Eiköhän ne rytmit tässä ala muodostua pikkuhiljaa. Meillä auttoi iltaraivoon ja yliväsymykseen aikaisempi iltatoimien aloitus. Tsemppiä muittenkin iltoihin! Kohta tätä vauva-aikaa muistelee haikeena, kun se menee kuitenkin niin äkkiä.
Meidän päivät ja etenkin yöt on edelleen niin karseita että mä oon jo vakavasti harkinnut koko imetyksen lopettamista. Alan olla itse niin loppu kun neiti on kaikki yöt tississä kiinni eikä itse saa nukuttua silmän täyttä. Itsellä on vielä flunssakin kaupan päällisiksi niin kyllä on voimat lopussa...
Tää ei nyt oo mikää imetysjuttu, mut liittyy syömiseen. Mikähähän voi olla syynä ettei vauva syö enään yhtä paljon kuin ennen? Ennen veteli 140~ ml maitoa 3 - 3 1/2 välein, enään ei uppoa kuin 90-100ml 3 - 3 1/2h välein. Asiaa ei yhtään auta myöskään se että paino tippunut miinus käyrille. Tätä kestänyt jo puoltoista viikkoa
Mä oon kuullut et imetetyillä vauvoilla usein tulee painossa notkahdus jossain kohtaa mut se varmaan liittyy maidon riittävyyteen.Ootko catti neuvolasta vielä kysellyt tuota?
Joo, paremmin menee yöt kun ei imetä ollenkaan. Viime yönä oli 3+3+4h unet eli ei ihan huonot. Aamusta vasta annoin vähän lutkuttaa tissiä eikä sitten heti vaatinut pulloa vaikka oli nukkunut 4h. Flunssa vaivaa koko perhettä. Plääh! Sais jo loppua tää sairastaminen!
En tiedä mihin tänne kirjottaisin tänne imetysjuttuin vai vauvan terveyteen. Kun en tiedä onko kyse maidon riittämättömyydestä, vauvan terveydestä vai ei kummastakaan jos on ihan normaalia.
Kun onko muilla joiden vauva on nukkunut yön heräämättä niin vaippa aamulla melkein kuiva? Meidän neiti nukkui viime yönä 8h heräämättä niin sen jälkeen oli ehkä yks pissa vaipassa mutta tosi kuiva vaippa. Yleensä on herännyt yöllä kerran syömään niin silloin aamulla on normaalisti märkä. Mutta mietin, että saako vaippa olla vielä noin pienillä kuiva aamulla. Kun kahdella aiemmalla lapsella (jotka on tosin poikia) oli aamusin vaippa ihan piukeena vaikka eivät kans enään heränneet pikkuvauvana yöllä syömään. Ja on edelleenkin vaippat täynnä vaikka eivät juo enään iltaisin kun puoli lasia... Ja lapset ovat siis jo 6v ja toinen 2v. Et voiko olla vaan, että tää tyttö oppii kuivaksi aiemmin vai eikl maito riitä? Vai jotai muuta. Jos jollain kokemusta niin kertokaa ihmeessä. Neuvolasta aijon kysästä myös ens viikolla.
Niin ja meijän tyttö on 2,5kk.
Kolmenmamma meillä usein sama juttu! Myös pitkien päikkärien jälkeen vaippa on usein kuiva. Tyttö pissailee vasta hetken hereillä oltuaan. Ihmettelin kanssa tuota yöunien jälkeen varsinkin mut vauva on kuitenkin kasvanut hyvin ja maito tuntuu riittävän niin en ole asiasta huolestunut. Mulla on mielikuva että tytöt saattaisi olla vähän parempia pidättämään mutta en tiiä onko tää ihan harhaluulo.. Kerrohan mitä sulle neuvolasta vastataan jos kysyt asiasta!
Ihan ookoosti oli kasvanut pieni joten ei paljoo haittaa ollu tuosta vähäisestä syömisestä ainankaan vielä. Parin vkon päästä voidaan mennä( jos halutaan) mittaamaan paino jos ei maito ala maistumaan.
Meidän tyttö joka nyt on 3,5 kuukautta on alkanut huutaa aina rinnalla. Ennen söi hyvin ja paljon. Nykyään syö vain aina kun herää mutta ei sitten muuten. Aina kun hänet laittaa imetysasentoon alkaa hirveä huuto. Kun ei olla kotona niin tyttö ei huuda yhtään eikä mitään. Onko muilla ollut sama juttu ja miten olette päässyt sen "yli"?
Meillä on välillä huutoa, kun yrittää imettää. Yleensä tätä tapahtuu iltaisin, kun poika on liian väsynyt. Meillä auttaa, jos kävelen samalla tai istun jumppapallon päällä ja pompin vähän.
Meillä auttaa äänihäiriö eli rikkaimurin laittaminen päälle ja välillä myös käytössä puhelinsovellus josta saa erilaisia hurinoita.Myös tuo hytkyttely ja kävely auttaa joskus.Tai tarkemmin ajatellen rintaraivareita on nykyään muutenkin harvemmin eli taitavat olla vaiheittaisia..Täällä jossain pitäisi olla se aiemmin laittamani linkki mistä löytyi hyvin tietoa mistä voi johtua ja mikä voi auttaa,en nyt puhelimella jaksa etsiä mutta luulisin että on tässä ketjussa..
Meillä iltahuuto on nyt muutamana iltana jäänyt tulematta, kun mies on laskenut pojan suoraan tissille. Itse olen siis makaamassa sängyssä kyljelläni valmiina imettämään ja poika on päässyt sylistä aika lailla suoraan syömään. Tosin ei varmaan toimi jos vauva ei tykkää syödä sängyssä maaten, mutta meillä siinä suostutaan aika usein syömään helpommin kuin jos istun.
Ei oo muuten jouluruoka imettäjää ja vatsavaivaista vauvaa ajatellen suunniteltu. :D Sellainen pieruitkujen yö takana et tänään en lanttulaatikkoa,ruisleipää ja herneitä suuhuni pistä..
Meillä on kans parina iltana taas ollu oikein kunnon pieruitkut... Vaikka en ole syönyt ruisleipää, lanttulaatikkoa enkä herneitä. Mutta rusinasoppaa ja kinkkua kyllä...
Sama täällä, ei yhtä päivää enempää jouluruokaa voinut syödä kun tyttö itki mahaansa niin kauheasti sen takia. Itselläkin kyllä kinkku teki mahan todella kipeäksi, oli melko suolainen kinkku niin ei itsekkään kestänyt maha sitä niin en ihmettele yhtään vaikka pienenkin maha tuli niin kipeäksi :/ ehkä hyvä vaan niin ei tule niitä liika kiloja sitten liikaa :D
Meillä oli myös nyt kolmatta kertaa poikkeuksellisen kovat masuitkut tortilloja seuraavana päivänä,vaikka jätin syömättä sen tacomaustejauhelihan.En tajua onko tää vain sattumaa vai voiko niissä lätyissä tai salsassa olla joku mysteeriainesosa joka vaikuttaa..
Tätini kehotti kääntymään kiinalaisen lääketieteen puoleen vauvan masuvaivoissa. Antavat kuulemma myös neuvoja äidille sopivista syötävistä, ettei vauvan mahaan vaikuttaisi. Onko kellään kokemusta?