imetys ja maidonkehitys

Ei onnistunut imetyksen vähentäminen ekalla yrityksellä, kun poika tuli kipeäksi ja muutamaan päivään ei maistunut oikein mikään muu kuin tissi. Ja kyllä meillä sitten tissiteltiinkin! Tilaus meni perille ja bosat meinasi räjähtää, kun alkoi taas kiinteät maistua :D No, nyt sitten taas kokeillaan uudelleen.
 
Meillä imetyksen lopettaminen tuntuu kaukaiselta asialta, kun tissiä halutaan tosi useasti päivässä ja poika niin tykkää..
Tuntuu jo että monien mielestä pitäisi alkaa lopettelemaan, kun multa kysytään että koska aattelit lopettaa. Ja ihan suoraa on sanottu että yli 1-veen imettäminen on ällöä. Sinänsä mitään syytä ei olekaan lopetettaa vielä, mutta aina oon ajatellut että siihen vuoden ikään asti imetän, mutta en kyllä väkisin halua lopettaa, haluisin että poika ite päättäisi lopetta. Ehkä se tieten vähenee itsestäänkin, kun lehmänmaitoa saa alkaa antamaan.
Mites muut, meinaatteko vierottaa vai jatkaa niin kauan kun lapsi tahtoo?
 
Imetät Daranda just niin pitkään kuin itsestä ja lapsesta tuntuu! Olkoot muut mitä mieltä vaan, se ei kuulu kenellekään muulle kuin teille kahdelle.

Meillä on päivätissittelyt jääneet itsestään pois. Pojalla on niin meno päällä koko ajan, ettei kerkiä tissillä roikkua... Iltaisin, öisin ja aamuisin imetän yhä. Kesällä on tarkoitus lopetella kokonaan, mutta jos en olisi vielä töihin menossa, niin jatkaisin kyllä varmaan edelleen. Eipä se töihin meno ilta- ja aamuimetystä estäisi, mutta kun öisinkin tissitellään niin monta kertaa, etten usko siihen auttavan oikein mikään muu kuin imetyksen lopettaminen kokonaan.
 
Kiitos hannanna! Meilläkin kova meno muuten päällä ja siks onki ihanaa kun tissille rauhotutaan monesti päivässä. Mulla on tarkotus olla varmaankin vielä vuoden verran kotona, jos töihin oisin menossa niin vois olla samat ajatukset kun sulla.:)
 
Taaperoimetys ei oo mitenkään ällöttävää, imetä niin pitkään kun teistä molemmista hyvältä tuntuu! :)

Meillä tissitellään edelleen tasaisesti tunnin-parin välein ympäri vuorokauden. Syö kyllä hyvin kunnon ruokaakin, mutta tissi on pojalle tärkeä kaiken touhun lomassa. Kotona oon varmaankin vielä reilun vuoden, ja annan pojan lopetella sitten kun hän haluaa. :) esikoinen lopetti itsestään 1,5vuotiaana kun aloin kuopusta odottaa, katsotaan mihin saakka tää takiainen jatkaa. :P
 
Itse ajattelin imettää ainaskin 1v asti, vaikka sisko sanoi että "aivan KORKEINTAAN vuoden ikään.." itse ei ole siis imettänyt lapsiaan ollenkaan niin ehkäpä ei pidäkkään sitä minään. Varmaan tärkein ja viimmeinen imetys kerta mikä jää on ilta imetys. Siinä poju rauhoittuu yö unille tai sitten nukahtaa siihen.
Nyt imetän aamulla 2x, päivällä 0-2kertaa, yö unille siirtyessä ja yöllä 0-1 kertaa.
 
Mä niin räjähtäisin jos joku tulis neuvomaan koska mun heidän mielestään pitäis lopettaa imetys. Toisaalta ehkä just sen ehkäsemiseksi oon julistanut alusta alkaen, että meillä muuten imetetään sitten pitkään.. Just niin kun muutkin sanoi, imetät niin kauan kun te tahdotte daranda! Siinä ei ole yhtään mitään ällöä :)
 
Mitäs se imetyksen loppuminen sitten rinnoille meinaa? Nyt näyttäs et tytölle alkaa tissittely riittää. Ei oo pariin päivään päivällä huolinu ja nyt illallakin vaan puras ja tuijotti silmiin. Pullollisen joi sit korviketta. Joten tuli aikasemmin tää lopetus ja yllättäen, vaikka olinhan asiaa jo miettinyt. Ei kai rinnat pakkaannu tai mitään sellaista kun ei nyt viime aikoina oo muutenkaan sellaista tapahtunu. On sen verran harvassa ollut noi imetyskerrat.
Jääkö toi maito mitä rinnoissa on sinne vai häviääkö jotenkin... kaikkee sitä tulee mietittyä.
Voikohan lehmänmaitoo alkaa antamaan kohta ku 11kk täyttyy ens viikolla?
 
No virallinen suositushan on 12 kk, mutta olen kyllä itse alkanut pikkuhiljaa totuttaa lehmänmaitoon ja tarjoan muutaman kerran päivässä vedellä 50/50 jatkettua luomumaitoa. Pojalla ikää muutaman päivän päälle 11 kk. Eipä sitä isoa määrää kerralla mene. Ilman oireita on selvitty, hapanmaitotuotteistakaan ei ole mitään tullut, niitä on syöty nyt reilu kuukausi.
 
Tännepä varmaan voi avautua ku meille tuli yllättäen 11kk iässä pakollinen lopetus ku meen leikkaukseen. Kyllä tekee äitille tiukkaa vaikka lapsi juo ihan tyytyväisenä korvikettakin. Tietenki tunteet liittyy myös tulevaan jännitykseen, mut on se haikeeta lopettaa. Hyvin ymmärrän järjellä, et lapsi pärjää ja saanut jo hyvän aikaa rintamaitoa, mut selitäpä se tunteille!
 
Tuskin ne rinnat pakkautuu jos ei muutenkaa pakkaudu mutta jos siltä tuntuu ni lypsää vaan pahimmat pingotukset pois, ei enempää
 
Minulla on jonkun verran toinen rinta pakkautunu. Suihkussa sitten aina sitä välillä tyhjentelen. Ja sekin alko vasta noin viikon päästä tuntumaan..
 
Tännepä varmaan voi avautua ku meille tuli yllättäen 11kk iässä pakollinen lopetus ku meen leikkaukseen. Kyllä tekee äitille tiukkaa vaikka lapsi juo ihan tyytyväisenä korvikettakin. Tietenki tunteet liittyy myös tulevaan jännitykseen, mut on se haikeeta lopettaa. Hyvin ymmärrän järjellä, et lapsi pärjää ja saanut jo hyvän aikaa rintamaitoa, mut selitäpä se tunteille!
Kurja juttu :sad001 Saahan sitä surra!
 
Harmillista leku et ootte joutunu imetyksen tollein lopettaan. Kaikki tunteet ovat sallittuja. Varmaan hetken kestää iselläkin sopeutua ajatukseen.
Tuntuu et tämä päivä on mennyt ihan vaan ihmetellessä tätä muutosta. Pari kertaa oon vielä tarjonnut rintaa mut tyttö suuttuu tai nipistää. Aika selkeesti osoittaa et ei kiitos. Korvikettakaan ei mun antamana alkanut päivällä juomaan. Itse piti pulloa ja joi seisten, sain sit kyllä ottaa syliinkin. Eikö äiti enää kelpaa
Nyt alkaa toinen rinta tuntua niin täydeltä et on varmaan pakko vähän lypsää pois. Kunhan nyt osais tarpeeks vähän..
 
Lypsät sen mikä hyvältä tuntuu, ei se nyt haittaa jos enemmänki lypsää mutta nopeammin rinnat tottuu tilanteeseen kun lypsää vaan paineet pois. Hankalahan se on määrää arvioida
 
Lehmänmaidosta vielä - saatiin eilen neuvolastakin siunaus lehmänmaitoon totutteluun, ei kannata enää tässä vaiheessa ottaa korvikkeita käyttöön. Ei ole muutamasta viikosta enää kiinni, varsinkin kun lapsi on sietänyt hyvin hapanmaitotuotteita. Jokainen toki tekee kuten itse parhaaksi näkee :)

Rintamaitoa menee meillä nyt enää aamulla herätessä ja illalla nukkumaan mennessä. Vieroittaminen on sujunut yllättävän kivuttomasti. Kesäkuun aikana jätetään aamutissi pois ja heinäkuun aikana sitten se vaikein, eli iltatissi.
 
Pitääkö sitä normaalia maitoaki mennä se minimi puoli litraa päivässä vai väheneekö maidon tärkeys sitten 1v eteenpäin ? Urpo kyselee taas tyhmyyksiä..:grin
 
Ei ollut musta yhtään tyhmä kysymys :D mut ei kai se lehmis niin ravinnerikasta ole, eli ei tarvii sitä ämpäritolkulla juottaa :D
 
Takaisin
Top