Inseminaatio/muut hoidot 2018

Tänään on inseminaatiosta 6pvää.Lutinus käytössä ja se valuu aika reilusti enemmän kuin lugesteroni on tehnyt.Tässä mitä on ollut inseminaation jälkeisiä päiviä on ollut heti pari päivää inseminaation jälkeen vatsassa jomotusta,väsyä, paineen tunnetta vatsassa,kirvelyn tunnetta vatsassa, hampaita harjatessa kuvottaa,rinnat arat ja turvoksissa ja viimeiseksi kovaa turvotusta.Vielä nuo ei voi olla raskaus oireita jos kiinnittyminen tapahtiu 6-12pvän kuluttua.Enemmänkin ehkä lutinuksen oireita toivotaan kuitenkin että nämä oireet muuttuu raskausoireeksi.Fiilis vaihtelee koko ajan välillä tuntuu että varmasti tärppää ja kohta on jo että tuskin edes onnistuu.Tälläistä tänne kuuluu.

Oletteko te saaneet ohjetta monesko kp aloitatte ovulaation tikutuksen? Minun kierto on ollut ennen keskenmenoa 25-28 ja nyt km jälkeen kaksi kiertoa 30 ja 31.

Meillä kaikki kuus inssiä oli täysin luomuja ja ite alotin tikuttelun yleensä kp 9 tai 10 (kierto siis ennen sekoamista oli 27 pv. Sitte kun alko kiertot lyhenemään, ni alotin jo kp8 ja kerran sain mystisen plussan jo tuona päivänä. Yleensä plussa tuli kp15-18.

Miten tekisin ensi viikolla on hammaslääkäri ja paikataan reikiä ja ilman puudutetta en pysty olemaan.Hammaslääkäri päivänä lutinus vielä menee ja en tiedä miten itsellä irrotuspiikkin lääke lähtee elimistöstä niin sekin että olisiko plussa sitten oikeasti plussa vai se lääke plussa.Testaisinko hammaslääkäri aamuna vai kertoisin että tälläinen mahdollisuus voi olla?15.6. On vasta virallinen testipäivä ja olen miettinyt milloin testaan.Testaanko tulevalla viikolla perjantaina silloin irrotuspiikista mennyt hyvin aikaan ja lutinus ollut yhden päivän pois käytöstä mutta toisaalta mietin myös sitä että entä jos se tulos on joku epäselvä tai nega niin meneekö koko viikonloppu miettiässä sitä.Olen miettinyt myös sitä että testaanko sen viikon maanantaina milloin viralisesti olisi myös testipäivä.Millaisia mielipiteitä teillä?

Kaksi viikkoa sitten ensimmäinen inseminaatio luonnolliseen kiertoon tehty ja eilen saatiin haalea plussa kp 27/29. En uskonut tähän hoitomuotoon onnistumisprosenttien takia mutta ajoitus oli ilmeisesti ihan oikea ja muutenkin hyvä tuuri

Tsemppiä kaikille! <3

Hei täällä uusi palstailija, oon tässä piinapäivien iloksi lukenut läpi sekä tämän että 2017 inssi ketjun [emoji28]

Eli 31v itsellisenä hoidoissa, ekasta inssistä piinailua tänään dpo 8. Takana oli yli vuoden pohdinnat mutta sen jälkeen kun tartuin puhelimeen ja varasin ajan ensikäynnille on kyllä asiat edennyt vauhdilla. Toukokuun aikana oli ensikäynti lääkärillä sekä psykologi ja kuun lopulla jo eka inssi. Söin letroja kp 3-7 ja folliultra oli kp 10. Ovistesti näytti vielä negaa mutta ultrassa köllötteli 22mm folli joten sain heti pregnylin ja iltapäivällä inssi.

Piinapäiviä olen viettänyt käymällä läpi kirjaimellisesti kaikki raskauden ensioireet, pregnyl ja toiveikas mieli tekevät tepposiaan [emoji16] huomiseen mennessä pitäisi pregnylin rippeet olla poissa mutta koitan vielä muutamia päiviä sinnitellä testaamatta.

Tsemppiä kaikille, mahtava ketju [emoji4] ja varovaisia onnitteluita plussanneille!

Onnittelut plussasta, aivan mahtavaa!:Heartpink

Heitsu: En oikein osaa ottaa kantaa muuten kuin että itse varmaan kertoisin hammaslääkärille tilanteesta. Ehkä myös tekisin testin, jos sinä päivänä ois jo mahdollista nähdä plussa. :dontknow

Tervetuloa mukaan kaikille uusille tyypeille! :hello Tässähän on oikein piinailukuukausi tulossa, kun niin monella hoito päällä ja tuloksia ootellaan :signs003

Onnittelut plussasta, aivan mahtavaa!:Heartpink

Heitsu: En oikein osaa ottaa kantaa muuten kuin että itse varmaan kertoisin hammaslääkärille tilanteesta. Ehkä myös tekisin testin, jos sinä päivänä ois jo mahdollista nähdä plussa. :dontknow

Tervetuloa mukaan kaikille uusille tyypeille! :hello Tässähän on oikein piinailukuukausi tulossa, kun niin monella hoito päällä ja tuloksia ootellaan :signs003
Keskiviikkona ovitrellesta tulee just se 14pvää.Tukilääkitys loppuu torstaina.

Moikka,

Tänään kiertopäivä 13 käyty follikkeli ultrassa silmällä pitäen kolmatta inssiä. 5 päivän letrokuuri syöty kuten aiemmissakin kierroissa. Tosi huono vaste tässä kierrossa. Limakalvo vain 6 mm ja 11 mm follikkeli toisella puolen. Nyt 3.päivän bemfola pistokset ja uusi ultra torstaille.
Kylläpä nyt koetellaan. Aiemmin letrot hyvin toimineet. Jospa piikitykset auttaisivat ja perjantaille saataisiin inssi järjestymään.

Mukavaa, että uutta porukkaa foorumille liittynyt ja plussiakin tullut!

T. Anna

Viimeinen inssi jääkin meidän osalta tekemättä, koska kypsyvä rakkula oli tänään vasta 14-15mm :sad001 Limakalvo oli kuulemma hyvä. Joudun pistelee Gonal-F:ää nyt vielä pari extra päivää ja perjantaina laitan irrotuspiikin ja sunnutaina sit luomuyhdynnät.

Jos tästä kierrosta nega, niin laittavat sitten puhelusta ivf-jonoon ja varataan aika suunnittelukäynnille. Aika kurja mieli tuli, kun ei sitä inssiä pääse nyt vikaa kertaa tekemään :sorry:

"Lohdutuksena" päätin nyt sitten varata ajan yksityiselle klinikalle. Päästään kuulemaan, mitä he tarjoaisivat meille hoidoksi tässä tilanteessa. Julkisella puolella menee nimittäin ainakin syksyyn asti, todennäköisesti loppuvuoteen, ennen kuin mitään tapahtuu seuraavan kerran.

Parempaa onnea teille muille tähän kiertoon ja tsemppiä hoitoihin ja piinailuun!!:Heartpink

Voisin osallistua tänne keskusteluun :) vaikuttaa kohtuullisen aktiiviselta!
Käväsen vielä jossain kohtaa paremmalla ajalla lukaisemassa ketjun alkupuolta mutta moikkaan jo kaikkia nyt!
Ollaan nyt 1,5v ensimmäistä yritetty ja kaksi inssiä takana. Kolmas inssikierto alkanut tänään, kp1. Kontrolliultra ensi viikon perjantaina. Dg vielä selittämätön, mutta mahdollista munasolun kypsymishäiriötäkin on spekuloitu, koska tiputtelua luteaalivaiheessa.

Edit: ja ikää siis 31v.

Muokattu viimeksi:
Ihanaa kuulla plussauutisia! Onnea <3

Tänään kp 10 käyty ultrassa. Nyt 5 päivää pistetty Gonal F:ää 50 per päivä. Tänään vielä pistos ja huomenna aamulla Ovitrelle. Perjantaina sitten inssi kp 12. Viimeeksi inssi oli kp 14, mutta nyt viikonloppu sotkee. Toivotaan, ettei se oli liian aikaisin. Sormet ristiin, että toka inssi toisi toivotun tuloksen [emoji4]

Tsemppiä kaikille ketkä piinailevat tai menevät inssiin.
Carries,Pahoittelut kun viimeistä inssiä ei voi tehdä.Toivotaan kuitenkin luomu ylläriä :)

Ihanaa kuulla plussauutisia! Onnea <3

Tänään kp 10 käyty ultrassa. Nyt 5 päivää pistetty Gonal F:ää 50 per päivä. Tänään vielä pistos ja huomenna aamulla Ovitrelle. Perjantaina sitten inssi kp 12. Viimeeksi inssi oli kp 14, mutta nyt viikonloppu sotkee. Toivotaan, ettei se oli liian aikaisin. Sormet ristiin, että toka inssi toisi toivotun tuloksen [emoji4]

Loistavaa, että inssi onnistuu!!:happy: Mietinkin, miten sulla on mennyt, kun samoilla kiertopäivillä mennään... :shy:

Kertoiko ne sulle, minkä kokoinen johtofolli oli tällä hetkellä kypsymässä? Mulle ne sanoi, että jos mä pistän tänään Ovitrellen, niin inssi ois perjantaina ja se ois liian aikaisin suhteessa follikokoon. Vieläkin yritän pähkäillä, että eikö ne ois mulle sitä inssiä millään ilveellä voinut saada perjantaiksi tai maanantaiksi :facepalm: Vaik iha turhaahan tää jahkailu on :woot: Nyt se ovis on kai sit sunnuntaina, kun pistän Ovitrellen vasta pe o_O

Kiitos Heitsu tsempeistä! Mites sun piinapäivät sujuu?:rolleyes:

Loistavaa, että inssi onnistuu!!:happy: Mietinkin, miten sulla on mennyt, kun samoilla kiertopäivillä mennään... :shy:

Kertoiko ne sulle, minkä kokoinen johtofolli oli tällä hetkellä kypsymässä? Mulle ne sanoi, että jos mä pistän tänään Ovitrellen, niin inssi ois perjantaina ja se ois liian aikaisin suhteessa follikokoon. Vieläkin yritän pähkäillä, että eikö ne ois mulle sitä inssiä millään ilveellä voinut saada perjantaiksi tai maanantaiksi :facepalm: Vaik iha turhaahan tää jahkailu on :woot: Nyt se ovis on kai sit sunnuntaina, kun pistän Ovitrellen vasta pe o_O

Se oli ihan pikkaisen vajaa 17, onko ne nyt sit mm vai mikä yksikkö nyt onkaan :D Vielä tänään kun pistän Gonalin, niin sit kuulemma huomenna aamulla voi laittaa sen Ovitrellen. Nyt siis Ovitrellen ja inssin väliin jää vain noin 27h (viimeeksi jäi 1,5vrk, mikä on lääkärin mukaan ideaali). Kyllä se lääkärikin totesi, et oikeasti inssi osuisi viikonlopulle, mutta koska maanantai on todnäk liian myöhään, niin tehdään inssi perjantaina, koska siittiöt kuitenkin elää jokusen päivän. Kiva, että lääkäri ehdotti näin, sillä itse vähän jännitin et voidaanko tässä kierrossa tehdä inssiä ollenkaan. Taas alkaa jännäily!

Viimeinen inssi jääkin meidän osalta tekemättä, koska kypsyvä rakkula oli tänään vasta 14-15mm :sad001 Limakalvo oli kuulemma hyvä. Joudun pistelee Gonal-F:ää nyt vielä pari extra päivää ja perjantaina laitan irrotuspiikin ja sunnutaina sit luomuyhdynnät.

Jos tästä kierrosta nega, niin laittavat sitten puhelusta ivf-jonoon ja varataan aika suunnittelukäynnille. Aika kurja mieli tuli, kun ei sitä inssiä pääse nyt vikaa kertaa tekemään :sorry:

"Lohdutuksena" päätin nyt sitten varata ajan yksityiselle klinikalle. Päästään kuulemaan, mitä he tarjoaisivat meille hoidoksi tässä tilanteessa. Julkisella puolella menee nimittäin ainakin syksyyn asti, todennäköisesti loppuvuoteen, ennen kuin mitään tapahtuu seuraavan kerran.

Parempaa onnea teille muille tähän kiertoon ja tsemppiä hoitoihin ja piinailuun!!:Heartpink

Paljon jaksamista ja toivotaan, että luomuilu tärppää! <3

Ihan hyvin sujuu.Viimeinen päivä tukilääkitystä ja 15.6 ois testipäivä mutta testaan huomenna tai lauantaina.

Tähän ketjuun uusi. Meillä 2 vuotta yritystä. Miehellä vähän heikohko sperma, mutta muuten kaikki kunnossa. Ensimmäinen inssi oli pari viikkoa sitten ja huomenna testipäivä. Testasin kyllä jo pari päivää sitten mutta nega. Oon syönyt Terolutia 2 tbl päivässä, mutta silti tullut tuhruvuotoa jo pari päivää, joten eiköhän ne menkat ole sieltä myös tulossa. Jotenkin kyllä ajattelin, ettei vuotoa tulisi ennen kuin lääkkeet lopettaa. Miten muilla on ollut?

Niin ja eka inssikerta meillä jäi väliin, kun pistelin Puregonia ja olikin niin hyvä vaste että kypsyi pienellä annoksella kolme follikkelia ja lääkäri suositteli ettei inssiä tehdä koska monikkoraskausriski suuri. Mikäs käytäntö muilla on ollut?

Tähän ketjuun uusi. Meillä 2 vuotta yritystä. Miehellä vähän heikohko sperma, mutta muuten kaikki kunnossa. Ensimmäinen inssi oli pari viikkoa sitten ja huomenna testipäivä. Testasin kyllä jo pari päivää sitten mutta nega. Oon syönyt Terolutia 2 tbl päivässä, mutta silti tullut tuhruvuotoa jo pari päivää, joten eiköhän ne menkat ole sieltä myös tulossa. Jotenkin kyllä ajattelin, ettei vuotoa tulisi ennen kuin lääkkeet lopettaa. Miten muilla on ollut?

Niin ja eka inssikerta meillä jäi väliin, kun pistelin Puregonia ja olikin niin hyvä vaste että kypsyi pienellä annoksella kolme follikkelia ja lääkäri suositteli ettei inssiä tehdä koska monikkoraskausriski suuri. Mikäs käytäntö muilla on ollut?
Tervetuloa.Meille on ainakin tehty inssi vaikka on ollut kaksi johtofollikkelia ja tukihoito on aina pitänyt vuodon poissa ei ole itellä ainakaan ollut tuhrun tuhrua lääkitysten aikana.

On tullut tiputtelua terolutin (annos 3tabl päivässä) läpikin, siis ennen menkkojen alkamista. Toisaalta mulla siis tiputtelee muutenkin, ilman mitään lääkkeitä ovulaation jälkeen alkaen n dpo3-7, että teroluteilla alkanut vasta n dpo 12 tiputtelu.

Nyt viime inssikierrossa on lugesteron ollut tukena, sen kanssa ei tiputtele. Olen kyllä lopettanut tukilääkityksen hieman ajoissa jos olen negan testannut. En haluu pitkittää kierron alkamista turhaan...

Testasin jo hätäsenä, negahan sieltä tuli. Maanantaina virallinen testipäivä, jotenki en jaksa uskoa että se tuosta enää plussaks muuttuisi parissa päivässä... No mutta seuraillaan.. En tiedä mitähän sitten kesätauon ajan, en ovuloi luonnollisesti niin tarvitsis jonkun lääkkeen tueksi, että vois yrittää edes luomusti sen aikaa. Tai sitten vaan lomaillaan ja ollaan miettimättä koko asiaa ja jatketaan sitten elokuussa seuraavalla inssillä.

Takaisin