Imettäminen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Hepsuli
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ihmiset on kyllä tyhmiä!!

Muoks..Ite olin eilen työpaikan naisien kanssa syömässä. Melkoisia sammakoita sai kuunnella. "Miten sä nyt voit jättää niin pienen kotiin? Mitä se nyt sitte syö, kun sä olet täällä?" Voi tsiisus! Tuttipullot on keksitty..

Hei apua mistä johtuu kun vaikka miten yritän tyhjentää tissiä vauvalle niin sellanen "täyden rinnan" vihlonta jää yhteen kohtaan tissiä? Onko se joku tukos? Se jäi siihen nyt viikonlopusta kun en noin 12 tuntiin tyhjentänyt rintoja kun olin viihteellä. :(
Niin ja miten sen saa pois??

Hieronta ja lämpö esim kuuma suihku tai kauratyyny. Älä kuitenkaan polta ittees :D mulla on kans molemmissa rinnoissa kainalonpuoleisella sivulla patit/kovat kyhmyt ja välillä ne tuntuu et ne räjähtäis ja sit on pakko lypsää :/

Itkee ja imettää kun on niin väsynyt. Lisäksi poden siitä huonoa omaatuntoa kun en jaksa 24/7 olla pojalle läsnä. Illalla yksin olo alkaa jo ottaa koville että viihdytä siinä lasta kun se taas huutaa ja syy on epäselvä. :/

Turhaa Hepsuli podet huonoa omaatuntoa. Ei kukaan jaksa olla läsnä 24/7. Pakkohan sitä äidinkin on välillä vetäytyä omaan maailmaansa, jotta jaksaa. Olet varmasti paras äiti lapsellesi! :)

Hepsuli ei kukaan jaksa 24/7! Kyllä se pian helpottaa..pari kuukautta ja imetys ei ole enää niin sitovaa. Saat vielä oman elämäsi takaisin, usko pois. Muista pyytää ja ottaa vastaan apua niin paljon kuin sitä on mahdollista saada.

Yö oli tuskaista jatkumoa illalle. Pitkään on ollut vain yksi syöttö yössä . Nyt oli kolme 3,5,7. Lisäksi poika heräili ja tuijotti kattoa silmät suurina ja sitten parahti itkuun? Voiko vauva pelätä varjoja?

En usko näin pienten osaavan varjoja pelätä. Tiheän imun kaudelta kuulostaa yösyöttöjen tihentyminen..jos on sitä, niin ohimenevää maidon lisätilausta vaan.

Mulla oon kyllä koko yön yövalo päällä. Onkohan se huono? No jos ei varjoja niin näkee sit jotain muuta kuten äitinsä.

Meillä on ollut aika työlästä tän imettämisen kanssa ja musta tuntuu ettei mun maito enää riitä yhtä hyvin. Vauva halua rinnalle jo 2h jälkeen uudestaan ja yöunet ovat lyhentyneet molemmilla. Rintaraivareita on melkein päivittäin jossain vaiheessa. Hän huuta niin kovaa ettei saa imettyä. Poika nukkuu vieläkin vähän 11-13h vuorokaudessa yhteensä ja nyt hän nukahtelee aikaisempaa useammin rinnalle.

Mun tuntemukset siitä, että maitoa ei tuu tarpeeksi, osoittautui toteen. Imetyshoitajan (ja asiaan puuttuneiden besserwissereiden) ohjeen mukaan aloin imettää enemmän ja pesimään. Annoin vähän vähemmän ehkä korviketta. Eilen neuvolassa tuloksena liian vähän painonnousua ja kontrolli 2 vkon päästä. Kai noiden vauvojen paino voi nousta vähän sykleissäkin mutta itse otin sen ainakin palautteena, että lisämaitoa pliis

Saas nähdä miten itsellä korvikkeen vähentäminen on vaikuttanut painon nousuun. 3n kuun neuvola parin viikon päästä. Tosin viime neuvolassa täti suositteli sen lopettamista. Lopetin koska vauvaa ummetti. Maidontulo on kyllä parantunut. Herun pumpulle en kuitenkaan paljoa edelleenkään ja öisin rinnasta on alkanut vuotamaan maitoa.

• Tykkään
Reaktiot: jnk
Harmittaa kun jos imetyksen kanssa ei olisi näitä hankaluuksia niin suhtautuisin siihen varmasti positiivisemmin. Nyt se tuntuu raskaalta velvoitteelta, pakkopullalta mihin liitän negatiivisia tunteita

Mulla tais olla jokin tukos rinnassa. Sellainen valkoinen kova täplä nänninpäässä, jota yritin rapsuttaa pois. Vauva sai sen avattua, koska viime yönä tuntui tosi kipeältä ensin vauvan imiessä ja sitten helpotti. Täpläkin katosi :)

Samat fiilikset kuin sulla jnk. Yhtään ei auta noi ulkopuolelta tulevat paineet asian suhteen.

Mulla on nyt meneillään hämmennyksen hetkiä. Aikaisemmin totuin vauvalla kaksiin pitkiin päikkäreihin n. klo 9-12 ja sitten toiset päivällä 14.30-17 illat tankattiin aika tiheään ja öisin sitten herää kahden - kolmen tunnin välein. Nyt koko homma hetti viikonloppuna häränpersettä ja beibi olis rinnalla koko ajan. Siis ihan KOKO ajan. Nukkuu vartin pätkiä ja herää uudestaan syömään. Pisimmät pätkät viikonloppuna oli vielä muutaman tunnin, mutta nyt jos ei nukahda esim. kaukaloon kaupassa käydessä tai vaunuihin, vauvaa ei saa nukkumaan pidempiä pätkiä ollenkaan. Herää heti kun laskee sänkyyn tai shovalle tms. Itellä tottakai fiilis, että maitoko tässä on loppumassa, mutta joka kerta ruokailun jälkeen rinnasta tulee kyllä maitoa. Nälkiintyykö mun vauva vai onko tää nyt jotenkin normaalia? Hänellä myös on tapana tuohon rinnalle ruokailun päätteeksi nukahtaa. Vitamiinit auheuttivat myös huutoa kun nostin annostuksen kolmeen tippaan. Vauva on nyt siis kuukauden vanha.

Calmari Kuulostaa kyllä tutulta tiheän imun kausi. Ei hätää vauvasi kasvaa ja tarvitsee maitoa lisää ja tilailee sitä sitten etukäteen. Toi oli tosi rankka jakso itelle. Seuraava tuli kun vauva oli 6-7vkon ikäinen. Tsemppiä!

Takaisin