Imetys

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Guang Xi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä kans kiukutaan tissillä, iltaisin ja oon mieltänyt sen väsykiukuksi. Toisesta tissistä tulee varmaan huonommin, koska toisinaan hylkii sitä tissiä ja meillä on rintakumi käytössä. Sitä mekin sit kuletellaan mukana :D vaikka siitähän sanotaan et saattaa hidastaa maidon tuloa, mutta mulla on nyt toistaseks tullu niin hyvin et pakkaseenki on menny ja mies syöttelee sit välillä pullosta. Mullakin on tissit ihan eriparia, toinen isompi ja toinen pienempi, mutta toisaalta mulla on muutoinkin ollut tissit hieman erikokoiset..jotenki se vaan nyt korostuu vielä :happy: Meidän vauva on viel sellanen ilta tankkaaja ja sit nukkuukin 5-6 tuntia, kunnes herää tissille. Siitä sit tiheemmin tissittelee aamun aikaan. Meille on tavaksi tullut aamupäivän vaunuilut, saattaa nukkua neljäkin tuntia vaununkopassaan. Ulos ei uskalla jättää kun on niin pirullisen paljon itikoita meillä! Raivostuttavia ötököitä! Lisäksi odotellaan lämpimiä ilmoja, että saatais kulkee lyhythihaisissa, meillä kun on nyt sisälläkin hieman viileä välillä. Mutta tää vauva on niin ihana :Heartpink

Millaisia määriä kannattaa pakastaa? Siis kerta-annoksena tarkoitan. Lääkkeen antoa varten olen pumppaillut, mutta en yhtään hahmota paljonko pitäisi saada pumppuun kertymään, että sitä kannattaisi laittaa pussiin ja pakkaseen.

Meil on pakastettu kaikkea väliltä 30ml-120ml.. siel ne on edelleen pakkasessa :D Yhtään ei oo viel käytetty.

Oon aika iloinen siitä et imetys on sujunut hienosti. Murhetta aiheuttaa kuitenkin se, että kuplia jää massuun ja sitten vauvan tekee kipeää ja lopputuloksena on puklu, koska välttämättä röyhtäystä ei tuu ollenkaan. Raasu vaavi :/

Hyvää Juhannusta! Täällä vietettiin viime yö 39 asteen kuumeessa, rinnat on niin kipeät ja kosketusarat että voi jeesus. Kuumeen sain alas buranalla ja nyt mietin että millä aikataululla jaksan lähteä päivystykseen istumaan humalaisten sekaan..,

Mulla on siis ongelmana suihkutissit ja överi runsas maidontulo jota jonkun imetys sivuston mukaan pystyisi helpottamaan sillä että imettäisi yhdestä rinnasta monta kertaa - ei kannattanut.

Toivottavasti teillä muilla on juhannus mennyt paremmin :)

Täällä podetaan pumppailumaniaa. 8)

Munkin tissi (yksikössä joo) on löytänyt uuden identiteetin suihkutisseydestä... Eilen olin alkamassa pumppaamaan maitoa sohvan ääressä ja toisesta tissistä alkoi lentää maitoa suunnilleen vastakkaiseen seinään asti mun hajotessa huolella kun mies tuijotti semisti järkyttyneenä vierestä. Housut ja kaikki ihan maidossa. Siinä vartin aikana pumppailin menemään 150ml ja tänä aamuna 180ml. Kiva tietää että safkaa riittää. Nyt on siis tissit pannassa sen aikaa että paranee ja saadaan huomenna neuvolassa ohjeistusta parempaan imuotteeseen ettei moista pääse tapahtumaan uudestaan. Toinenhan tissi ei heruttele tippaakaan kun idioottina käytin vaan toista yhteen aikaan eikä maito enää noussut, mutta pumppailulla tämäkin onneksi saadaan korjattua.

Ollaan tissitelty niin sikana etten oo tajunnut ostaa kuin 2 Mam-pulloa plus toi 120ml pikkupullo mikä tuli Aventin pumpun mukana ja nyt oon lirissä tän pullosäädön kanssa, pitää varmaan lähteä iltasella Prismaan pulloshoppailemaan.

Miten saan noi hirveät köntsät pois rinnasta, koitan pumppaillessa painella mutta ei tunnu skulaavan? Joutuu muutenkin säätää hirveesti heti kun rinta rupee tyhjenemään ja löysenemään kun niin isot tisut, menee turhan vaikeeksi pidellä toisella kädellä tissiä ojossa ja painella paakkuja samalla kun toinen pumppaa menemään...

Mulla myös karkaa rinta pumpusta, tai siis ilmaa pääsee väliin, kun yrittää puristella samalla. Maitoa tulisi paljon paremmin niin, mut sit pitää korjata joka painalluksen jälkeen.. Tällä viikolla yritän vähän enemmän urakalla pumppailla, et maidontuotantoa saatais vähän lisättyä. Toistaiseksi kärsivällisyys on riittänyt vain noin 50ml pumppaukseen, ja pakkaseen olisi kiva saada isompia annoksia.

Aventin manuaalinen pumppu kotona ja taas yritin pumpata - ihan turhaan! Tarvitsisin maitoa pakkaseen, koska on sellainen pakollinen vauvaton meno tulossa. En saa mitään siis tulemaan. Kokeilin pumppausyrityksen jälkeen vähän kädellä rintaa ja maitoa suihkuaa. Yritin uudestaan pumpulla -ei taaskaan mitään!

En tajua. Käsin en halua enkä jaksa alkaa lypsämään, maitoa tulee niin monesta kohtaa, että inhoan homman sotkuisuutta ja tarvitsen käsin lypsyyn hommaan kaksi kättä. Pumpulla olisi paljon kätsympää. Ääh.

Kaikki ei vaan heru pumpulle :) ootteko kokeilleet samalla kun imetätte pumpata toista rintaa :) ystäväni jolla on 4 lasta neuvoi tekemään näin ja toimi myös täällä :) pumppuna meillä on avent :) täällä ollaan iltasin kans tankkauksella ja yöt nukkuu ja herää 1-2 kertaan syöpöttelemään ❤ aamusta taas tankkailee enemmän :)

Suosittelen vuokraamaan sähköpumpun, jos on tarvetta vain hetkelliselle pumppaukselle. Onnistuu paaaaaljon paremmin kuin käsipumpulla. Itse en kanssa käsipumpulla saa mitään irti, mutta sähköpumpulla kyllä.

Kyllä, olen pumpannut myös samalla kun imetän eikä mitään tapahdu. Jokaisen vauvani kanssa tämä sama ongelma. Kun olisikin joku uusi kikka. Pumppu ihan kuin tappaa herumisen. Mun tissit ei vaan toimi pumpulle. Onneksi vauva saa ihan ilman pumppailua tarvitsemansa eikä ole pakkoa hommata sähköpumppua. Pakon edessä kai korviketta kaupasta kuten ennenkin tehty, onneksi vauvattomiin menoihin on vielä aikaa, eivätkä ole pitkäkestoisia niin ei tule imetyskään häiriintymään vähäisestä pullottelusta. Ennättää testata pullohommaakin, kaikki lapset eivät ole ymmärtäneet senkään päälle...

Mä en ole myöskään onnistunut pumppailussa. Esikoisen kanssa sain joskus jotain pulloon, kun lakkoili tilapäisesti ja rinta oli aivan pinkeänä maidosta. Nyt kun olin kipeänä, tuli mieleen, että olisi hyvä olla hätävara pakkasessa, jos joutuu itse vaikka lääkärissä käymään. Kai sitä vastikettakin voi hätätilanteessa kokeilla, mutta mua huolestuttaa, jos ei se lehmänmaitopohjaisena sovikaan. Vauva sai synnärillä kerran korviketta, jonka oksensi kaaressa. Voi tietysti olla, että osui vaan väärään hetkeen (vauvalla ei ollut nälkäinen, mutta innokas imemäään) tai joi tuttipullosta liian hätäisesti. Vauvalla on kuitenkin tuota refluksiongelmaa ja vastike on vaikeammin sulavaa, vaikkei varsinaista maitoallergiaa olisi. No, yritän olla stressaamatta tästä pumppailusta/pumppaamattomuudesta.

Mulla kanssa Aventin käsikäyttönen pumppu ja oli ongelmaa saada toimiin. Rupes pelittään, ku älysin ottaa sen pehmikkeen irti. Se esti kunnon imun. Toimiiko se pehmike muilla?

Mulla aventin käsikäyttönen ja toimii hyvin, just pumppasin 80ml :)

Ainoa mikä nyt on haasteena imetykselle on et mulla ihan kaamea vekki oikean rinnan nännin ulkosyrjällä... Siis oikeasti aika iso vekki, ei vuoda kuitenkaan verta niin oon imettänyt rintakumilla, nyt pumppasin sen rinnan niin tuntu et pahensi sitä vekkiä kun tyttö imee kuitenkin niin nätisti rintaa ja toi pumppu aika paljo kovempaa, eli en taida ainakaan pumppailla tota rintaa muutamaan päivään jos vaikka auttas toi runsas rasvaaminen ja rintakumin käyttö...

Mulla aventin käsikäyttönen ja toimii hyvin, just pumppasin 80ml :)

Ainoa mikä nyt on haasteena imetykselle on et mulla ihan kaamea vekki oikean rinnan nännin ulkosyrjällä... Siis oikeasti aika iso vekki, ei vuoda kuitenkaan verta niin oon imettänyt rintakumilla, nyt pumppasin sen rinnan niin tuntu et pahensi sitä vekkiä kun tyttö imee kuitenkin niin nätisti rintaa ja toi pumppu aika paljo kovempaa, eli en taida ainakaan pumppailla tota rintaa muutamaan päivään jos vaikka auttas toi runsas rasvaaminen ja rintakumin käyttö...

Oho, tuli kolme kertaa näköjään toi viesti....

Mulla kanssa Aventin käsikäyttönen pumppu ja oli ongelmaa saada toimiin. Rupes pelittään, ku älysin ottaa sen pehmikkeen irti. Se esti kunnon imun. Toimiiko se pehmike muilla?

Kokeilin joskus myös ilman, koska siskolla oli toiminut ilman ko. silikonisuppiloa. Ei auttanut sekään. Mutta paremmalta tuntui ilman, vaikkei irronnut mitään.

Yritän olla ottamatta stressiä tästä mutta tuleepa asia uniinkin. Näin unta viime yönä, että pumppasin Aventin ison tuttipullon (260ml?) täyteen tuosta noin vaan kuohuten.

Se aventin iso pullo on 330ml. :p

Saiskohan tuota maidon nousua nopeutettua millään? Eilisilta oli taas säätöä kun koitin antaa rintaa vaikka poika imee mut kuiviin päivän aikana. Jouduin antamaan pulloa. Yöllä 24 aikaan taas pulloa ja toisen yösyötön hoidin taas tissillä. Pumppaisin iltasafkan erikseen jos irtoais mutta vähänkin tyhjänä rinta karkaa pumpusta niin vaikea edes sanoa irtoaisko.

Herumista edesauttaa rento etunoja ja niska-hartiahieronta. Painavan oloista lämmintä kaura-mikä lie-tyynyä hartioille ja mies hommiin!

Vauva nukkui 22-07 välin yhdellä syötöllä. Sänky lainehtikin sitten yöllä juomattomasta maidosta ja olin aika ihmeissäni tästä tilanteesta. Toinen rinta etenkin meinasi pakahtua. Nyt vauva imi vain 10 minsaa, jo kipeän ja täyden rinnan ihanan luttanan tyhjäksi ja nukahti uusiksi tyytyväisesti hymyillen.

Mun maitoimuri ❤️

Muokattu viimeksi:
Takaisin