Inseminaatio/muut hoidot 2018

Jassoo... tein äsken ovistestin ja plussaa näytti!:wideyed:
Nyt kp.12 ja jotenkin aikaiselta tuntuu mun kiertoon nähden!:woot: Mutta on kyllä rinnatkin niin kipeet ja alavatsa juilii, et on se vaan uskottava! Laitoin lääkärille viestin ja odottelen vastausta. Varmaan huomenna sitten inssiin!:salut
Viimeksi inssi tehtiin kp.15... joka taisi kuitenkin olla liian myöhäinen ajankohta mun mielestä.:shy:

Jos tästä neljännestä inssistä ei tärppää, niin lähdetään jonottelee Hussille ivf hoitoihin heti. Eipä tässä muukaan auta kuin a)toivoa sit luonnollista tärppiä b)odottaa rauhassa apuja.
Me ei aiota laittaa yksityiselle rahaa ja lainana se pitäisikin kustantaa.:hungover: voisi olla eri juttu, jos yrittäisimme ekaa lasta! Silloin olisi nostanut vaikka mitkä lainat, kunhan vain olisi lapsen saanut joskus käsivarsille!:Heartred

Hoitotakuuseen taitaa kuulua että kuudessa kuukaudessa pitää päästä hoitoon. HUSilaisena meillä oli helmikuussa viimeinen inssi, omapolun kautta viestin hoitajalle kuukautisten alkaneen josta vastattiin että meidän oli siirretty IVf jonoon. Alunperin suunnittelukäynnin olisi pitänyt olla kesäkuussa, juuri ennen lomasulkua mutta koronan vuoksi meidän suunnittelukäynti oli vasta elokuun lopussa eli aika tasan 6kk. Nyt on 4viikkoa vedetty lääkkeitä ja ensi viikolla olisi punktio :nailbiting:

Tsemppiä kaikille insseihin ja toivottavasti teidän ei tarvitse siirtyä ivf jonoon

Hoitotakuuseen taitaa kuulua että kuudessa kuukaudessa pitää päästä hoitoon. HUSilaisena meillä oli helmikuussa viimeinen inssi, omapolun kautta viestin hoitajalle kuukautisten alkaneen josta vastattiin että meidän oli siirretty IVf jonoon. Alunperin suunnittelukäynnin olisi pitänyt olla kesäkuussa, juuri ennen lomasulkua mutta koronan vuoksi meidän suunnittelukäynti oli vasta elokuun lopussa eli aika tasan 6kk. Nyt on 4viikkoa vedetty lääkkeitä ja ensi viikolla olisi punktio :nailbiting:

Tsemppiä kaikille insseihin ja toivottavasti teidän ei tarvitse siirtyä ivf jonoon

Tsemppiä kovasti punktioon, toivotaan nopeaa tärppiä! :Heartpink

Mites piinailijoille menee? Täällä matelee päivät ja taas mieli kääntyi siihen suuntaan et menkat alkaa ihan saletisti pian. :smiley-ashamed004

Eipä tänne piinailuihin kummempia, ei kyllä mitään tavallisesta poikkeavaa oiretta, mutta toivo toki pysyy yllä kunnes (ehkä maanantaina?) testaan. Onneks on paljon ohjelmaa viikonloppuna niin ei ehkä ehdi liikaa kuulostella oloa :happy:

Tsemiä Tuikulle inssiin ja kaikille muillekin toki omiin tilanteisiin! Tokivotaan että saatais ketjuun plussia ens viikolla :smiley-bounce013

Nyt on pakko purkaa v***tusta teille:angry4
Lääkärin kanssa siis sovittu useasti, että inssin voi tehdä nyt viikonloppuna, jos tulee ovisplussa. Olen eilen yritänyt soittaa ja laittanut viestiä hänen kännykkänumeroonsa. Viimeksi yritin tänä aamuna soittaa, jolloin yhtäkkiä linja sanoo”numero ei käytössä”:eek: Onkohan hän sählännyt jonkin soitonsiirron tms.?!:arghh:
Laitoin nyt sähköpostinkin perään vielä!
Numeron olen tarkistanut sata kertaa kyllä.
No eipä siinä... meidän on pakko tänään päivällä sit alkaa yrittää”luomusti”, eikä kyllä todellakaan odotella parhaimman ajan ohi, jos ei lääkäristä kuulu! Kyllä ottaa päähän tämmönen!!!!!:arghh::banghead::banghead:
Ja klinikkamaksut ym. maksetaan nyt”turhasta” periaatteessa...:stop:

Nyt on pakko purkaa v***tusta teille:angry4
Lääkärin kanssa siis sovittu useasti, että inssin voi tehdä nyt viikonloppuna, jos tulee ovisplussa. Olen eilen yritänyt soittaa ja laittanut viestiä hänen kännykkänumeroonsa. Viimeksi yritin tänä aamuna soittaa, jolloin yhtäkkiä linja sanoo”numero ei käytössä”:eek: Onkohan hän sählännyt jonkin soitonsiirron tms.?!:arghh:
Laitoin nyt sähköpostinkin perään vielä!
Numeron olen tarkistanut sata kertaa kyllä.
No eipä siinä... meidän on pakko tänään päivällä sit alkaa yrittää”luomusti”, eikä kyllä todellakaan odotella parhaimman ajan ohi, jos ei lääkäristä kuulu! Kyllä ottaa päähän tämmönen!!!!!:arghh::banghead::banghead:
Ja klinikkamaksut ym. maksetaan nyt”turhasta” periaatteessa...:stop:

Voi ei, mitähän ne on sekoillut siellä :inpain: uskon kyllä että luomunakin onnistuu yhtä hyvin, mutta ei ole kiva että suunnitelma menee uusiksi ja maksut päälle!

Tsemppiä kovasti punktioon, toivotaan nopeaa tärppiä! :Heartpink

Mites piinailijoille menee? Täällä matelee päivät ja taas mieli kääntyi siihen suuntaan et menkat alkaa ihan saletisti pian. :smiley-ashamed004
Päivät matelee samaan tapaan, mulle iski flunssa ja testit näyttää negaa vaikka kaikki tutut joille oon kuvaa testistä näyttänyt väittää että ois haamuja, mutta en jaksa uskoa siihen nyt. Jos ei ois flunssaa niin ehkä jaksaisin ehkä pitää pientä toivoa yllä, eihän nyt ole kuin vasta dpo10. Menkkoja odotellessa.

Noaidi: Älä vielä vaivu synkkyyteen!!! kuitenkin vasta dpo.10 ja ei monilla näy vielä tuolloin mitään tai haamujen haamuja! Mullakin tuli aikoinaan dpo.12 vasta tooosi hailakka haamu.:greet025:)

Täällä tilanne muuttui... onneksi! Lääkäri vihdoin soitti ja sanoi, että työkännyn akku oli loppunut ja hän sählännyt sen kanssa. Nyt mies viemässä purkkia ja mä meen inssiin n.puolen tunnin päästä! Toivottavasti olisi vielä otollinen tilanne tuolla follien suhteen!!!
Mutta Jes monella tapaa...Koska jos ei tärppää tästä, niin päästään niihin ivf-jonoihin sitten!:wacky:

Noaidi: Älä vielä vaivu synkkyyteen!!! kuitenkin vasta dpo.10 ja ei monilla näy vielä tuolloin mitään tai haamujen haamuja! Mullakin tuli aikoinaan dpo.12 vasta tooosi hailakka haamu.:greet025:)

Täällä tilanne muuttui... onneksi! Lääkäri vihdoin soitti ja sanoi, että työkännyn akku oli loppunut ja hän sählännyt sen kanssa. Nyt mies viemässä purkkia ja mä meen inssiin n.puolen tunnin päästä! Toivottavasti olisi vielä otollinen tilanne tuolla follien suhteen!!!
Mutta Jes monella tapaa...Koska jos ei tärppää tästä, niin päästään niihin ivf-jonoihin sitten!:wacky:
HUH, onneksi selvisi, olipahan sählinki lääkärin puolelta! :smiley-ashamed004 Nyt parasta tärppionnea inssiin! :Heartpink

Joo, tiedän että vielä ei pitäisi antaa aivoille valtaa sekoilla nyt omiaan, mutta oon vaan aivan loppu tähän tautiin niin ajatuksetkin on samantasoisia. :smiley-ashamed004

Ihan mahtavaa että pääsettekin inssiin, tärppionnea!!!:happy093.

Inssi ohi!:hello2
Oli kolme kooltaan hedelmöittymis”kykyistä” follia ja eivät vielä olleet puhjenneet.:smug:
Nyt liityn piinailijoihin.:nailbiting:
:sign19:sign17:sign19:sign17:sign19
Kiitos kommenteista ja tsempeistä tänne suuntaan!:hello:Heartpink

Onko kenelläkään muulla tullut koskaan ihan tosi kipeitä oviskipuja??:arghh::arghh::arghh:
Mulla alkoi viime yönä ensin perus pienillä ovistuntemuksilla tuntumaan alavatsassa. Varmaan siis follit puhkesi jne. Mutta kipu yltyi aivan helvetillisiksi krampeiksi ja valtavaksi kivuksi koko vatsassa. En pystynyt liikkua tai tehdä mitään. mega annos särkylääkkeitä auttoi jossain vaiheessa. Nyt aamulla vatsa todella arka ja kipeä kramppailujen ym.jälkeen. Eipä ole koskaan ihan tämmöistä ollut ja toivottavasti ei koskaan tulisikaan.:stop::hungover::dead:

Onko kenelläkään muulla tullut koskaan ihan tosi kipeitä oviskipuja??:arghh::arghh::arghh:
Mulla alkoi viime yönä ensin perus pienillä ovistuntemuksilla tuntumaan alavatsassa. Varmaan siis follit puhkesi jne. Mutta kipu yltyi aivan helvetillisiksi krampeiksi ja valtavaksi kivuksi koko vatsassa. En pystynyt liikkua tai tehdä mitään. mega annos särkylääkkeitä auttoi jossain vaiheessa. Nyt aamulla vatsa todella arka ja kipeä kramppailujen ym.jälkeen. Eipä ole koskaan ihan tämmöistä ollut ja toivottavasti ei koskaan tulisikaan.:stop::hungover::dead:

Joko oli ihan megaovis tai kysta? Mutta eikai vielä kysta..se muodostuu jos folli ei puhkea. Jos sieltä puhkesi kolme follia, ja siksi suuremmat kivut? Paremmat mahikset babyyn tai kolmeen :hello2

Joko oli ihan megaovis tai kysta? Mutta eikai vielä kysta..se muodostuu jos folli ei puhkea. Jos sieltä puhkesi kolme follia, ja siksi suuremmat kivut? Paremmat mahikset babyyn tai kolmeen :hello2

Mietin kans, et jos kolme follia puhjennu suht peräkanaa ja ärsyttäny mahan vaan niin täysin.:hungover:
Jaiks!!! Eeeeeeeeih kolmea... maxmax kaksi!:wacky::hilarious::eek::wideyed::wink

Mulla ovikset aina superkipeitä, varsinkin viimeisin.

Mulla on ollut pari vuotta silloin tällöin niin kovia oviskipuja, joskus tuntunut vessaan pitää mennä konttaamalla ja pyörtyminenkään ei oo kaukana. Ekan kerran oli ennen lapsettomuusdiagnoosia, niin menin yksityiselle gynelle. Halusin tarkistaa ettei oo mitään häikkää.. No siellä näkyi puhjennut folli ja lääkäri sanoi, että vuotaa verta vatsaonteloon. Siksi kovat kivut. Kuulemma jollakin vain käy niin.

On myös kokemus tämän vuoden helmikuulta kystasta, mutta se kipu oli ihan erilaista. Enemmän paineen tunnetta ja siitä johtuvaa kipua, kuin sitä pistävää oviskipua.

Jouduin silloin illalla päivystykseen ja olin siellä kahteen asti yöllä. Sit kotiin ja aamulla takaisin. Epäilivät siis umppariksi, sattui juuri umpparin puolelle. Matkalla röntgenosastolle ultraan kipu alkoi helpottaa ja umpparia vatsanpäältä ultratessa lääkäri sanoikin, että umppari ok, mut hän näkee munasarjassa verenvuodon. Sieltä sitten päivystävälle gynelle sisäultraan ja kystahan siellä oli puhjennut (tod näk juuri siinä hetkessä kun kävelin päivystyksestä ekaan ultraan, koska kipu helpotti siinä hetkessä). Sairaslomaa viikko, eikä saanut nostaa raskasta. Kontrolli seuraavasta kierrosta ja kaikki ok, kystan verenvuoto vatsaonteloon oli loppunut.

Kystat kannattaa ottaa vakavasti, lääkäri kertoi että joskus kysta saattaa kasvaa niin isoksi että hirttää munasarjan, jolloin munasarja kääntyy ympäri. Tämä tila on ihan hengenvaarallinen. Myöhemmin kollega töissä kertoikin, että hänelle oli käynyt juuri niin ja sen seurauksena oikea munasarja oli jouduttu poistamaan. Mutta ilmeisesti kuitenkin harvinaista, että näin käy.

Niin, ja mulle kysta tuli sen jälkeen kun tehtiin munasarjojen aukiolotutkimus. Kaikkien lääkärien mielipide oli, että ei voi johtua siitä. Mutta itseä jäi ehkä mietityttämään, voisiko kuitenkin olla yhteyttä..

Siellä on pienen pienet hailuraviivat! :love017:Heartred

IMG_20201011_155936.jpg

IMG_20201011_155430.jpg

Toivottavasti laatu ei kärsinyt pahasti et saatte selvää.
Dpo11. Ylempi on rfsu ja alempi predictor early:Heartbigred

Takaisin