Imetysjutut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sakura
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä on käytössä kuplastop, ja se on tosi kätevää mielestäni. Sitä tarvitsee vain antaa 2-4 kertaa päivässä. Olen antanut sitä tytölle aamulla, päivällä ja illalla ja on todellakin auttanut mahakipuun :)

Hei täällä oli jossakin vaiheessa juttua noista ns. "rintaraivareista". Tietääkö joku mistä ne johtuvat? Meillä kaveri saa niitä öisin! Tai siis kaks viimestä yötä on syötöt olleet aikamoista huutoa. Poika on niinkuin aivan lohduton tuossa tissillä, hengittää tosi tiheästi ja tiputtaa tissin välillä suusta ja itkee, potkii ja huitoo. Rauhoittuu aina kun laittaa tissin takaisin suuhun...

Meidän raivareihin oon päätellyt syyksi väsymyksen (vauva on jo ylikierroksilla) mutta syy voi myös olla se että maito ei vain tule niin helposti kuin vauva toivoo-tai sitten sitä tulee liian vauhdilla.Meidän tyttö myös on alkanut venkoilla tissillä ja luulen että se johtuu välillä siitä ettei vauvalla ole kunnolla nälkä,äiti vain ei tajua että syöttövälit on nyt pidentyneet.Syitä on monia!

Mulle sanottiin synnärillä, että äidin syömät maitohappobakteerit imeytyy vauvalle paremmin kuin vauvan itsensä syömät (jouduin itse syömään vahvan antibioottikuurin takia). Mä syön siksi maitohappoja itse, mutta vauvallakin on rela-d-tipat. Ei kai maitohappobakteereista voi saada yliannostusta? :)

me ollaan miehen kanssa syöty maitohappobakteereja ihan omien vatsojen vuoksi jo pitkään, eikä vauvalla ole ollut vatsavaivoja tähän asti :) pojalle ollaan nyt aloiteltu gefiluksen d-tippoja.

Apteekkia kohti siis!En tiedä miten ei ole tullut mieleen että itsekin voisi maitohappoja syödä,vaikka ei tuo vatsa ole ihan normaali synnytyksen jälkeen itelläkään ollut..

Rintaraivareista olikin jo puhetta mutta niiden lisäksi tyttö on nyt alkanut riuhtoa ja viuhtoa rinnalla. Ei siis itke mutta huitoo, kiskaisee välillä äkkinäisesti pään pois ja jatkaa taas... En tiedä johtuuko vatsavaivoista vai eikö ole kunnolla nälkä, vai onko tämä nyt vaan joku selittämätön vaihe. Onko muilla ollut vastaavaa?

Meillä ainakin on tullut tavaksi välillä nyhtää nänniä, eli suulla kiskoo sitä, tuntuu ikävältä :D Ei varsinaisesti ole silloin pahalla päällä että en tiedä mitä tuo on, ehkä maitoa tulee paremmin kun sitä nyhtää? :D

mulle sanottiin neuvolassa, että rinnassa on joku tukos tms kova kohta, jota vauva koittaa riuhtomalla pehmentää.. meillä kyllä auttaa usein röyhtäyttäminen :) ja toisinaan vauvalla tuntuu vaan olevan vatsa täynnä, vaikka tekisi mieli vielä imeä.

Zousan toi pehmentäminen olikin uus tieto!Mut varmasti röyhyt ja täysi vatsa on usein syynä myös.Meidän neuvolan täti ei taida olla suuri imetyksen puolestajapuhuja,kun kysyin rintaraivareista sanoi vaan ettei muista mitä muuta THL:n suosituksissa oli kuin että pitää sinnikkäästi tarjota silti rintaa.Vähän parempia vinkkejä kaipaisin mut onneksi netistä löytyy!

Meillä tehdään tuota samaa, välillä riuhtoo niin että saan kipeetä ja kiskoo nänniä ikenillä. Mä oon tulkinnut sen niin että sieltä ei tuu maitoa tytön mielestä tarpeeksi tai riittävällä nopeudella. Usein tuota riuhtomista seuraakin sitten kiukku.

Mulla taas maitoa tulee kyllä ainakin alussa vähän liikaakin joten en usko että riuhtominen meillä olisi sitä..tiedä nyt näistä!Toi tissihilluminen kyllä alkaa yleensä naurattaakin. :D Ärsyttävää vaan on se kun ei saa tolkkua pitäiskö syöttö lopettaa vai ei.Ne raivarit taas ei naurata yhtään...

mä en enää imetä muuta ku öisin ja taidan lopettaa senki ku on just tota riuhtomista. tosi inhottava ku vauva huitoo ja potkii koko ajan (mitä tekee välillä myös pullon kanssa). ottaa kiinni rinnasta ja riuhtaisee niin että ote irtoaa ja sattuu. ei oo oikein meidän juttu tää imetys.

Täälläkin on yksi riuhtoja. Tosi kipeetä ottaa välillä, kun yks vaan heiluttaa suuta nännin molemmin puolin, välillä imee ja sitten kiskaisee tissiä ja samalla sohii terävillä kynsillä... Ja tosiaan on silti ihan hyvällä tuulella. Jos koitan röyhtäyttää, niin tulee kiukku, että missä se tissi on äkkiä takas! Joskus kun rintakumi on käsillä niin laitan sen ettei ottais niin kipeetä.
Mä olen ajatellut että se johtuis vatsavaivoista, mut en oo varma.

Pari tuttua joilla on muutaman kuukauden vanhemmat vauvat kertoi et oli samassa iässä riuhotomisvaihe jonka syy jäi mysteeriksi mutta meni kuitenkin ohi!Eli taitaa kuulua asiaan kun täälläkin näin monella on samaa eikä onneksi ole pysyvä pulma. :)

Täälläkin oli pitkään ongelmia toisen tissin kanssa: aina jonkin aikaa imettyään vauva aloitti ensin riuhtomisen ja sitten lohduttoman / raivostuneen karjunnan, ja se oli sen puolen imemisen loppu. Itsestäkin tuntui, että siellä oli joku tukos eikä rinta tyhjentynyt koskaan kunnolla. Ilmeisesti vauva on nyt saanut työnsä tehtyä, kun rinta on ollut taas pari päivää pehmeä eikä sille tarvitse raivota...

Musta tuntuu että vauva riuhtookin enemmän toista rintaa ja syö sitä tosi pitkään,ja siinä tuntuu yksi vähän pistävä kohta joten mietinkin Zousanin ja syyskuisen kertoman perusteella voisko siellä joku pieni tukko olla jota vauva yrittää kiskoa!Aika nerokas systeemi,vaikka onkin äidille vähän epämukavaa. :D

Apua, mulla on tississä mustelma! Onkohan vauva yöllä mun nukahdettua imenyt vähän ohi nännin, kun sen yläpuolella on fritsuntyyppinen mustelma!?? Miten outoo tämä nyt on O_O

Täälläkin riuhtominen tuttua..ja pulauttelu.. Alkaa välillä turhauttaa imettäminen kun vauva syö ja sen jälkeen samantien pulauttaa kaiken ulos ja taas on nälkä hetken päästä ja sitten ahmii ja kun omasta mielestä ei saa tarpeeksi nopeasti maitoa niin alkaa riuhtominen ja raivoaminen ja pitää vaihtaa tissiä. Ja sitten taas kaikki syödyt maidot lentää kaaressa pois..tuntuu että maito ei edes ehdi nousta missään välissä kunnolla kun koko ajan joutuu syöttämään vaikka joka kerta imee tissit melko tyhjiksi..

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app

Takaisin