Imetys

Lupu, mä lopetin silloi kun maidontuotanto oli aktiivisimmillaan. Mun oli lopetettava kertalaakista, joten pumppasin 1-2 kertaa päivässä ja saunassa & suihkussa hieroin. Lopulta lopetin pumppaamisen. Mutta jooh, kipeetä teki about 2 viikkoa. Maitoa tosin tihkusi vielä kuukaudenkin jälkeen.

Mutta imetys loppui kerrasta.
 
Mietin kans et jos on kiirus lopettaa, niin jos pumppais vaan sit kun on ihan pakko..? Eikä sillonkaan ihan tyhjiks kumminkaan..?

Tää on vaan mun omaa pohdintaa asiasta! :)
 
Vastavirrassa, juuri noin mä tein. Mulla kipuilu ja heruminen kesti varmaan niin kauan siksi kun siihen saakka imetystä oli kuitenkin koko ajan tosi tiiviiseen tahtiin.
 
Apua! Muistatteko kun vasta ihmeteltiin että miten saa imetyksen sujumaan ja maidon nousemaan hyvin :D Tässä sitä ollaan miettimässä jo lopettelua vaikka osa meistä varmaan imettääkin vielä muutaman kuukauden.
 
No joo on järkkyä sanoo parin viikon päästä että poikanen on PUOLI VUOTIAS :D
muistan miettineeni väsyneenä imetystaivaleen alussa, että tätä vielä jatkuu monta kuukautta,minun maito riittäs varmaan teille kaikille, mutta muista syistä lopettelen,onhan tää jotenkin ihan surullista kun näkee miten pulleet pienet kädet tarraa tissiin kiinni ja oikein hyväilee sillon kun vielä annan,tulee väistämättä surullinen olo että vien häneltä parhaan ruuan pois ja annan keinotekoista tilalle..

Jooo tuota ehkä on ihan hyvä saada omat hormonit pikkuhiljaa takasin :D
 
Vielä on tosiaan hyvässä muistissa rintaraivarit ja kauhea stressi, että riittääkö se oma maito :) Mulla tätä taivalta tosin jatkuu vielä muun ruokinnan ohessa useampi kuukausi :) Esikoisen aikaan lopettelin tosiaan vähitellen, olisiko ollut noin imetyskerta/viikko ja viimeisestä syötöstä pidin kiinni hieman pidempään, ehkä pari viikkoa ja sitten lopetin. Rinnat ei pakkaantuneet oikeastaan missään vaiheessa, eikä mitään kipuja ollut, vähän haikea fiilis vaan mutta poika itse ei ollut moksiskaan :) Eli jos ei ole kiire lopettaa tai muuta pakottavaa tarvetta niin suosittelen tuota vähitellen lopettamista, käy ainakin paljon kivuttomammin, eikä tarvitse lypsää tms. välissä :)
 
minunpa pitäs nimenomaan jättää yösyöttö pois kun se säilyttää maidontulon vai miten nyt sanotaankaan aktivoi?.. en oo kyl tänää tainu ollenkaa imettää kokeilin ku rinta taas pinkeenä mut pojalle ei maistunukkaa :D nyt voi sanoo että hyvä niin jos pullo oliski best :)
 
Taitaa meidänkin imetystaival olla lopuillaan.. Parina päivänä jätkän pää viuhtoo missä sattuu, imasee pari kertaa ja sitten on jo pakko katsella ympärilleen. Ja näin siis vaikka oltaisiin kaksin hämärässä huoneessa. Jotenkin vaan tuntuu, ettei toista kiinnosta enää. Onko se sitten äidinvaisto vai vain reaktio pojan touhuihin, siitä en ole varma. Mutta pikkuhiljaa oli tarkoitus alkaa vähentämään parin viikon päästä kuitenkin..ehkä mä nyt vähän vielä katselen ja fiilistelen. :)
 
Vastavirrassa, täällä on sama juttu! Typy vetää kiinteitä niin hyvällä ruokahalulla, ettei siinä paljon maidot enää kiinnosta. Ei siis rinta eikä korvike. Nyt nautin kaikista imetyksistä haikealla lämmöllä. :)
 
Tilanne on jonkin verran parantunut ja keskittyminen on pysynyt paremmin tississä. :)

7kk kun tulee täyteen, ajattelin alkaa vähentää imetyksen kerrallaan pois. Onko mitään hajua kellään, pystyiskö jatkamaan esim pelkkää yöimetystä jonkin verran pidempään? :)
 
Vastavirrassa, mulla oli pari vk vain yöimetykset. Sitten poika oli kylässä yhden yön ja maito ei enää riittänyt sille yöllä, söi vähän, mutta huusi lisää. Luulen, että ainakin minun kohdalla olisi voinut jatkaa yöllä imetystä pidempään jos vain olisi halunnut.
 
Minusta tuntuu, että mun öissä on tapahtunut selvä muutos imetyksen loppumisen myötä. Jään aina nykyään valvomaan esim syötön jälkeen tai muun heräämisen siinä missä ennen nukahdin heti uudelleen. En tiedä onko syy hormoneissa, enemmässä touhuamisessa vai siinä, että haluaisi yöheräämisten suhteen edetä pikkuhiljaa johonkin (=stressi) vai näiden yhdistelmässä. Joka tapauksessa muutos on selkeä. Toivottavasti teille muille nyt lopetteleville ei käy näin!
 
Mulla on ollut tota valvomista aina kausittain koko 6,5kk. Yleensä kestää 3-5 yötä ja sitten saa taas paremmin nukuttua, mutta jotenki ottaa pannuun jäädä vielä herätyksen jälkeen valvomaan! :sad001 Ja mä ainakin alan sitten vielä tuijotteleen kelloo, että jos heti nukahtais niin kauankohan ehtis nukkuu.. Tsemppiä JaneDoe, toivottavasti menee pian ohi! :)
 
Mulla on tuota samaa, taisin jo aiemminkin mainita siitä, että valvominen on mulla ns. kroonistunut ja jään tosiaan venailemaan, jos poika herää, että noniin, parin tunnin päästä syödään. Ja kelloa on nimenomaan pakko tuijottaa sen vuoksi, ettei turhaan ota poikaa viereen ja tarjoa rintaa koska ei varmastikaan huoli, jos ei ole nälkä ja sitten vaan piristyy liikaa.. helpommin jatkaa unia, kun ei puutu mitenkään. Mitenkähän meidät vanhemmat saisi unikoulutettua koska sitähän tämä on ainakin itsellä..? Näin kun asiaa ihan ajattelee niin voisikohan auttaa, jos jättäisi tuon kelloon tuijottamisen pois.. meillä pojasta kyllä kuulee, sitten kun on se nälkä :) Taidanpa testata heti ensi yönä, jos se auttaa.
 
Joo, sitä mä just oon yrittänyt, etten vilkuile kelloa ollenkaan. :) Ja nyt oon taas saanut paremmin nukahdettua yöherätysten jälkeen!
 
Aikooko täällä kukaan imettää vielä vuoteen asti tai pidempään? Itse meinasin niin kauan kun maitoa tulee :) nyt ollaan päästy vihdoin, 5,5kk iässä suihkutissi menoon..

Olen lukenut noita kansainvälisiä suosituksia, ja tarkoitu olisi ainakin kahteen vuoteen jos vaan maitoa tulee.. :)

Poitsu kun kasvaa käyrillään niin olen ottanut soseet yms rennosti kuvioihin.. Koko elämä aikaa niitä kuitenkin syödä jos mieli tekee. Maisteltu ollaan kyllä kaikennäköstä ja päivittäin niitä saa ja syö.
 
Mulla ainakin toistaseks vakaa aikomus imettää ainakin sinne vuoden ikään saakka. Meillä mennään melko lapsentahtisesti, joten mielelläni jatkaisin imetystä sinne asti kunnes vauva itsensä vieroittaa. En kuitenkaan näe itteäni enää yli 2 vuotiasta imettämässä, joten jos lähelle sitä menee niin ehkä tarvii miettiä lopettamista.

Tällä hetkellä imettäminen on niin vaivatonta ja ihanaa, että teen sitä mielelläni :)
 
Täällä :)
Vauva on 12. Päivä 5 kk vanha, 95% imetyksellä mennään, loput 5 % on korviketta.. Ei olla mitään soseitakaan mAistatettu vielä vauvalle. Ajateltiin skipata peruna ja aloittaa porkkanalla ehkä ensi viikolla. Eka ajatus oli 6 kk:n täysimetys, mutta poika näyttäisi nyt olevan kiinnostunut meidänkin suuhunpantavista..
Haluan jatkaa imetystä niin pitkälle kuin poika haluaa itse. Eli myös lapsentahtisesti.
Ei ole mitään ongelmiakaan imettämisessä. Alku oli vaikeaa ja se ajatus, että oonko näin kiinni vauvassa vuoden, vaikka ties sen olevan vaan alun tiheää imua ja maidon tilaamista, niin ei tiennyt odottaa sen joskus 2 kk:n jälkeen loppuvan. Olivat ne raskaita ne alkukuukaudet, huh. Nyt on ihanaa, kun on niin pitkät imetysvälit ja poika imaisee hetkessä itsensä tyytyväiseksi. Yösyötötkään eivät ole ongelma.
En halua ikinä unohtaa sitä näkyä, kun vauva juo hartaasti maitoa. Se on parasta mitä olen nähnyt :) .. Vasta nyt olen ymmärtänyt jotain pikku vauvoista ja niiden ihanuudesta.
 
Takaisin
Top