Imettäminen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Hepsuli
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mua alkaa aina unettamaan jos imetän kyljellään maaten. Eli yösyöttöihin nukahdan oikeestaan aina ja päivällä jos pötkähdetään maitoilemaan sängylle niin takuuvarmasti nukahdan. Siks oon päivällä suosinu istuen imettämistä.

Täällä on nyt pari päivää raivottu rinnalla. Huuto alkaa samantien, kun näkee tissin. Iso huoh.

Täällä ollut kirpsu tänään sama ongelma.. Josko se huomiseen mennessä jo helpottas.. liekö toive ajattelua

Jouduin viikon antamaan pullosta ja tässä on tulos. Alkaa mamma olla stressaantunut ja ahdistunut koko imetyksestä. Kohta lentää hanskat tiskiin ja kasvatan lapseni pääosin korvikkeella. Näitä päiviä...

Me jouduttiin antamaan viime viikolla lisä maitoa pullosta, sekä mies syöttää öisin välillä pullosta. Neiti vissii tajus että siitä saa ruokasa helpommin.. Meinaa epätoivo iskeä joka syötöllä ja syöttöjen välillä ootan kauhulla jo seuraavaa.

Täällä oli aiemminkin puhetta että pullon tuteissa on eroa. Meillä on käytössä life factory pullojen tutit 1+ vieläkin ja niissä on tosi pieni reikä. Vauvan pitää imeä kunnolla että saa ruokansa.

Meillä noita raivareita tulee lähes joka ilta. Välillä on kupla jumissa ja helpottaa kun saa röyhtäistyä, välillä on jo niin väsynyt että haluaisi vain hengata tissillä mutta maidon tulo saa raivoamaan (ja sitä maitoa tulee..) ja sitten se että välillä sitä maitoa tosissaan tulee niin paljon ettei pikkainen ehdi niellä kaikkea vaan purskauttaa maitoa ulos samalla kuin yrittää imeä. Yleensä otan olalle kun raivari tulee ja kantelen 10-20min, rahoittuu ja sitten jos vielä on nälkä tarjoan sitä tyhjempää tissiä.

Oon niin kateellinen noista uni-imetyksistä. Mun megatissi tukahduttais vauvan jos en pitäis siitä kiinni. Eli koko ajan pitää jännittää kroppaa ja nostaa tissiä vauvan nenän päältä. Ärsyttävää, koska alkaa nukuttaa niin paljon

Jep. Sama täällä. Joskus vahingossa nukahtanut ja havahtunut siihen, että toisella pihisee henki tissin alla.

En pysty oikein imettamaan makuultani. Mulla on niin pienet rinnat etta ne on liian 'ylhaalla', jos kyljellani haluaisin olla. Jos vauva saakin kiinni rinnasta tassa asennossa, niin imemis asento on vauvalla niin huono etta nanniin sattuu. Ottaisin mielellani torkkuja varsinkin yolla imettaessa.

Jos tuntuu, että vauva on liian alhaalla kyljellään imettäessä, voisi vauvan alle laittaa jonkun peiton, tyynyn, jotain sopivaa että osuisi oikealle tasolle?

Oon kohta valmis lopettamaan yöimetyksen... Tyttö saattaa syödä 30-40 minuuttia ja sen päälle sitten ootellaan (välillä turhaan) röyhtäystä puoli tuntia. Viime yönä pääsin itse nukkumaan "yöunille" klo 5. Oon pohtinu auttasko yöllä korvikkeen anto.
Välillä tuntuu puklaavan kaiken syömänsä. Oliko täällä jollain samaa ongelmaa?
Lisäksi vatta on ihan vetelänä ollu pari päivää. Apteekin kaikki mahdolliset lääkkeet kokeiltu. Nyt toista päivää menossa bifibaby koliikki. Siinä luki että vähentäis puklailuakin. Lisäksi mietin vyöhyketerapiaa.

Jos on vatsavaivaa niin korvike saattaa sotkea kuviota vaan enemmän. Voisitko pumpata yösyötölle omaa maitoa? Pullosta syöminen käy toki nopeammin, röyhtäyksen tuloa sekään ei nopeuta.
Tuo on kyllä turhauttavaa. Esikoisen kanssa valvoin syömisten takia parhaimmillaan 4h yöllä. Homma nopeutui kyllä kun siirryttiin pulloon, mutta lähinnä siksi että tyyppi rupesi nukahtamaan heti kun sai vatsan täyteen.

Meillä oli sitä että tuntui että kaikki mitä vauva söi tulo heti ulos. Nykyään enää kerran viikossa. Öisin em röyhtäytä. Pidän vain päätä koholla niin että itsekin olen yläpää enemmän pystyssä ja vauva makaa mun rinnan päällä. Jos puolen tunnin jälkeen tulee vielä puklut niin ne on yleensä pienet. En ole ehtinyt koittamaan sängynpään kohottamista koska me vasta yritetään häntä nukkumaan omaan sänkyyn.

Näin eilen yhen puolitutun rouvan. Hän tuli innoissaan onnittelemaan meitä uudesta tulokkaasta johtuen ja kertoi olleensa perhepäivähoitaja aikoinaan. Ja että hän on aivan lääpällään vauvoihin ja varsinkin lapsiin. Kyseli että ollaankos sitä saatu terveenä olla johon minä että pientä flunssaa ollu meillä kaikilla, vauvallakin. Sitten hän sanoi että no sullapa ei oo sitten maito riittänyt, kun vauvallekkin flunssa tullu, vai riittikö? Minä: Kyllä riitti. (Mitä ihmettä se sille kuuluu?) Hää jatkaa itsekseen että ei sillä maito riittänyt.. Tuumasin vaan että isoveljellään oli varsin sitkeä flunssa ja se tartutti sen kaikkiin meihin muihinkin. Sitten hän vaan että ne on nuo toiset sisaret semmosia lähminkäisiä että tartuttavat vauvaan taudit.. Meinas hiukan tuon täti moonikan kommentit ärsyttää. Ja jos olisin yhtään herkempi hipiäinen ihminen tai imetys oikeasti takkuilis nu olis ollu aika kurjia kommentteja.

Takaisin