Meillähän siis maisteltu kiinteitä jo 4kk iästä, kun näin neuvolasta ohjeistettiin. Vaikkei siis kasvussa mitään vikaa ollut ja maitoa piisaa. Ilmeisesti siis neuvolantäti liiankin kanssa innostunut uusista supsituksista... Ja mä sitä kautta myös täysin siinä uskossa, että kiinteät aloitetaan 4-6kk iässä ja piste. Eli mieluiten ennen puolta vuotta. Näin ei kai nyt sitten ollutkaan, mutta sille ei voi enää mitään. Meidän pojalle on kyllä kaikki maut hyvin maistunut ja aikalailla alusta saakka syönyt kuin aikatekijä! Ei ole kaottu ruokaa ja hyvin viety mössöä kielellä kurkun suuntaan. Saa itsekin lusikan hienosti suuhun, mutta tokikaan itse syöminen ei oikein vielä onnistu. Täysinhän tuo edelleen saa ruokansa tissistä, kun soseiden määrät on niin pieniä. Ei siis ole mitenkään näkyvästi vaikuttanut imetykseen. Mulle on vaan edelleen hepreaa, että miksi ne muuttaa suosituksia kiinteitten aloittamisesta, jos kuitenkin oikeasti olisi ihanteellista aloittaa ne vasta 6kk jälkeen?? Mä kun uudet suositukset ymmärsin juurikin niin, että kun neljän ja kuuden kuukauden välillä aloittaa, niin minimoi allergiat ym. Pöh.