Mulla tuli kanssa juhannuksena toiseen nänniin tosi kipeä patti. Samoihin aikoihin tuli tytölle myös ylös uusi hammas, jonka epäilin silloin hiertäneen ihoa rikki. Siitä tuli siis myös vähän verta, ja patti oli aika iso. Aloin välttelemään toisen tissin imetystä, jolloin myös toiseen tissiin tuli samaan kohtaan patti. Mutta se auttoi kun käänsin lapsen juurikin silleen väärin päin, eli että vartalo oli kainalossa päin. Silloin paine kohdistui eri kohtaan eikä sattunut niin paljon. Patti meni pois ja tuli uudestaan monta kertaa. Nyt olen vasta onnistuneesti tämän viikon imettänyt normaalisti. Tähän asti siis aina pitänyt lasta väärin päin kun imetän. Raskastahan se on pitää niin, mutta kun se kipu oli jotain ihan käsittämätöntä!
Kannattaa muuten kokeilla kanssa imettää niin, että laitat lapsen istumaan viereesi ja hän syö istualteen. Siinäkin asennossa mulla oli ainakin helpompi imettää kun imuote oli taas vähän erilainen.
Aikaisemminkin mulla on ollut vähän pienempiä patteja, ja niihin on tepsinyt pitkä saunominen jonka jälkeen ne ikään kuin poksahtavat ja ne voi puristaa ulos. En tosin tiedä onko kyseessä samanlaiset patit kun sulla, eli en tiedä onko fiksua puristaa vai ei