Imetys

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Keni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Känkkis Tämä vauva ei oo viel saanu mitää järkkyjä raivareita, mistä ei ois pienellä huijaamisella päästy yli (esim rinnasta väärin päin syötettynä eli vauva makaa kainalossa yms..), mutta esikoinen sai aikoinaa ihan järkkyjä raivareita. Ja nyt jälkikätee ajateltuna luulen, että johtui siitä, että mulla maitoa tuli liikaa liian nopeasti, oikein suihkuamalla ja esikoinen ei digannu siitä sitten yhtää. Tuleeko sulla maitoa miten? Jos vauva juuri kokee, että tulee liian paljon liian nopeasti tai sitten taas liian hitaasti? Ooko kokeillu asennon vaihtoa? Jaksamisia, se voi hyvinkin mennä viikossa ohi :)

Nyt on tisulla ihan ok, mutta maito ei riitä. Sen vuoksi korvikkeita lisänä. Ja rintakumi. Joka on inhottava. Täytys kai pitää pyykkipojat nänneissä viikon ajan, niin venyis?

Känkkis mä en esikon kanssa päässy rintakumista mihkään. Jo laitoksel (synnytyssalissa) se otettii käyttöön ku ei otetta saanu niin millään. Vast sit ku imetys oli jo loppunu ja esikko sai ekat hampaat, ni huomattii et sil oli paksu ja kireä ylähuulijänne, ni ei sen takii saanu otetta(ainaki oli osasyynä) . Ja ei mun nännitkä ollu mitenkää joustavat, vaik isot onkii. Nyt toisen kohal joustaa jo paremmin, ja Tyyne sai jo alust asti kunnon otteen. Mut kumii jouduttii käyttää jonku aikaa ku sai niit raivareit ja yhes vaihee ei suostunu ollenkaa syömää ilman. Sit en tiiä mitä tapahtu ku yhtäkkii alko taas maistuu. Voin sua lohduttaa et jos seuraavan lapsen hankit, ni kyl ne nännit jo silloin paremmin venyy <3

Ootko muuten kokeillu ku oliks se Ainulla ni myynnis just jotku nännin venyttäjät ? Niit ois kai voinu jo loppuraskaudes käyttää, mut vois imetyksenki aikana niit alottaa sen käyttö.

Känkkis sellaset tosiaan jostain bongasin. Varmasti ihan asiasa ajavat,mut niin ne pyykkipojatkin :laughing021

Ne venyttäjät toimii jollai alipainejutul, ei saa loukkaantuu mut mulle tulee mielee penispumppu :oops:

Vai venyttäjät.. mulla on niin pienet nännit, et ois kai niit pitäny venytellä.. mut hyvin ne on toiminu silti. Nännipihaa on sitäkin enemmän... voisikin sanoa, et pieni talo isolla tontilla. :P

Miten te jotka olette lopettaneet imetyksen, kun vauva tosiaan raivoo ja huutaa, vaikka koitan ruoan jälkeen ja ennen ruokaa. Nyt rinnoissa inhottava paineen tunne ja hermoja kiristää. Pumppaamalla en oo koskaan saanu ku pumpun likastettua. Ajattelin että pitääköhän tässä nyt lypsää rintoja tyhjäks.

Känkkis, tuolta syyskuisista huutelen. Itse lopetin osittaisimetyksen samasta syystä joitain viikkoja sitten. Mullakin vähän rintoja pakotti lopettamisen jälkeen, muuten en pumppaillut tai tyhjennellut, joskus saatoin suihkussa muutaman tipan puristaa pois. Helpotti aika äkkiä.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Täällä kipuilen tän imettämisen lopetuspäätöksen kanssa. Vauva on ens viikolla sen 3kk. Ilta meni siihen että mies syötti pullosta ja minä pumppasin, ja annoin pumpatut maidot vauvalle. Seuraavana päivänä koitin imettää.. ei onnistunu, yritin ennen, jälkeen ja ruokailun yhteydessä. Rinnoissa on paineen tuntua ja vauva on nyt rinnalla ihan ok. Tää tuntus olevan ihan lopun alkua. Maitoa tulee mutta se ei riitä.

Neuvolassa ku oltiin nii neuvolantäti suositteli et alotetaa maistelee 4 kk iässä soseita.. kun kuulemma allergialiitotkin on sitä mieltä että tossa 4-5 kk iässä kun rupee maistelee niin "allergiat voi olla vähäsempiä".. alotan varmaa perunalla. ja varmaa keittelen alussa ainaki, ku ei se sitä tarvi ku lusikallisia iha niin samassa neidille keittää perunat ku itellekki :)

@sukki mul on molemmat lavat lukossa ja niskat ja kaula kireellä, ku viulunkieli. Ei ainakaan täällä vaikuta maidontuloon.

Mulla kanssa aivan aovan jumissa ja niska ja kaula yhtä huonossa kunnossa. muuta syytä en nyt yhtäkkiä keksi.

Asukki, jos sulla paljastuu kilppariongelma nii se on ainaki yks tunnistettu syyllinen imetysongelmiin! Maidontulo kun ei väitteistä huolimatta ole pelkkä uskon asia :)

Ja kai ne niskatki voi vaikuttaa kun eikös käsketä ottaan mahdollisimman hyvä ja rento asento et maito virtaa paremmin? Ja ylipäänsä rento ja hyvä olo auttoi ainakin mulla.

Meillä imetys vähenee, mut en ole kokenut tarvetta lopettaa. Mut tissejä ei enää juuri pakottele ja ne alkaa itellään vuotaa enää tosi harvoin. Öisin en oo antanu pulloa, mut eipä sekään enää auta tuotannon ylläpitämisessä kun poika vetää hirsiä jo yhdeksää tuntia putkeen. Mut jotain sieltä vielä tulee kun mun menkkojen aikaan epelin kakka oli toden totta vihreetä :eek:

Takaisin