Imetys

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Keni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No viimesimmässä flunssassa mul kulu useempi aski mynthoneita, ku yskä kutitti koko ajan kurkkua. Siis nukuinkii pastilli suussa. Pahimpina hetkinä otin ventoline-piippua ja tukkosimman ajan käytin myös jotai nenäsumutetta(lääkäri määräs raskauden aikana noi kummatki). Ja ainaki ton nenäsumutteen takia ei menny poskiontelontulehdukseksi asti. Lisäks söin hunajaa suoraa purkista(1rkl 2-3kertaa päiväs). Tarpeeks laadukasta pystyy onneks vetämää noinkin, ne halvat vaan sais voimaa pahoin. Saunoin kovasti ja sit pidin sipulin puolikkaita yöpöydällä.

Kiitokset vinkeistä! En olekaan kokeillut vielä valkosipulia maidon kanssa, ehkä se olisi siedettävmpää kuin hunajavalkosipuli. Tänä aamuna olin niin tarmokas, että rouskutin valkosipulit alas ennen aamiaista ja lopputuloksena oli melkoinen vatsakipu.... :/ Ruusunmarjateetä ja kuusenkerkkäpastilleja olen tänään syöpötellyt, ehkä tämä tästä. On vain niin väsynyt ja nääntynyt olo... Noh, nyt taisi parvekevauva herätä. Hei hei!

Noi kuusenkerkkäpastillit on muuten tosi hyviä :p Se pussillinen vaan kuluu niin äkkiä, ku iskee himo:oops: .
Tyyne on taas eilen ja tänään syöny tissiä paremmin eli se lakkoilu oli taas joku kausi vaan :)

Niin on hyviä pastilleja :) Lähinnä tähän vointiin on eniten auttanut höyryhengitys, aamu ei oikein ilman sitä lähtenyt käyntiin. Hienoa, että Tyyne on palannut äitiruoan pariin, nuo lakkoilut ja rintaraivarit ovat ainakin omaa mielialaani pistäneet alas.

Miks mä luen aina väärin ? Katoin, et kuusenkenkäpastillit :D Anyway, onks noi jotain apteekkituotteita ?

Mä kans tykkään niistä kuusenkerkkäpastilleista. Mä liuotan myös eucalyptuspastilleja kuumaan veteen ja höyryhengittelen sitä. En tiä, auttaako, mut ainakin on miellyttävää.

Kuusenkenkä :) Joo, mäkin olen viime aikoina saanut väriä elämääni lukemalla ja kuulemalla väärin vähän yhtä jos toista... Kuusenkerkkäpastilleja saa isoista marketeista (ainakin joskus), apteekeista ja luontaistuotekaupoista. Valitettavasti maksavat 4 - 5 euroa/pussi....

Meillä kans nyt joku tissilakkoilu meneillään... kiva kun tietää että toinen on saanut ihan liian vähän maitoa, mutta ei sitä voi väkisinkään juottaa ja kakka on sitten ihan kovaa käpyä :sad001
Väsyneenä suostuu imuttelemaan enemmän, mutta tääkin päivä on niin pieniä hörppäsyjä otettu et ei varmana oo saanut kun vaan etumaitoo.
Eikai tän ikänen voi alkaa vierottaan itseään vielä rinnasta??
Onneks meillä on neuvola ens maanantaina :)

Niranda00 esikko vierotti ittesä rinnalta niin, että oli 5,5kk ku viimesen kerran imetin. Ei vaan suostunu enempää syömää. Tosin meil oli jo kolmekuisest asti ollu myös pullo käytös ja huomas et siitä saa helpommin ja vähemmäl vaival syötyä. Siks ei ollakaa Tyynelle pulloa annettu.

Toivottavasti tää on nyt vaan joku vaihe. Tai sitten taas toi mun oikea rinta aiheuttaa itkut... siinä oli siis se rintatulehdus alussa ja siitä on suostuttu aina huonommine syömään. Tänään ei oo suostuttu syömään juuri ollenkaan ja ennen nukkuun menoo saatiin taas kauheet itkut aikaiseks kun koitin syöttää oikeesta ensin.
Vasemmasta suostui kyllä syömään ihan normaalisti.
Enkä tiedä kuvittelenko nyt vaan, mutta kun koitin oikeesta rinnasta syöttää niin poitsu alkaa kädellä hieroa oikeaa korvaansa ja itki. Eikös jos korviin sattuu niin kyljellään siihen justiinsa painetta tulee ja vauva sitä justiinsa hieroo... mutta luulisi että jos se oikea korva on kipeä niin oikealla kyljellä oleminen sattuisi enemmän kuin vasemmalla.
Pitää tarkkailla tilannetta...

Se on se makuuasento ylipäätään mikä lisää painetta korviin. Kannattaa seurailla tilannetta. Ja antaa buranaa varmuudenvuoks. Esikolla oli vähän aikaa sitte korvatulehdus, ja silloin sanottii et kannattaa jatkos antaa viikon buranakuuri, jos korvia valittaa, menee usein sillä ohi. Se ibuprofeeni lievittää tulehdusta. Tosin vauvat ei osaa sanoa jos joku paikka on kipee, ni jos ongelma jatkuu, käykää näytillä.

Voi pientä, toivottavasti ei oo korvatulehdus tms. Minä kans kerran pelkäsin vähän, et oisko pojalla ollu jotain, kun haro korvaa ja ei meinannu oikealla rinnalla viihtyä. Ei sil sit mitään vissiin ollu, kun vaihdoin rintaa, syötin ja röyhtäytin ja vaihdoin toiselle rinnalle. Sit kelpas komeesti..

Ei onneksi taida mitään korvatulehdusta olla. Tänään ei olla enää sitä korvaa pidetty ja tuo oikea rinta... no se on ollut edelleen boikotissa, mutta luulen sen johtuvan syöttöasennosta koska sain huijattua oikealle tissille kun syötin vasemmalla puolella ensin, mutta sitten jotenkin kiskoin tuon oikean mukaan kanssa. Ergonomialla ei kyllä ollut mitään tekoa siinä kohtaa :grin
Vähän nuhasen oloinen on poika ollut tänään, mutta toivottavasti on ohimenevää. Vauvojen flunssat on ikäviä :sad001

Joo, tsemppii, et menis nopeesti ohi se flunssa. Kaveri sai muksun joulukuussa ja se vauva joutui kovan flunssan takia jo tosi pian lastenklinikalle hoidettavaksi, kun sai niin kovan flunssan. Pieni vastasyntynyt siellä hoidettavana, että saavat hengityksen kulkemaan.

@sukki Muistan kyllä, ettei imetyksen alkutaival ollut sinulle helppo. Teit hienosti töitä asian eteen ja saat olla ylpeä 6kk. Se on iso saavutus! <3

Meillä on poika ollut tämän viikon kuumeessa eikä ole nukkunut hetkeäkään muuten kuin tissillä. Siksi on taas kertynyt kerääjiin maitoa niin kuin alkuaikoina tissien tulviessa. Jaksaa yhä vain hämmästyttää tuo kysynnän ja tarjonnan laki ja se miten erilaista imetys on nyt verrattuna 10 vuoden takaiseen, kun ei puhuttu lapsentahtisuudesta. Silloin maito oli tässä vaiheessa käytännössä jo loppunut :(

Toivottavasti Helli pienen kuume alkaa hellittää. Kuulostaa varsin rankalta :/

Sukillekin tsemiä, voit olla ylpeä, parhaasi oot ainakin tehny :)

Ei muuta ku taputukset selkään, sukki. Hienosti meni! Meillä imetys vielä jatkuu ongelmitta. Nii ja meillä oli kans sitä tissiroikuntaa sillo alussa iha kauheesti.. sit se alkoi oleen helpoa se imetys ja ny harmittaa, et tää aika on kohta ohi.

Vähän haikeeta, mutta onneksi sai imetettyä edes noin kauan. Lääkäri sanoi, että sille kilpirauhasen vajaatoiminnalla saattaa olla vaikutusta tohon maidontuloon. Tai siis siihen maidon valumiseen, se mulla on ollut enemmänkin ongelmana. Maitoa on tullut, mutta se ei oikein lähde valumaan.

Takaisin