Imetys

Sellasina että mahtuu pieniin minigrippeihin. Isoimmat annokset taitaa olla 130-140ml koskasen enempää ei mahdu pumppuun sopivaan pulloon :)

Mä en usein saa noin paljoa kerralla niin pitää laittaa pienempiä ja sit niistä yhdistellä sopiva annos :) ennätys pumpattuna yhdestä tissistä on ehkä se 80 ml

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Nyt kun olen päässyt pumppauksen "makuun" niin saan 75ml/kerta. Se on aika vakio. Enkä jaksa pumpata kuin max 10min. Ja öisin tai aamuisin, illalla en edes kokeile kun vauva syö useammin. Tänään on syönyt ennätys usein mutta en ole rajannut että saa nestettä... Pakkasessa maidot 30-110ml.

Mulla on pakkanen täynnä maitoa 100ml pusseissa. Tämä siis kolmen päivän aikana. Josko tää maidon tulo kohta kuitenkin tyrehtyy, ku ei enää imetä. Pakko on kuitenkin vähintään kolme kertaa päivässä pumpattava pahimmat paineet pois.

Toisilla maitoa tulee ja mie jo mietin olenko huono äiti jos lopetan pumppaamisen. Kuukauden ikäsenä lopetti tissinsyömisen kokonaan ja urhoolisesti pumppasin ja yritin imettää. Pumpattu maito pullosta riitti sen ekan kuukauden ja sit tarve kasvo ja maitoa tuli vaan vähemmän. Nyt tulee vuorokaudessa pumpulla ehkä 100-150 ml kaikkiaan. En vaan tiedä onko tässä mitään järkeäkään enää, enkä kyllä oo varma et teenkö tätä ketä varten. Pumppaaminen on hidasta ja pikkuliru kerralla enemmän vaa huvittaa. Aikasemmat pumppausmäärät oli kuitenki jopa 200 ml kerta ja noin 3-4 tunnin välein.

Mulla ei enää pumppuun tuu maitoa kuin esim. 1 kk sitten kun maitoa vaan suihkusi. Hiukan harmittaa kun se rajoittaa nyt mun menoja, koska en saa varalle maitoa vaan pitää hetkohta olla valmiudessa imettämään.

Olen ollut lypsylehmä tänään! Tissittelyä toisen perään... Kivaa kun on nihkeetä ja hikistä jo muutenkin! Huoh! No ei voi toisen janoa kieltää.

Kokeilen ensimmäistä yötä ilman liivejä. Toivottavasti en herää hien lisäksi myös maidosta..

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Maidon koostumus tosiaan vaihtelee. Pumppasin yöllä 50 ml (taas uus enkka) ja siihen ei ole tullut juuri lainkaan rasvakerrosta päälle kun yleensä pikkuliruunkin erottuu selvä kerros.
Toivottavasti on sit määräkin isompi, ettei taas mennä kasvun kanssa takapakkia. Olen nyt syönyt sarviapilaa ja jos se lisääkin vaan määrää, mutta maito on sit litkua niin eipä sillä mennä kuin ojasta allikoon jos vauvan ruokahalu ei kasva. Mut ehkä johtuu kuitenkin helteistä, joiden takia vauva on tississäkin kiinni koko ajan.

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app

Jep! Tissit täyttyy taas hetkessä. Kokoajan tuntuu et tulee tukoksia :( vauva syökin usein kyllä, viime yönäkin 20:30-00:20-04:00-07:00 ja nyt taas tissillä... Ja vielä vko sitten mentiin 21-04 tai jopa 05 ja sitten herättiin 8 aikaan...

Ei varmaan uskalla sitä vettä antaa ainakaan. Toivotaan että vatta toimisi tällä litkumaidolla...

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app

En varmaan juonut eilen riittävästi, ja tissit tuntuivat aamullakin tyhjiltä. Mut kuitenkin kun vauva sai herumisen aikaiseksi, alkoi suihkuta varmaan viidestä kohtaa :D yleensä suihkuaa vain yks vana.. Vauva sai naamalle maitopesut!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Vauva nukahti 22.30. Säi 02, 04.30, 06 ja 07.30. Huoh! Ja toinen tissi tuntuu aina ihan tyhjältä ja mulla menee hetki tajutessa, ettei sieltä tuu maitoa kun ennen on niin hyvin tullut.

Meillä on kyllä pidentynyt ruokailuajat vaikka onkin hellettä. Semmonen 3-3,5h tuntia menee syöttöjen välissä ja toinen nukkuu taas aika ahkeraan. Tosin joka imetyskerralla hän lotasee molemmat tissit :o Sillä luulis pärjäävän

Takaisin