Imetysjutut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sakura
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä luulen että se on aika yksilöllistä ja kausittain vaihtelevaa kauanko vauva kerralla syö!Meillä syöttövälit on 2-4h eli syö kerralla enemmän jos väli on pidempi.

Meillä söisi välillä vaikka tunninkin kerralla, mutta joskus ei jaksa imeä kuin 5-10minuuttia. Yleensä kuitenkin noin 20-30 min. Oon sitkeästi vaan imettänyt kun pelkään että oma maidontulo vähenee jos antaa välillä pullosta korviketta. Joskus kyllä tekee mieli siirtyä korvikelinjalle kokonaan, kun rintoja särkee ja vauva olisi koko ajan rinnalla.

Meillä söi yks kerta kerralla 150ml ja olin ihan :o Kun yleensä syö n. 110ml. Ikää kohta (huomenna) 6vko

Eipä nää meidänkään maitomäärät niin suuria sit taida olla kun muilla on samaa luokkaa,tuntuu vaan hassulta kun alussa ne oli niin pieniä! :)

Meidän tyttö söi äsken 120ml pullosta ja nälkä tuntuu edelleen olevan. Tissiäkin on syönyt vähän väliä.

Ymmärrän Itu, mäkin olin ihmeissäni kun alotettiin pullolla syöttää et miten paljon toi syö, aliarvioin sen määrän sillon :D

Yrtitin launataina pumpata maitoa, kun olin lähdössä vähän tuulettumaan ja mies jäi kotiin hoitamaan tyttöä. En saanut yhtään pumpattua! Tai no - 4 pumppauskerralla hurja saldo oli 50ml. Sitten alkoi kamala huoli siitä, että maito loppuu, mutta luulen, että mun tisseistä ei vaan saa maitoa jos ei ole täydet. Yöllä, kun tulin kotiin, pumppasin "vähän" maitoa pois, kun rinnat oli niin pinkeät ja muutamassa minuutissa pulloon kertyi 100ml! Nyt oon ajatellut, että pumppailen aina aamulla vähän, kun meidän pakkasvarasto alkaa olla tyhjä. Tänäkin aamuna sain helposti 50ml maitoa talteen ja jos tuon verran aina päivässä pumppaa niin tuskin häiritsee tytön normaalia syöntiäkään :)

Sakura, kyllä siinä jonkin aikaa meni, oiskohan ollu lähemmäs tunti(?) laitoin ensin 120ml, se meni melko nopeasti ja nälkä vielä jäi. sen jälkeen laitoin sen lopun 80ml mitä purkkiin jäi ja kyllä sekin upposi :D

Meillä vauvalla alkoi viime viikolla joku ihme vaihe, että pitää olla sylissä ja lähellä jatkuvasti. Eli ei suostu nukkumaan kuin vieressä. Jos vauva nukahtaa rinnalle ja siitä hetken kuluttua siirtää muualle nukkumaan, tulee huutoa. Vauva nukkui aiemmin kehdossa, nyt taas useamman yön jo mun vieressä. Viikonloppu meni kivasti, kun mies oli kotona auttelemassa, mutta nyt taas kun arki koittaa alkaa raskaat päivät, kun ei meinaa vessaankaan päästä ilman huutoa.

Tekah mäkään en saa kunnolla pumpattua kuin täysistä tisseistä,mutta uskon että vauva saa niistä paremmin maitoa irti vaikka se kestääkin.Pitäisi kyllä ottaa tavaksi pumpata aamulla niin saisi varastoa pakkaseen kun tyttö syö jo niin paljon kerralla!Kun vaan olisi aina se pumppu puhtaana käyttöä varten..ja mä en oikein vauva sylissä saa tolla manuaalisella pumpattua joten ei aina onnistu jos vauva on huutotuulella.Toki se itkuääni helpottaa herumista. :D

AstaE: Meillä on sama juttu, ettei vauva nukkuisi muualla kuin sylissä tai vieressä. Yksin hänen kanssa ollessa onkin vaikeaa saada syötyä tai just käydä vessassa, kun pian alkaa huuto. Tarvitsisin kipeästi kantoliinan, että saisi edes välillä kakso kättä käyttöön. Jos jollain täällä ois ylimääräinen myytäväksi, niintäällä ois ostaja!

Meilläkin on kohtuullisen raskasta edelleen. Vauva on hereillä ollessa aika tyytymätön ja kitisee. Tissillä on viihtynyt aika paljon ja annoinkin sitten korviketta jota meni ensin 60ml ja sitten vähän myöhemmin vielä lähes toinen mokoma lisää. Pidempää pätkää ei ole nyt päivällä nukkunut, myös yö meni levottomasti. Itse heräsin jo aamuyöstä päänsärkyyn. Väsyttää todella ja ahdistaa kun ei saa tuota tyttöä tyyväiseksi millään. Oon miettinyt koliikit ja allergiat ym. Vai onko vaan nälkäinen. Jos edes yöt vähän helpottaisi niin päivät kyllä jotenkin menisi. Jos ollaan liikkeellä autolla tai rattailla niin sillon saattaa nukkua montakin tuntia mutta kotona ei sitten millään...

Mä yritin kantoliinaa kokeilla mut ekan kerran vauva vaan huusi siinä kurkku suorana.. Pitää kokeilla vielä uudestaan. Helpottaisi vaan niin kovasti, kun tääkään tapaus ei oikeen yksikseen viihdy..

Meillä viihtyisi vauva matolla yksinkin mutta en uskalla pitää esikoisen takia siinä yhtään kun ovat hereillä yhdessä. Esikoisella on niin kovat otteet välillä vaikkka kuinka on yhdessä vauvan kanssa oltu ja kielletty ettei saa lujaa koskea että pelottaa. Välillä silittää ihan hellästi mutta sitten taas nappaa vaikka jalasta lujaa kiinni. Vatsahaava tulee äidille tällä menolla , kunpa aika auttaisi tähän asiaan ja pian tai joku muu keino...pitäisi vauvan lattiallekin päästä

Mä olen nyt niin monelta kokeneelta imetystukihenkilöltä kuullut, että pumpulle herumattomuus ei kerro mitään maidon riittävyydestä, joten uskottava se on. Vaikka pumpulla ei irtoaisi milliäkään, vauva voi silti saada kylliksi maitoa itse imemällä.

Apua, mikähän nyt, kun vauva ei yleensä juuri pulauttele ja äsken röyhtäisyn kera tuli ylös koko mahan sisältö. Siinä meni sekä äidin että vauvan vaatteet pyykkiin niin että heilahti. Nyt sitten syö hyvällä halulla, mutta jotenkin säikäytti että mistä tuollainen voi johtua.

Kuinka usein teidän vauvat syö? Minun 5 viikkoinen vauvani on nyt useamman päivän halunnut syödä tunnin välein! Onko nyt joku tiheän imun kausi vai mitä ihmettä..

Voi olla tiheänimun kautta. Meillä ei kai ikinä oo ollu sellasta ku tää syöny 3-4 h välein? :D

meillä on kokoajan syöty ihan jatkuvasti. en mitään aikoja oo kattonu, enkä laskenu kuinka monta kertaa päivässä syö, mutta itsestä ainakin tuntuu ettei mitään muuta tehdäkkään ku syödään :D

Syysmorsian meillä oli kanssa pari viikkoa sitten (noin kolmiviikkoisena) tuollaisia megapukluja. Juuri niin, että molempien kaikki vaatteet vaihtoon ja jälkikäteen vauva ei ollut moksiskaan. Niitä tuli yksi päivässä ihan satunnaiseen aikaan ja imetysasennosta riippumatta. Kysyin siitä neuvolassakin ja ne sanoivat, että jos useimmat syötöt pysyy sisällä ei tarvitse huolehtia. Epäilivät isoa ilmakuplaa syyksi tms. Meillä loppui itsestään alle viikossa.

Takaisin