Imetys raskausaikana

Viuhti90

Jostain jotain jo tietävä
Olisko tääl muita ketkä viel imettää?Miten ootte ajatellu jatkaa?
Mie ite imetän viel 1v1kk vanhaa poikaa ja mahdoton tissitakiainen onkin kyseessä.Imetyskertoi tulee 8-13vrk.Nyt viimesen viikon aikana on alkanut purra joka imetyksen aikanaJa näinpä on sit rinnan päät entistä kipeämmät.Maitoa tulee ja poika selvästi nieleekin mut mietin et onkohan se maku muuttunu vai miks on alottanu puremisen
Oon miettiny et tapahtuukohan pojan itse vierottaminen jossain vaiheessa vai miten tää tulee menemää en oo varma jaksanko tandemimettää etenkää kahta lasta öisin.Pitäis ainakin pojan yösyötöt saada pois ennen vauvaa
 
Minä imetän, esikoinen kans 1v 1kk. Huomaan että heruminen ainakin on hidastunut ja välillä nännit kipeät eli hammasta purren saa imettää. Mä oon ajatellut kokeilla tandemimetystä jos se vaan onnistuu :)

Tosi kurjaa toi pureminen! Voihan se ehkä olla siitä johtuvaa että maidon maku on muuttunut. Tai ei heru enää yhtä nopeasti. Monihan vierottuu itse raskausaikana kun maito vähenee selvästi tai loppuu kokonaan (joskus puolivälin tienoilla?). Silloin varmasti olis helppo vierottaa, jos se on muutenkin tarkoitus ennen vauvan syntymää.
 
Vieläkö sie imetät öisin?
Toivoisin kamalasti et poika sais itse päättää millon lopettaa mie en tahtois sitä päättää.Mut saa nähdä miten meinaa jatkaa.Ja tosiaan toisinaan heruminen kestää pidempää ja välillä tapahtuu niinkin et kun poika puree niin heruminen käynnistyy.Ärsyttävää jos kuvittelee sen takia et kannattaa purra ni alkaa maitoa lentää
Eikä se tandemimetys täälkä pois oo suljettu kunhan poika nukkuis sit jo yönsä syömättä maitoa
 
Joo imetän. Vähän riippuen yöstä mut yleensä syö 1-2 kertaa. Kyllähän se omaa jaksamista auttais kovasti jos sais yösyömiset loppumaan :) En kyllä itsekään pistäis pahitteeksi jos ne loppuis ennen vauvan syntymää ja voi olla, että sitten pistän itse maitobaarin yöksi kiinni jos poika vaan haluais yötkin roikkua tissillä.
 
Mä myös imetän edelleen, tosin mun vauva on vasta 9,5kk. Tavoitteena imettää 1v. asti, toivottavasti ei nyt maito loppuis ennen sitä.
Oon huomannu, et maidontulo on vähentynyt, mutta sitkeästi vielä tissitellään ja vielä on tyytyväinen. toivottavasti ei tarvis mitään korvikkeita enää antaa. Tosin ei sekään helppoo ois ku tää ei osaa syödä pullosta.
Mäkin toivon, että ainakin yöimetykset loppuu ennen ku kakkonen syntyy.
 
Moikka.
Meillä 1v3kk lähinnä yöimetyksellä. Päivisin 0-2 imetystä mut yöllä 1-4 kertaa. Meillä oli ajatus lopettaa yötissittely joulukuun alkuun kun olen 5 yötä poissa, mutta uskon siihen loppuvan koko homman.
 
Meillä myös esikoinen 1v2kk käy tissillä keskimäärin 4 kertaa päivässä. Yöimetykset on loppunut jo muutama kuukausi sitten. Tällä hetkellä ei ole vielä mitään ajatusta kauan imetys jatkuu. Saa poika ite vierottautua jos niin haluaa. :)
 
Ihanaa et täällä on muitakin imettäjiä, ja yks imetystukiäitikin :Heartred
Meidän tissitakiainen on elänyt tähän vuoden ja parin viikon ikään asti lähes maidolla. Nyt on viime päivinä ruvennut uppoamaan myös ruokaa ihan erilain, edelleen melko vähän, mutta edistystä tapahtuu. Lieköhän sit johtuu maidon muutoksesta...?
 
Korallihai meilläkin kasvettu lähestulkoon pelkällä maidolla. Tossa joku ehkä kuukausi (tai vähän reilu) takaperin aloin tarjoamaan monesti lounaaksikin puuroa, kun se on ainut jota menee kunnon kulhollinen. Sen myötä on ehkä vähän paremmin alkanut muutkin ruoat maistumaan, tosin ei vieläkään syö mitään isoja annoksia. Ja nyt varmasti maidon vähentymisen takia pakko syödä muutakin kuin tissiä :D

Mä olin jo ihan epätoivoinen raskautumisen suhteen, kun tuntui että imetys vei kierron ihan mennessään, kun poika olis elänyt pelkällä maidolla.
 
MEidän tissitakianen elää myös lähinnä maidolla. Siks hirvittää, et mitä jos maito loppuu/vähentyy radikaalisti. :sad001 Ku ei noi kiinteet vaan mene, ihan sama onko nälkäinen vai ei. Sormiruokaillen saadaan jotain kurkusta alas, soseita ei suostu syömään. Iltapuuron saan joskus syöttää.
 
Yks imettäjä lisää ilmottautuu. :) Mie imetän vielä 1v6kk ikästä esikoista ja mulla on haaveena tandemimetys ellei sitten neiti päätä vierottaa ihtesä rinnalta ennen sitä. Mukava kuulla että muitakin kiinnostaa tuo tandemimetys. Ihtee jännittää jo valmiiksi miten ihmiset reagoi jos pääsen siihen että imetän vauvaa ja taaperoa.
 
En kuulu tähän joukkoon mutta miten te kestätte? :D mulle teki jo tuskaa imettää esikoista 2kk ja lopulta se loppukin nopeesti siihen kun en jaksanu tissillä pitää ja tuntu että koko ajan sai olla imettämässä ja kesti hirveen kauan aina... Sitten kun siirryttiin pulloon niin elämä helpottu kummasti kun sai yölläkin nukkua useemman tunnin kerralla tunnin pätkien sijaan... Kyllä aattelin tän kakkosen kaa yrittää pidempää mutta en ees vois kuvitella imettäneeni puoltakaan vuotta esikon kaa :s
 
Meillä imetys on ollu alusta asti helppoa. Toki alkuun oli nännit kipeät, mut sen suurempaa vaivaa ei oo ollu.
Mun tyttö kieltäytyi pullosta n. 2kk ikäisenä, eli on ollut vähän "pakko" imettää. täysimetin 5,5kk, jonka jälkeen aloitettiin kiinteät.
Tyttö kävi johonkin 7kk ikään asti n. 2h välein rinnalla päivisin, yöllä nukkuu pidempiä pätkiä. Aamu alkoi jo n. 2kk ikäisenä nukkuu 7-9h putkeen, tosin tää muuttu joskus puolen vuoden tienoilla siihen, et herää n. 5h pätkän jälkeen ekan kerran ja sit n. 2h välein.
 
jupa- en oo kokenut että siinä olis mitään kestämistä, kun imetys alun jälkeen alkoi sujumaan. Tyttö on jo päiväkodissa ja uskon, että imetyksestä on edelleen hälle hyötyä. Ravitsemuksellisuuden lisäksi uskon, että sen ansiosta ollaan sairasteluilta, jotka usein kiusaa päiväkodin alotuksen jälkeen, vältytty.
 
Mulla oli imetys alussa hankalaa suurien rintojen ja rintakumin takia. Mutta ku laps kasvo isommaksi niin koko ajan helpottu imetys. Ja kaippa mulla tuli joku uhma että kyllähä mä prkl pystyn tähän. Ja muitten kauhuksi imetän vielä ja välillä tulloo ihan uhma että kiusallaanki imetän kun ihmetellään/käsketään lopettamaan.

Niin ja mun onneks laps alko melko pian nukkuu yöt hyvin ja yöimetykset loppu reippaasti alle vuosikkaana. :)
 
Mulla ei antibioottien jälkeen enää suostunut tissille. Pari vkoa opeteltiin syntymän jälkeen. Pullolla mentiin kuurien aikana ja jälkeenki, ja 2kk jälkeen korvikkeella. Eikös maidon koostumus muutu raskaana ollessa, että muuttuuko laimeaksi taaperolle?
 
Pilvilinna ei muutu, maito vastaa aina imetettävän lapsen tarpeita :)
 
Meillä myös tuntuu useita läheisiä ärsyttävän kun imetän edelleen mut ei se miuta haittaa myö päätetään mitä tehdään ja kuinka kauan!
Myökin aijotaan ainankin yötissistä vierottaa viimeistään alkuvuodesta.Poika päättäköön itse kauan muuten tissiä syö.
 
Mä voin kuvitella miten mun lähipiiri kauhistuu jos tandemimetän. Mähän vähintään tapan vauvan nälkään. :D Mua ärsyttää ku appiukko alko viimeks puhumaan tytölle "Ethän sinä iso tyttö enää tissiä tarvii." Minusta tuntu että tyttö ymmärsi kun tuntu hämmentyvän. Mie vaan tytölle höpötin ettei oo liian iso tissille eikä se oo keltään pois jos me tissitellään. Mulle on jotenki imetyksestä tullu niin herkkä aihe että suutun helposti, varsinkin jos tytölle sanotaan että älä syö enää tissiä.
 
Takaisin
Top