikä ainakaan lääkäri sanonut että siitä ois jotain haittaa. limis oli tänään 8,5mm.

meillä eka inssi siis nyt tulossa, selittämätön sekundäärinen lapsettomuus ja yritys aloitettu 4/2020. esikoinen sai luonnollisesti alkunsa ja syntyi 02/2018. tän vuoden aikana yksi kemiallinen takana.
 
mulla folli tänään 20mm ja lääkärin mukaan odotellaan torstaihin asti o+, jos ei kuulu niin irrotetaan että saadaan joka tapauksessa perjantaille inssi. eli kai se muutaman millin tuosta vielä ehtii kasvaa, eikä ainakaan lääkäri sanonut että siitä ois jotain haittaa. limis oli tänään 8,5mm.

meillä eka inssi siis nyt tulossa, selittämätön sekundäärinen lapsettomuus ja yritys aloitettu 4/2020. esikoinen sai luonnollisesti alkunsa ja syntyi 02/2018. tän vuoden aikana yksi kemiallinen takana.

Okei! Hyvä. Täällä päin ilmeisesti yleensä tehdään inssi kun rakkula 20mm. Mut tuskin haittaa on parista lisämillistä :) mut joo kannattaa tehdä inssi irrotuspiikin kanssa vaikka plussaa ei kuuluisi
 
Taidampa minäkin liittyä tähän ketjuun:greet025

35v&32 pariskunta ollaan ja ekasta haaveillaan. Takana on kolme keskenmenoa, joita nyt sitten keväällä tutkittiin mutta selittävää tekijää ei löytynyt. Kk takaperin aloitettiin kuitenkin kilpparin vajaatoimintaan lääkitys varalta, kun hieman optimaalista korkeammalla oli. Tarkoitus on siirtyä seuraavasta kierrosta sitten inssiin letrojen siivittämänä:nailbiting: olo ei oo kovin luottavainen, mutta pitää yrittää pitää toiveikkuutta yllä:Heartred ei vaan onnistumisprosentit taida ihan päätä huimata..:smiley-ashamed008

Tsemppiä kaikille hoidoissa oleville ja plussia toivotaan!:Heartred
 
ei tullut tulosta ainakaan ekasta inssistä. luultavasti tässä kierrossa jää inssi väliin aikatauluhaasteiden takia. katsotaan sit taas seuraavassa...
 
Taidampa minäkin liittyä tähän ketjuun:greet025

35v&32 pariskunta ollaan ja ekasta haaveillaan. Takana on kolme keskenmenoa, joita nyt sitten keväällä tutkittiin mutta selittävää tekijää ei löytynyt. Kk takaperin aloitettiin kuitenkin kilpparin vajaatoimintaan lääkitys varalta, kun hieman optimaalista korkeammalla oli. Tarkoitus on siirtyä seuraavasta kierrosta sitten inssiin letrojen siivittämänä:nailbiting: olo ei oo kovin luottavainen, mutta pitää yrittää pitää toiveikkuutta yllä:Heartred ei vaan onnistumisprosentit taida ihan päätä huimata..:smiley-ashamed008

Tsemppiä kaikille hoidoissa oleville ja plussia toivotaan!:Heartred

Meilläkään ei ollut muuta selittävää kun pcos, mutta vaikka saatiin ovista aikaan lääkkeillä, niin en silti raskautunut. Kahdesta tehdystä inssistä kuitenkin sit raskauduin molemmista(eka meni kesken) , ja lääkärit tuli siihen tulokseen, että mun keho ei vaan päästä siittiöitä tarpeeks pitkälle :) tsemppiä teille, toivotaan, että teillä myös auttais inssi heti :love7

ei tullut tulosta ainakaan ekasta inssistä. luultavasti tässä kierrossa jää inssi väliin aikatauluhaasteiden takia. katsotaan sit taas seuraavassa...

Ohh voi ei:smiley-angry017, kaikki tsempit sitten ens inssiin:smiley-angelic001

Omaa napaa: Meillä oli 19.4. Ensikäynti polilla. Simpat olivat kuulemma taas erityisen hyvät, ultrassa näytti kaikki aika samalta, kun ekaakin tehdessä, paitsi vasenta munasarjaa oli tosi vaikea löytää :wideyed: mikähän lie sille tullut. Vaikka kuinka toinen lääkäri paineli ja kandi koitti ettiä, niin ei millään meinannut löytyä. Onneks kuitenkin pitkän ajan jälkeen se sieltä löytyi, vaikkakin oli huono näkyvyys. Limis ja muut näytti hyvältä, eikä ovista ollut ainakaan sillon vielä tapahtunut. :shifty: Sepä nyt ei ollut mikään ylläri.. Pitkä kierto taas tulossa.
Päätettiin sitten kuitenkin vähän yhteistuumin, että alotan nyt alkuun vaan metformiinit, bmi kun on just ja just lievän lihavuuden puolella, että jos tukisi karistamaan muutamat kilot veks. Mulla siis leikattu selästä pullistuma 8/20, joka sitten uusiutu heti siitä seuraavana päivänä :sad001 ja edelleen menee kipulääkkeitä sen takia. Vasta 17.5. Kirurgi soittaa tuloksia, että mitä he haluaa sille selälle tehdä, ja jos sieltä saa tiedon ettei sitä enää leikata, niin saan alottaa letrot heti:p toivoisin niin, että tällä kertaa meille riittäis nää kevyemmät hoidot/pelkkä OI+ajotettu yhdytä. Oon kuitenkin tehnyt elämäntapa muutoksia esikoisen syntymän jälkeen, niin voishan se olla mahdollistakin :smug:
Myös kasvain poltettu kohdunkaulalta synnytyksen jälkeen, niin toivon että sekin parantais mahiksia.

Nonii, siitähän tuli taas pitkä teksti:hilarious: mut onhan tästä jo aikaakin kun oon tänne vuodattanut itse mitään. Tsemiä kaikille vielä omiin tilanteisiin! :angelic:
 
Omaa napaa: Meillä oli 19.4. Ensikäynti polilla. Simpat olivat kuulemma taas erityisen hyvät, ultrassa näytti kaikki aika samalta, kun ekaakin tehdessä, paitsi vasenta munasarjaa oli tosi vaikea löytää :wideyed: mikähän lie sille tullut. Vaikka kuinka toinen lääkäri paineli ja kandi koitti ettiä, niin ei millään meinannut löytyä. Onneks kuitenkin pitkän ajan jälkeen se sieltä löytyi, vaikkakin oli huono näkyvyys.

Oliko sulla vasuri kohdun takana, selitettiinkö sulle että miksi se oli vaikeasti löydettävissä? Mulla on vasuri kohdun takana ja vaikeasti nähtävissä. Mä oon nyt parin ultran ajan tarjoutunut avuksi siinä löytämisessä niin että oon itse painanut sitä mahan päältä esiin ja se on aina auttanut, jos teillä on samankaltainen tilanne niin voit koittaa kysyä ultraajalta voisitko itse painaa mahan päältä niin että se tulisi esille? Ultraajalla on nimittäin varmasti hankaluuksia koittaa pitää ultratikkua ja painaa toisella kädellä, niin itse kun voi kahdella kädellä vähän auttaa niin varmasti jeesaa ultraajaa. :)
Viimeultrassa ei meinannut ultraaja löytää kasvufolleja vasurista ja auton häntä painamalla mahasta niin löytyi näkyvyys heti. :)
 
Oliko sulla vasuri kohdun takana, selitettiinkö sulle että miksi se oli vaikeasti löydettävissä? Mulla on vasuri kohdun takana ja vaikeasti nähtävissä. Mä oon nyt parin ultran ajan tarjoutunut avuksi siinä löytämisessä niin että oon itse painanut sitä mahan päältä esiin ja se on aina auttanut, jos teillä on samankaltainen tilanne niin voit koittaa kysyä ultraajalta voisitko itse painaa mahan päältä niin että se tulisi esille? Ultraajalla on nimittäin varmasti hankaluuksia koittaa pitää ultratikkua ja painaa toisella kädellä, niin itse kun voi kahdella kädellä vähän auttaa niin varmasti jeesaa ultraajaa. :)
Viimeultrassa ei meinannut ultraaja löytää kasvufolleja vasurista ja auton häntä painamalla mahasta niin löytyi näkyvyys heti. :)

Kai ne ohi mennen mainitsi jotain, että oisko kohdun takana, en kuunnellut niin tarkkaan kun hämmästyin ja säikähdin vähän sitä niiden ettimistä. Sillon kun ekaa tehtiin niin molemmat munasarjat on olleet iha siinä hyvin näkyvillä. Kai raskaus on sen paikkaa "siirtänyt" :wideyed:
Ja siis tosiaan siinä oli mulla kaksi lääkäriä, eli vanhempi lääkäri ja sitten nuorempi kandi. Kandi siis ultrasi ja se vanhempi lääkäri sitten paineli ja väänteli ja käänteli hetken aikaa, ennen kuin se lopulta sitten löytyi. Tosin huono oli näkyvyys silti, mutta löytyipä kuitenkin.:rolleyes:
Onko sulla sitten ollut ihan hyvä näkyvyys lopulta siihen munasarjaan kuitenkin? Niinkun sen painamisen kanssa?
 
Kai ne ohi mennen mainitsi jotain, että oisko kohdun takana, en kuunnellut niin tarkkaan kun hämmästyin ja säikähdin vähän sitä niiden ettimistä. Sillon kun ekaa tehtiin niin molemmat munasarjat on olleet iha siinä hyvin näkyvillä. Kai raskaus on sen paikkaa "siirtänyt" :wideyed:
Ja siis tosiaan siinä oli mulla kaksi lääkäriä, eli vanhempi lääkäri ja sitten nuorempi kandi. Kandi siis ultrasi ja se vanhempi lääkäri sitten paineli ja väänteli ja käänteli hetken aikaa, ennen kuin se lopulta sitten löytyi. Tosin huono oli näkyvyys silti, mutta löytyipä kuitenkin.:rolleyes:
Onko sulla sitten ollut ihan hyvä näkyvyys lopulta siihen munasarjaan kuitenkin? Niinkun sen painamisen kanssa?
Joo siis kun oon itse painanut niin kuulemma se munasarja on "pullahtanut" esiin. :hilarious: että kai se on ihan hyvin sieltä sitten lopulta näkynyt. Ja itse pystyy ehkä painaa vähän jämäkämmin kun tietää missä on oma kipuraja, lääkäreissä se on kai tapauskohtaista. :grin
 
ei tullut tulosta ainakaan ekasta inssistä. luultavasti tässä kierrossa jää inssi väliin aikatauluhaasteiden takia. katsotaan sit taas seuraavassa...
Ääh, pahoittelut :sorry: ehdittekö vielä uudelleen ennen kesäsulkua? Vai olitteko yksityisellä? Tsemppiä, toivotaan että seuraava toisi toivotun tuloksen:Heartred
 
Ääh, pahoittelut :sorry: ehdittekö vielä uudelleen ennen kesäsulkua? Vai olitteko yksityisellä? Tsemppiä, toivotaan että seuraava toisi toivotun tuloksen:Heartred
tässä kierrossa jouduttiin menemään luonnollisin menetelmin (tosin letroja söin), mutta me ollaan vielä elokuuhun asti yksityisellä eli ei ole kesäsulkua. kesänkin aikana voi siis ehtiä inssejä :) kiitos! toivotaan samaa teille! :Heartred
 
Takaisin
Top