Imetys

Meilläkin pulautellaan korviketta... Sen viikon kun oli pelkällä tissimaidolla ei tainnut pulautella ollenkaan, mut kun painonnousun takia piti  ottaa korvikelisä takaisin niin puklailu yltyi taas. Neiti saa noin 150ml korviketta vuorokaudessa ja tuntuu välillä, et puklii vähintään sen! Silti korvikkeen kanssa painonnousu on tuplaantunut, joten kai sinne mahaankin jotain jää...
 
Meillä puklaillaan edelleen, mutta hieman vähemmän kuin ennen sakeuttajan käyttöönottoa. Rintamaidon jälkeen pukklailee selkeesti enemmän, tietysti kun yleensä sen on syönyt suoraan rinnasta. Selkein ero ennen sakeuttajan käyttöön ottoaon se, että täällä nukutaan huomattavasti paremmin :) enää ei heräillä läheskään niin usein reilu tunti syömisen jälkeen siihen, että on märkä puklusta. Nyt on myös päivällä ruvennut nukkumaan paremmin parin tunnin unia, kun yhdessä vaiheessa ei nukkunut kuin max 30min kerrallaan, sylissä ois nukkunu vaikka kuinka pitkään.
 
Viirukhan mulla sattuu maidon heruminen, välillä aika kovastikin... :/

Mä oon kyllä niin ilonen kun meillä vieläkin imetys sujuu. :) Oon muutaman kerran imettänyt ihan julkisella paikallakin harso suojana, esikoisen kanssa toi ei olis todellakaan onnistunut!
 
Kiinnostais, et kuinka kauan meinaatte täysimettää? Itse olen kahden vaiheilla, et lopetanko siihen 4 kk ikään vai jatkanko 6 kk asti. Tietysti, joka tapauksessa imetän tuohon puolen vuoden ikään ainakin osittain. Kuinka kauan teillä, joilla on jo ennestään lapsia niin on kestänyt se, että maito ei enää nouse, kun on lopettanut imetyksen kokonaan? (toivottavasti tosta mun kysymyksestä sai selvää)
 
Minä olisin täysimettänyt uskoakseni 6kk ikään, jos vain olisin voinut täysimettää ja maitoa olisi piisannut hyvin... skippaisin soseet kokonaan ja aloittaisin sormiruoalla, ja vauvan suolisto saisi kypsymisaikaa. Mut turha jossitella, kun maito ei missään vaiheessa ole riittänyt kunnolla :( Nyt haaveilen, että pystyisin osittaisimettämään sinne vuoden korville...
 
Me ollaan myös menty hetki kerrallaan, mut uskoisin, että 4 kk iässä alotellaan soseet. Tai en mä oikeen tiedä... Tavallaan haluaisin alotella niitä sillon, mut on se vaan niiiiiiiiiiiiiiiin helppoa pelkästään imettää. Semmonen plussa tossa kiinteiden alottelussa ois, että voisin itse joskus olla pois vähän pidemmän pätkän (siis sitten kun jollain aterialla menee jo hiukka enempi ruokaa) kun tällä hetkellä se on vähän hankalaa - neidille ei pullo nimittäin kelpaa. Ja oon ajatellu, että puolen vuoden jälkeen lopettelisin imetystä mut en tiedä enää siitäkään. Täytyy kattoa mikä tuntuu itsestä ja tytöstä tuntuu hyvältä. :) Todennäköisesti jatketaan pidemmälle.
 
Takaisin
Top