Meillä kiinteet kun aiheutti aika kiinteet tortutkin, ni totesin neuvolassa että luumusosetta nassutetaan joka päivä ja vettä kans, et maha toimis ni se oli ihan ok. Sanoi että vettä voi antaa kunhan ei maidonjuontia sitten vähennä, eli ei sinänsä janoon vettä. Mut tuskin sitä neuvolassa ihan joka asiaa paimennetaan, tuskin tuo vedenjuonti niin iso asia olis että pitäis siitä olla määkimässä, toisin kuin esim vaikka hampaiden harjaus, se on vähän tärkeämpää. Mutta siis pyrkimys on, että joka kiinteän jälkeen otetaan vesihörppyä, mutta koska vesi on pahaa ni sitä ei itse juoda vaan mä lusikoin sitä sen suuhun ja se joko nielasee, päristelee tai valuttaa suupieliä pitkin pois.. :D
Sillon kun mä olin bébé ni en suostunut juomaan vettä. Äippä laittoi pikkasen sitruunamehua veteen ni johan kelpas. Siis ihan niin vähän, että sen just ja just maistoi. Mä koitin kans, maistui oikein hyvin tirpalle, mutta lärvi pamahti niin karseeseen kuntoon, että sillekin allerginen sitten.. Mut vihdoin siihen veteen on tottunut sillee, ettei enää irvistele sille :D