Imetys

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kolibri
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä samaa Nunnuliina! Meillä likka ei siis edes maista rintaa kun huutaa jo. Tämä alkoi vähitellen rota-rokotteen saannin jälkeen. Meillä toimii kun lykkään tutin suuhun ja vaihdan nopeasti tissin tilalle. Joskus joutuu usein venkslaamaan tutin kanssa ennen kun alkaa syömään mutta kun alkaa niin syö hyvällä halulla. Tsemppiä sinne lakkoilijan kanssa♡

Juu, tuo tuttikikka toimii täällä kans. Eikä tosiaan meinaakaan ottaa edes maistiaisia vaan aloittaa huudon kun otan ns syöttöasentoon. Nyt aamulla meni hyvin, ei tietoakaan raivareista. Nukkui 22-6.15 joten oli varmaan tarpeeksi nälkä. :) toivottavasti tämäkin raivoaminen vaan joku vaihe! Tsempit myös sinne!

Voi että teillä vauvat nukkuu hyviä öitä. Meillä on jääny päälle tuo 2-2,5h syöttöväli. Yöllä pitää herätä kolme kertaa ja aamulla ei nuku kun korkeintaan 8 eikä enää syönnin päälle nukahda. Pikkasen meinaa ramasta aamuisin.:dead:

Yöt menee kyllä hyvin, siitä oltava kiitollinen. Raivoaminen rinnalla jatkuu. 45min meni aamupäivällä ennenkuin sain syömään ja nyt iltapäivällä onneksi vaan muutaman minuutin huuto. Tutti ensin ja nopee vaihto tissiin onnistu lopulta. On tää vaan niin turhauttavaa.

Meillä yöt menee kans yhdellä syötöllä. Nukkuu 20-05, syö ja sit vielä 05-08.

Mutta meillä myös edelleen päivisin tuttihuijaaminen jatkuu. Ei enää juurikaan raivoa mutta ei malta sitten millään aloittaa syömistä, tutin kanssa homma onnistuu onneksi nyt ilman itkua. Kaikkea nää mukulat keksii :rolleyes: nyt oon onneks saanut syömään 2-3h välein. Kun heti rokotteen jälkeen väli saattoi venyä 6h päivisinkin.

Nunnuliina mikä teillä syöttöväli? Mietin että josko venyttäsin kuitenkin tytön syöttöväliä sinne 4h tuntumaan niin söisköhän paremmin. Nyt kun tuntuu ruokahalu taas palanneen rokotteen jäljiltä.

Toi raivoominen tissillä kuulostaa ikävältä. Meillä onneks poika ei ikinä kieltäydy tissistä, välillä tuntuu että haluaa vain päästä rinnalle ajankuluksi. :grin Noiden tiheiden yö syöntien lisäks poika ei juurikaan nuku päikkäreitä, vain vaunuissa niin kauan kuin ovat liikkeellä. En voi ees ottaa päikkäreitä, kun yks mies vaan on hereillä.

Syöttöväli vaihtelee mut on keskimäärin 3-4h. Menee toki pidempäänkin jos sattuu ottaan megapäikkärit ja öisin tietty kun nukkuu hyvin. Tää päivä on ollu kyllä melkosta väsymystä mutta äitiä keksii kikat! Lapsi lattialla iskän kans tyytyväisenä leikki, ja kun alko näyttää uniselle äiti maahan viereen ja kas, kyllä maistui ilman raivoomista!
:smiley-bounce022

Torakka kuulostaa ihan meidän poitsulle. Päivisin ei nukkunut alkuun ollenkaan, nukahteli 10-30min pätkiä. Nyt ollaan onneksi saatu 3-4h päikkärit kehiin, vaikkakin nekin on hirveän taistelun takana! :D Yöt onneksi nukkuu, herää syömään 1-2krt ja nukkuu 21- 7.30. Ei ehkä heräisi, ellen itse nousisi vierestä vessaan :D

Syöttöväli päivisin hereillä ollessa on 1,5-2h välillä tulee tosin vain rauhoittumaan tissille.

Viime yönä syötiin tunnin välein ja syönti kerta kesto 30-45 min. Nytihan poikki ja tuossa poika on ihan pirteänä sitterissä.:hungover: onneks miehellä alkaa pääsiäisloma tänään niin voin laittaa miehet pihalle ja nukkua itse päikkärit. Voiko olla joku "maidon tilailu viikko" kun päivisinkin haluaa olla rinnalla jatkuvasti? Poika tänään tasan 9vk vanha. Aikasemmin yöllä on nukuttu 3-4 tuntia putkeen, nyt jo melkein viikon sitä paria tuntia lukuunottamatta tuota viime yötä.

Usein 3 kk iässä tulee se tehoimukausi eli miksei jo 9 viikon ikäisenä. Tosin vaihtelee nuo syömiset näin pienillä. Saattaa olla vain turvan / lohdutuksen hakua tissistä. Meillä poitsu nukku rokotusten saannin takia (halusin seurata tarkemmin) sisällä eilen pitkät päikkärit, niin heräili koko ajan, kunnes mies tuli töistä ja otti viereensä mennessään ite päikkäreille. No nukkui ku tukki sen jälkeen. Maidon haju taas saattaa pitää vauvaa hereillä. Ei noista aina tiiä.

Voi siis tilata maitoa. On vaan aika rankkaa olla vauvassa koko ajan kiinni, mutta eipä tää kestä kauaa. Haluan panostaa imettämiseen ja tää taitaa olla sen hinta.

Meillä oli muutama viikko sitten juuri tuollainen maidon tilaus vaihe ja kesti vajaan viikon, nyt on helpottanut eikä neiti koko aikaa ole tissillä. Mä oon ajatellut, että tää on lyhyt aika ja haluan kans panostaa imettämiseen ja imettää lapsen tahtisesti. Ja on se niin ihana tunne kun neiti on tissillä ja hymyilee äidille ja jatkaa sitten syömistä :Heartbigred

Meillä on tää viikko syöty tosi tiiviisti (ikää su 10vk). Eilen vaan syötiin ja kiukuteltiin.
Tänää pitäis matkata 300km ja vkl kylässä. Saa nähä mitä tästÄkin tulee. Saan yksin istua kammarissa ja imettää koko pääsiäisen. :(

Enää osaa ees kirjottaa....

Imetät siellä, missä muutki on niin ei tartte yksin olla. :) Meillä vauva viihtyy isänsä sylissä pitkiä aikoja, mutta jos oon lähettyvillä niin tissi maistuu varmasti. No ollaan taas päästy parin tunnin välein imettämisestä hieman pidempiin väleihin.

En viiti hirveesti imettää tuolla olkkarissa, koska suihkumaito ja appiukon tissivitsit. :confused:

No, matka sentään suju hyvin. Ei tarvinu kertaakaan pysähtyä, poika veti sikeitä.

Onneks meillä poika viihtyy myös jonkin aikaa isin kanssa, ni jos pärjäis hetken syömättä, ni mäkin voisin ottaa vaik päikyt. Isi ei vaan lue pojan ääntelyitä ihan niin hyvin... Mut kyl se poika sit tissille pääsee viimeistää, ku huudetaan pää punasena.

Vitsi tätä hiustenlähtöä:nailbiting:
Onko muilla imettävillä ongelmana hiustenlähtö? Mulla lähtee ihan hulluna hiuksia ja todella tukkoina:sad001 Vaikka on hyvät hiustenhoitotuotteet ja kunnon harja. Luin kyllä jostain, että olisi pahimmillaan juuri vauvan ollessa 3kk. Varmasti helpottaa ajan kanssa, mutta ärsyttävää tää on ja hiuksia on koko ajan joka paikassa. Mulla on siis pitkät ja ainakin ennen suht paksut hiukset.

Mun kampaaja varoitteli et runsas hiustenlähtö on näihin aikoihin ihan tavis juttu ja ei ole mitään vikaa. Raskausaikana lähtee hiuksia normaalia vähemmän ni nyt lähtevät ne, joiden olis pitänyt tuona aikana lähteä ja kasvavat kyllä takaisinkin. Joillain näin ja joillain karvat karisevat tasaisemmin.

Takaisin