Imettäminen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Hepsuli
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Neukkutäti mulle sano, että seuraava tiheä imu olis kolmikuisena, siks en jotenki pitäny sitä edes mahdollisena.. Kivakiva. Kiitos vaustauksista, eiköhän tämä tästä, helpottaa kummasti kun saa jonkun loogisen selityksen tilanteeseen. Ahdistaa vaan kun isosiskokin kaipaisi huomiota ja en pääse leikkimään ja tuntuu etten välillä vessaankaan repeä.

Tiheän imun kaudelta kuulostaa, meillä ollut yhtä tiheää imua syntymästä asti :/

Luin netistä että tiheän imun kaudet sijoittuu 4 ja 6-7 vkon sitten 4,6,7kk. Toki onhan lapsissa eroja. Kuten meillä on joka aamu 9-12 ja ilta 18-22 tiheää imua tai tankkausta. Nytkin oon istunut tässä kuudesta asti. Vessassa kävin mut sit hän kekkasi taas alkaa huutamaan ruokaa. :/

Illat on meilläkin ollut koko ajan tankkausta, mutta viikonlopusta lähtien on kaikki paitsi yöt ollut todella tiheää. Öistä en tosin osaa sanoa kun harvemmin jaksan kelloa katsella :)

Oletteko kysyneet siitä tankkaamisesta neuvolassa? Mulle ei kerrottu muuta kuin että jotkut vauvat on sellaisia.

Mä kysyin onko tuo iltatankkaus normaalia ja terkkari sanoi että on ihan tavanomaista, samalla tankkaa sitä läheisyyttä yötä varten. Toiset harrastaa tuota enempi, toiset vähempi. Meillä ainakin klo 22-00.00 välinen aika menee pääasiassa tississä roikkuen, välillä röyhtäytellään ja sitten taas jatketaan tankkausta. Uni tulee yleensä sitten puolenyön aikaan ja sillä mennään yleensä aamukolmen ja neljän välille.

Onko muilla vastaava tissitoimintaa eli vauva imee rintaa ihan hetken, on selkeästi tyytymätön ja "repii" nänniä ulospäin (venyttää) ja päästää irti. Sitten innokkaasti kiinni nänniin ja sama toistuu monta kertaa. Ininän säestyksellä.

Mietin että liittyykö tähän kuuden viikon hulinaan vaiko onko selkeä viesti tyhjistä rinnoista?

Heruttamista se on. Voi liittyä hulinointiin, mutta muutenkin normaalia. Luin tuosta juuri jostain kun meilläkin sitä tehdään.

Mulla tulee tosi helposti tukoksia. Pitäisikö pumpata enimmät ts. tuleeko maitoa liikaa?

Vauvahan voi heruttaessaan maitoa lähes raivota. Meillä pidetään rintoja välillä nyrkkeilysäkkeinä ja toista potkitaan jaloilla. Ei se satu mutta välillä ärsyttää /naurattaa riippuu omasta olotilasta.

Oletko aktiivinen Leina eri imetysasentojen kanssa? Tuleeko tukokset samaan paikkaan? Vauvan imuhan se olis paras, jos ei halua lisätä maidontuotantoa. Vauvan alaleuan puolelta imu on voimakkainta ts. suuntaa se tukoksen suuntaan. Jos nämä ajatukset ei sovi tilanteeseen, pumppaaminen toki helpottaa omaa oloa ja estää tulehduksen kehkeytymistä.

Maidon riittämättömyydestä kertoo ainoastaan pysähtynyt kasvu ja/tai kuivat vaipat. Rinnalla rehaaminen on vaan osa vauvamysteeriä :)

Vauva meinaa välillä myös tukehtua maitoon. Onkohan mulla suihkutissit? Siksikin mietin jos sitä maitoa on vaan liikaa rinnassa ja pumppaisin enimpiä pois, mutta sitten toisaalta se ei auta yhtään pidemmän päälle, koska maitoa tulee vaan lisää.
Imetysasentoja pitäisi tosiaan vaihdella, jotenkin aina vaan jämähdän siihen perinteiseen istuma-asentoon. Välillä imetän kyljelläni, usein silloin kun meinaan itse nukahtaa.

Meilläki venyttelee rinnanpäätä ja heti ku imuote löysää, poika hamuaa rinnan uudestaan imulla suuhun ja sama jatkuu. Poika myös imee todella hyvällä imulla mutta välillä myös työntää mua etäämmälle itsestään. Nänni venyy ja paukkuu ku sitä tekee. Rintojen nyrkkeily ja ns "leipominen" (sama mitä kissanpennut tekee) on tullut myös koettua.

Täällä on näköjään muillakin samat ongelmat kun täällä. Olen googlannut rintaraivareista ja tiheän imun kaudesta. Musta tuntuu yhtäkkiä ettei maitoa heru tarpeeksi kun pojalla nälkä 2h välein.

Meidän vauva on syntymästään asti syönyt tiheästi, ikää nyt 7 viikkoa. Imee 10 min. ja on taas tyytyväinen. Mitään tiheän imun kautta en ole varsinaisesti rekisteröinyt.

Super Marjo eilen Hintikan ohjelmassa kertoi että imetys vei häneltä hampaita. Ihan kauheeta. En enää valita kun hiukset lähtee.

Super Marjo eilen Hintikan ohjelmassa kertoi että imetys vei häneltä hampaita. Ihan kauheeta. En enää valita kun hiukset lähtee.
Mulle kerrottiin synnärillä että kannattee pitää huoli kalsiumin ja d-vitamiinin saannista hampaiden takia.

Vauva meinaa välillä myös tukehtua maitoon. Onkohan mulla suihkutissit? Siksikin mietin jos sitä maitoa on vaan liikaa rinnassa ja pumppaisin enimpiä pois, mutta sitten toisaalta se ei auta yhtään pidemmän päälle, koska maitoa tulee vaan lisää.
Imetysasentoja pitäisi tosiaan vaihdella, jotenkin aina vaan jämähdän siihen perinteiseen istuma-asentoon. Välillä imetän kyljelläni, usein silloin kun meinaan itse nukahtaa.

Täällä kans suihkutaan, poika välillä joutuu irrottamaan otteensa ja kakomaan kun maitoa suihkuaa niin että toisella naamakin on ihan maidossa ja mulla kastuu paita. Ja aina pitää muistaa olla liivinsuojia toisessa kun muuten pojalla kastuu pyjama kun tissi valuttaa.

Takaisin