Imetys

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kolibri
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nyyh! Nyt olen imettänyt todella vähän! :sad001
Ollaan oltu pääsiäinen reissussa (lähdettiin jo ke), tänään palataan kotiin.

Poika on aiemmin roikkunut tissillä pitkin iltaa, mutta alkoi suosia tuttia reilu viikko sitten, ja kieltämättä se oli helppoa kun sai pojan tyytyväiseksi esim. siksi aikaa, että ehdittiin saunoa. Nyt kun oltiin appivanhemmilla, rintaa sain annettua hyvin vähän. Koko ajan oli joku hoitamassa poikaa, antamassa maitoa jne. Kun tultiin tänne, vasen rinta tuntui yöllä räjähtävän kun oli niin täynnä. Nyt ei ole vaivannut lainkaan, ja imetysmäärät on pudonneet murto-osaan aiemmasta.

Poika ei tunnu edes huolivan rintaa enää niin hyvin. Tutti lohduttaa ja tyydyttää imemistarpeen ja pullosta saa helpommin ruokaa. Taitaa tutti mennä kotona osittain pannaan.

Meillä alkaa tissilakkoilu olla onneksi takanapäin. Välillä joutuu huijaamaan tutilla vielä, ihan vaan kun ei muuten malta alkaa syömä fiiliksiin. Kyllä sitä kestikin, onneksi maidon tuotanto ei häiriintynyt liikaa. Nyt kyllä huomaa että syö taas useammin päivisin kun tissit on yöllä ihan täpötäydet. Yöllä edelleen syö vain sen kerran. Päivisin nyt taas 2-3h välein ♡ ihanaa kun arki alkaa palautumaan ennalleen. Kunnes muutaman viikon päästä taas rokotteet ja rota:eek::eek::eek:

Täällä myös vaikuttaisi lyhyt lakkoilu olevan ohi. Tänään on mennyt ihan hyvin jo. Laitan silmätulehduksen piikkiin kun lakkoilu alkoi rähmimistä edeltävänä iltana ja nyt kun lääkkeet puree alkoi syöminenkin sujua taas. Viime yönä uni maistui yli 10h neidille sillä seurauksella, että äidillä oli paita maidossa mutta se ei haittaa. 8-9h selvitään ilman maitovuotoja mutta tuo 10h on näköjään rajana.

Meillä oli lyhyt tiheänimun kausi (onneksi) ja viime yönä poika veti unta hurjat 4h putkeen. Sai itse hyvin levättyä ja tänään ollaan oltu rinnalla patin tunnin välein, eikä ole tarvinnut istua koko päivää sohvalla. :joyful:

Mä sain eilen parhaat naurut ikinä kun vein vauvan makkariin et syötän ja alan nukutteleen yöunille. Laskin vauvan sängylle odotteleen ja aloin riisua et laitan samalla itelle yöppärin päälle. Vauva tarkkaili operaatiota ja siinä vaiheessa kun heitin rintsikat pois vauva sylkäs tutin jotain metrin päähän ja anto leveimmän hymyn ikinä ja alkoi jokeltaa kovaan ääneen. Repesin aivan täysin. :-D:-D:-D Eipä oo kukaan vielä tähän mennessä innostunut mun tisseistä noin paljon. :-D

Meillä jos poika ehtii alkaa itkemään ennenkuin saa tissin suuhun niin sillä hetkellä kun otetaan imetys asento ja hän näkee paljaan tissin niin itku loppuu ja tulee sellanen "ho-ho-hoo" hohotus ja ampaisee kiiiinni ja syvä huokaus ja onnellista muminaa :Heartpink

Kuulostaa tutulta. Saattaa jopa naurahtaa sen malttamattoman ähinänsä välissä, kun paitaa riisun. Tutti lentää jo, kun kysyy haluaako tissiä/maitoa, etenki jos isänsä sylissä ja menee lähelle. Mitenniin ruoka-automaattiolo? :O :D

Meillä riittää että näkee jo rintsikat nii alkaa hymyillä leveästi. Huvittaa kun käyn suihkussa ja puen päälle pojan ollessa sitterissä nii suu alkaa napsaa:joyful:

Meidän neiti on vähän kärsimättömämpää sorttia. Se alkaa yleensä huutamaan jo siinä vaiheessa kun otan sen syliin imetysasentoon. Huuto hiljenee vasta kun on tissi suussa tai joskus vasta kun maitoa alkaa herumaan. Muuten hän hymyilee paljonkin mut ei vielä koskaan ruokaa odotellessa... Jännä muutenkin että tyttö ei viihdy kenenkään sylissä ns. ruokailuasennossaan (jollei sitten saa pullosta maitoa) vaan alkaa aina kiukutella ja kiemurrella. Heti kun nostaa pystyyn niin hymy palaa.

Anskurai, aivan sama juttu oli meidän neidin kanssa aikoinaan! :) Tää pikkutyyppi viihtyy sit taas ihan miten vaan :)

Muokattu viimeksi:
Meillä selkeästi huomaa ton pulloruokinnan eron. Joskus ehtii alkamaan huutaa kun teen maitoa, mutta kun tulen paikalle, huuto loppuu.
Toisaalta välillä huutaa pullo suussakkin, työntää sitä ulos 1-2 kertaa ja vasta sitten alkaa syödä. Tähän kuuluu myös loukkaantunut katse. Äiti on joskus vähän hidas ja pojalla on kiire.

Viime yönä totesin, että vaippa on niin raskas että pitää vaihtaa syömisen jälkeen. No, poikahan heräsi (klo 4) kunnolla. Mönki äheltäminen hyvin lähelle ja minähän sitten ajattelin, että haluaa vielä syödä rinnasta, ja tarjosin tissiä. Poika nuoleskeli tyytyväisenä, mutta ei tee elettäkään imeäkseen. Kun laitan tuttia, imee hetken, pulauttaa ulos ja kun huomaa että katson, hymyilee iloisesti ja jokeltaa.
Onneksi nukahti viereen ihan hyvin.

Taitaa olla tiheän imun kausi..poika syö 2h välein yöllä ja päivällä. Yöllä sentään oltiin jossain vaiheessa 3h rytmissä nyt taas oltu viikon verran 2h rytmissä.. Alkaa olemaan väsy olo. Varsinkin kun on muutenkin kärttyisä päivisin.. Onko muilla tiheä imu menossa?

Meillä poika syönyt tällä viikolla 1h välein.. Pidempiä päikkäreitä ei myöskään ole nukuttu. Eilen oli jo onneksi pidemmät syömisvälit :)

En tiedä mitä on tapahtunut, mutta pojan imuote on huonontunut yhtäkkiä. Alusta asti on osannut hienosti ottaa isosti kiinni ja huulet kääntyneet ulos päin. Eilen jo ihmettelin kun imetys tuntui jotenkin pahalta ja huomasin että huulet oli ihan supussa. Nyt joka ruokailulla pitää korjata otetta, kun ei meinaa ottaa riittävän isosti kiinni. :meh:

Mä vähän höpsöttelin ja tilasin ihanan imetyskorun piristämään kotiasuja tähän arkeen sekä imetysteetä :) te ketkä imetysteetä silloin tällöin lipitätte niin minkä merkkistä ja onko hyvää? :)

Mä oon kans hiplaillu noita imetyskoruja monta kertaa, en oo osannu valita väriä ja mallia joten jääny sit ostamatta. Kerrohan sit kokemuksia kunhan oot hetken käyttäny.

Niin ja hurraa vaan, tää tiheän imun kausi on tehny tehtävänsä ja tissit on taas vähän väliä ihan kivikovana ihan kun sillon ekoina viikkoina. Nyt pelkään et mulle tulee taas rintatulehdus, kun ekan kuukauden aikana mulla oli niitä kolme. Onneks kaikki meni kuitenki imettämällä ohi eikä tarvinnu syödä ab-kuuria.

Takaisin