Imetys

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Hilla2
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mut siis miksi pitää antaa sit nimeomaan maitoa juomana jatkossa?

Ja muoks. Mä toivon et onnistun ja myös jaksan imettää ainakin jonnekin maaliskuulle tai vaikka pidempäänkin. Ainakin riittävästi yli tammikuisen hoidon aloituksen, jos se auttaisi pientä pysymään terveempänä. Ja koska imetyshetket on nykyään niin ihania <3

Ei mulla ole tietoa kauanko vielä imetän. Sen aikaa kun se molemmista tuntuu hyvälle. Vielä imetys on ykkönen ja mömmöt tulee kaukana kakkosena. Olisi kiva jos imetys jatkuisi kevääseen ainakin :)

Mä oon lopettelemassa imetystä, koska se alkoi olee liian stressaavaa/ahdistavaa. Oon hyvillä mielin antanu luomukorviketta ja tytölle se kelpaa hyvin. Imetän enää 1-2xvrk:ssa. Yleensä aamuyö+iltapvä/ilta. En jaksa sitä rinnalla riekkumista vaikkei purekaan. Tyttöä ei kiinnosta rinta juurikaan,joten päätös alasajosta oli helppo.

Tytsy mikään pakko ei ole maitoa antaa, voi antaa esim kauramaitoa. Itse olen ainakin ajatellu että vois kauramaitoa antaa.

Mä kans en ole päättänyt mihin asti imetän, toivon pystyväni imettämään ainakin kevääseen.

Mullakaan ei imetyksen lopettamiselle mitään rajaa. Olin ajatellut imettäväni pitkään, mutta vauvahaaveet saattavat jossain vaiheessa päättää lopetuksesta puolestani. Viimeksikin jo supisteli ja kypsyi paikat turhan aikaisin, niin en ota riskejä... Kun Imettäminen ymmärtääkseni provosoi supistuksia?? Tällä hetkellä fiilis, että parivuotiaaksi voisi hyvin imettää, jos siltä tuntuu, mutta kakkosen yritys jo päällä, niin "toivottavasti" aiemmin lopetan.

No nyt meilläkin purraan ihan kokoajan :( onko tää mennyt jollakulla ohi vai loppuuko vasta imetyksen lopettamiseen? Naureskelee vaan kun kieltää ja vinkasee ja sanoo että sattuu ai ai.

Meillä meni pahin ohi, mutta edelleen välillä puree. Imetystilanteen ja tilan pitää olla täysin häiriötön ja mieluiten syö tutti kädessä ja makuultaan minä vieressä. Tissiä tarjoan vain kun poika haluaa, imetykset siis siirtyneet osittain irrallisiksi ruoka-ajoista, mutta maitoa menee kuitenkin monta kertaa päivässä ja yöllä. Unikoulua kyllä varmaan pukkaa, kun nyt on heräilty useammin. Viime yönäkin oon noussut varmaan viisi tai kuusi kertaa...

Jos puree vasta loppuvaiheessa, pystytkö ennakoimaan ja vaihtamaan rintaa tms? Imetyksen tukiäitiystävältäni sain vinkin, että imettää erikoisissa paikoissa (seisaaltaan, vessassa istuen, jumppapallon päällä hytkyen yms.). Neuvolan vinkit olivat aika vähäiset... Tsemppiä!

Meillä meni onneks pahin pureminen ohi. Muutenkin menee nyt maitoa paremmin ja malttaa syödä kun lopetettiin kokonaan soseet ja siirryttiin pelkkään sormiruokaan:)

Välillä puree vielä rinnalla, jolloin puristan kevyesti nenästä, niin irrottaa otteen. Onneksi en luovuttanut silloin, kun pahin purukausi oli päällä!:) Tsemppiä!

Thank god, meillä ei purra syödessä kuin hyvin vähällä voimalla satunnaisesti, jos on jo lopettamassa tai yöllä ennemminki lohtu- kuin nälkätissillä. Muuten purraan lujaa sitten ihan kaikkia ja kaikkea. Mustelmia löytyy ja koko ajan saa varoa muiden lasten kanssa. Ainut vinkki, mikä auttoi kesän alussa on, et aina lopettaa imetyksen siihen paikkaan ja sanoo tiukasti. Ja lopettaa ennenku lapsi alkaa näyttään kyllästyneeltä...

Kysyn uudestaan tästä ketjusta..
Mites toi maitohomma kannattaisi hoitaa? Tähän asti menty pelkällä ämmällä ja vuosikkaana ajattelin lopettaa imetyksen (kakkonen tulossa 06/17) Voinko siirtyä jo nyt pikkuhiljaa lehmänmaitoon vai onko hyötyä käyttää tässä välissä korviketta? Ja missä välissä se maito annetaan? Tissiä on syöty pojan tahtisesti tällä hetkellä n. 4-5 kertaa päivässä.

Me syödään sokeritonta jogurttia ja ruoassa on ollut maitoa useamman viikon.

ÄM/korvikehan on pääasiallinen ruoka vuoden ikään ja normimaito ei aja samaa asiaan. Jää oikeet vitamiinit saamatta. Muutenkin normimaitoahan ei suositella ennen vuoden ikää vaan 10 kk alkaen hapanmaitovalmisteita, ruuanvalmistuksessa normimaitoa voi käyttää.

Air4m, kiitti vinkeistä. Täytyy koittaa tota eripaikoissa ja asennoissa imetystä. Öisin syö ihan nätisti. Silloin syötän makuultaan. Päivisin ja iltaisin puree joko pian aloituksesta tai sitten vasta myöhemmin. Noita alun pureksimisia ei oikein osaa ennustaa, myöhemmin jos puree niin vähän paremmin. Päivisin ja iltaisin syötän istuviltaan. Täytyy kokeilla olisiko se makuullaan oleminen se taikasana tässä

Meillä kanssa poika puri usein heti alkuun. Siihen auttoi tosiaan imetystilanteen rauhoittaminen ja se, että syötän vasta kun poika repii paidankaulusta tms. Ja se tutti oli kädessä pakollinen... Kipeään nänniin nännivoidetta, niin kestää vähän paremmin seuraavalla kerralla imettää.

Imetyksen lopetuksesta kysyisin. Loppuuko se maidon kertyminen itsestään, kun ei vaan imetä? Oon vähentäny 0-1x pvässä imetyksen, mutta painetta tuntuu välillä rinnoissa. Eivät onneks vuoda. Ja häviääkö se maito vaan sitten itekseen rinnoista?

Se häviää ittekseen. Pumpata ei kannata. Sit jos menevät ihan pinkeiksi ja sattuvat nii sit kannattaa lypsää se pahin pinkeys pois

Miten nopeasti lapsi tottuu, ettei saa maitoa työpäivän aikana? Eli miten kannattais valmistautua töihinmenoon?

Miten nopeasti lapsi tottuu, ettei saa maitoa työpäivän aikana? Eli miten kannattais valmistautua töihinmenoon?

Ei meillä totuteltu mitenkään. Lähdin vaan töihin ja jatkoin imettämistä ennen ja jälkeen töiden. Isi on korviketta sekoittanut ruokiin kun ei juomaksi kelpaa että saa varmasti tarpeeksi maitoa. Ja vettä ja piimää juo päivisin mukista mitä nyt juo ruoan yhteydessä

Lopetin imetyksen kokonaan n. viikko sitten. Vähän on toista rintaa kiristänyt mut muuten ok olo. Kunnes viime yönä...heräsin siihen kun yli puolet yöpaidasta oli läpimärkänä ja sängyssäki iso märkä läntti. Napaan asti oli kroppa märkänä maidosta. Oli pingottunut rinta näköjään päättänyt itse tyhjentyä kerralla :p
Ei mulla ollut edes alkuimetyksen maitosuihkuissa näin rajua ylituotantoao_O

Takaisin