imetys ja maidonkehitys

Iltaisin imetän aina, yleensä myös aamuisin. Silloin tällöin myös päivällä. Onko täällä ketään kuka ei enää imetä/imettää vain pari kertaa päivässä ja lapsi ei juo myöskään maitoa? Meillä on maitoallergia ja yritän nyt totuttaa kauramaitoon, mutta tuntuu että sitäkään ei mene juuri ollenkaan
 
Iltaisin imetän aina, yleensä myös aamuisin. Silloin tällöin myös päivällä. Onko täällä ketään kuka ei enää imetä/imettää vain pari kertaa päivässä ja lapsi ei juo myöskään maitoa? Meillä on maitoallergia ja yritän nyt totuttaa kauramaitoon, mutta tuntuu että sitäkään ei mene juuri ollenkaan
Meillä loppui imetys uuden raskauden takia pari kuukautta sitten ja tyttö on maitoallerginen, kauramaitoa kyllä vetää hyvällä halulla vähintään 4 dl päivässä. Oatly ja Rainbow maistuu, joku muun merkkinen kauramaito oli omaankin suuhun pahaa, en enää kyllä muista mikä se mahtoi olla. Oatlyn kaurajogurttia menee kans välillä.
 
Meillä loppui imetys uuden raskauden takia pari kuukautta sitten ja tyttö on maitoallerginen, kauramaitoa kyllä vetää hyvällä halulla vähintään 4 dl päivässä. Oatly ja Rainbow maistuu, joku muun merkkinen kauramaito oli omaankin suuhun pahaa, en enää kyllä muista mikä se mahtoi olla. Oatlyn kaurajogurttia menee kans välillä.
Hei joo, en ees tajunnu noita kaurajugurtteja! Kiitos vinkistä! Ja ihana kuulla että joku muukin on samassa tilassa vaikka ei se tietenkään kiva tila ole. Ei olla kovin kauaa annettu kauramaitoa, eli ehkä tyttö ei ole vielä vain tottunut makuun. Kyllähän se ainakin itselle maistuu aika kamalalta, että en ihmettele ettei se heti maistu.
 
Mä lopetin viikko sitten imetyksen. Vähän haikea mieli jäi, oli pojalle niin tärkeää.:sorry: Aloin syömään uutta lääkettä ja vähän lääkärissä vihjattiin että ois hyvä nyt lopettaa. Enään poika ei muista koko tissiä. Onneksi kuitenkin näinkin pitkälle onnistu imetys, vaikka lääkkeitä olen joutunut syömään koko imetysajan (sairastuin crohnin tautiin aika pian synnytyksen jälkeen)
 
Lyy, Ei imetystä tarvitse hei lopettaa jos ei siihen ole lapsi eikä äiti valmis! Ihan höpöhöpöä tommonen, että "kuuluis" lopettaa. Who suosittelee vähintään 2 vuotiaaseen saakka :)

Meillä myös vielä maidotellaan ja paljon, päivin öin. Toki yömaidot sais sikäli vähentyä, että unet tasaantus mutta näillä mennään. Minä kyllä varmaan annan tytön lopettaa sitten kun itse haluaa. Toisaalta eiköhän kerrat vähene automaattisesti nyt kun marraskuussa tulee mummi häntä hoitamaan ja mä alotan osa-aikaiset hommat. Alkuvuodesta sitte toivottavasti täysipäiväisesti. Kattoo sitte jos hoitoon antaa mukaan unimaidot.
 
Takaisin
Top