Imetys raskausaikana

jupa- hassua miten erilain me koetaan nämä asiat :) Musta on tuntunut koko ajan, että imettäminen on ihanan helppoa. Varsinkin ne ekat puoli vuotta, kun ei muuta "tarttenut" syöttää... Tykkäsin koko ajan mennä jossain, niin kätevää kun maidot kulki kaikkialle mukana oikean lämpöisenä, eikä tarttenut murehtia pilaantumisesta. Eikä tullut pullotiskiä, kun tyttö ei pulloa missään välissä huolinut. Selvittiin melko keveällä laukulla yhdestä viikon mittaisesta etelän reissustakin :)
Nyt puolestaan kun siihen on niin tottunut, niin enemmänkin mietityttää et miten pärjätään sit kun en enää imetä.
 
Komppaan Korallihaita! Ja ennenkaikkea imetys on ilmaista! :) Jos ei lasketa sitä suklaamäärää, joka on kulunut :D Nyt ei onneks tee suklaata yhtään mieli enää!

Mä en oo vielä saanut kuulla kommenttia imetyksestä, mutta uskoisin että tandemimetystä ihmeteltäisiin. Toisaalta on vaan kiva tuoda uusia näkökulmia meidän vanhanaikaisten sukulaisten ajatusmaailmaan :wink
 
Toi on kyllä ökkis niin ärsyttävää, jos muut alkaa puuttuun imetykseen! :meh: Mun on kans lähipiirillä esim. mun kummitädillä ollut vanhaa tietoa/uskomusta maidon muuttumisesta, mutta ovat olleet onneks kiinnostuneita, kun oon kertonut, mitä asiasta nyt tiedetään, ja mitkä on esim. suositukset tällä hetkellä. Kummitäti onkin sen jälkeen kannustanut jatkamaan imetystä niin kauan vaan, kun hyvältä tuntuu. :)

Mun anoppi taas on sellanen, ettei mulle uskalla suoraa mitään sanoo meidän imetyksestä, mutta jossain lauseessa on kauhistellut, miten exäänsä eli mieheni isää on imetetty ihan sinne asti, kun on oppinut puhumaan. Harmitti oikein, kun en sillon huomannut kysyä, että mitä sitten. En tiiä onko hänellä omasta imetyksestä jääny sit jotain kaiveleen.
 
Mullakaan ei mitään ongelmaa kuka imettää ja kuinka kauan, ihan oma asiahan se on! [emoji4] Harmittaa vähän just se ettei meiltä onnistunut tuo imetys... [emoji29]
 
Kaikista ärsyttävintä on kum lääkäri KÄSKEE lopettamaan imetyksen. Meillä oli typyn 1.5v neuvola ja lääkäri käski lopettaa imetyksen koska siitä ei kuulema oo mitään hyötyä tytölle enää. Tyrmistyin ja suutuin niin paljon etten osannu sanoo mitään. Edelleen kiukuttaa kun en sanonu mitään.

jupa- kaikki imetys on arvokasta. [emoji173] Hyvinhän toi on kun oot päässy 2 kuukauttakin imettää. :) Eihän sitä tiiä miten seuraavan kanssa menee. :)
 
Jotkuthan imettää vielä neljä vuotiastakin. Jokaisen oma asia. Vaikka en itse kuulu taaperoimetyksen kannattajiin. Jokainen tehköön niinkuin haluaa ja kukin hoitakoon lapsensa kuin haluaa. Kunha ei oo oikeesti haittaa lapsen kehitykselle ja silloinkin ammatti ihmisten asia puuttua asiaan ei muiden.
 
Ai mun nännit! Menin pöljä lopettamaan neitiltä tutin syönnin niin nyt hakee yöllä lohtua tissiltä. Raskauden takia jo muutenkin nänneistä tuli arat, mutta nyt tää yösyöttö pahentaa tilannetta. Onneks ei syö kuin kerran yössä mutta tahtoo pitkään viihtyä. Molemmissa nänneissä on rakkulat ja sattuu. :sad001

Jospa tää pian helpottaa. Vasta 3 tutiton yö.. En muuta sano ku AUTS!
 
Lopetiks kerralla päivälläkin tutin? Me lopetettiin asteittain ja sit ku ei yökskään enää niin, eipä ite kaivannut tuttia.
 
Joo nännit on kovilla joo huh saa oikeesti tsempata itteään et kestää imetyksen ajan.Ja tosiaan päivisin poika tykkää purra onneks yöllä ei niinkään.
Tsemppiä ökkis tutin vierotus puuhiin!tääl ei viel olla siihen valmiita
 
Meilläkin yöllä roikuttiin tissillä varmaan tunnin välein.. kai kun ei sieltä samaan tahtiin tule enää mitään, niin pitää vähän väliä kokeilla..

Tsemppiä tutista vierottamiseen! Meilläkään ei vielä pysty, on se vaan niin tärkeä.
 
Päivällä meillä ei ollu tutti käytössä. Vain uniaikoina oli tutti. :) Kun ei huolinu päikkäreille tuttia niin päätin että jätetään nyt kokonaan pois. Oon kyllä tytöstä ylpee kun ei hirveesti kaipaa tuttia. Päikkärit menee hienosti ilman, mutta kerran yössä ollu nyt tissiä vailla. Mutta luulen että yötissikin jää pian pois ku joka yö on nukkunu pidempään ennen kun on tissiä vailla. Viime yönäki niin vasta viiden aikaan aamusta heräs ja piti tissiä antaa. :)
 
Täällä myös yksi imettäjä ilmoittautuu! Meillä poika vasta 8,5kk ja tää raskaus alko vähä yllättäen.. Nännit on pikkusen kipeet, mutta muuten tuntuu vielä hyvältä. Poika vähentänyt jonkun verran päivältä imetyskertoja, tankkaa yöllä senkin edestä.
Toivottavasti maito vielä riittäisi niin ei tarttisi korvikkeiden kanssa ruveta enää pelaamaan :)
 
Kuinka muuten pelottaako teitä jos alkaakin supisteleen imetyksen aikana ja vauva yrittääkin kesken pois?! Kuulin semmosen kertomuksen et ku yks tuttava oli imettäny vielä esikoistaan niin sit oli alkanu kauhia verenvuoto ja oli pakko lähtee ambulanssilla sairaalaan... Tosin esikoinen oli ollu vasta 5kk ku oli tullu uudestaan raskaaksi,en tiiä sit onko osuutta asiaan... Supisteleeko kohtu siis aina ku imettää vai mitä hä? Onko jollaki parempaa tietoa? :)
 
Mie oon kuullu et niin kauan on ns.turvallista imettää kun ei suosittele taikka jos lääkäri kieltää seksin niin sitten myöskään imettää ei sais.
Miuta ei sinällään pelota koska imetän jo taaperoa ni sen imu on muutenkin erilainen kun vauvan.
 
Imetys tuottaa oksitosiinia, joka kyllä aiheuttaa supistuksia, mutta normaalissa raskaudessa sen ei pitäis aiheuttaa ongelmia. Supisteleehan monilla jo tosi aikasin. kyl mullakin viime raskaudessa li harjoiussuppareita jo joskus vk 20--> mut ei ne saanu mitään aikaan alakerrassa.
Sit jos lääkäri määrää seksikieltoon, niin pitää myös imetys lopettaa.
Jos imeys alkaa aiheuttaa kipeitä supistuksia, niin sit toki eri asia.

Muoks. oksitosiinia käytetään myös lääkkeenä, jos tarvii vauhdittaa synnytystä tai jos käynnistetään ns. kypsästä tilanteesta.
Mä sain käynistyksessä viime helmikuussa oksitosiinia suraan suoneen, ku ei meinannu millään käynnistyä.
 
Balacenia kiitti kattavasta vastauksesta! Helpotti paljon :). Mulla oli kyl kans rv 20 jälkeen aika voimakkaitakin suppareita mut ei ne tosiaan mitenkää vaikuttanu. Täytyy siis vaan kuunnella omaa kroppaa :)
 
Meillä loppu imetys suurin piirtein viikko raskautumisen jälkeen. Oli muutenkin sitä ennen vähentynyt paljon ihan lapsentahtisesti niin en tiedä paljonko oli vaikutusta raskaudella. Ite oisin voinu imettää kauemminkin. Ekat puol vuotta oli välillä aika vaikeetakin, mm. alkuun nännit ihan puhki ja nännikumit käytössä, myöhemmin lähellä 6kk ikää mulla tuli imiessä verta jostain ja kesti pitkään parantua, mut loppuaika olikin sit paljon helpompi.
 
Me käytiin eilen neuvolassa hakee influenssarokotteet ja samalla otettiin mitat tytöstä. on toi maito vissiin vähentynyt ku ei ollu nyt reilussa kuukaudessa saanu painoo ku 10g. Toki tässä välissä on myös oppinut nousee seisoo tukea vasten, kävelee tukien ja konttaamaan.
 
Imetyksestä mieleen eilisen uutisotsikko kun nainen harmitteli kun päätti lopettaa imetyksen vauvalle sen takia että mies halusi seksiä. Ihan uskomaton uutinen mielestäni. Luittekos??. Minähän en pienen vauvan imetystä lopeta jod miestäni panettaa....

Äiti harmittelee HS:ssa: Lopetin kuukauden ikäisen vauvan imetyksen, sillä mies ei voinut olla ilman seksiä.
 
Meillä ei kyllä imetyksen takia oltu seksittä noin 2kk likan syntymän jälkeen. imetän edelleen ja tosiaan toinen tulossa, et ihan seksittä ei olla oltu. :D
 
Takaisin
Top