Imetys

Kaupasta saa huvitutteja. Meillä poika tekis tuota ihan samaa ja sit tulis pulauttelua (yleensä ei pulauttele ollenkaan), mut mä annan tutin suuhun siinä vaiheessa, kun näyttää että ruokailu on päättynyt, mut imuttelut jatkuis.

Ollaan yritetty siinä vaiheessa tietty vähän kaikkea, mutta tosi tiukassa sillä on se hamuaminen, se jatkuu oikeastaan missä vain. Lopulta se sitten tosiaan sammuu.

Pitänee jatkaa samalla linjalla. :) Ei meillä huvituttina tarvitse juurikaan olla, syönti tuolla on tosi tehokasta. Olisi kiva jos joskus saisi niinkin pienellä vaivalla toisen rauhoittumaan kuin antaa olla vähän pidempään tissillä. Se kun ei tuossa tilanteessa huoli tuttiakaan.

On ne aikamoisia, nuo lapset. :D

Meillä pääsääntöisesti mennään rintamaidolla + kerran/pari päivässä lisäksi korviketta, että tissini saa välillä "levätä" ja hoitaa itseänsä rasvakuorrutuksella kunnolla. Myös silloin kun itse käyn esim. kampaajalla/kaupassa/kahvilla ym. yksin ja vaavi jää isin hoitoon muutamaksi tunniksi niin hän sitten antaa lypsämäni rintamaidon + lisäksi korviketta. ja meillä tämä on toiminut hyvin.

Mä oon kyllä välillä jättäny vaavin sänkyyn hamuilemaan, jos meinaa vaan pelleillä tissillä. Monesti sit siihen pienen huudon jälkeen rauhoittuu, kun äiti ei oo haisemassa vieressä. Meillä ei aina se tutti kelpaa vaan alkaa tappelemaan sitäkin vastaan.

Viime yönä poju nukkui taas 6h putkeen. Pakko oli herätellä hänet syömään, kun mamman tissit oli taas räjähtämispisteessä.

Pojulle ei tahdo tuo tuttipullo kelvata. Eilen kävin asioilla kaupungilla ja olin sitä varten pumpannut hieman maitoa pulloon. Oli se iskä saanut siitä hiukan syötettyä, mutta ei paljoakaan. Taitaa tulla maito liian nopealla vauhdilla pullosta.

Me ei olla edes kokeiltu pulloa, taitaa käydä niin kuin esikoisen kanssa et ei edes huoli sitä... Eli olen vauvan maitobaarina taas vuoden :( nyt en voi pumpata (tai lypsää) maitoa kun on se lääkekuuri. Ens viikolla olis mahis pistää vähän säästöön. Pakkasessa on nyt 130ml vaan... En kyllä viitsi sen takia pumpata koska nyt jo maitoa tulee suihkulla!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Ameeba: ainakin täällä Mikkelissä äidinmaidon luovuttaminen meni kutakuinkin näin.
Ilmoittauduin sairaalan äidinmaitokeskukselle että haluaisin luovuttaa. Siellä täytettiin muutama lomake, ja annettiin yleisesti ohjeita imetykseen ja maidon keräämiseen. Sieltä ois saanut sellasen iänvanhan sähköpumpun lainaan, mutta itse tykkään käyttää tuota omaa medelaa. Sitten sieltä sai mukaan kylmälaukun ja tyhjiä pulloja.
Lähtiessä vielä piti käydä verikokeissa jossa testattiin hiv ja muutama muu juttu.
Sitten vaan kotona pumppailen, pakastan ja vien kylmälaukussa sairaalaan aina kun sinnepäin on asiaa.
Suurin homma tässä on tuo pumpun jatkuva keittäminen... Huoh.
Mutta näin ainakin täällä tuo juttu menee...:)

Spiraali: mikä ab-kuuri sulla on? Mulla on Kefexin ja Trikozol ja niiden aikana saa ainakin imettää. Tosin toi trikozol aiheuttaa alkoholin kans antabus-reaktion, joten kaikki alkoholipitoinen neste on kielletty. Myös suuveden käyttö.

Meillä vauva haluaisi pitää mua huvituttina. Mieheltä suostuu ottamaan tutin suuhun, mut mun täytyy laitta vauva pinnikseen tai vainuihin ja laitta tutti suuhun niin, et se on harsoa vasten. Tuo harso jotenkin hämää vauvaa, äidin tuoksu ja iho ei ole saatavilla. Ihan hassu vauva!

Meillä ei vissiin enää heräillä öisin syömään ollenkaan. Oon ihan kiitollinen siitä että saan hyvät yöunet klo 7-9 saakka mutta eikös ne yösyötöt oo just kaikkein oleellisimpia maidontuotannon säilymisen kannalta? No onneks maitoa tulee ainakin toistaseks hyvin. Pelkään vaan edelleen joka päivä että mun painon ja nyt yösyöttöjen puuttumisen takia maito loppuu...

^Huh ku teil nukutaan paljon! Nukkuuko päivällä miten? Ku meil mennään 20-21 aikaan nukkumaan, syö ekan kerran 00tai01, tokan kerran 03 tai 04 ja sit kuuden maissa jo heräillään. Aamu valvotaan ja 10 aikaan nukahdetaan, nyt nukkuu edelleen niitä unia, veti tosin tissiä välillä. Tän jälkeen nukutaan max puolen tunnin pätkiä ennen yöunia... Tissillä on siis 2-3 tunnin välein.

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app

Pari tunnin tai parin pätkää nukkuu päivällä mutta joinain päivinä saattaa olla ihan 15min torkuilla hereillä koko päivän. Onneks tyttö viihtyy leikkimatolla tai sängyllä ihan itekseen niin ehtii välillä tehä omiakin juttuja vaikka tyttö on hereillä.

Huh. Meillä menee yöt kuten Rimpsukalla, sillä erotuksella että mennään nukkumaan vasta puolilta öin ja ensimmäinen syönti on kahteen mennessä.

Päivällä nukutaan välillä kolmea tuntia, yöllä ei.

Oi kun pääsisi tuohon hymykuopan tilanteeseen!
Meillä on vielä hyväntuulinen tyttö vaihtunut aamuin illoin huutavaksi..

Mutta pitää silti olla tyytyväinen, toiset ei nuku ollenkaan.

Meillä nukutaan aamupäivällä yhdet pitkät unet ja sit loppupäivä pieniä tirsoja. Illalla poika tankkaa ainakin sen 2h ja sit nukkuukin 6-7h putkeen. Sit vaipanvaihto ja syöttö ja taas nukutaan 4-5h.

Meilläkin poitsu viihtyy sängyllä tai sitterissä. Katselee sieltä maailmaa ja kuuntelee perheen ääniä. Hyvin tyytyväinen ja helppo lapsi ollut ainakin toistaiseksi.

Hannastiina: mulla on pelkkä Kefexin mutta en viitsi "pullottaa" tota lääkemaitoa kun jos se kuitenkin on osana tekemässä tätä itkuisuutta. Joten lääkekuurin jälkeen voin taas alkaa säilömään sitä vähää minkä kerääjään saan. Eilen illalla itkettiin taas 2h lähes putkeen. Mut poika olikin hereillä 18 -> 24 joten ei se ihme jos itketti, varmaan oli väsynytkin. Tuntui et ei ihan niin raivoa ollut kuin edellispäivänä, mut en silti uskaltanut antaa ruokaa kun parin tunnin välein etten pahenna masuvaivaa...

Nukuttiin suht hyvin, nukkui ekan pätkän 3,5h, sitten 3h ja sitten tuli viereen turisemaan tukkoista nenäänsä... Mut ekaa kertaa nukkui noi kaks pidempää pätkää omassa lootassaan eli sain itsekin nukuttua PALJON paremmin! JEE!!!

Meil nukutaa yöt 2-3 h pätkissä. Mun vaivaa vähintää joka toinen päivä migreeni huonojen yöunien takia. Inhottaa syyä noita migreenilääkkeitä jatkuvasti. Rinnanpäät on tullut uudestaan kipeiksi. Täytyy ahkerasti rasvata, kun se on tehonnut aikaisemminkin. Missähän vaiheessa unirytmiin ois toivottavissa muutosta?

Niinpä Lucy, samaa mietin minäkin. Koska tää lapsi nukkuis ees 4-5 tuntia putkeen yöllä? Tänään väsyttää hirveästi, kun on kaks peräkkäistä yötä syöttänyt vauvan 4 kertaa ja tietty viides kerta sitten aamulla.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Pulauttelu alkanut. Vähäistä vielä... Toivottavasti ei tästä etene. Pakko välillä nostaa röyhtäsemään, kun poju imee niin innokkaasti.

Tyttö alkanut aika ajoin syömään molemmista rinnoista per syöttö. Ensin imaistaan toinen tissi tyhjäksi ja sitten vielä röyhtäisyn jälkeen syödään toisesta pikku huikat :) Tytöllä alkaa ruokahalu kasvaa koska kyllä rinnoissa maitoa on ihan kivasti

Monta imetysekertaa teille kertyy päivän aikana? Aikavälillä 00-20:30 täällä on syöpötelty jo 15 kertaa, ja syödään tälläkin hetkellä. Eli toisin sanoen ei juuri muuta tehdä. Vauvalle kelpasi useamminkin, mutta mä tarjoan aina ekaksi tuttia ku en voi uskoa, että tunnin välein on nälkä, mutta harvemmin se tutti siltikään kelpaa. Työlästä puuhaa..

Takaisin