Imetys

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Hilla2
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mitäs monivitamiinia muut imettäjät syö? Mulla on nyt ollut Multivita raskaus ja imetys, mieli tekis päästä vähän halvemmalla joten vinkkejä otetaan vastaan :)

Salli itse olen syönyt koko raskaus ajan sekä lapsen syntymän jälkeen tuota samaista Multivita Raskaus&Imetys-monivitamiinia. On kyllä aika tyyristä näin pidemmän päälle, onkohan nyt kolmas vai neljäs purkki menossa eli sadan euron kieppeillä kustannukset jo :D

Juu kattelin ite että joissain purkeissa sais melkein sata nappia enemmän samalla hinnalla, jos annoskoko on sama 1/päivä niin kyllähän siin vähän säästäis :p Raskaana tuo oli kyllä hyvä ja helppo kun ei tarvinnu miettiä et onko siinä jotain mitä ei sais ottaa!

Mä oon syöny minisunin multivitamin mama tabuja ja ostin nyt vielä purkin niitä, kun apteekkari sanoi, ettei edelleenkään saa syödä a-vitamiinilisää.

En ole tajunnut, että multivita raskaus ja imetys on noin kallis, kun mies on niitä mulle ostanut. Ehkä tämän purkin jälkeen vois siirtyä johonkin edullisempaan.

Itsehän raskausaikana söin Femibionia plus D-vitamiini erillisenä. Ja femibion oli rv12 jälkeen hinnaltaan 20e/kk luokkaa.

Heii,
Välistä nyt huutelen apuja en ole paljon ehtinyt lueskelemaan juttuja, mutta muistelen että jollain oli puhetta jostain piimäpahkurasta nännissä ja nyt luulen että mulla olis sellainen. Toisessa nännissä sellainen valkoinen mölli, ei kova, vaan niiku siinä nännissä olis jotain valkoista tahnaa mikä ei irtoa ja on kipeä imettäessä (tää on se ongelmanänni missä pitää sitä imukumiakäyttää ) Olisko vinkkiä tuon tiimoilta ja onko lääkärihoitoa kaipaava juttu???

Täällä viihdytään tissillä aina vähintään tunti. yöllä vähemmän aikaa mutta nytkin on päivällä valvottu 5h ja vähintään 30min välein syömään. Nukkuu tosin 4-5h putkeen kun nukahtaa ja yöllä nukkuis pidempäänkin. Tätäkestäny nyt pari päivää. Neiti on kolmen viikon ikäinen. Tiheänimunkausi? Alusta asti kyllä imutellut pitkään ja vähän laiskasti.

Täälläkin käytössä rintakumi vas. rinnassa :D Tekee kipeetäilman kumia varsinkin nyt kun imuttaa vähän väliä.

Mä oon varmaan paska äiti kun vihaan imettämistä. En tiiä mikä siinä on mutta heti kun ottaa rinnalle alkaa ahistamaan.. Imetän kyllä välillä mutta pääasiassa pumppaan maidon pulloon... Neuvolassakin huijaan että imetän koska pelkään neuvolan suhtqutumista koska synnäriltä asti siitä on toitotettu...

Ei mustakaan imettäminen mitenkään hauskaa ole ja tuntuu usein ikävältä ihan fyysisesti, mutta on se vaan niin paljon helpompaa ku lypsäminen ja pullorumba. Ja tietenkin vauvalle parasta mahdollista ravintoa. Läheisyys mukavinta <3

Ootteko lukeneet d-mer:istä, tai siis te joista imetys tyntyy joko fyysisesti pahalta tai ahdistavalta? Tässä linkkiä vielä: http://www.imetys.fi/index.php/tukea-tietoa/imetystietoa/d-mer

Muakin käy yököttämään kun heruminen alkaa, varsinkin jos on just syönyt meinaa sapuskat tulla takaisin.. Samaa oli esikoisen kanssa, silloin en vaan tiennyt koko hommasta mitään.

Ja Kottarainen, ison työn teet jos kerta pumppaat! Tsemppiä, todellakaan ei tee susta paskaa äitiä.

Kottarainen, et todellakaan ole huono äiti! Esikoisen kohdalla hormonit teki sen, että alkuun meinasin alkaa joka imetyskerralla itkemään ja ahdisti. Ihan alussa en edes halunnut ketään siihen lähelle imetyksen aikana kun olo oli niin haavoittuvainen :/ Nyt toisen kohdalla on ollu huomattavasti helpompaa. Eikä imetys tosiaan ole kaikille mieluista, omia tunteitaan ei tarvi ollenkaan hävetä! <3

Salli, täsmää muuten tuntemukset just tohon mitä tossa artikkelissa sanottiin! :O Enpä oo tienny et tolle on ihan nimikin!

Olisinpa tuon artikkelin lukenut jo ennemmin ja olispa tuosta mainittu synnärillä. Enää ei kyl ahista, enemmän vaan toi fyysinen etoava tunne + rinnassa inhottava tunne syötön loppuvaiheessa. Vois varmaan olla parempi imuote, niin auttais.

Mielenkiintoinen juttu. Mulla tulee semmonen lyhyt epämiellyttävä "koti-ikävän" tuntu herumisen alkaessa. Myös lypsäessä, koska sitähän mä pääasiassa teen. Ei ehkä aina eikä hirveen voimakkaana tai pitkäkestosena, mutta oon sen tunnistanu ja vähänihmetelly. Tässä lienee syy...

Mulle on tullut paljon arpia kumpaankin rintaan, surettaa, tissit näyttää kauheilta. Tämä tapahtui vasta kuukauden imetyksen jälkeen. Onko teillä tietoa onko nuo imetysarvet nyt tisseissä jäädäkseen vai saako niitä jollain pois, haalistuuko ne jollain keinolla? Onko teille tullut? Mun tissit on muutenkin kasvaneet ihan järkyiksi.

Toisessa tississä on myös tiehyttukos, oon kokeillut vaikka mitä että sais sen pois. Luin että kylmän pitäisi auttaa mutta ei se ole auttanut. Oon myös lypsänyt käsin tyhjäksi mutta silti patti pysyy. Kamalan kipeä patti..

Aluksi imetys oli niin helppoa, nyt yhtäkkiä tuli tisseistä kuin mitkäkin jättimelonit, ja nuo paakutkin. Maito on siis noussut jo aikoja sitten ja sen alun kuumotuskin on koettu kun oli tosi turvonneet rinnat. Ihan kuin maito nousisi uudelleen sa,malla tavalla kuin silloin ekoina päivinä.

Takaisin