Imetys kuuumisia

Täällä ainakin name it kaupassa oli suht edullisia imetyspaitoja 20-25e oli kylläkin lyhyt hihasta et en tiedä onko nyt tullu "talvisempia" kun itse ostin pari paitaa heinäkuussa.
 
Paljonko teiän vaavit syö kerrallaan? Mullahan tulee tisseistä tooosi vähän maitoa ja korviketta menee paljon. (Vaikka en kyllä haluais lopettaa imettämistä näin aikaisin :sad001) Mutta siis pullosta kun annetaan niin 100ml on minimi. Muuten tulee huutoa :grin Yleensä menee se 120ml kerrallaan.. Jotenkin tuntuu, että tuo meiän tyttö syö ihan kauheasti vai onko se ihan normi määrä? o_O Mites teillä?
 
Meilläkin syödään tissiä ja korviketta. Aloitin korvikkeen antamisen jo 2 viikon iässä, koska jäpikkä selvästi huusi nälkäänsä. Nyt viikko sitten vaihdettiin toiseen korvikkeeseen, koska edellinen aiheutti massuvaivoja. Nyt selvästi syö vähemmän korviketta, ei ahmi ja massuvaivat minimissä :) Joten ennen kun veti HA 1 -korviketta, sitä meni mooooonta purkkia päivässä ja kerralla saattoi mennä purkillinen. Nyt hyvä jos vetää 60 milliä kerralla ja rauhassa.
Outoa, mutta pääasia on että saa massunsa tyytyväiseksi - kasvaa ja on muutenkin hyväntuulisempi/kivuton :cool:
 
Paljonhan tuo torttumäärän mukaan syö, jos oon ollut pois ja mies antaa pullolla maitoa, ni on menny jo piiiitkään tuo yli 100ml. Mut mä täysimetän, joten paha sanoa.. Välillä vetää kaks kivikovaa rintaa tyhjäks, välillä vaan toisen välillä semi paastopäiviä.. Mut tosiaan vaipat täyttyy siihen malliin, että ruokaa menee paljon! Joskus mies on mun poissaollessa antanut 100ml ja sit ku tuun kotii ni sitten syö vielä rinnalta ihan reilusti .. Menee siis vissii myös fiiliksen mukaan syömiset
 
Mut tosiaan pullosta toi toukka on syönyt aina paljon, ilman puklauksia.. Muutama viikko sitten muistan ku mies anto 150ml ihan tosta vaan :D Tissin kanssa välillä nukahtamisongelma, kun on liian mukavaa siinä, mut nyt on vihdoin ruvennut syömää hyvin ja kun yöllä herätyskellon kanssa herätään syömään ni syöttövälit pysyy sellasina että maitoa tulee hyvin. Jostain luin siis, että maidontulon saa lisääntymään erityisesti niin, että imettää paljon klo 01-06 välillä. Jotain hormooneihin liittyvää. Me yleensä päästään iltaremuumisten jälkeen nukkumaan vasta tuon yhen jälkeen ja herätään sitten 4-5 välillä syömään.
 
Tervetuloa rintaraivarit sit meillekin. Vasen rinta aiheuttaa aina kauheen kiukkukohtauksen. Oon yrittäny imettää siitä vaikka missä asennossa, mut vauvaa ei noin vaan huijatakaan... Lopulta kokeilin rintakumia, mikä näytti toimivan. Ärsyttää vaan kun sen kanssa syömiseen menee puolet kauemmin. Kokeilin välillä livauttaa rintakumin pois paikoiltaan, ja tarjota pelkkää rintaa, mutta vauva huomas huijauksen muutaman imasun jälkeen. Sit rintakumi uudelleen kehiin, ja taas kelpaa herran syödä :rolleyes:
 
Täällä on epätoivoisesti yritetty saada maidontuotantoa uudelleen käyntiin.. Lauantaina pumppasin saunan jälkeen jopa 50ml! Sunnuntai aamuna sain pumpattua 20ml ja koko päivän yritin pumpata parin-kolmen tunnin välein, muttei tullut sitten tippaa enempää :confused: Tänä aamuna kävin lämpimässä suihkussa jonka jälkeen sain taas 10ml. Tyttö saa tissillä vaan raivarin kun maitoa ei tuu heti/tarpeeksi :sad001 Suu auki huutaa vaikka tyrkytän tissiä suuhun, hetken imee ja taas huutaa.. huoh.. Kokeilen vielä pumppausta, mutta välillä tuntuu, että mulla alkaa oikeesti maito loppumaan kokonaan.. Onko joku jo lopettanut imetyksen kokonaan? Tai onko maidon tulo selvästi vähentynyt?
 
Mulla saa kaikista parhaiten pumppuun maitoa, kun pumppaa joko yöllä oman nukahtamisen jälkeen (siis että on ollut unessa ja herää) tai sitten, että pumppaa sen rinnan aamulla mistä ei oo syöttänyt. Yöimetys lisää kuulema neuvolatädin mukaan maidon tuloa. Ja se pumppaaminen myöskin. Mut sit siinäkin on tietty eroo miten saa herumaan pumpulle. Musta tuntuu, että itse saan paremmin pumpattua maitoa käsipumpulla kuin sähköisellä, meillä on siis molemmat.

Niin ja siis maidontuloa vielä lisää se, että imettää aina eri rinnasta tai kuulemma voi molemmatkin rinnat imettää samalla kertaa. Mulla siis on päinvastainen ongelma, eli maitoo tulee liikaa, jolloin joudun imettää samasta rinnasta peräkkäisiä kertoja ja sit välillä pumppaamaankin, ennen kuin vauva syö, ettei vauvalle tule vatsavaivoja kun maito suihkuaa.
 
Mä saan mammin herumaan kun pesen rinnat kuumalla vedellä. Nyt käy jo rutiinisti ja rinnat heruu aikataulussa. Paras aika mulle on yöllä ja aikaisin aamusta. Päivällä ei pumppulla tahdo tulla mitään, vauva syö kaiken. Pumppaan käsipumpulla. Rinnat suihkuaa, joten aamulla on herättävä ennen vauvan syöttöä. Maito menee luovutukseen, joten pitää olla tarkkana pesun ja keittämisen kanssa.
 
Puhuin neuvolatädin kanssa tuosta imetyksestä. Suositteli kokeilemaan imetystä sen jälkeen kun tyttö on ensin saanut pullosta, ei ehkä silloin niin huutaisikaan tissillä ollessaan. Ja samoin yöllä vois kokeilla kun tyttö on vähän uninen. Voisi se imetys saada sitä maitoakin sitten paremmin herumaan.. Mutta jossei tule, niin sitten ei tule. Eikä sille voi mitään eikä kannata stressata...
 
Meillä on oltu nyt reilu viikko maidottomalla korvikkeella ja olen pitänyt oman maidon tuotannon vaan jotenkin yllä. Eilen ja tänään oli sitten koti kokeilu maito pohjoisella korvikkeella ja tänä iltana se itku taas sitten alko... huuto oli jotain ihan kauheeta. :sad001 Nyt olen itse ollut ma asti maidottomalla ruokavaliolla ja viikonloppuna voin taas alkaa imettää! Mitähän siitä tulee?! :O
 
Millier meillä vetää poika kanssa aina 100-120 ml tissin perään. Yöllä ja aamulla voi pärjätä pelkällä rinnalla, mutta illalla pullo on ehdoton lisä. Näin ollut jo 2 vkosta asti. Mulla kyllä suihkua maitoa, mutta rinnat on kyllä paljon pienemmät kuin monella imettävällä kaverilla, eli maitoa tietty myös vähemmän :sad001
Eipä sille mitään voi, hyvin pärjätään näinkin :)
 
Voihan rintaraivarit.. meillä nyt ehkä viikon verran raivottu tissillä joka ilta.. onko ehdotuksia mistä joutuu.. Mä olen kysymysmerkkinä enkä vaan ymmärrä...:sad001
 
Meillä raivotaan rinnalla kun on liian nälkä ja väsyneenä ei jaksa imeä yhtä tehokkaasti. Iltaisin on iso nälkä; just syötiin molemmat rinnat ja 80ml pullosta päälle ja parin minuutin päästä mennään sänkyyn jatkamaan vielä vähän rinnasta, jos sinne olisi tullut tilkka lisää.

Poika on saanut pullosta iltanälkään lisää maitoa jo 3vko iästä alkaen joka ilta, ei vaan rintamaito riittänyt.

Voisi kokeilla antaa lypsettyä maitoa tai korviketta tilkan ja sitten nopeasti vaihtaa rinnan tilalle? Näin mulle kaveri neuvoi, et pahin nälkä taltutetaan pullolla ja sit jaksaa imeä rintaa paremmin.
 
Mä siis yritin tarjota korviketta pullosta ja äm toisesta pullosta ja tissiä vuorotellen.. on väsynyt ja ihan varmasti nälkäinen.. nyt en vaan ymmärrä.. korviketta en ole aikaisemmin antanut mutta sitä se suostu edes vähän maistamaan tissistä ei ottanut edes otetta.. äm pullosta sama reaktio kuin korvikkeelle.. maistelee muttei suostu ihan syömään.. nyt sit ei huoli enää pulloakaan huulille huutaa vaan.. ah nyt nukahti isänsä syliin.. koitetaan uudestaan kun herää.. hän on syönyt viimeksi joskus kuuden aikaan :/
 
immala meillä oli kanssa samanlainen tilanne muutama viikko sitten. Vauva söi sit lopulta 10 tunnin päästä tai jotain. En tiiä, mistä johtu, mut tosiaan ei kelvannu rinta eikä pullo, mut unien jälkeen söi ihan normaalisti. Pari viikkoa meni ton jälkeen ihan normaaleilla ruokailuilla, mutta nyt taas viimesen viikon ajan on kaikilla päiväsyötöillä tullu raivarit. Vauvat on oikukkaita :/ Meillä torstaina neuvola, ja aion kyllä kysyä, mistä vois johtua.
 
Meillä sama juttu ja kamala itku ja huuto. Tuntui et nieleminen on vaikeaa. Mä syytän suihkutissejä ja liian kovaa meteliä, televisiota, asentoa, ilmaa mahassa, väsymystä. Otettiin aika lisä ja laskin mammia mammirättiin ja uudelleen. En tiedä mistä lopulta johtuu, kaikki tuntui olevan väärin, paitsi että oli kyllä nälkä.
 
Hehehehe, nyt on lasta huijattu! Vasemman rinnan syöminen on viime viikkoina ollu aina kriisin paikka, mutta tänään laitoin lapsen oikeelle puolelleni, ja tarjosin siinä vasenta rintaa. Kas kummaa, lapsi syö kun unelma! Ei toi järin selkäystävällinen vaihtoehto oo, mutta välillä on kiva osoittaa olevansa kolmikuista ovelampi :grin Yksi rintaraivariton syöttökerta takana. Ah, rauhaa!
 
enpä ole muuten tänne muistanut kirjoittaa.. tuleeko kellekään muulle huono olo imettäessä? mulle on alusta asti tullut ja ihmettelivät sitä mm. imetyspolilla kun kysyin: josko sulla on huono hemoglobiini? no, ei ollut, eikä neuvolassakaan tiennyt. imetystukihenkilö sen sijaan sanoi, että joo se on ihan normaalia, imettäessä voi erittyä niitä samoja hormoneja jotka aiheuttaa raskauspahoinvointia. eli homma siis kyllä selvisi, mut ah, you gotta love all these pregnancy (ja näköjään vielä post-pregnancy) hormones.. :p:grin:rolleyes:
 
Kesäbebe mulle tulee myös huono olo muttei semmonen raskaus pahoinvointi vaa semmonen pakko saada juotavaa - huono olo. Heti ku poju tulee rinnalle niin tarvii saada kulauttaa iso lasi vettä alas..
 
Takaisin
Top