Inseminaatio/muut hoidot 2018

Hei, mahtuuko vielä yksi mukaan.. Meillä ensimmäinen inssi luomuna huomenna, jännittää! Mokailin vähän testausten kanssa, toivon että plussa ois huomenna. Otettiin huomiselle kuitenkin, jos testit lähteekin haalenemaan eikä vahvistu, niin ylihuomenna ois jo myöhäistä. Testasin tutuilla liuskoilla, jotka muuttui haaleista blankoiksi. Ostin tänään apteekkarin o testejä, jossa melkein yhtä vahvat tänään kahdesti. Eli en tiedä vahvistuuko huomiseen mennessä tasavahvaksi, toivon niin. Saan varmaan oviksenkin tulon estettyä stressaamalla :hilarious:

Ollaan yritetty toista lasta vajaa 3 vuotta, nyt päästiin syksyllä tutkimuksiin ja nyt eka hoitokierto. Täällä oon käyny lueskelemassa, vaikutti aktiiviselta ketjulta, jossa kaikki ei plussaile yk1 (tiedätte mitä tarkoitan), niin aattelin kysyä, jos saan liittyä joukkoonne :happy:
 
Hei, mahtuuko vielä yksi mukaan.. Meillä ensimmäinen inssi luomuna huomenna, jännittää! Mokailin vähän testausten kanssa, toivon että plussa ois huomenna. Otettiin huomiselle kuitenkin, jos testit lähteekin haalenemaan eikä vahvistu, niin ylihuomenna ois jo myöhäistä. Testasin tutuilla liuskoilla, jotka muuttui haaleista blankoiksi. Ostin tänään apteekkarin o testejä, jossa melkein yhtä vahvat tänään kahdesti. Eli en tiedä vahvistuuko huomiseen mennessä tasavahvaksi, toivon niin. Saan varmaan oviksenkin tulon estettyä stressaamalla :hilarious:

Ollaan yritetty toista lasta vajaa 3 vuotta, nyt päästiin syksyllä tutkimuksiin ja nyt eka hoitokierto. Täällä oon käyny lueskelemassa, vaikutti aktiiviselta ketjulta, jossa kaikki ei plussaile yk1 (tiedätte mitä tarkoitan), niin aattelin kysyä, jos saan liittyä joukkoonne :happy:
Tervetuloa!
Eikö teillä oo käskftty käyttää clearblue digitestejä? :wideyed: tsemppiä inssiin!
 
Tervetuloa!
Eikö teillä oo käskftty käyttää clearblue digitestejä? :wideyed: tsemppiä inssiin!

Ei käsketty, kysy vaan mitä oon käyttäny ja sanoin et aina saanu oviksen kiinni, kun oon testaillu. En oo nyt testannutkaan moneen kiertoon.. Pitää kokeilla ens kierrossa/jatkossa clear blueta, niin ei tarvii ainakaan arpoa :) On vaan niin pahuksen kalliita opiskelijalle :banghead::bag:
 
Ei käsketty, kysy vaan mitä oon käyttäny ja sanoin et aina saanu oviksen kiinni, kun oon testaillu. En oo nyt testannutkaan moneen kiertoon.. Pitää kokeilla ens kierrossa/jatkossa clear blueta, niin ei tarvii ainakaan arpoa :) On vaan niin pahuksen kalliita opiskelijalle :banghead::bag:
Joo, ne on kalliita, mutta itse käytän max 3/10 testiä kierrossa, halvoilla testeillä kunnes ovis on tarpeeksi lähellä ja digillö vain varmistus. Riittää useaan kiertoon ja on oikeasti sit varma oviksesta. :)
 
Kannattaa tilata ne Raskauskeijun verkkokaupasta. Apteekissa muistaakseni 49,90e ja tuolla 26,90e. Toimituskulut pari euroa.

Ne on kyl kalliita siltikin :oops: mä aattelin inssien jälkeen et pääsee eroon näistä, mut oli yllätys et ivf:ssäkin tikutellaan ovista. Ja meidän käyttämä yksityinen klinikka ei hyväksy muita testejä kuin Clearbluen.
 
Kiitos molemmille vinkeistä, ensi kierrossa tilaan tuolta! Ja tosiaan enpä ajatellut, että voihan niitä käyttää muutaman ja alussa halvempia :rolleyes: Aina oppii uutta :3some
 
Kannattaa tilata ne Raskauskeijun verkkokaupasta. Apteekissa muistaakseni 49,90e ja tuolla 26,90e. Toimituskulut pari euroa.

Ne on kyl kalliita siltikin :oops: mä aattelin inssien jälkeen et pääsee eroon näistä, mut oli yllätys et ivf:ssäkin tikutellaan ovista. Ja meidän käyttämä yksityinen klinikka ei hyväksy muita testejä kuin Clearbluen.
Joo tays vaatii myös clearbluen testejä sekä ovikseen et raskaustestinä.
 
Kiitos molemmille vinkeistä, ensi kierrossa tilaan tuolta! Ja tosiaan enpä ajatellut, että voihan niitä käyttää muutaman ja alussa halvempia :rolleyes: Aina oppii uutta :3some

Toivotaan tietenkin ettei tarvi seuraavaa kiertoa :happy:

Vaikka meidän inssit päättyi tuloksettomina, niin tänään käytiin varhaisultrassa. Meille ensimmäinen alkionsiirto toi plussan ja ultrassa näkyi viikkoja vastaava sykkeellinen alkio, oikeassa paikassa :Heartpink
 
Toivotaan tietenkin ettei tarvi seuraavaa kiertoa :happy:

Vaikka meidän inssit päättyi tuloksettomina, niin tänään käytiin varhaisultrassa. Meille ensimmäinen alkionsiirto toi plussan ja ultrassa näkyi viikkoja vastaava sykkeellinen alkio, oikeassa paikassa :Heartpink
Ihanaa, onnea! :love017
 
Tänään oli folliultra toiseen inssiyritykseemme ja menossa siis kp 10. Johtofollikkeli oli kasvanut reippaammin kuin edellisessä inssissä, ja oli siis nyt 17-18 mm :)

Niinpä huomenna tehdään meidän toinen inssi!:happy093

Minulla Letrot ovat aikaistuttaneet lähes viikolla ovulaatiota! Tuntuu hurjalta, että ovis voi olla jo kp 10 tai 11, kun ennen Letroja tikutin sitä kp 16-19.

Sain jälleen reseptin Pregnyliin. Jos en saa illalla positiivista ovulaatiotestitulosta, niin sen jälkeen on pistos edessä. Luotan, että pistos jännittää tällä kertaa vähemmän, kun eihän se lopulta sattunut lainkaan.

EDIT: Pregnylin pistetty - Clearblue näytti typötyhjää naamaa...

Inssin jälkeistä tukilääkettä ei vielä päätetty. Käytin ensimmäisessä inssissä Cyclogestiä, mistä löytyy mielestäni aika vähän käyttäjäkokemuksia. Nyt lääkäri antoikin mahdollisuuden miettiä, että ottaisinko Cyclogestin sijasta Terolutin tukilääkkeeksi.
Millaisia kokemuksia teillä on? Onko joku testannut molempia? Kumpi oli parempi?
Terolut on lääkärin mukaan "tujumpi" annostukseltaan, niin mietityttää vaan, millaisia sivuvaikutuksia/ oireita se aiheuttaa...:dontknow
 
Muokattu viimeksi:
Vitsi, en muistanut kysyä ultrassa omaa johtofollin kokoa, eikä lue kannassakaan. Lääkäri sanoi vaan, mikä pitäisi olla ovulaatioon mennessä koko. Pöh! Miulla kans luomukierrossa ovis kp 14-16. Eilen oli eka inssi, ovistesti positiivinen eilen, mutta ovis oli jo tapahtunut.. Eli ei selvinnyt follin koko sielläkään.
 
Tänään oli folliultra toiseen inssiyritykseemme ja menossa siis kp 10. Johtofollikkeli oli kasvanut reippaammin kuin edellisessä inssissä, ja oli siis nyt 17-18 mm :)

Niinpä huomenna tehdään meidän toinen inssi!:happy093

Minulla Letrot ovat aikaistuttaneet lähes viikolla ovulaatiota! Tuntuu hurjalta, että ovis voi olla jo kp 10 tai 11, kun ennen Letroja tikutin sitä kp 16-19.

Sain jälleen reseptin Pregnyliin. Jos en saa illalla positiivista ovulaatiotestitulosta, niin sen jälkeen on pistos edessä. Luotan, että pistos jännittää tällä kertaa vähemmän, kun eihän se lopulta sattunut lainkaan.

Inssin jälkeistä tukilääkettä ei vielä päätetty. Käytin ensimmäisessä inssissä Cyclogestiä, mistä löytyy mielestäni aika vähän käyttäjäkokemuksia. Nyt lääkäri antoikin mahdollisuuden miettiä, että ottaisinko Cyclogestin sijasta Terolutin tukilääkkeeksi.
Millaisia kokemuksia teillä on? Onko joku testannut molempia? Kumpi oli parempi?
Terolut on lääkärin mukaan "tujumpi" annostukseltaan, niin mietityttää vaan, millaisia sivuvaikutuksia/ oireita se aiheuttaa...:dontknow


Onnea inssiin!!
 
Tänään oli folliultra toiseen inssiyritykseemme ja menossa siis kp 10. Johtofollikkeli oli kasvanut reippaammin kuin edellisessä inssissä, ja oli siis nyt 17-18 mm :)

Niinpä huomenna tehdään meidän toinen inssi!:happy093

Minulla Letrot ovat aikaistuttaneet lähes viikolla ovulaatiota! Tuntuu hurjalta, että ovis voi olla jo kp 10 tai 11, kun ennen Letroja tikutin sitä kp 16-19.

Sain jälleen reseptin Pregnyliin. Jos en saa illalla positiivista ovulaatiotestitulosta, niin sen jälkeen on pistos edessä. Luotan, että pistos jännittää tällä kertaa vähemmän, kun eihän se lopulta sattunut lainkaan.

Inssin jälkeistä tukilääkettä ei vielä päätetty. Käytin ensimmäisessä inssissä Cyclogestiä, mistä löytyy mielestäni aika vähän käyttäjäkokemuksia. Nyt lääkäri antoikin mahdollisuuden miettiä, että ottaisinko Cyclogestin sijasta Terolutin tukilääkkeeksi.
Millaisia kokemuksia teillä on? Onko joku testannut molempia? Kumpi oli parempi?
Terolut on lääkärin mukaan "tujumpi" annostukseltaan, niin mietityttää vaan, millaisia sivuvaikutuksia/ oireita se aiheuttaa...:dontknow
Hienoa! :love017 kokemusta ei oo kun terolutista, käytin molempien inssien jälkeen. Ei ollut mitään oireita sen käytöstä. Eka raskaus kesken, ja toinen saatiin syliin :laughing002 eli en osaa kyllä sanoo siitäkään, että miten itsellä toimi.
 
Moikka! Täällä testit näyttää negatiivista, virallinen testipäivä kuitenkin vasta sunnuntaina. Mulla on tullut ihan pientä vuotoa ke ja to, tänään ei vielä mitään. Olen kyllä jo varautunut siihen, että kuukautiset alkaa. :shifty:

Nyt mietin, pitäisikö tuo terolut lopettaa, että kuukautiset alkaisi? Vai alkaako ne lääkityksestä huolimatta? Osaako joku vastata?
 
Inssi tehty! Miehen osa priimaa - liikkuvia 34 miljoonaa. Lääkäri ultrasi aluksi ja vielä rakkula näkyi, ei siis ollut luhistunut. Limakalvo oli vastaanottavainen, paksuutta oli eilen 9 mm. Edellisessä inssissä taisi olla 12 mm.

Päädyimme lääkärin kanssa ottamaan tukilääkkeeksi Terolutin. Lääkäri oli unohtanut kirjata reseptin järjestelmään, joten apteekissa oli "vähän" selviteltävää, että sain lääkkeet matkaan Onneksi farmaseutti sai lopulta puhelun yhdistymään päivystävälle lääkärille, joka sai reseptin kirjattua järjestelmään

Sunnuntaiaamuna aloitan sitten lääkkeen. Ja tämän ketjun perusteella voin olettaa, että käyttöä jatketaan vuotoon tai plussaan asti.

Nyt toivotaan, että tärppää
 
Onko teillä ollu tärpistä mitään aavistuksia etukäteen? Minulle tuli eilen jostain tosi vahva olo, ettei meillä tärpännyt tästä inssistä :grin
 
Täällä onkin kivasti samaan aikaan piinailijoita! Tsempit jokaiselle inssin jälkeisiin jännityksiin! Itse tulen muutaman päivän perässä ja ilman inssiä, mutta samoissa tunnelmissa muuten.

Tänään kp 13, oli eka ultrakontrolli Gonalin aloituksen jälkeen. Seitsemän pistosta takana ja kaksi päivää sitten jo oli ovistuntemukset, testejä en kuitenkaan tehnyt kun odotin hidasta vastetta lääkärin varoituksesta.. ultrassa näytti kuitenkin siltä että oikealla puolella ovis jo tapahtunut ja lisäksi vasemmalla puolella nyt 19mm follikkeli, sain luvan pistää Pregnylin tänään ja sanoivat että kaksosraskauden mahdollisuus on olemassa! :love017 Kohdun limakalvo oli 7,4mm mikä on tähän mennessä paksumpi mitä koskaan aiemmin, niin sekin huojensi mieltä, rakenne oli kuulemma hyvä. Jännittävää ja toisaalta ihanaa että kaksinkertainen mahdollisuus raskaudelle kun kaksi follikkeliakin. Loppukiertoon sitten Lugesteron. Sen käyttöä en odota innolla, ilmeisen sotkuista puuhaa..

Rentouttavaa viikonloppua kaikille:Heartred
 
Onko teillä ollu tärpistä mitään aavistuksia etukäteen? Minulle tuli eilen jostain tosi vahva olo, ettei meillä tärpännyt tästä inssistä :grin
Joo, mulla viimeyrityksessä ihan alusta saakka vahva olo että nyt tärppäs, nii tekikin mutta meni vaan heti alussa kesken. Nyt lääkäri sanoi että inssi oli ihan täydelliseen kohtaan ja kaikki just niinku pitää, mutta multa puuttuu se tärppitunne kokonaan. Testeissä näkyy haamuja, mutta en osaa luottaa niihin kun on kokoajan se tunne ettei tärppää.
 
Takaisin
Top