Imetys raskausaikana

Joo siintä lehti jutusta tuli aika kohu joka puolelta sai lukea.Meillä kans en kylla tasan imetystä olis lopettanu sen takia et mies kaipaa seksiä!

Muuten ootteko miettiny et jos maito loppuu niin miten jatkaa siis meillä ainankin poika ottaa AINA nukkumaan käydessä oli sit yö tai päivä ni tissiä,miten mie sit sitä enää nukkumaan saan jos maito loppuu o_OTai mitäs kun poika ei nytkään välitä muusta juotavasta kun tissistä.Ei meinaa ees vesi hörppy lasista ruolailun aikana kelvata.Eikä tätä taida millään voida ennalta ehkäistä ettei loppuis,ei taida imetysteet/kotikaljat nyt auttaa:arghh:?
Toisinaan mietin et olis ihan ok kun hetken vois olla imettämättä ja käyttää normi liivei ja toisinaan sydän itkee verta kun en tahdo tänkä imetyksen päättyvän vielä ainankaan niin et poika ns.kärsii kun vaan loppuu.
 
Kyllä vauva imaisee tuttipullollisen kun alkuun pääsee. Kokemuksesta..vauva nukkui todella monta tuntii putkeen kun tuon pullon imaisi tissi tissutukse sijasta.
 
mä oon miettiny ja tein imetyksen tuen fb-ryhmässä tukipynnönkin. (yv:llä, koska raskaus ei oo viel julkinen) Ei auta mikään, jos raskauden takia maito loppuu. :sad001 Ja mun tyttö on tosiaan vasta ens vkolla 10kk, ja ainakin 2kk haluisin vielä imettää. Aion kyllä imettää niin kauan ku tyttö tissin huolii, ihan sama tuleeko sielt' si enää juuri mitään. (siis tämän raskauden aikana)

Meil ei oo tuttipullo kelvannut moneen kuukauteen, nokkamukista ei osaa juoda ja snapsilasistain menee tosi huonosti vesi... :/

Ootko viuhti kokeillu nokkamukia, pillimukia, snapsilasia?
 
Okei mie oon kans tukipyyntöä miettiny mut en oo sit viel kuitenkaan.
Miekin aijon imettää niin kauan kun vaan kelpaa ja kunhan ei nänniä pure irti pahasti.
Ja nokkamukia vaan puree ja viskoo.pillipullo löytyy mut ei ainankaa viimeeks ymmärtäny ideaa.snapsista oon laittanu miehen kerran pumpatun maidon antamaan kun en ollu kotona.Ja en nää enää järkeä tuttipullolle opettaa kun sirä ei oo käytetty muulloinkaan.

Täytyy kai vaan toivoa et maitoa riittäis unimaidoksi mahdollisimman pitkään
 
Meillä vaa vuoden ikäsenä otettiin vaa pullo käytöstä ja nokkamuki vaa ainoaksi. Paremmi menee nokkamukiin totuttelu vuotisena, kun ei osaa vielä vaatia muuta. :)
 
Vinkkinä meillä oppi juomaan neiti pillistä niitten hedelmäsosepussien avulla kun siinä se suu on pillin mallinen. Tuli mieleen pillipullosta. Vaikka en ees tiiä minkä mallinen kapistus on kyseessä. :D

Perhanan hormoonit ja nännikipu. Mun piti luovuttaa ja antaa nyt tytölle tutti yöksi. Yöt ollu vähän hulinata ku itkee ja sit on tissillä. Ja mulla on nännit hirmu kipiät ja teki rakkuloitakin niihin. Ehkä oli väärä väli koittaa tutilta pois. Mutta harmittaa hirveesti kun nyt ei onnistunu mun nännikipujen takia. :sad001 No jos tästä jotain hyvää jäi niin päikkärit onnistuu iliman tuttia. Kunhan saa tissitainnutuksen. :wink

Imetystukiäiti neuvo nännien takia koittaa vähentää yöimetystä. Kyllä mielellään sen teen kun toi kipu on niin voimakas mutta kyllä se itkettää kun jouduin luovuttamaan. :sad001
 
Se kipu on kyllä jotain niin kamalaa! Ylipäänsä siis nänneihin liittyvät kivut, mulla oli joskus niin paha sammas et nännit oli melkein verellä ja imetys oli silloin ihan hirveetä!

Täällä tuntuu maito olevan tosi tiukassa :/ On tainnut tän vuorokauden aikana tulla vain kahdesti niin, että olis poika niellyt. Koko yön tuo kyllä vähän väliä yritti ja meinas jo hermo mennä, kun tekee kipeetä ja oon ollut muutenkin väsynyt, niin sit saa yölläkin heräillä jatkuvasti :/

Noniin ja nyt täällä haluttais nukkua vaan tissi suussa :')
 
Muokattu viimeksi:
Musta tuntuu et mun maito loppuu ihan kokonaan! Tai no kyllä sieltä jotain tulee, mut tuntuu olevan tosi tiukassa. Lapsi on sentään jo yli 1v, ja vuodenvaihteessa oon menossa takas töihin (näillä näkymin siis vaan kääntymään siellä), joten tissittelyn väheneminen ei oikeastaan haittaa. Mutta nyt huolettaa et saako tuo tarpeeksi maitoa, tai ylipäänsä nesteitä vai kuivuuko koko raukka :sad001
Tänään sain hänelle juotettua vähän lehmistä kun tarjosin lasista pillin avulla. Vettä juo vähän pillipullosta. Kaikesta sitä pitääkin stressata...
 
Et oo kokeillut korviketta johon sekotettu tavan maitoa. Me aloitettiin 10kk tuttelin sekaan lisää astettain normi maitoa. Ja tuttipullosta luovuttiin päivällä kokonaan paitsi illalla sitten iltamaito. Sit luovuttiin siitäki, kun nokka mukeilu onnistu täysin. Voisko toimia tissin kohdilla jotenkin samoin?
 
Mä oon antanut välillä piimää, sitä tykkää juoda. Mut samoja ajatuksia on ollut, että saako tarpeeksi nestettä ym :/
 
Meillä menee piimää kans ja kulutus lisääntyi kyllä selvästi kun imetys loppui
 
Meillä edelleen juomana vaan tissi ja satunnaisesti vettä ruokailun jälkeen. Ei oo merkkejä kuivumisesta vaikka musta tuntuu et maidontulo on vähentynyt.
Meillä on pikkuhiljaa alettu maistelee maitotuotteita, pitäis sitä piimää kokeilla joku päivä. Ärsyttävää vaan ku sitä saa vain isoissa tölkeissä ja meillä ei muut sitä juo.
 
Balacenia ihan sama juttu ärsyttää! Tai no mä kyllä juon piimää, mut en ikinä kuitenkaan muista jos sitä on, kun aina tottunut vettä juomaan.
 
Ois ees puolen litran purkeissa, mut ku ei!
Täytyy ruveta varmaan leipoo piimäkakkuja yms. siitä ylijäävästä. :D
 
Meillä alotettii "unikoulu" oon niin kamalan väsyny et yötissistä ois kiva päästä eroon.Nyt viikon aikana huomannukki et eipä se poika sitä tissiä ole nälkäänsä luputellu öisin vaan tottumuksesta.
Oon siis pitäny kiinni et 23-05 ei tissiä heru max vettä pillipullosta saanu.Toisinaan tyyytyny nopeesti toisinaan uneen päässy kestänyt.Myös yöt nyt vaihdellu mut ei enää kyl niin kovasti kilju yöllä kun ei saa tissiä.Pikku hiljaa siis.
Muuten imetykset ja puremiset pysyny meilläkin samassa
 
Mulla on jo jonkin aikaa nyt ollut nännit ihan hirveen arat. :sad001 tai ei ne muuten oo mut, sillon ku tyttö tulee rinnalle ni sattuu jonkun aikaa ja sit suihkussa jos vesi osuu suoraa nänneihi...
Äh, ikävää tämmönen...
 
Mullakin on. Yritän vaan hampaat irvessä sit imettää.. Onneks se tuntuu helpottavan alkuimasun jälkeen.

Mä taas viime yönä meinasin hermostua kun vähän väliä olis pitänyt tissiä saada (heräsi itkemään ja haluais nukahtamiseen tissiä), mut kun sieltä ei tule aina öisin mitään niin sit lupsuttelee jatkuvasti. Ilmeisesti siis kävelyn oppiminen tulee uniin ja heräilee itkemään. Mullakin välillä pillimuki ja yritän sitä ujuttaa suuhun :D Mut sit taas välillä on öitä et syö vasta aamuyöstä ekan kerran.
 
Mulla tullut maitoa todella paljon aina. Kolmannen lapsen kohalla vauva imi niin lujaa ja tiheään että lääkärikin ihmetteli kuinka nännistä voi olla puol cm x puol cm pala pois johon sain kuurin. Vauva oli 2kk. Siis imi tissutteli eikä ketralla saanu masuu täyteen. Hermokivulla jatkoin imetystä sillä se olisi ollut kova pala lopettaa kun maitoo tuli. Äitini tuli väliin sanoen et nyt loppu imetys ja työnsi vauvalle tuttelipullon jonka vaavi imas kerralla ja nukkui monta tuntii. Siihen se sit loppu.
En vaan tajuu että miksi pitää tuntee huonommuutta kun joutui lopettaan imetyksen vaikka kärsinkin viikkoja riekaleisen tissinpään takii!
 
Takaisin
Top