Imetys

En enää ole imettänyt pitkään aikaan, mutta tuohon raskautumis kysymykseen sanoisin että vaikuttaa. Ei toki estä raskautumista, mutta pitää limakalvot ohkaisempina joka saattaa taas vaikuttaa kiinnittymiseen.
 
Sama täällä äityli menkat on pysyny pois ja saa pysyäkin :)

Niinkun Mush sano niin totta siis että vaikuttaa imetys raskautumiseen, muttei estä sitä.
 
Mulla loppui imetys toukokuun alussa. Uusi raskaus vissiin laittoi maidontuotannolle stopin. Pitkään tyttö kävi maistamassa mutta selkeästi maitoa ei juuri tullut, sitten lopetti kokonaan. Olisin halunnut muuten jatkaa mutta sikäli armollista että tyttö itse lopetti eikä minun tarvinnut lopettaa, olisin sen kuitenkin tehnyt ennen uuden tulokkaan syntymää. Mulla kesti sen puolisen vuotta raskautta, ed kerralla kesti pidempäänkin, että tiedä sitten oliko imetyksellä vaikutusta. Menkathan mulla onnekkaalla on ollut jostain 3-4 kk synnytyksestä :sad001
 
Oho, ei vieläkään menkkoja! Kyllä mullakin menkat on ollu jo yli puoli vuotta ihan normisti. Ja limakalvoissa en itse huomaa enää erityistä. Pitääpä tutkia tarkemmin, kun tätä ikää jo on :sad001 Noh, toivossa on hyvä elää, Olin ajatellu jatkaa imetystä ainakin elokuun loppuun eli hoidon aloituksen (kesäloman jälkeen) jälkeen vielä hetken.
 
En tiedä vaikuttiko, mutta imetyksen lopetettuani plussasin nopeasti. En toisaalta sitä ennenkään imettänyt kuin kolmesti vuorokaudessa...
 
Meillä vielä kerran päivässä tissitellään. Menkat on ollu kolmisen kuukautta, alkoivat pian sen jälkeen kun imetyskerrat harveni yhteen. Itse en ole tullut raskaaksi imetyksen aikana, mutta kaksi kertaa pian imetyksen loputtua. Eli meillä ainakin pelkkä imeytys toimi hyvin ehkäisynä :)
 
Lueskelin vähän jotain keskusteluja, että imetys vaikuttaa just tohon limakalvoihin ja voi estää ovulaation. Mulla kyllä ainakin välillä on ovulaatio-oireita ollut. Ja yleensä imetyskertojen vähentyessä ei enää vaikutusta. Eli todennäköisyys että imetys estää raskautumisen on pieni tässä vaiheessa, mutta joillain ja joinakin kiertoina kuitenkin vaikuttaa. Toisaalta, eikös tässä voi ajatella, että jos ovulaatiota ei tule, niin niitä munasolujakaan ei kulu, eli raskautumismahdollisuudet pysyvät tulevaisuudessa, vaikka tätä ikää onkin :)
 
Saas nähdä päästäänkö täällä tuohon suositeltuun kahteen vuoteen asti :) nyt lomalla on ollut kivaa, kun voi ihan rauhassa tissitellä (tämä ehdotti sanaa tissutella, onhan se vähän sama asia) vaikka montakin kertaa päivässä :) Työ kun alkaa, niin voipi aamulla mielummin tehdä mieli nukkua :)

http://www.laakarilehti.fi/ajassa/a...asti/?public=997d17fc9b44f12ac88a894c1d3a40dd

Olin ajatellut että elokuun loppuun asti jatkan, mut katsotaan, ei kai sitä pakko oo ku seinään lopettaa. Ollaan niin hienosti oltu terveenäkin, että varmaan vähän ainakin auttaa siihenkin. Plus se pojan onnellinen naama edelleen, kun se pääsee maidolle :D
 
Eihän sitä pakko ole aamulla enää tissiä syödä töiden alkaessa. Ehtiihän sitä sitten töiden jälkeen tai illalla:) Itsellä ainakin imetys jatkui hienosti sen pätkän minkä olin välissä töissä. Raskaus sitten lopetti 1 v 5 kk iässä itsestään.

Se mikä omassa imetystaipaleessa harmittaa on se, kun olin tosi pihalla kiinteiden aloituksen kanssa ja 4 kk neuvolassa tuli sellainen tunne että nyt olisi syytä alkaa sit maistelemaan kiinteitä enkä osannut pitää päätäni ja odottaa sinne 6 kuukauteen :sad001 no, siis ihan maisteluahan se ekat 2 kk olivat, satunnaista ja määrät pieniä mutta kyllä nyt kuopuksen kanssa aion ehdottomasti pyrkiä kuuteen kuukauteen.
 
Meilläkin neiti on yhtä hymyä kun tissittely alkaa :) vielä ei näy loppua ja neidin tahdilla jatketaan.

Nuppu pidä vaan omapää kiinteiden aloituksen kanssa. Jos vauva kasvaa hyvin, niin 6kk voi hyvin mennä pelkällä maidolla.
 
Täällä myös hihkutaan ja taputetaan käsiä kun huomaa että nyt saa maitoa. Meillä ei myöskään loppua näy.
 
Nuppu juu siis oon ollut jo kevään töissä, niin tiedän että imetys sujuu kyllä :) Poika vaan herää joka aamu kuudelta vaatiin (äänekkäästi :wink maitoa :)

Neuvoloissa saisi kyllä kaikissa olla jokainen neuvolatäti imetystukihlökurssin käynyt! Osaisi sitten auttaa ja puhua oikein ja osaisi myös kertoa tiheän imun kausista sun muista, mitkä lopettaa monen täysimetykset.
 
Meilläkin oli tarkoitus jatkaa vielä pidempään imetystä, mutta molempien kohdalla oon joutunut pistään hanat kokonaan kiinni, kun kertoja on ollut enää pari päivässä. Vähentäminen on tehnyt niin inhottavat mielialanvaihtelut :sad001 Nyt kuopuksen kanssa huomasin myös, että mulla on näköjään taipumus johonkin imetyksen jälkeiseen masennukseen, kun esikoisen ajalta tuttu mielialatornado iski oikeen kunnolla. Nyt on mennyt jo kolme kuukautta lopettamisesta, mutta hormonit pistää edelleen pään pyörälle, ei tosin enää ihan niin pahasti. Jos tää ei tasoitu kohta niin pitää varmaan jotain hormonaalista ehkäisyä testata, jos se vähän auttais...

Ihana kuitenkin, että pystyi niinkin pitkään imettämään :) Itsellä on varmaan enemmän sitä ikävä ku tolla ipanalla, joka nykyään vaan tökkii sormella tissejä ja nauraa päälle :P
 
Vieläkö täällä imetetään? Täällä edelleen 1krt/vrk. (Ja sitä raskautta ei näy) Aamutissin jättäminen pois oli kyllä fiksua, nyt saa nukkua pidempään ja ehtii töihin rauhassa.
 
Meillä imetetään eikä loppua näy. Itellä ei ole kiire edelleenkään lopettaa tai vähentää, yösyötöt vois kyllä pikku hiljaa lopettaa.

Poodle, kiva että pikku hiljaa alkaa olotila tasottua :Heartred
 
Meillä imetys loppui uuteen raskauteen viime toukokuussa. Olin ajatellutkin että pitäisi lopettaa ennen uutta vauvaa mutta olin tosi rikki. Ja vähän on nyt mietityttänyt että lieneekö tuo joulukuinen vielä saattaisi oppia tissille uudestaan.. En ole uskaltanut kokeilla jos ei enää osaakaan ja sattuu ihan hirveesti. Nyt olen antanut hänelle huikat aina maidonkerääjästä, sinne tilkka välillä kertyy. Tykkää kyllä kovin ja pyytää lisää :happy:
 
Kaverin puolesta kyselen: mitäs kikkoja olikaan maidon nostattamiseksi jos ei meinaa tulla tarpeeks?

Täällä lopetettiin imetys vihdoin n kk sitten. Toisesta loppui itsestään ja toinenkin alkoi väheneen siihen malliin, et päätin lopettaa. Poika oli hauska ku yritti ja ku ei mitää tullu, niin kohautteli olkiaan ja sanoi murheellisena: loppu :D
 
Takaisin
Top