Meilläkin tosi harvoin pidempiä unipätkiä päivisin. Nukkuu yleensä 30min-1h kerrallaan. Ei vaunuttelukaan auta. Sielläkin sama max 1h. Kummasti helpottaa päiviä, jos edes tunnin päikkärit tulee pari kertaa. Yöt menee välillä paremmin ja välillä huonommin. Välillä 5h-7tunnin pätkiä unta, mut toisina öinä heräilee 3h välein.
Kääk! Nyt ne finnit palasi rv 4-10 oli elämäni kamalin ihon kunto, todella rasvainen ja tukkoinen. Sen jälkeen koko raskaus ja synnytyksen jälkeen 2kk aivan unelma. Nyt on taas näppyä ihan hulluna :/ Ilmeisesti hormoneista tämä johtuu, mutta onko normaalia täysimettäjällä? Vai onks tää merkki alkavista menkoista? En halluu!!! Parhaat vinkkinne/aineet hormooni-iho-ongelmiin?
Faline ja Niinu hormoneistahan se johtuu. Suosittelisin kasvohoitoa kosmetologilla. Ilman näkemistä on vaikea suositella tuotteita. Jos on tulehdustila niin jotain rauhoittavaa. Jossei tulehdusta kevyt kuorinta 1-2xvko:ssa, tähän aikaan vuodesta kun iho kuivuu niin kosteuttavaa voidetta päivittäin ja naamio 1-2xvko:ssa. Kosmetologina tekisin timanttimikrohionnan esim 5krt sarjana, paitsi jos on tulehdustila.
Mä kävin jo hiomassa kertaalleen. Ei mitään vaikutusta yleensä iho ainakin kirkastuu mutta nyt on kuollut kerros ja rasvaa päällä. Ostin tänään apteekista ACOn sekaihon aineita, saa nähdä onko mitään apua. Hölmöä miten voi olla yhtäaikaa rutikuiva ja rasvainen iho. Tässä maitotankkina ollessa voisi olla hehkeämpikin olo..
Itse täysimetyksellä ja saanu suht hyvin kasvot kuntoon kun sain tasapainotettua ruokavaliota. Ittellä ihonhoidossa Foreverin aloe vera-pohjainen nestesaippua ja voiteet. Muutamia herkuista johtuvia näppyjä tulee ajoittain jos niin sanotusti mopo karkaa käsistä :D itsellä iho on juurikin sekaihoa ollut että jostain kohtaa hilseillyt ja jostain sit herkästi rasvoittuva. Näiden tuotteiden kaa ei ollu sitä ongelmaa. Eli itsellä auttoi karkeasti sanottuna puhdistusaineen vaihto hellävaraisempaan ph-tasapainotettuun ja sit hyvän kasvoveden käyttö pesun jälkeen ja sit otin tehohoitavan seerumin lisäksi plus kevyt voide päälle :) mulla auttoi noi ainakin.
Huokaus. Mun on vissiin pakko palata taas käyttää rintakumia jos se yhtään auttais. Oikea nänni on niin kipeä että näen tähtiä imettäessäni ja koko rinta saattaa kipuilla imettämisen jälkeen pelkään rintatulehdusta mutta rinta ei punoita, ei ole kosketusarka enkä ole kuumeinen. Kolmisen viikkoa ehkä tämä toinen rinta on oireillut ja viime päivinä pahentunut. En oikein netinkään syövereistä löytänyt mitään kun rinnat kipeytyy hyvin sujuneen imetyksen jälkeen. Joka tekstissä vaan puhutaan siitä että alussa imetys ei suju ja sattuu. En tajua mikä tässä on
Hmm.. Mielenkiintoinen idea.. Voikohan sitä olla äidillä ilman että vauvalla on? Vauvalla en ole huomannut mitään oireita. Ja toisaalta, voiko olla vaan toisessa rinnassa. Täytyypä tutustua asiaan.
Mulla oli syynä toisessa rinnassa joku suoni niin lähellä tossa, kun vauva imi, niin imi samalla sitä suonta ja voi hitto mikä kipu! Tällä hain takaa että kaikkea voi olla!
Mä huomasin sen itse. Ku aina itkua väänsin imettäessä ku sattu niin sairaasti. Sit jotenkin vahingossa huomasin sen pullottavan suonen. Ja tää ei ilmenny siis heti alussa vaan just parin kolmen kuukauden päästä. Sit kun se rinta sattu niin aloin hylkii sitä, en uskaltanut antaa ees vauvalle ku aloin pelkäämään sitä kipua. En siis tiedä onko suoni oikea sana tai mitä sille voi. Mä tapani mukaan kuvittelin olevani taas maailman oudoin eikä kellään oo samanlaisia vikoja enkä koskaan kehdannut lääkäriltä kysyä... Mulla on se vaan siis näkyi kun venytin ihoa, siinä erottui sellanen "suonen" näköinen juttu... Ja se sattu nimenomaan siksi kun vauva imi rintaa niin se suoni oli siellä suussa myös...!
Mä luin tänään jostain että joillain saattaa alkaa rinnanpäät kipeytymään uudestaan siinä vaiheessa kun vauva alkaa oireilla tulevia hampaita. Imuote jotenki muuttuu ja sitä kannattaa vielä tarkistaa...
Jaa a. Jos ne on sellasia sinertäviä suonen näköisiä ni sitte. Mulla on ton jälkeen kyllä jääny se "suoni" tohon näkyviin kun sitä osaa etsiä ni sen löytää...
Nuppu hiiva voi olla vaan rinnassa ja voi olla vaan toisessakin. Mulla esikoisesta oli toisessa ja vauvalla ei ollu. Sitä on myös rinnasta vaikeampi silmämääräisesti huomata. Voihan sitä kokeilla imetyksen jälkeen pyyhkiä vichyllä tai sitruunan mehulla tms.