Se on sitten taas ensi viikon lopulla aika painokontrolliin kun tytöllä ei noussut paino tarpeeksi 1kk neuvolaan. Sitten pohtimaan alotetaanko korvike vai ei... Järki sanoo et jos ei paino nouse seuraavaan kontrolliin tarpeeksi niin korvike käyttöön tietysti, mut mikä minussa oikein inttää vastaan!? Ärsyttävää...
Sent from my GT-S7710 using Vau Foorumi mobile app
Mä niin sympatisoin tätä! oli aikanaan esikoisen kanssa sama rumba- vähän väliä verikokeita, painokontr jne.. mitään vikaa ei löytynyt, lapsi oli TYYTYVÄINEN, mutta hoikka - ja huom, on yhä, 10 v jälkeen! pitkä kun mikä ja vatsa "lommolla". ja mä ressasin sitä syömistä - yritin väkisin molemmat rinnat joka kerta imettää, mutta paino junnasi jäljessä.
Mua "pakotettiin" aloittamaan kiinteät jo reilun 3kk iässä..vaan eipä se tilanne siitä muuttunut. lopulta 6kk kohdalla lopetin imetyksen kokonaan pettyneenä. yhä vielä oon katkera slloiselle neuvolalle toiminnastaan.
mielestäni kannattaisi ihan ensisijaisesti tukea äidin imetystä sillon kun halua siihen on!
luulen tehneeni virheen juuri siinä molempien puolien syöttämisessä joka kerta. vauva ei varmaan ikinä päässt käsiksi kunnon takamaitoon, siihen paksuun ja rasvaiseen! mä suosittelisn syöttämään vaikka kaksi kertaa peräkkäin samaa puolta, ja vaikk pumppaamaan toiselta puolelta samalla (hehe, jos olis ne neljä kättä). ja imettää tosiaan aina kun vähänkin vauvan suu liikkuu

. rentoutuminen asiansuhteen auttaa paljon..
sittemmin kaikkien vauvojeni imetys onnistunut täysin ongelmitta näillä samoilla rinnoilla! haluaisin tällä kannustaa luottamaan niihin omiin tuntemuksiin-ja lapsen omanlaatuisuuteen. ne käyrät osaa olla välillä aikas persheestä..
huomasin tuon rentoutumisen vaikutuksen hyvin nyt sairaalassaollessa - olin nim vakuuttunut että mulla maito nousee aina vasta kotona, näin oli aina ollut aiemmin. mutta nyt oli loistava puolituttu huonekaveri, jonka kanssa pystyi puhua kaikenlaista, eikä tarvinnut jännittää olemistaan, yötkin meni jopa osittain nukkuen! ja niin vaan nousi maito jo sairaalassa, toisena päivänä! ainut ero aiempaan oli tuo rentouttava seura:)
Eikä siinä korvikkeessa mitään, jos on pakko niin on pakko, mutta itsellä tää kokemus ei jätä rauhaan..(siksi vaahto suunpielissä tätäkin paasaan..)