Imetys

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Hilla2
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mitenkä usein vielä imetätte? Meinaatteko muuttaa tyyliä nyt kun vuosi tulee täyteen? Meillä syödään tissiä vain päivisin, keskimäärin kuusi kertaa. En tiedä paljonko vuosikasta sitten tarvitsisi imettää, ei varmaan näin paljoa...

Air meillä tissitellään 5-8 kertaa vuorokaudessa ja yölläkin otetaan maitohuikka. En meinaa muutella mitään, vaan ihan lapsentahtisesti mennään vielä.

Meillä tissitellään myös päivisin ja öisin. Öisin saattaa syödä pahimmillaan viisikin kertaa ja mielessä on kyllä yöimetys lopettaa. Koko imetyksen aijon kyllä lopettaa töihin lähtiessä viimeistään toukokuussa. Voisitteko yöimetyksen lopettaneet kertoa, kuinka homma sujui? Oliko kauan itkuiset yöt? Mitenkä, kun aamuyöstä olen ottanut kainaloon ja samalla tietysti tyttö saanut tissun suuhun, sekin tapa pitäisi lopettaa? Kauhulla kyllä odotan niitä unettomia öitä...joskus olen saanut tassuttelulla rauhoittumaan takaisin nukkumaan mutta useinmiten kovalla itkulla tissua vaaditaan.

Meillä syödään tissiä usein, en pysy laskuissa mukana ja niin yöllä kun päivällä. Vielä en ole ajatellut mitään muuttaa.

Töiden alettua tissittely ajoittui aamuun, iltapäivään ja iltaan. Puree aina päivisin mutta yöllä ja aamulla yleensä ei, joten nyt kun yöt on taas olleet vähän rauhattomampia olen unikoulun sijasta antanut yöllä tissiä ja nauttinut helposta imetyksestä :)

syö tissiä yleensä kerran yössä, aamulla ja kerran kunnolla iltapäivällä ja illalla vähän maistaa ja sitten puree. Ei ole mitään aikomusta lopettaa tai vähentää nyt kun tuli 1 v täyteen, yöimetyksestä täytyisi taas tosin luopua että jaksaisi paremmin.

unikoulua meillä on ollut useita kun on ollut näitä sairasteluja ja silloin antanut öisinkin tissiä, niin aina jälkeenpäin pitänyt uudestaan opetella nukkumaan. Ekalla kerralla ei onnistunut ollenkaan ja jätettiin lopulta kesken, toisella kerralla tilanne parani jo paljon ja nykyään se on pari yötä huonompaa niin sitten taas helpottaa.

Me ollaan vähennetty päivä syöntejä 4-5 kertaan. Yöllä edelleen on tissillä tiheään, laskuissa ei pysy perässä. Tarkoitus on jättää yösyönnit pois, mutta aina tulee jokin este.. Tissittely ois tarkoitus lopettaa kokonaan vuoden vaihteessa.

Me siirrettiin poika omaan huoneeseen nukkumaan ja jätettiin samalla tissi pois. Ekoina parina yönä herättiin miehen kanssa vuoroon, mies ekalla kerralla ja minä tokalla. Mies sai pojan nukahtamaan nopeasti, minä sain sylitellä ja hytkyttää tunnin, että nukahti. Viikonlopun tullen mies heräsi joka kerta, mutta ekana yönä poika posotti jo ilman heräämistä. Sen jälkeen alkanut nukkumaan koko öitä, välillä herää kun nousee unissaan seisomaan tms. ja mies on käynyt laskemassa takaisin petiin. Aika iisisti siis meni ja olisi saattanut mennä vielä paremmin, jos mies olisi hoitanut kaikki nukutukset heti alkuun.

Me vieroitettiin yöimetyksestä niin että mä en menny lainkaan tytön huoneeseen öisin. Olihan toi mies väsynyt mutta aika nopeasti tyttö tajusi kupletin juonen, maitoa ei heru yöllä vaikka kuinka raivoaa. Nykyään herää öisin vaan jos nousee istumaan/seisomaan unissaan. Ja mäkin pystyn menee rauhoittaa ilman että tulee maitoraivo. Johtunee myös siitä että en imetä enää lainkaan.

Nyt takana kolme tissitöntä yötä. Poika ei oo vailla tissiä, mutta herää edelleen tiheästi. Viime yönäkin heräsi 12 kertaa ja valvoi yhden 1.5h pätkän. Välillä nukahtaa tassutteluun, välillä pitää ottaa syliin. Itse en kyllä jaksa kovin kauaa, jos sama tahti jatkuu. Oisko antaa vinkkejä?

Pystyykö isä menemään yöllä rauhoittamaan? Meillä auttoi se, että mä pysyin kaukana koko yön. Isä oli hieman väsynyt mut sanoi että kärsii mieluiten sen ja sit on yöt rauhallisia.

Ikuinenunelma, meillä isä hoitaa alkuyön ja minä sitten loppuyön. Kummassakin tapauksessa herää yhtä tiheään. Miehellä on töihin lähtö klo 5.30, niin ei kehtaa koko yötä valvottaa. Viime yönä poika heräsi 10 kertaa, mutta onhan tuo jo pieni askel parempaan...

Raskastahan se on mutta kyllä muutamassa yössä pitäisi tilanteen parantua. Jos ei parannu, sitten kannattaa pitää tauko ja vaikka selvittää olisiko omassa kunnassa tarjolla jotain perhetyötä tms joka voisi auttaa. Meillä ainakin tulevat tarvittaessa ihan kotiin juttelemaan unikoulusta ja kuinka toteuttaa se. Itse ei sitä ole käytetty mutta hyvää olen kuullut.

Hei! Pitkästä aikaa tulin foorumille kattomaan, onko täällä vielä joku meistä joulukuisista :) Meillä jäi yöimetys unikoulun myötä ja päivisin nyt vuoden tultua täyteen imetän kolmesti: aamulla, päikkärien jälkeen ja illalla. Ekana noista varmaan jätetään tuo päivä pois. Kiire imetyksen lopettamiseen ei toki ole, meen töihin vasta ens syksynä, mutta toisaalta pikkuhiljaa oon valmistautunut luopumaan tissittelystä.

Täällä hilla sama tahti tissitelyssä. Viikonloppuna jätetään päivätisu pois ja viikon päästä aamu myös pois. Sitten minulla onkin töihin paluu. Kokeillaan alkuun, että jatkan iltaimetystä vaikka menen töihin. Saa nähdä mitä poika tuumaa sitten kun välillä ei saakaan tisua kun olen iltavuorossa..

Täällä tissitellään vielä monta kertaa päivässä ja yölläkin. Vielä ollaan menty ihan lapsentahtisesti ja kiire ei ole lopettaa imetystä, kun meinaan olla vielä kotona hoitovapaalla.

Täällä poika on ihan itse vähentänyt tissittelyä..yöimetys jäi pois pari viikkoo sitten, ilman ongelmia. Vuorokaudessa tulee imetyskertoja 3-4:-) Normimaitoakin jo juodaan.

Äitylix4 täällä kans tissitellään lapsen tahtisesti yötä päivää, eikä myöskään kiirettä lopetella :)

Täällä kanssa lapsentahtisesti menty. Nyt alkanut vähän tuputtaan päivällä ensin vettä, jos kinuaa tissiä. Toimii välillä. Auttaa toiv. hoidonaloituksessa ja lisäisi ruokamääriä. Tuntuu, että edelleen saa aika paljon energiaa ihan vain äidinmaidosta.

Lisäys: Poika on aina niin ihanan onnellinen kun saa maitoo <3

Takaisin