Imetys

Meillä tyttö syö öisin 4-6h välein eli herätään vaan kerran yöllä, päivisin syödääb sit taas ihan millon sattuu. Joskus 4h välein joskus 1,5h välein. Päivisin ei oo kyllä vielä mitään varsinaista rytmiä.

Meillä syötiin viime yönä puolen yön jälkeen, taisin alkaa itse yhden maissa nukkumaan. Heräsin pojan jutteluun puoli kolme ja puoli neljän jälkeen aloin taas itse nukkumaan. Seuraava herätys oli seitsemältä - kaveri veti puolitoista tuntia tissiä aamupalaksi! Mulla on ilmeisesti niin paljon maitoa nyt, että yhdestä rinnasta riittää pitkään. Söi ensin toista reilun tunnin ja toista vajaan puolituntisen päälle. :eek:

On se hyvä, että maistuu. Vaipoista päätellen saa tarpeeksi sapuskaa, joten maanantaista neuvolan punnitusta voi ootella hyvillä mielin. Stressasin sairaalassa vauvan sokereisa tosi paljon, joten nyt on ihanaa, kun saan ihan omin avuin pidettyä pikkukaverin ruuassa.

Meillä syödään 2-3h välein, sekä päivällä et yöllä. Syö kerrallaan 1-4 tissillistä riippuu välistä. Mut kerralla ei ime kuin max 15min... Välillä röyhitään... Kaippa se saa tarvitsemansa kun pissaa tulee erittäin reilusti ja kakkaa myös monta kertaa päivässä.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Spiraalilla kuulostais aika samanmoiselta meiniki kun meilläkin :) Välillä tosin päivisin saattaa neiti santsata useaan otteeseen. Ja mulla kun tissit hoonaa maidot tulemaan niin reippaasti niin ei kauaa imetyksessä mene. Mut ens viikolla olis neuvola et kuulee sitte että riittääkö maito neitille.

Joo sama. Mulla oli tänään maidonkerääjä toisessa tississä kun toisella imetin niin 40ml valui siinä ajassa ja tosiaan tuo ei ime kerralla kuin se max 15min...

Ehkä turhan tarkkaa ja tyhmä kysymys, MUTTA:

Tietääkö joku et voiko maidonkerääjään tulleet maidot "yhdistää" ja pakastaa? Eli siis jos tänään kerään 6 kertaa maitoa ja tulee yhteensä vaikka 150ml niin voinko pakastaa illalla samassa astiassa? Ajattelin et jäähdytän jääkaapissa osissa etten laita lämmintä maitoa jo jäähtyneen päälle mut sit illalla jos yhdistää kaikki?!

Ja heti kun näin tämän tekstinä niin mietin että miksi ei voisi?! :D

Kyllä kai mikäli maidonkerääjä on kunnolla puhdistettu ja maito laitetaan heti viileään.

Ja tosiaan viilennät kaikki ennen kuin yhdistät. Muistaakseni jossain ohjeessakin sanotaa, ettei vasta lypsettyä rintamaitoa saa yhdistää jo kylmässä olevaan maitoon. Ne MiniGrip-pussit on muuten käteviä, jos haluaa pakastaa maitoa. Sitähän voi sit myöhemmin käyttää vauvan soseissa, jos itse tekee.

Just noin on mulle neuvottu imetysopastuksessa, eli ensin viilennetään eri astioissa ja päivän lopuksi voi saman päivän maidot yhdistää pakastusta varten. Lämmintä ja kylmää maitoa ei saa yhdistää.

Mulla alkaa maidontulo vähän rauhottumaan ja tissimaito ei vaan tunnu riittävän... Pullostakin kun antaa niin kauheita määriä menee ja lisääkin kelpais. Mulla on ihan riittämätön olo ku en tiiä mitä muutakaan tarjota ku ruokaa...
Mites muilla, onko teillä aavistustakaan millasia määriä ruokaa menee kerrallaan? Mä mietin et meillä ei edelleenkään toteudu mikään 10-12 imetystä päivässä, tulisko joku 8 ehkä. Vaikee sanoa ku vaihteleekin.

Vaikea sitä on arvioida kuinka paljon tissistä maitoa menee, mutta jos vauva on tyytyväinen ja paino nousee, sillon me ei olla enää annettu lisämaitoa. Iltaraivareihin kerran vuorokaudessa ollaan annettu noin 50 ml lisää, onko se normaalia jos vauva ei huoli iltaisin tissiä??

Välillä meilläkin on vaan 8 imetystä ja se vaihtelee kovasti paljon.

Ai pitäiskö niitä imetyksiä olla 10-12? Ei kukaan mulle ole sanonut. Mä imetän kun vauva on nälkäinen. Tulee just ehkä se 10 kertaa päivässä?! Ja määristä ei ole mitään hajua. Tyytyväiseltä tuo vaikuttaa!

Juu sama täällä Spiraali. Sillon syödään kun on nälkä ja tyttö on sillä pysyny tyytyväisenä!

Enimmillään meillä on menny pullosta 120ml kerralla. Olettaisin siis että tissistä menee suunnilleen saman verran. Imetyskertoja on varmaan 8-12 päivässä mutta ne on tosi eripitusia ja välillä tyttö imee paljon halukkaamman olosesti ja välillä vähemmän halukkaasti.

Joo ei ole kyllä tullut laskettua kuinka monta imetys kertaa päivään mahtuu. En usko että ois kuitenkaan 12, enemmänki se 8-10. Meilläkin plikka vaikuttaa ihan tyytyväiseltä ja torstaina kuullaan onko paino alkanu nousta. Yölläkin saa tissiä sen 2-3 kertaa...

Voi onnelliset kun imetätte noin harvoin.. Meillä tyyppi on tissillä varmaan 15 kertaa päivässä. Parin tunnin välein normaalisti ja illalla useammin.

Mulla tulee lähes joka imetyksellä toisesta rinnasta maidonkerääjä täyteen, eli ilmeisesti tuotantoa on....

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app

:)
Viime yö oli eka yö ilman lisämaitoa. Jee!!!! Ehkä pääsen luomuilemaan omillani pelkästään 6 kk.

Tissit tuli ja meni. Normi kokoset taas, eikä edes kipeät enää:( saakohan tuo ruttana nyt tarpeeksi ruokaa.. Seuraava neuvolakin vasta viikon päästä :o

Jos vauva on tyytyväinen ja tissittelee niin luultavasti saa tarpeeksi. Voihan neuvolaan mennä punnitukseen jos epäilyttää? Ja päälaen aukiletta voi kokeilla että jos on selkeästi kuopalla (sen näkee silmällekin) niin voi olla että saa liian vähän nestettä l.maitoa.

Muistakaa muuten nyt kuumilla ilmoilla et vauvakin tarttee enemmän nestettä eli hyvä herätellä välillä tissille jos välit venyy pitkiksi...

Täällä on eka vuorokausi äitielämää takana ja imetys sujuu liiankin hyvin. Likka söisi litrakaupalla, ja mun meijerit tuntuvat vastaavan tilauksiin, mutta tolla raukalla on vastasyntyneen ruoansulatuskapasiteetti... Epäilen että 95% maidosta tulee pulautuksina ulos. Ja pulautuksen jälkeen on taas nälkä. No, tänään opetellaan röyhtäytyskonsteja ja toivotaan, että pienen maha venyy nopeasti.

Ootas HKI, että vauvan masu kasvaa ja sitten tuotanto alkaa vastaamaan kysyntää :)

Sellainen kysymys muille, että oletteko alkaneet käyttää lapsella tuttia ja jos niin mistä syystä ja jos ei niin perustelkaa sekin. Tässä käyn kovaa pohdintaa tutin käytöstä itseni (ja miehen) kanssa kun en toistaiseksi ole tuttia antanut. Syystä, että imetys lähtisi sujumaan ja nyt vaikuttaa sujuvan jo.

Takaisin